Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Ikone na točkovima. Šampioni na stazama.
Saznajte kako su se kovali trkački geni.
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Ned Jan 06, 2013 9:58 pm

Od svih motora koji su ugradjivani u posleratne modele Alfa Romeo automobila, nijedan nije doziveo slavu, danas vec legendarnog cetvorocilindricnog modela “Giulia” sa dve bregaste osovine u glavi, koji je bio naslednik modela “Giulietta” , dotada osnovnog agregata kuce iz Portella. Ideja koja je vodila sefa projektantskog tima, Giuseppe Bussa u realizaciji motora Giulietta koji bi u sledecih par decenija (u to vreme se tako planiralo!) pokretao nove modele Alfa Romea, poticala je neosporno od concepta Janovog 8C motora sa dve lancem pokretane bregaste osovine u glavi, i u svom radu, Busso je poput svojih slavnih predhodnika smelo koristio ono sto je u ostatku sveta nazivano buducnoscu motomehanike. Nastao je tako motor sa blokom od legure, profilisanim komorama, ojacanim protokom ulja i kratkim hodom klipnjace, koji je vec u resenjima jasno nagovestavao svoj izrazito sportski karakter. Rodjen je motor Giuliette koji ce od 1955 do 1965 godine biti bazni agregat da bi ga tada zamenio bitno modernizovani motor baziran na istom projektu pod imenom Giulia, i koji ce u proizvodnji ostati do 1977. O vezi imena motora sa Sekspirovom tragedijom i imenom fabrike je izlisno govoriti, suvise je ocigledna. Novi motor nastaje u baznoj verziji od 1600 ccm da bi tokom svog proizvodnog veka bio izveden i u varijantama od 1300, 1750 i 2000 ccm. Arhitektura projekta je ostajala sustinski nepromenjena i samo su sistemi za napajanje i elektricni sistemi dozivljavali radikalne promene. Zvanicno, model motora Giulia ulazi u proizvodnju (eksperimentalnu) 1962 i bez prekida je u raznim varijantama proizvodjen do 1977. Tokom tih 15 godina, pokretao je dvadesetak raznih Alfinih modela, sto za normalnu, ulicnu upotrebu, sto za sportsku trkacku namenu. Nabrojacemo ovde sve akronime koji se ticu legendarnog motora Giulia.
Giulia TI (Turismo Internazionale) 1600 ccm, 92 KS
Giulia Super (takmicarska verzija ) 1600 ccm, do 155 KS (Conrero)
Giulia Super (stradale) 1600 ccm, 98 KS
Giulia S (poslednja jedinstvena varijanta) 1600 ccm, 98 KS
(Verzije motora 1300 ccm)
Giulia 1300 (bazna varijanta) 1300 ccm, 78 KS
Giulia TI (Turismo Internazionale) 1300 ccm, 82 KS
Giulia Super (stradale) 1300 ccm, 89 KS
Postojala je i jedina dizel verzija koja je sa Perkins motorom imala neuspesan debi. Iako striktno gledano motor nije bio Giulia, lansirana je pod imenom :
Giulia Nuova Super Disel 1900 ccm, 55KS
Od specijalnih verzija motora Giulia do uvodjenja GT (Gran Turismo) verzija, proizvedeni su modeli:
Giulia SS Coupe 1600 ccm, 112 KS
Giulia TZ (Tubolare Zagato) homologacija za FIA kategoriju Sport, proizvedeno 112 vozila u varijanti 1 i 9 u varijanti 2. Snaga motora TZ varijante 1 u stradale verziji je bila 112 KS (zadnji modeli 119 KS), u varijanti za takmicenje 160 KS, dok je verzija TZ 2 ubrzo napustena u korist GTA zbog izmene FIA propisa (zbog nedovoljnog broja primeraka TZ 2 je bila u kategoriji Prototipova, i stoga nedovoljno kompetitivna). Motor je u proizvedenim primercima postizao 170 KS, imao dve svecice (twin spark) po cilindru i hladjenje ulja sa dodatnim karterom (carter secco). Od nekoliko sasija TZ2 su nacinjeni medju najlepsim primercima karoserije u istoriji dizajna (Canguro, Giulia Speciale…)
