Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Zapo─Źni novu temu Odgovori na temu  [ 9 Posta ] 
  ┼átampa

Alfa sud
Autoru Poruka
 Tema posta: Alfa sud
PostPoslato: Sub Nov 23, 2013 9:52 pm 
OffLine
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Dec 13, 2012 6:48 pm
Postovi: 2584
Lokacija: Beograd
Gara┼ża: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Previse zaboravljen model,nosim se mislju da ga dovezem iz Italije samo za skupove
https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q= ... _8ie1pWsig


Slika
Vrh
 Profil  
 

Re: Alfa sud
 Tema posta: Re: Alfa sud
PostPoslato: Sub Nov 23, 2013 10:21 pm 
OffLine
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Dec 13, 2012 6:48 pm
Postovi: 2584
Lokacija: Beograd
Gara┼ża: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Talijanska vlada je sredinom 60-ih godina odlu─Źila da izgradnjom automobilske tvornice u blizini Napulja proba smanjiti tenzije izme─Ĺu razvijenog sjevera i gospodarski zaostalog, pa tako i nezadovoljnijeg juga zemlje. Naime, Alfini ─Źelnici ve─ç su neko vrijeme razmi┼íljali kako bi se trebala razviti mala kompaktna Alfa koja bi uz slavu i kvalitetu, svojom masovnijom proizvodnjom tvrtki donijela i prijeko potreban novac, pa se ba┼í njihova nova tvornica na jugu vladi ─Źinila kao pravo rje┼íenje.
Kako bi se jasno naglasio od kuda sti┼że, automobil kojeg je tek ─Źekao razvoj ve─ç je imao gotov naziv - Alfasud (Alfajug).
Osim ┼íto je dimenzijama morao biti u rangu kompaktnih automobila, Alfasud je morao imati prednji pogon (prvi u povijesti tvrtke), mali, ali potentni motor, aerodinami─Źnu karoseriju i na kraju cijenu kojom bi bio dostupan masama.
Za razvoj motora anga┼żiralo se Rudolfa Hrusku, Austrijanca koji je iskustvo stekao sura─Ĺuju─çi s Porscheom na legendarnoj Bubi, pa je tako nekako logi─Źno da je inzistirao na ugradnji boxer motora. Kako su i Talijani vidjeli prednosti takvog motora u maloj Alfi (manje vibracija, ni┼że te┼żi┼íte koje bi omogu─çavalo agilnija vozna svojstva i aerodinami─Źniju karoseriju (cilindri u boxer motoru polegnuti su s obje strane na 180 stupnjeva), Hruska je dobio zeleno svijetlo i krajem 1967 godine po─Źinje s razvojem motora. Godinu dana kasnije u okolici Milana Alfasud, koju je dizajnirao Giorgetto Giugiaro, vozi svoje prve testne kilometre. Automobil se odmah pokazao dobro ┬źpogo─Ĺenim┬╗ i spremnim za serijsku proizvodnju. Ipak, zbog neu─Źinkovite ┬źlako ─çemo┬╗ filozofije talijanskih ju┼żnjaka izgradnja tvornice Pomigliano d┬┤Arco prolazila je kroz velike probleme. Zbog zabu┼íavanja i ┼ítrajkova izgubilo se oko 800 