Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Zapo─Źni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 
  ┼átampa

Ferrari-Stvaranje mita
Autoru Poruka
PostPoslato: Sub Nov 22, 2008 7:31 pm 
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Slika
Enzo Ferrari, najkarizmati─Źniji lik automobilizma, ovako je opisivao svoje kreacije: Oni su produkt superlativne mehanike. I uvijek su to automobili koji su sami po sebi neodoljivi.

Enzo Ferrari ro─Ĺen je 18. velja─Źe 1898. godine u talijanskom gradu Modeni. Otac Alfredo Ferrari uspje┼íno je vodio obiteljski biznis, ljevaonicu metala, omogu─Źuju─çi Enzu i starijem bratu Alfredu mla─Ĺem bezbri┼żno djetinjstvo. Otac je me─Ĺu prvima u Modeni imao automobil, a 1908. godine odveo je sinove na utrku nedaleko Bologne. Desetogodi┼ínji je Enzo bio trenutno impresioniran...
Pro┼ílo je vi┼íe od pola stolje─ça otkako se prvi Ferrari pojavio na utrci. Danas Ferrari zna─Źi vi┼íe od automobilizma. Ferrari je snaga, ljepota, glamur, osobnost, ekskluzivnost ali iznad svega strast. Strast za simbolom propetog konji─ça, najpoznatijom ikonom u svijetu automobilizma. Ipak, pro┼ílo je neko vrijeme dok utrke nisu potpuno zaokupile Enzovu ma┼ítu. Namjeravao je postati operni pjeva─Ź ili sportski novinar. Pjevanje je ubrzo zaboravio, no neko je vrijeme radio kao novinar u La Gazzetti dello Sport, pi┼íu─çi o nogometnim utakmicama. Enzov se ┼żivot totalno promijenio za prvog svjetskog rata. 1916. umire mu otac od upale plu─ça, a kasnije te godine i brat. Te su ga tragedije pratile ─Źitav ┼żivot. Slomljeni Enzo kasnije odlazi u vojsku i radi kao potkiva─Ź konja. Ozbiljno se razbolio te je zamalo izgubio ┼żivot. Poslan je u bolnicu gdje je, kako je kasnije napisao, mogao ─Źuti zabijanje lijesova u podrumu. Ozdravio je, a kako se rat bli┼żio kraju u Enzu je sve vi┼íe rasla ┼żelja da postane trka─çi voza─Ź. Prvo je morao na─çi posao vezan uz auto industriju. Fiat ga je odbio no to nije pokolebalo Enza koji se nastavio motati u barovima oko tvornice u Torinu, u koje su zalazili mehani─Źari i voza─Źi utrka. Tamo upoznaje ─Źovjeka koji se bavio rapariranjem rabljenih kamiona. Nitko ne zna gdje i kada je Enzo nau─Źio voziti, ali se zna da je vozio gole ┼íasije u Milano, usavr┼íavaju─çi pritom svoju vje┼ítinu. Kasnije nalazi posao u CMN-u, malom proizvo─Ĺa─Źu automobila, gdje postaje asistent tvrtkinom test voza─Źu. 1919. godine Enzo postaje voza─Ź utrka. Ubrzo napu┼íta CMN, i odlazi u Alfa Romeo. Osim kao voza─Ź, u Alfi Enzo radi i kao mena─Ĺer. 1923. godinu obilje┼żila su dva velika doga─Ĺaja.