1963, Alfa uvodi u proizvodni program model Giulia Sprint GT, koji sa motorom dovedenim do 106 KS, kracim osovinskim razmakom i izuzetno dobrom geometrijom ovesa, postaje top model koji ozbiljno zahvata vise segmente evropske konkurencije. U fabrici, glavnu rec vodi bivsi Porsceov menadzer Hruska, koji shvata da tako uspelo vozilo moze da bude i tako uspeli biznis, i ubrzo sazreva odluka da taj divno dizajnirani, (Giorgetto Giugiaro za Bertonea) mali coupe bude homologiran za kategoriju Turismo. Tako se model zamisljen kao GT (vec proizveden i lansiran na trziste) uz pomoc Autodelte i genijalnog Carla Chitija, pretvara u homologaciski prihvatljiv T (Turismo), model i dobija svoju takmicarsku varijantu. Od prvih nastupa 1964, GTA se pokazuje kao automobil ogromnih mogucnosti i u nekoliko verzija suvereno vlada u ETCC sampionatu T (Turismo) klase kako grupe 2 tako i grupe 4. Kako su se propisi FIA menjali, tako se Alfa prilagodjavala tumaceci zahteve FIA sa dosta maste i slobode (kao i drugi uostalom)
Giulia Sprint GT (Gran Turismo) 1600 ccm, 106 KS
Giulia Sprint GTC (Cabriolet) 1600 ccm, 106 KS
Giulia Sprint GTV (Veloce) 1750 ccm, 109 KS
GTV 1750 (od 1967 nestaje ime Giulia) 1750 ccm, 114 KS
GTV 2000 2000ccm, 131 KS
GTA (Allegerita) stradale 1600 ccm, 115 KS, takmicarska verzija 1600 ccm, 170 KS
GTA SA (Allegerita SovrAlimentata) 1600 ccm, dva centrifugalna kompresora 220 KS
GTA J (Allegerita Junior) 1300 ccm, stradale 96 KS, takmicarska verzija 165 KS (ubrizgavanje goriva)
GTAm (ovde dolazimo do jedne akademske rasprave koja i do danasnjeg dana prihvata razlicita tumacenja akronima Am u imenu takmicarskog modela. Najcesce tumacenje Am je skracenica od Amerika, buduci da mnogi neosporni strucnjaci za Alfa Romeo (Tabucchi, Adriaensens) smatraju da se model razvija na bazi prve verzije GTV 1750 projekta 105.51 (1750 namenjena USA trzistu) i zato dobija internu sifru Am. I jedan i drugi napominju medjutim kao moguce korene “Allegerita maggiorata”, zbog rasta zapremine na 2000 ccm, kao i “Alesaggio maggiorato”, zbog povecanog dijametra klipa. RIAR (zvanicni registar Alfa Romea), kao moguca tumacenja daje “Allegerita maggiorata” i “Allegerita modificata” (skracenica koja se cesto koristila za Ferrari varijante u proizvodnji). Postoji i jedno misljenje da je ime nastalo kao posledica uvodjenja Giulia 2000 ccm, motora u prva dva razvojna prototipa modela Montreal /zato Allegerita Montreal/ u koji ce kasnije biti ugradjen 2600 V8 motor sa poreklom iz serije prototipova 33, ali je manje prihvaceno u toj raspravi bez kraja. Protivnici tumacenja “Allegerita maggiorata” sa pravom primecuju da GTAm nije bila olaksana ni za gram u odnosu na serijska vozila /naime nije imala delove karoserije od Peralumana 25/ dok protivnici “Amerike” ukazuju na cinjenicu da nijedan model nastao u Autodelti, nije imao Ameriku kao bilo koji oblik reference. U zelji da stavi tacku na nedelotvornu raspravu, zvanicni istoricar Alfa Romea, gospodja Elvira Ruocco, dala je tumacenje koje treba prihvatiti kao tacno. GTAm, dobija svoje ime zbog zahteva da se izvrsi homologacija modela 105.51 sa ubrizgavanjem, namenjenog americkom trzistu, i zaista su skoro svi autenticni brojevi sasije modela GTAm /njih 43 poznatih, model je prepoznarljiv po “teskim” vratima/ iz te prve serije.)
Montreal 2000 ccm, 131 Ks (iako je Montreal u svojoj poznatoj, izvedenoj verziji imao V8 motor od 2600 ccm, cinjenica je da je podvoz dostavljen Bertoneu da dizajnira automobil za Svetsku Izlozbu u Montrealu (otud ime modela), bio podvoz Giulie GT i prvi motori /njih dva/ koji su ugradjeni, bili su motori modela GTV 2000, i stoga i ova prva verzija Montreala treba da se nadje na listi Giulia modela)
GT unificato (od 1975) model koji je nagovestavao izlazak sjajnog modela iz proizvodnje i koji je u svom imenu objedinio i “1600” i Junior ( sto je ranije bilo ime iskljucivo rezervisano za 1300 ccm, verziju)
1977 i poslednji model pokretan motorom Giulia, sisao je sa proizvodne trake pogona u Areseu. Jedan neverovatno uspesan ciklus sa preko milion ukupno proizvedenih vozila u programu Giulia, bio je zauvek okoncan.
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Pon Jan 07, 2013 6:35 pm

Normalno, nabrajajuci sve akronime, zaboravio sam najlepse "Giulie". Evo dodatka.