tisu─ça radnih sati! Ku─çanstva "ti" izvedbasiroma┼ínog juga toliko su htjela da im barem jedan ─Źlan obitelji radi u novoj tvornici da im nije bilo te┼íko u┼íte─Ĺevinom podmi─çivati Alfine agente kojima opet nije bio nikakav problem prihvatiti takav ┬źpoklon┬╗. Na kraju, do┼ílo je do o─Źekivanog kaosa. Na natje─Źaju za 15.000 radnih mjesta konkuriralo je ─Źak 130.000 ljudi! Uz to, Hruska je morao posebno paziti na mafiju koja je poku┼íavala ┬źblokirati┬╗ nastanak male Alfe. O─Źito je da je mafija bila anga┼żirana od strane velikoga Fiata kojemu je takav Alfin model opasno konkurirao njihovim kompaktima.
GiardinettaUnato─Ź nevoljama krajem 1971 godine u Torinu se publici predstavlja Alfasud, a proizvodnja kre─çe u travnju sljede─çe godine. Kompaktna Alfa odmah se uspje┼íno ubacila me─Ĺu konkurenciju unose─çi u klasu sportski karakter i odli─Źan imid┼ż tvrtke po prihvatljivoj cijeni. U njoj su vi─Ĺena i neka rje┼íenja koja su tada bila rezervirana tek za skupe automobile vi┼íe klase poput disk-ko─Źnica na svim kota─Źima, volana podesivog po visini, dvostruke pregrade izme─Ĺu motora i kabine zbog ┼íto manje buke, a i po ponudi prostora bila je pri samom vrhu u klasi. Zbog odli─Źnog ovjesa i te┼żine od tek 830 kg. boxer motor obujma 1.2 litre i snage 63 konja automobilu je davao izvanredna vozna svojstva (ne toliko brzinu koliko upravljivost), ─Źine─çi novu Alfu sasvim dostojnu slavnoga imena tvrtke. Naravno, kao ┼ílag na kraju odli─Źno se sve to uklopilo u ┬źodijelo┬╗ s potpisom Giugiara.
redizajnSljede─çe godine stigla je i malo ja─Źa (68 KS) ┬źti┬╗ verzija koja se stilski razlikovala od obi─Źne po dvostrukim prednjim svjetlima i spojlerima, a novost je bio i novi petstupanjski mjenja─Ź koji ─çe se na─çi i u kasnijim verzijama Alfasuda.
Karoserija se proizvodila s dvoja i ─Źetvera vrata, a od 1975 godine malom preinakom stra┼żnjeg prozora koji se tada mogao otvoriti dobivena je i peterovratna verzija. Te godine predstavljena je i ve─çini malo poznata Giardinetta, odnosno karavanska izvedba Alfasuda koja je spojila sportske i transportne karakteristike, a sljede─çe godine sti┼że i kupe Sprint, izvedba koja i danas predstavlja ne┼íto jeftiniji ulaz u svijet alfista.
redizajnGodine 1978 redizajn donosi ┼íira, modernija prednja i stra┼żnja svjetla, a dvije godine kasnije sti┼żu i deblji branici, modernija maska, dora─Ĺeni i kvalitetniji interijer, te ja─Źe ko─Źnice.
Godine 1984, nakon ne┼íto vi┼íe od milijun proizvedenih primjeraka (oko 155.000 karavana), prestaje se s proizvodnjom Alfasuda, ─Źime zavr┼íava jedna i po─Źinje d(r)uga agonija slavne tvrtke.

