Lancia Thema 8.32 by Ferrari
Poslato: Pet Jan 16, 2009 9:44 pm
Lancia Thema 8.32 by Ferrari
Ovaj automobil je jedan od najegzotochnijih automobila proizveden u poslednjih 20-ak godina, pre svega kao jedini automobil sa Ferrari-jevim motorom a da nije napravljen u Ferrari-ju.
Pricha se da je ideja da se napravi Thema sa Ferarijevim motorom pochela kao shala. Medjutim pojedini inzenjeri, bivaju ozbiljno zaintrigirani tom idejom i pochinju da rade na projektu odluchivshi se da u Themu ubace blago modifikovani motor iz Ferrari-ja 308 QV. Prva ovakva Lancia, nazvana Thema 8.32 (naravno u Ferrari crvenoj boji) premijerno je predstavljena na 61. Salonu Automobila u Torinu 1986. godine. Ime 8.32 je izvedeno iz broja cilindara i ventila Ferrari-jeve mashine.
Thema 8.32 je predstavljena u isto vreme kad i blago izmenjana Thema serije 1. Uz neke beznachajne modifikacije u odnosu na salonski model, Thema 8.32 Septembra 1986. godine krece u serijsku proizvodnju.
Pochetkom 1988. godine model Thema prolazi kroz znachajnije promene kako exterijera tako i enterijera, shto je naravno znachilo da ce se isto desiti i sa 8.32. Jedna od najvaznijih promena bila je i ugradnja katalizatora, pochevshi od 1989. godine, a u nekim zemljama, npr u Shvajcarskoj, i ranije.
Sredinom 1991. godine, pre svega zbog uvodjenja na trzishte (znatno jeftinijeg) modela Thema Turbo 16v, koja je raspolagala sa gotovo istom snagom i obrtnim momentom kao i 8.32, NAZALOST, Lancia prestaje sa proizvodnjom ovoga modela. Naravno da su i mnoge druge stvari uticale na ovu odluku - ogromni troshkovi odrzavanja, slabija prodaja, kao i problemi usled chestog pregrevanja u uslovima gradske voznje, samo su neki od njih.
Thema 8.32 se proizvodila u Lanchinim postrojenjima u S. Paolu u Torinu, i opremana Ferarijevim V8 motorom za koji se tvrdilo da je proizveden u fabrici u Maranellu, dok se zapravo najveci deo tih motora proizvodio u Ducati-ju, zbog nedostatka proizvodnih kapaciteta u Maranell-u. Kao shto sam vec napisao, radilo se o blago prepravljenom motoru iz Ferrari-ja 308 Quattrovalvole. Zbog konstrukcijskih razlika izmedju Ferrrari-ja 308 i limuzine Thema morale su se napraviti neke izmene na motoru, pre svega na radilici.
Motor se lako prepoznaje po crvenoj traci na kojoj je ispisano "Lancia by Ferrari". Osim motora 8.32 je imala i potpuno drugachiji petostepeni menjach, veshanje, opruge, amortizere i prednje stabilizatore. ABS je bio standard.
Izmene na exterijeru u odnosu na standardnu Themu ogledale su se u novoj reshetki hladnjaka (grill-u) inspirisanoj ranim Ferrari-jevim trkachkim automobilima, sa 8.32 logom na zutoj pozadini sa nadvuchenom trobojnom trakom, zatim redizajniranim prednjim branikom sa ugradjenim spojlerom, svetlima za maglu i usisnicima za vazduh, kao i pokretnim zadnjim spojlerom, suknjicama sa 8.32 logom u zadnjim uglovima, retrovizorima u boji karoserije, zatamljenim staklima, dvobojnim trakama po sredini karoserije i zvezdastim felnama u manir sedana iz Maranell-a. Radjena je u pet originalnih boja.
Prava koza, "Poltrona Frau" prekrivala je tablu, centralnu konzolu, volan, ruchicu menjacha i ruchnu kochnicu. Na speciajlno dizajniranoj tabli nalazio se pokazivach nivoa goriva, brzinomer, obrtomer, pokazivach temp. vode, dva chek indikatora osnovnih funkcija motora i shasije, zatim pokazivachi pritiska i temperature ulja. Nebo je prekriveno Alkantarom, kao i sedishta i bochni paneli, osim ako budici vlasnik ne poruchi kozna sedishta. U standardnu opremu spadali su i el. podizach i retrovizori, klima uredjaj, centralno zakljuchavanje. Opciono su se ugradjivala sedishta sa elektro podeshavanjem i grejachima.
Proizvodnja je otpochela sa 700 automobila godishnje, da bi se vrlo brzo preshlo na 1.100 - 1.200 automobila godishnje. Vlasnik je mogao da prati poslednje etape proizvodnje i da odmah testira svoj automobil. Izmedju 1986. i 1991. proizvedeno je 3.537 vozila od toga 2.370 serije 1 i 1.167 serije 2. U skladu sa tradicijom poslednja prozvedena Lancia Thema 8.32 nalazi se u muzeju Lancie. Pretpostavljam da u tu brojku spada i jedan jedini unikatno proizveden karavan u svetlo sivoj boji sa plavim koznim enterijerom, koji je proizveden za predsednika Fiat grpacije 1986. godine, kao i 64 Limited Edition verzije u Ferrari crvenoj boji (32 u prvoj seriji i 32 u drugoj).