O┼żenio se Laurom i nakon najve─çe pobijede u karijeri na Copa Acerbo, upoznaje obitelj legendarnog pilota Francesca Baracce. Baraccina je eskadrila nosila logo cavalino rampante - propeti konji─ç, kojeg je na nagovor pilotovih roditelja uzeo kao svoj znak. Konji─ç je ostao crne boje, a Enzo je dodao ┼żutu podlogu, boju grada Modene. Cavalino rampante prvi se put pojavljuje 1932. na Enzovom automobilu na utrci 24 sata Spa. Krajem 20-ih Alfa se povla─Źi i Enzo osniva vlastiti tim za odr┼żavanje Alfinih trka─çih automobila u rukama privatnika. 16.11.1929. ro─Ĺena je Scuderia Ferrari sa sjedi┼ítem u Modeni.
Zaokupljen biznisom, Enzo napu┼íta voza─Źku karijeru.
1932. godine dobiva sina Alfredina, poznatijeg kao Dino, a Scuderia Ferrari bilje┼żi velike uspjehe diljem Europe s glavnom zvijezdom Tazijom Nuvolarijem, jednim od najboljih voza─Źa svih vremena. Ferrari je tada napravio ─Źudovi┼íni auto s dva 8 cilindri─Źna motora, jedan ispred te jedan iza voza─Źa. Njime je oboren novi svjetski brzinski rekord od 364 km/h. Najbolja sezone Scuderie Ferrari rezultirala je s 30 pobjeda od 35 utrka. Taj je rekord ostao nedirnut do 1988. kada je McLaren osvojio 15 od 16 utrka. Uskoro u igru ulaze mo─çni timovi Mercedesa i Auto Uniona. Financirani nacisti─Źkim novcem njema─Źki timovi dominiraju, a Ferrarijeve Alfe lagano gube korak. 1938. godine Alfa odlu─Źuje ponovno samostalno krenuti u natjecanje, a Enzu nudi mjesto sportskog direktora. On prihva─ça, no kako mu nije odgovarao rad s pretpostavljenima, na kraju biva izba─Źen 1939. godine. Time je okon─Źana dvadesetgodi┼ínja suradnja, odnosno 225 utrka i 114 pobjeda.
Na kraju Enzo formira vlastiti tim, me─Ĺutim potpisani ugovor s Alfom zabranjivao mu je kori┼ítenje vlastita imena slijede─çe 4 godine.
Drugi je svjetski rat pred vratima. Enzo u Modeni osniva novu tvrtku imena Auto Avio Construzioni. Prvi vlastiti trka─çi automobil nosio je oznaku 815, s karoserijom poznatog Touringa, a 1940. godine AAC 815 nastupa na poznatoj utrci Mille Miglia.


Vrh
  
 

Re: Ferrari-Stvaranje mita
PostPoslato: Sub Nov 22, 2008 7:32 pm 
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Ratno stanje donosi nove prioritete i Auto Avio Construzioni se prebacuje na izradu mehani─Źkih komponenata za strojeve. 1943. odlukom vlade AAC mora iseliti iz Modene u susjedni gradi─ç Maranello, dana┼ínji dom Ferrarija. Tvornica je tijekom rata bombardirana no ubrzo je obnovljena. Svr┼íetkom rata Enzo ponovno mo┼że koristiti svoje prezime i tada osniva manufakturu za proizvodnju automobila. U Maranellu po─Źinje rad na prvom 12 cilindri─Źnom Ferrarijevom motoru, a glavni je protagonist ovog posla genijalni talijanski in┼żenjer Gioachino Colombo. V12 u tim godinama nije bio uobi─Źajena stvar, no Ferrari je imao viziju i bio siguran u uspjeh ove koncepcije. Odu┼íevljenje 12 cilindri─Źnim motorom potje─Źe jo┼í iz Enzovih tinejd┼żerskih dana kada je vidio Packardov V12 motor i, kako je sam napisao, ─Źuo jedinstveni song of twelve. Suprotno mi┼íljenju ve─çine Enzo nije bio stru─Źnjak za motore, dapa─Źe poznavao je samo osnovni princip rada, no ono ┼íto je zahtijevao od svojih in┼żenjera bila je velika snaga i to obvezno iz 12 cilindri─Źnog motora. Jednom je izjavio: Mi se bavimo 12 cilindri─Źnim motorima i njihovom perfekcijom. Aerodinamika je za one koji ne znaju napraviti sna┼żan motor.
1947. godine na vratima male tvornice u Maranellu osvanuo je prvi Ferrarijev automobil, Tipo 125 S, pogonjen 1,5 litrenim 12 cilindri─Źnim motorom snage 100 KS. Legenda je po─Źela. Oznaka 125 upu─çuje na zapreminu jednog cilindra, a takav jedinstveni sistem numeriranja Ferrari je nastavio i s ostalim modelima. Dva mjeseca kasnije dva modela 125 S natjecala se se ulicama oko grada Piacenze. Bio je to manji doga─Ĺaj no tim je ─Źinom Ferrari slu┼żbeno zapo─Źeo karijeru u auto utrkama, onome o ─Źemu je Enzo cijeli ┼żivot sanjao. Iako je utrka odr┼żana tek stotinjak kilometara od njegove baze, Enzo se nije pojavio na utrci. Franco Cortese je dohvatio pole position i vodio za cijeli krug ve─çi dio utrke dok 125 S nije zakazao. Enzo je to nazvao obe─çavaju─çim porazom. Enzov slijede─çi genijalni potez bio je dovo─Ĺenje legendarnog Tazija Nuvolarija. Iako je Nuvolari bio prili─Źno star i bolestan taj je marketin┼íki trik osigurao Ferrariju ogroman publicitet. Slijede─çe je godine novi model 166 Sport pobijedio na dvije najzna─Źajnije talijanske utrke - Mille Miglia i Targa Florio, a na 24 sata Le Mansa Chinetti i Selsdon dovode model 166MM Berlinetta do pobjede. Samo dvije godine od pojave prvog automobila, Ferrari je stigao u velikom stilu. Bogati biznismeni, aristokrati i diktatori po─Źinju pokazivati interes za automobile s kojima ili mogu voziti utrke ili ih koristiti za svakodnevnu vo┼żnju, no Enzove su misli usmjerene drugdje - na Grand Prix utrke gdje je vladao njegov najlju─çi suparnik, Alfa Romeo. Ubrzo slijedi Ferrarijev debi na prvom poslijeratnom Grand Prixu Italije u Torinu, a Sommer zavr┼íava na tre─çem mjestu.