Tuga s juga
Unato─Ź odli─Źnom motoru i savr┼íenoj konstrukciji Alfasud je od samog po─Źetka proizvodnje obilje┼żen problemima.
Prvi veliki problem je bio u nekvalitetnim materijalima. Svoju cijenu prihvatljivu masama Alfasud je osigurao karoserijom od recikliranog ─Źelika koji se brodom uvozio iz tada┼ínjeg SSSR-a (valjda najjeftinije ┼íto je moglo), a koliko je takav ─Źelik, odnosno lim bio kvalitetan pokazuje i poznata izreka da Alfasud hr─Ĺa ve─ç u prospektu. Uz to, u unutra┼ínjosti se koristila najjeftinija plastika i onda da stvar bude jo┼í gora pobrinula se potpuno aljkava ┬źju┼żnja─Źka┬╗ radna snaga koja i je bila drugi veliki problem Alfasuda.
Iako je talijanska vlada htjela pomo─çi jugu zemlje industrijalizacijom, mentalitet tamo┼ínjih ljudi o─Źito je vi┼íe pa┼żnje posve─çivao prko┼íenju ba┼í toj vladi nego razvitku. Tako su proizvodnju Alfasuda u Pomiglianu d┬┤Arcu ozna─Źili brojni ┼ítrajkovi, a kada se i radilo onda je to bilo na puno manjoj razini nego ┼íto su kapaciteti omogu─çavali. Evo i odli─Źnog recepta kako napraviti ┬źpolurascvjetani┬╗ novi automobil. Prvo danima i tjednima ┼ítrajka┼í, za to vrijeme morski vjetrovi nana┼íaju sol po dijelovima karoserija koji neza┼íti─çeno vise u hangarima i onda u pauzi izme─Ĺu dva ┼ítrajka bez redizajnikakvog prethodnog ─Źi┼í─çenja lijepo oboji┼í i sastavi┼í karoseriju. Eto, tako nekako se radilo u toj tvornici! Uz to na┼ílo se jo┼í podosta ┬źkvalitetno┬╗ napravljenih stvari poput unutarnjih obloga na vratima koje su znale ispadati. Za njima su znale ┬źpoletjeti┬╗ i ru─Źice za prozore, a oni kojima je curila voda ispod vjetrobrana jo┼í su i dobro pro┼íli naspram onih kojima bi to staklo jednostavno palo.
Kada se nekvalitenim materijalima i ┬źjadnim┬╗ radnicima pridodaju jo┼í i razne sabota┼że od strane mafije (─Źitaj: Fiata), jasno je da ne samo ┼íto je sve to na┼ítetilo kupcima, ve─ç je u pitanje doveden i veliki ugled Alfa Romea koji se jo┼í od 1910 godine gradio pomo─çu genijalnih konstruktora i dizajnera.
Otpu┼ítanje potpuno nepotrebnih 8.000 ┬źljenivaca┬╗ 1980 godine nije pomogao mati─Źnoj tvrtki u Milanu da smanji velike gubitke novca koji su unazadili i pogone na sjeveru zemlje. Tada je jednostavno re─Źeno, ┼íteta ve─ç bila napravljena, a kolika je ona redizajnirana "ti" izvedba, ovdje u posebnoj "white" izvedbibila pokazuju i svi sljede─çi Alfini modeli (33-nasljednik Alfasuda, Alfetta, 75,...) koje su obilje┼żavali jaki i napredni motori, odli─Źno konstruirana podvozja s ovjesima za pravu alfa-sportsku vo┼żnju, ali isto tako i nekvalitetna izrada karoserije i interijera koja nije mogla pratiti ostalu europsku konkurenciju gotovo tri desetlje─ça.
Alfa Romeu nametnuta ┬źvladina┬╗ odluka o tvornici na jugu na kraju je dovela do tolike financijske nemo─çi da je na kraju 1986 godine cijelu tvrtku preuzeo ┬źdragi┬╗ Fiat. (prvi model pod Fiatovim nadzorom bio je 164)
Financijska kriza trajala je sve do kraja 90-ih kada model 156 Alfi vra─ça stari sjaj.