Giulia Junior Zagato 1300 ccm, 89 KS i 1600 ccm, 109 KS

Giulia Spider 1600 ccm, 92 KS

Giulia Spider Veloce 1600 ccm, 112 KS

Giulia Spider Duetto u verzijama:

Osso di Sepia

Coda Tronca

Aerodinamica

Ultima

i sa motorima:

Junior 1300 ccm, 89 KS

Giulia 1600 ccm, 109 KS

Veloce 1750 ccm, 112 KS

To je sve.
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Uto Jan 08, 2013 7:03 am

Sjajne informacije Achille! :D

Kazi nam, negde na netu od pre sam nalazio da je postojala GTA junior u verziji od cak 192ks? Da li je to tacna informacija?
Na wikipediji postoji podatak od 180ks pri 9300 iz istog motora (1290ccm) ali sa 4 ventila po cilindru. ima li tu istine?
To je zaista dosta iz atmosferskog motora, zapravo ne znam da li je iko napravio snazniju masinu u danasnje vreme...
Slika
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Uto Jan 08, 2013 6:57 pm

Motor Giulie u varijanti od 1300 ccm, napajan klasicnim Atmo sistemom (karburatori in primis), uspevao je da se dokopa granice od 114 KS preko koje je tako drasticno gubio elasticnost, da nije bio uputan za “normalnu” sportsku upotrebu. Chiti je razvijajuci agregat za TZ2, vec odredio gde ce se “loviti” novi konji. Vec je TZ2 zaradila drugu svecicu po cilindru sto joj nije dodavalo snagu ali je odrzavalo u radu pri svim rezimima. Chiti u modelu C (interni naziv Autodelte za vozila namenjena trkama) “skida” pomalo glave i pomalo bloka, siri dijametar klipa i skracuje klipnjacu i tako, sa ubrzanim radom i neznatno dignutom kompresijom, motor ostaje stabilan i robustan sa dosta ulivene snage. 1600 koriscen za TZ2 je na banku davao vise od 170 KS i glatko trpeo sva maltretiranja koja su mogla da se rode na dugim (long range) trkama. Sa razvojem GTA programa (iskljucivo trkacki sadrzaj) Chiti uspeva da ubedi direktore u Alfi da uloze u Grupu 5 i tu, ponavljajuci princip: brzi hod, siri klip, nizi blok, niza glava, dve svecice, dva razvodnika i iznad zvega dva volumetriska centrifugalna kompresora (do 100 000 obrtaja u minutu) koji su poticali iz avio industrije (napajali su sistem za izbacivanje stolice iz aviona u havariji) stvara monstruma koji iz 1600 ccm, izvlaci 230 KS i ukoliko se ne upali, ne eksplodira, ne posalje klipnjacu kroz blok ili ventil kros glavu, sigurno razvaljuje svaku mogucu konkurenciju. Zaista GTA SA je lako deklasirala konkurente na stazi ali su je novi propisi FIA izbacili iz igre nakon samo jedne sezone i samo 12 napravljenih vozila sa SA motorom. Chiti je uocio da je geometrija hoda klipnjace bila izuzetno pogodjena i u stvaranju takmicarske GTAJ (1300 ccm) ponavlja taj uspeli projekt obezbedjujuci trazenu zapreminu manjim dijametrom klipa. Tako Giulijin motor 1300 koji je imao precnik klipa 74 mm i hod od 75 mm, dobija klip promera 78 mm i nizi hod od 67,5 mm, novu glavu sa povecanim precnikom ventila i promenjenim uglom, bregaste sa povecanim napadnim uglom, balansiranu radilicu sa novim tipom letecih lezajeva i novu pumpu za ulje (Ahilova peta GTA) koja je pod vecim pritiskom proturala i vecu kolicinu ulja uz dodatni spoljni karter. Taj motor je sa dva Weber 45 DCOE karburatora davao od 120 do 140 KS (zavisno od ostalih intervencija poput poliranja lezista ventila i svih dovoda i posebnih zaptivki koje su trpele i neznatno visu kompresiju od one vec povisene). Kada se motor napajao i indirektnim SPICA ubrizgavanjem, (prihvatimo ga kao Atmo) hladno je dizao snagu na 160-170 KS. Sa Lukas ubrizgavanjem je nesto bolje preo a sa svapskim Kugelfisherom jos bolje, ali je rodjen sa SPICA sistemom i sa njom je i homologiran. Sad, ubaciti koju konjsku snagu vise, i nije toliki problem ukoliko to ne unisti ionako skromni elasticitet motora ili ne kompromituje njegov rad na duze staze. Licno, nisam nikada video intervencije poput dodavanja novih ventila (po mom skromnom misljenju to zahteva ozbiljan inzinjerski rad i skoro fabricke uslove za izradu, sto je retko u selfmade produkciji), a nisam siguran da bi se jedina verzija Giulia motora sa cetiri ventila, ona sa 2000 GTAm mogla prilagoditi bloku 1300 (ali to zaista ne znam i ne mogu o tome da govorim), mnogo cesce se kompresija dizala i eventualno budzilo napajanje (brizganje pod pritiskom i tako to, ako iskljucimo kompresore koji snagu mogu zaista i da dupliraju), iako je to skromno receno, namenjeno sopstvenom dvoristu (ili USA takmicenjima gde se vozi zbilja sve) jer FIA i pored gledanja kroz prste kada je u pitanju historic racing, nikada ne bi dozvolila da na stazu izadju hibridi nastali u necijoj garazi. Izuzetak je Amerika gde je sve moguce. Evo ga primer: U pitanju je ex GTAJ (skinuta na 640 kg) sa dodatno ugradjenim 2000 GTV (znaci cetiri svece) motorom koji se napaja metanolom i razvija 280 KS, stojeci na gumama nepoznate sirine i svetlosnu godinu daleko od svake homologacijske mogucnosti. Ipak izgleda ubedljivo!
Slika
Korisnikov avatar
Dragon
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 6395
Pridružio se: Uto Maj 26, 2009 6:43 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Uto Jan 08, 2013 7:34 pm