Svjetsko prvenstvo Formule 1 po─Źinje tek 1950. godine. Ferrari je prisutan od druge utrke u Monacu, no pobjedu nisu dohvatili do Velike nagrade Britanije idu─çe godine. U dramati─Źnoj zavr┼ínici Ferrarijev as Froilan Gonzales u bolidu 375 F1 uspio je presti─çi legendarnog Juan Manuel Fangia u dotad nepobjedovoj Alfeti Tipo 159. Pampas bull, kako je prozvan korpulentni argentinac Gonzales, priskrbio je Enzu pobjedu nad svojim biv┼íim kolegama. Izgleda mi kao da sam danas ubio vlastitu majku, izjavio je Enzo nakon utrke.
Alfa se 1951. povla─Źi iz utrka, a 1952. i 1953. Ferrarijev je novi model 500 nepobjediv u rukama Alberta Ascarija, jedinog talijana osvaja─Źa svjetske titule u F1. On osvaja 7 od 7 GP-a 1952. godine te 7 od 8 1953. Tim dvostrukim naslovom Ferrari postaje svjetski priznata institucija, a iznad svega talijanska nacionalna mom─Źad. Kako nakon dobrih dana obi─Źno slijedi period lo┼íih, Ferrari zapada u krizu. Nakon povla─Źenje Lancije Enzo je ugledao svoju ┼íansu. Uspio je dobiti Lancijinu vrhunski pripremljenu motorizaciju, a kako je i Mercedes najavio svoje povla─Źenje Juan Manuel Fangio postaje slobodan voza─Ź. Ugovor je ubrzo potpisan pa veliki Fangio postaje prvi voza─Ź novoimenovanog Lancia-Ferrari tima 1956. godine. Iste je godine Enza potresla i velika tragedija koja ─çe ga pratiti cijeli ┼żivot. Sin Dino koji se nakon diplome upravo uhodavao u obiteljski biznis umro je od muskularne distrofije. U spomen na sina Enzo je dao napraviti nekoliko automobila s njegovim imenom. Nakon oca i brata, Enzo je izgubio i tre─çeg bliskog mu┼íkog ─Źlana obitelji. Enzo je bio shrvan tugom koja nije prestajala do kraja njegova ┼żivota. Godinama je nosio samo crnu kravatu i redovno odlazio na groblje. Crne nao─Źale, njegov za┼ítitni znak, po─Źeo je nositi zbog tragi─Źnog doga─Ĺaja, a nije ih skidao ─Źak ni u uredu.
Nakon uspješne 10 godišnje suradnje s izvanrednim talijanskim karoseristima: Touring, Zagato, Vignale, Ghia i Scaglieti, Ferrari sklapa dogovor s najvećim auto dizajnerom svih vremena, legendarnim Pininfarinom. Ta suradnja traje i danas, a rezultat su sigurno najljepši sportski automobili na svijetu.
Enzova poznata arogancija i agresivnost u komunikaciji s voza─Źima natjerale su Fangia da nakon osvojene titule pokupi svoje stvari i uputi se Maseratiju. Fangio nije bio ni prvi ni posljednji voza─Ź koji je oti┼íao preko no─çi, pa iako je bio najbolji voza─Ź na svijetu Enzo se nije nimalo uznemiravo. Slijedi period obilje┼żen pogibijama mladih talijana Castellottija i Mussa, ┼ípanjolskog playboya Alfonsa de Portaga i britanca Petera Collinsa. Collinsov slomljeni prijatelj, Mike Hawthorn, uspio je 1958. pobijediti Stirling Mossov Vanwall i donijeti jo┼í jednu titulu u vidno potreseni Maranello. Hawthorn se povla─Źi iz natjecanja no i on pogiba u prometnoj nesre─çi nekoliko mjeseci kasnije. Zadnja polovica pedestih godina najtragi─Źniji je period Enzova ┼żivota i Scuderije. Nakon toga Enzo je govorio kako vi┼íe nikada za Ferrari ne─çe voziti nijedan talijanski voza─Ź.