Oficijelni video (youtube jbga)
... re=related
Ovaj automobil je jedan od najegzotochnijih automobila proizveden u poslednjih 20-ak godina, pre svega kao jedini automobil sa Ferrari-jevim motorom a da nije napravljen u Ferrari-ju.
Pricha se da je ideja da se napravi Thema sa Ferarijevim motorom pochela kao shala. Medjutim pojedini inzenjeri, bivaju ozbiljno zaintrigirani tom idejom i pochinju da rade na projektu odluchivshi se da u Themu ubace blago modifikovani motor iz Ferrari-ja 308 QV. Prva ovakva Lancia, nazvana Thema 8.32 (naravno u Ferrari crvenoj boji) premijerno je predstavljena na 61. Salonu Automobila u Torinu 1986. godine. Ime 8.32 je izvedeno iz broja cilindara i ventila Ferrari-jeve mashine.
Thema 8.32 je predstavljena u isto vreme kad i blago izmenjana Thema serije 1. Uz neke beznachajne modifikacije u odnosu na salonski model, Thema 8.32 Septembra 1986. godine krece u serijsku proizvodnju.
Pochetkom 1988. godine model Thema prolazi kroz znachajnije promene kako exterijera tako i enterijera, shto je naravno znachilo da ce se isto desiti i sa 8.32. Jedna od najvaznijih promena bila je i ugradnja katalizatora, pochevshi od 1989. godine, a u nekim zemljama, npr u Shvajcarskoj, i ranije.
Sredinom 1991. godine, pre svega zbog uvodjenja na trzishte (znatno jeftinijeg) modela Thema Turbo 16v, koja je raspolagala sa gotovo istom snagom i obrtnim momentom kao i 8.32, NAZALOST, Lancia prestaje sa proizvodnjom ovoga modela. Naravno da su i mnoge druge stvari uticale na ovu odluku - ogromni troshkovi odrzavanja, slabija prodaja, kao i problemi usled chestog pregrevanja u uslovima gradske voznje, samo su neki od njih.
Thema 8.32 se proizvodila u Lanchinim postrojenjima u S. Paolu u Torinu, i opremana Ferarijevim V8 motorom za koji se tvrdilo da je proizveden u fabrici u Maranellu, dok se zapravo najveci deo tih motora proizvodio u Ducati-ju, zbog nedostatka proizvodnih kapaciteta u Maranell-u. Kao shto sam vec napisao, radilo se o blago prepravljenom motoru iz Ferrari-ja 308 Quattrovalvole. Zbog konstrukcijskih razlika izmedju Ferrrari-ja 308 i limuzine Thema morale su se napraviti neke izmene na motoru, pre svega na radilici.
Motor se lako prepoznaje po crvenoj traci na kojoj je ispisano "Lancia by Ferrari". Osim motora 8.32 je imala i potpuno drugachiji petostepeni menjach, veshanje, opruge, amortizere i prednje stabilizatore. ABS je bio standard.
Izmene na exterijeru u odnosu na standardnu Themu ogledale su se u novoj reshetki hladnjaka (grill-u) inspirisanoj ranim Ferrari-jevim trkachkim automobilima, sa 8.32 logom na zutoj pozadini sa nadvuchenom trobojnom trakom, zatim redizajniranim prednjim branikom sa ugradjenim spojlerom, svetlima za maglu i usisnicima za vazduh, kao i pokretnim zadnjim spojlerom, suknjicama sa 8.32 logom u zadnjim uglovima, retrovizorima u boji karoserije, zatamljenim staklima, dvobojnim trakama po sredini karoserije i zvezdastim felnama u manir sedana iz Maranell-a. Radjena je u pet originalnih boja.
Prava koza, "Poltrona Frau" prekrivala je tablu, centralnu konzolu, volan, ruchicu menjacha i ruchnu kochnicu. Na speciajlno dizajniranoj tabli nalazio se pokazivach nivoa goriva, brzinomer, obrtomer, pokazivach temp. vode, dva chek indikatora osnovnih funkcija motora i shasije, zatim pokazivachi pritiska i temperature ulja. Nebo je prekriveno Alkantarom, kao i sedishta i bochni paneli, osim ako budici vlasnik ne poruchi kozna sedishta. U standardnu opremu spadali su i el. podizach i retrovizori, klima uredjaj, centralno zakljuchavanje. Opciono su se ugradjivala sedishta sa elektro podeshavanjem i grejachima.
Proizvodnja je otpochela sa 700 automobila godishnje, da bi se vrlo brzo preshlo na 1.100 - 1.200 automobila godishnje. Vlasnik je mogao da prati poslednje etape proizvodnje i da odmah testira svoj automobil. Izmedju 1986. i 1991. proizvedeno je 3.537 vozila od toga 2.370 serije 1 i 1.167 serije 2. U skladu sa tradicijom poslednja prozvedena Lancia Thema 8.32 nalazi se u muzeju Lancie. Pretpostavljam da u tu brojku spada i jedan jedini unikatno proizveden karavan u svetlo sivoj boji sa plavim koznim enterijerom, koji je proizveden za predsednika Fiat grpacije 1986. godine, kao i 64 Limited Edition verzije u Ferrari crvenoj boji (32 u prvoj seriji i 32 u drugoj).
Oficijelni video (youtube jbga)
... re=related