Achille je prava enciklopedija, svaka cast. :thumbsup:
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Sre Jan 09, 2013 12:37 pm

Odgovor Santinu. Franco Angelini, (uz Chitija najbolji poznavalac Alfe na svetu, i uz Chitija i najbolji "preparator" GTA) realizovao je 1300 GTAJ sa cetiri ventila. Glavu motora i ventile mu je isporucila fabrika iz Aresea kao "ricambi speciali" dok je sve ostalo (ukljucujuci bregaste osovine uradjeno u Rimu u Angelinijevoj "officini"). Motor je po nekim izvorima na banku postigao 184 KS i verovatno je taj o kome si nasao podatke. Nije zvanicno homologiran (da je to zavedeno), ali je u teoriji mogao da nastupi u Grupi 5 kao "preserie" vozilo. Ako nadjem podatak poslacu ga. Inace Franco je umro prosle godine ("officina" vec nije postojala duze vreme) i njegovoj uspomeni je posvecen jedan memorijal koji ce biti vozen na Vallelunga pisti od 2012. Iz njegovog "lonca" su izasli vozaci klase Giuntija, Rinaldija, Verne i Franciscija...U secanjima Alfista sirom sveta, upamcen je kao legenda.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Sre Jan 09, 2013 8:39 pm

i ja znam za taj neki podatak o 1300gta i oko 180 konja ali to je ona varijanta kao sto je Pjero Filipi uspeo od fiatovog 1,3 motora da izvuce 160 konja i da ga odmah razleti u komade na probnom stolu, mada sa druge strane Feraris i Dalara su laganica od 1,3 motora ,doduse sa 16v, izvlacili tih 160 konja sa kuglefišerom, cak imam podatke i od 180 konja da su izvukli a obrtaji se kretali od 9-11k rpm, u to vreme su fiati x1/9 i 128 i ostali bili neprikosnoveni u trkama.
ali takav jedan motor je kostao mnooogo, samo glave su kostale po 10.000 maraka, celi motori se kretali preko 30.000 maraka ili ti miliona lira tada, kao i danas original abart 1000 motor
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Sre Jan 09, 2013 9:16 pm