Manjak dobrih voza─Źa i Enzovo odbijanje da slijedi trend engleskih tvrtki u izgradnji bolida s motorom smje┼ítenim iza voza─Źa ponovno su Ferrari gurnuli u nekonkurentnost 1959/60. godine. Ferrari se vra─ça u velikom stilu 1961. s novim bolidom Sharknose, tako prozvanim zbog specifi─Źnih otvora na nosu bolida. Na┼żalost, nije sa─Źuvan ni jedan primjerak od 9 ovih bolida, pa je pjeva─Ź Chris Rea, za svoj film La Passionate posve─çen Ferrariju, morao napraviti repliku. Da je koji primjerak sa─Źuvan cijena bi danas iznosila preko 7 milijuna dolara. Amerikanac Phill Hill i njema─Źki grof Wolfgang von Trips vodili su ┼żestoku borbu za titulu, a duel zavr┼íava tragi─Źnim izlijetanjem von Tripsa na talijanskom GP-u. Osim von Tripsa poginulo je i 14 nesretnih gledatelja. Ferrari je tada, kao i nakon Collinsove nesre─çe s 10 mrtvih gledatelja ponovno prozvan od Vatikana. U me─Ĺuvremenu svijet nije mogao uta┼żiti glad za njegovim prelijepim cestovim kreacijama.
Ferrari je ponovno nekompotentan do 1964. kada titulu osvaja John Surtees, biv┼íi svjetski motociklisti─Źki as. Nakon sva─Ĺe s Commendatoreom Surtes odlazi, a Ferrari od tada ─Źeka punih 11 godina na novu titulu. To je razdoblje obilje┼żio Fordov DFV motor koji je premo─çno pogonio bolide mom─Źadi Lotus, McLaren i Tyrrell, a Ferrari je i dalje, kao i uvijek, sam radio sve ┼íto mu je bilo potrebno za svoje trka─çe macchine. To je ono ┼íto Ferrarija ─Źini toliko posebnim u svijetu formule 1.
1969. godine Enzo prodaje 40% dionica Fiatu, a za ostalih 49% Fiat je morao ─Źekati do Enzove smrti. 10% dionica Enzo je namjenio svom vanbra─Źnom sinu Pieru, jednom od vode─çih figura dana┼ínjeg Ferrarija. Prije Fiata Enzo je zamalo sklopio ugovor s ameri─Źkim Fordom, no dvije se strane nisu slo┼żile jer je Enzo zahtijevao slobodne ruke u programu trka─çih bolida. Potpisnik ovih redaka sretan je ┼íto do sporazuma nije do┼ílo jer tko zna kako bi Ferrari pod ameri─Źkim patronatom danas izgledao.


Vrh
  
 

Re: Ferrari-Stvaranje mita
PostPoslato: Sub Nov 22, 2008 7:34 pm 
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Novi uspjesi nizaju se dolaskom mladog austrijanca Nikija Laude, 1974. godine. On osvaja titulu 1975, a u─Źinio bi to i dogodine da ga nije sprije─Źila nesre─ça. 1977. Lauda je ponovo u igri te osvaja novu titulu za Ferrari i nakon zavr┼íene sezone odlazi iz Maranella po tipi─Źnom Enzovom receptu. 1979. godine titulu za Ferrari osvaja Jody Sheckter (za tu formulu, 312 T4, Enzo je rekao da je najru┼żnija od svih koje su napravili) uz potporu timskog kolege Gillesa Villeneuvea. To je bila i posljednja titula do Schumacherovog naslova na koji se ─Źekalo 21 godinu. Enzo je obo┼żavo Kana─Ĺanina zbog o┼ítrih vo┼żnji koje su ga podsje─çale na velikane iz pro┼ílosti. Gilles je ─Źekao na svoj trenutak i kad je napokon dobio konkurentan automobil 1982. godine, poginuo je na kvalifikacijama u Spa Francorchampsu. Enzo je nakon tragedije izjavio: Moja je pro┼ílost ispunjena tugom ?otac, majka, brat, sin ...moj je ┼żivot ispunjen tu┼żnim sje─çanjima. Pogledam unatrag i vidim svoje voljene ...i me─Ĺu mojim voljenima vidim lice ovog velikog ─Źovjeka, Gillesa Vileneuva.