Mo┼że li gore!?
U svom tom o─Źaju kojeg je donijela proizvodnja Alfasuda, uprava posrnulog Alfa Romea 1980 godine potpisuje s Nissanom projekt o proizvodnji zajedni─Źkog modela u zloglasnoj tvornici u Pomiglianu d┬┤Arcu. U stvari, rije─Ź je bila o postoje─çem Nissanu Cherryju (prethodnik Sunnyja i dana┼ínje Almere) koji bi koristio Alfasudove boxer-motore, podvozje i prednji ovjes, te na kraju i Alfin znak.
Japanac s talijanskim znakomAlfa Romeo Arna (ARNA - Alfa Romeo Nissan Automobil) predstavljena 1983 godine nai┼íla je na op─çe zgra┼żanje i to ne samo kod vjernih alfista ve─ç i puno ┼íire. Sre─çom za obje tvrtke, ┬źbrak┬╗ s Nissanom trajao je tek do 1986 godine kada prestaje proizvodnja sigurno najru┼żnije ┬źalfe┬╗ svih vremena.

S.P. 11/04


Slika
Vrh
 Profil  
 

Re: Alfa sud
 Tema posta: Re: Alfa sud
PostPoslato: Sub Nov 23, 2013 10:29 pm 
OffLine
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Dec 13, 2012 6:48 pm
Postovi: 2584
Lokacija: Beograd
Gara┼ża: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika


Slika
Vrh
 Profil  
 

Re: Alfa sud
 Tema posta: Re: Alfa sud
PostPoslato: Sub Nov 23, 2013 10:50 pm 
OffLine
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Dec 13, 2012 6:48 pm
Postovi: 2584
Lokacija: Beograd
Gara┼ża: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd

Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum


Slika
Vrh
 Profil  
 

Re: Alfa sud
 Tema posta: Re: Alfa sud
PostPoslato: Sub Nov 23, 2013 11:06 pm 
OffLine
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Dec 13, 2012 6:48 pm
Postovi: 2584
Lokacija: Beograd
Gara┼ża: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd

Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum


Slika
Vrh
 Profil  
 

Re: Alfa sud
 Tema posta: Re: Alfa sud
PostPoslato: Ned Nov 24, 2013 1:31 am 
OffLine

Pridru┼żio se: Pon Nov 28, 2011 7:34 pm
Postovi: 37
Gara┼ża: prazna
Lokacija: moravac
Carlo Chitii,Alfin glavni in┼żenjer u to vreme,je imao gotov boxer i pre nego ┼íto je Hru┼íka do┼íao.


Vrh
 Profil  
 

Re: Alfa sud
 Tema posta: Re: Alfa sud
PostPoslato: Ned Nov 24, 2013 10:34 am 
OffLine
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Dec 13, 2012 6:48 pm
Postovi: 2584
Lokacija: Beograd
Gara┼ża: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd

Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum


Slika
Vrh
 Profil  
 

Re: Alfa sud
 Tema posta: Re: Alfa sud
PostPoslato: Uto Jan 07, 2014 1:37 am 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Nov 20, 2008 6:23 pm
Postovi: 12635
Gara┼ża: 2001. 156 JTD SP3
ex 156 JTD SW
ex 155 1.8 ts
ex 145 1.6 boxer
ex 33 1.7 ieqv
Lokacija: Krusevac
ALFASUD RALLY BY MONZEGLIO

Slika
Slika
Slika


Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Vrh
 Profil  
 

Re: Alfa sud
 Tema posta: Re: Alfa sud
PostPoslato: Sre Jan 08, 2014 2:02 pm 
OffLine
Drug ─îlan
Drug ─îlan
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: Sre Jul 24, 2013 4:08 pm
Postovi: 1628
Lokacija: Sremska Kamenica (NS)
Gara┼ża: -
Lokacija: Sremska Kamenica

Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum


Un amore, una vita - Alfa Romeo
Vrh
 Profil  
 

Prika┼żi postove u poslednjih:  Pore─Ĺaj po  
Zapo─Źni novu temu Odgovori na temu  [ 9 Posta ] 

   Sli─Źne teme   Autoru   Odgovora   Pogledano   Poslednji post 
Nema novih nepro─Źitanih postova u ovoj temi. Alfa 156 1.6 plin

u Area Servizio

MarkoJo

4

787

Sre Nov 15, 2017 10:51 pm

ForestGump Pogledaj poslednji post

Nema novih nepro─Źitanih postova u ovoj temi. Alfa 159 problem

u Area Servizio

Mance

2

990

─îet Sep 07, 2017 4:36 pm

Mance Pogledaj poslednji post

Nema novih nepro─Źitanih postova u ovoj temi. Protokomer Alfa 156 1.8 TS

u Area Servizio

ivcha90

4

1010

Ned Apr 15, 2018 2:14 pm

mobtel Pogledaj poslednji post

Nema novih nepro─Źitanih postova u ovoj temi. Kvake alfa 147

u Area Servizio

impossibleman

1

712

Sre Mar 29, 2017 8:25 pm

alonso14 Pogledaj poslednji post

Nema novih nepro─Źitanih postova u ovoj temi. alfa 159 menjac

u Area Servizio

AN007

6

1688

Sre Dec 14, 2016 12:07 am

916 Pogledaj poslednji post


Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne mo┼żete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne mo┼żete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne mo┼żete monjati va┼íe postove u ovom forumu
Ne mo┼żete brisati va┼íe postove u ovom forumu
Ne mo┼żete slati prika─Źene fajlove u ovom forumu

Idi na:  

Style by Alfa Romeo Club Serbia
Updated by Alex V6 & erdeljan © ARCS 2015
Design & layout by gile & kilson based on original 4Poisom theme
Prevod: CyberCom feat. sErGiO