Bez obzire na sve on je i dalje u osamdesetim godinama ┼żivota vukao konce iz svog ureda. Odavno je prestao odlaziti na Talijanski GP u Monzu, jedino natjecanje koje je posje─çivao, ┼íto je ─Źinio svake godine jo┼í od 1957. Ostao je misteriozian i zatvoren, a pojavljivao se samo na press konferencijama sakriven iza svojih crnih nao─Źala. Na spomen bilo koje teme bliske njegovu srcu Enzo se dr┼żao na distanci. 1988. godine bio je suvi┼íe bolestan da primi uva┼żenog gosta Papu Ivana Pavla II, no ipak su razgovarali telefonom. Tom je prilikom Papin papamobil zamijenjen modelom Mondial 3.2 cabriolet u kojem ga je provozao Enzov sin Piero.
Scuderia Ferrari do danas je u Formuli 1 osvojila 11 naslova u kategoriji voza─Źa i 11 naslova u kategoriji konstruktora, pobijedili su na 145 utrka i osvojili 148 pole positiona, vi┼íe nego itko drugi i jedina su mom─Źad koja je svake sezone sudjelovala u Formuli 1
Tijekom ┼żivota Enzo Ferrari je primio mnoge svjetske nagrade i odlikovanja za doprinos u sportu i promicanju talijanske umjetnosti i kulture. Dodijeljene su mu i dvije po─Źasne diplome Bolonjskog i Modenskog sveu─Źili┼íta za podru─Źje mehanike i fizike.
Enzo Ferrari je preminuo 14. kolovoza 1988. godine u Modeni. Commendatore nije s nama ve─ç 13 godina, no njegova se legenda nastavlja.

Njime je sve po─Źelo
Enzu se glavom motala samo jedna misao ? napraviti pobjedni─Źki trka─çi automobil. U tome je uspio 1947. godine modelom 125 S, a ostalo je legenda.


Jednog jutra 1947. godine stanovnici mirnog gradi─ça Maranella u sjevernoj Italiji bavili su se uobi─Źajenim poslovima. Odjednom, iz daljine je po─Źeo dopirati ─Źudan zvuk. Kako se zvuk pribli┼żavao tako su i sve starije generacije stanovnika po─Źele shva─çati da se ne┼íto ipak doga─Ĺa. Pa zar je rat opet po─Źeo pitali su se neki?! Prodoran zvuk dosegao je vrhunac kada je pokraj izbezumljenih lica projurio crveni automobil kojim je upravljao njihov susjed Enzo Ferrari. Enigma je tako rije┼íena, a legenda je po─Źela. Bila je to prva test vo┼żnja prvog Ferrarija, modela Tipo 125 S, koju je obavio sam Enzo. Nakon povratka u tvornicu Enzo nije skidao smije┼íak s lica. Ostvario mu se ┼żivotni san. Kada je Enzova tvornica Auto Avio Construzioni obnovljena nakon bombardiranja savezni─Źkih snaga u Drugom svjetskom ratu, u Maranellu je napokon moglo po─Źeti ostvarenje Ferrarijeve vizije. Istodobno, prestao je va┼żiti ugovor s Alfa Romeom po kojem Enzo nije smio koristiti svoje prezime na automobilima. U tu svrhu, kreiranja prvog Ferrarija, Enzo je doveo najboljeg stru─Źnjaka koji ─çe u djelo provesti opsesiju koja se Enzu motala glavom jo┼í od tinejd┼żerskih dana ? 12 cilindri─Źni motor. U to vrijeme 12 cilindri─Źni motor nije bio uobi─Źajena stvar. Evolucija motora tada je do┼íla do 6 cilindra┼ía s iznimkom ameri─Źnih V12 motora koji su od po─Źetka te┼żili ┼íto ve─çem obujmu. Ipak, Enzo je imao viziju koja je, kako se danas pokazuje, bila i te kako osnovana. U Maranello sti┼że genijalni Gioachino Colombo. Colombo je Enzu zapeo za oko dokazav┼íi se svojom vje┼ítinom. Prije Ferrarija Colombo je bio zaposlen u Alfi koja ga je pozvala u tim nakon ┼íto je pobijedio na nacionalnom natje─Źaju s projektom tzv. superchargera. U malenoj tvornici po─Źeo je rad na projektu V12. Colombo je dao sve od sebe, a Enzo je bio vidno uzbu─Ĺen. Obujam motora iznosio je 1497 ccm-a ─Źime je dobivena maksimalna snaga od to─Źno 100 KS pri 7000 okretaja u minuti. Za glavu i blok motora kori┼ítena je laka legura, a motor je bio smje┼íten sprijeda uzdu┼żno. Razvodni mehanizam sa─Źinjavali su jedna bregasta osovina u glavi s dva ventila po cilindru. Zrak i gorivo miksala su 3 dvostruka Weberova rasplinja─Źa, a snaga se prenosila putem peterostupanjskog mjenja─Źa na stra┼żnje kota─Źe. Nakon zavr┼íenog posla Enzo se obratio poznatoj talijanskoj radionici za karoserije Touring. Touring je napravio aluminijsku karoseriju i tako je nastao automobil kojim je zapo─Źela legenda. Na sportsku promociju prvog Ferrarija nije se dugo ─Źekalo. Nakon dva mjeseca dva su Ferrarija 125 S jurila ulicama oko grada Piacenze. Za┼íto 125? Brojka u imenu dolazi od obujma jednog cilindra, ┼íto mno┼żenjem s 12 odaje stvarnu zapreminu motora. Takav jedinstveni na─Źin obilje┼żavanja svojih modela Ferrari koristi i danas. 125-com je krenula prava lavina Ferarijevih modela ? uslijedili su 159, 125 F1, 166?a danas kada se divimo Modeni, Spyderu, Maranellu i 456-ici s nestrpljenjem i┼í─Źekujemo ne┼íto posebno ? Bienvenuti F60!

Slika
Slika
Slika
Slika

Motor V12 1.5
Snaga motora 100 KS @ 7000 o/min
Maksimalna brzina 215 km/h
Karoserija Touring


Vrh
  
 

Re: Ferrari-Stvaranje mita
PostPoslato: Sub Apr 18, 2009 3:35 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: Pet Nov 21, 2008 10:09 am
Postovi: 2342
Lokacija: Beograd - ┼Żarkovo
Gara┼ża: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro
Lokacija: Beograd
Uzivao sam citajuci ovaj text !!! Pre 2-3 nedelje sam uhvatio na TV-u film o ENZU i njegovom zivotu,i evo dosada sam u potrazi za njim ali nista. :eek:


Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Vrh
 Profil  
 

Re: Ferrari-Stvaranje mita
PostPoslato: Sub Apr 18, 2009 9:22 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: Uto Nov 25, 2008 11:52 am
Postovi: 2422
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Gara┼ża: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Imam ga ja... Naravno bez prevoda...


Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Vrh
 Profil  
 

Re: Ferrari-Stvaranje mita
PostPoslato: Sre Apr 27, 2011 5:28 pm 
Drug ─îlan
Drug ─îlan
http://www.b92.net/automobili/razno.php ... _id=508706


Vrh
  
 

Re: Ferrari-Stvaranje mita
PostPoslato: Pon Maj 02, 2011 2:29 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Nov 20, 2008 7:27 pm
Postovi: 2277
Lokacija: SD
Gara┼ża: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
Lokacija: 026
:bluechin: Fascinantno, zapanjujuce... :love:


FANTAZ'JA
Vrh
 Profil  
 

Prika┼żi postove u poslednjih:  Pore─Ĺaj po  
Zapo─Źni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 

   Sli─Źne teme   Autoru   Odgovora   Pogledano   Poslednji post 
Nema novih nepro─Źitanih postova u ovoj temi. Ferrari F164

u Ferrari

2600

0

272

Sre Avg 02, 2017 7:39 pm

2600 Pogledaj poslednji post


Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne mo┼żete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne mo┼żete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne mo┼żete monjati va┼íe postove u ovom forumu
Ne mo┼żete brisati va┼íe postove u ovom forumu
Ne mo┼żete slati prika─Źene fajlove u ovom forumu

Idi na:  

Style by Alfa Romeo Club Serbia
Updated by Alex V6 & erdeljan © ARCS 2015
Design & layout by gile & kilson based on original 4Poisom theme
Prevod: CyberCom feat. sErGiO