Odlican komentar OMP! Ostaje cinjenica da sve sto nosi predznak SPICA, Lukas ili Kugelfisher, mora da budetretirano kao Atmo motor uz dosta slobode. Pored toga, tu je i cinjenica da je bolje imati nesto manju specificnu snagu po litri a mnogo vise izdrzljivosti u svim rezimima rada. Porsche je zivi spomenik tog primera. Naprimer, iz motora koji je "terao" langsheck 917 u Le Mans verziji, neki veseli Amerikanac je (da dokaze da moze!) izvukao 1200 KS (i to sa dva originalna ventila po cilindru). Sigurno je jedino da taj 917 ne bi presekao ciljnu crtu!
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Sre Jan 09, 2013 9:34 pm

Achille, taj 917 je bio na CanAm trkama, ne na LeMans, imao je turbo i lagano je pobedjivao...a ovde je reč o atmosferskim motorima. ;)
Acqua-Olio-Benzina
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Čet Jan 10, 2013 10:26 am

Nisam ni rekao da se pojavljivao u Le Mansu. Stavise na kraju komentara iznosim i sumnju da bi zavrsio 24 sata kontinuiranog naprezanja. (Obaska sto se ne shvata u okviru kojih FIA propisa bi se pojavio). Na osnovu fotografija, pre prerade, bio je "Langsheck" /znaci Le Mans verzija/ a nakon "friziranja" (nisam znao da je dobio turbo punjace) bio je "short tail". Iskreno govoreci nisam pojma imao da je vozen /zvanicno/ na Can-AM trkama. Mislio sam da je u pitanju klasicna Americka budalastina namenjena nekoj Drag racing formi, i naveo sam ga kao paradigmu isterivanja snage koja je uvek moguca uz dobar inzinjerski rad. Inace, 917 je uradjen u toliko varijanti (zvanicnih i privatnih) da o tome moze da se govori samo u knjigama solidne debljine. (Mislim da je u okviru statistike najuspesniji i najcesce vozeni automobil na trkama svih vremena)
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Čet Jan 10, 2013 1:34 pm

Slika

Slika

Evo igracki iz price. Pva fotografija je klassicni 917 "Le Mans" Langsheck, a druga 917K "Kurzheck" u nekoj od americkih trka. Nije receno da je u pitanju "nasvirani" 917 o kome smo pricali, ali je tako nekako izgledao...
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Čet Jan 10, 2013 1:47 pm

Čisto da budemo precizni...
Nisam ni rekao da se pojavljivao u Le Mansu
Naprimer, iz motora koji je "terao" langsheck 917 u Le Mans verziji, neki veseli Amerikanac je (da dokaze da moze!) izvukao 1200 KS (i to sa dva originalna ventila po cilindru). Sigurno je jedino da taj 917 ne bi presekao ciljnu crtu!
Porsche 917 turbo, odnosno zvanično 917/30 je jedan od najčuvenijih i najdominantnijih trkačkih automobila svih vremena i praktično bio nepobediv na CanAm trkama. Do danas je ostao najjači trkački automobil ikada sa snagom koja je išla i do 1600ks. Na kraju su ga zabranili jer je bilo besmisleno da čisti konkurenciju u svakoj trci. Malo je čudno da niste čuli za njega, ali dobro... :wave:
Acqua-Olio-Benzina
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Čet Jan 10, 2013 6:13 pm

Izvinjavam se za pomalo nipodastavajuci ton u odnosu na917/30. Zaista nisam pratio nista sto je bilo van EU trka posle 1972. Kada sam pogledao karte video sam da su to vozila ozbiljno radjena (Penske i sl.) i da su prakticno isporucivana gotova za Can-Am. Postoje podaci i o spider verziji za Interseriju od 1400 KS. Nije cudno sto nisam upucen u taj model i Porsche vozila za Can-Am. Iskreno me nikada nisu ni zanimali previse (ne Porsche vec Can-Am, Stock i ostale USA trke) a i o evropskim takmicenjima nakon 1974 ne bih mogao da govorim sa previse sigurnosti. Ipak ponesto jos znam, dopustajuci sebi pravo na greske. Nisam strucnjak za autosport u celosti vec samo za segmente koji mi znace ponesto.
Slika
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Čet Jan 10, 2013 7:34 pm

Nabrojali smo skoro sve (ponesto je mozda i promaklo) akronime koji su pratili model Giulia id svog nastanka 1962 do svog silaska sa scene 1977, osim (namerno) jednog koji je kao svojevrsni dizajnersko-inzinjerski poduhvat ostavljen da zavrsi poglavlje o Giuliji. U pitanju je model Giulia GTA 1600 Scarabeo OSI. Ovaj prototip, izveden samo u tri primerka (sva tri razlicita medjusobno i samo dva kompletirana u fabrici), bio je najbolji odraz Chitijevih ideja o sportskom automobilu, i brojna resenja koja su aplikovana na modelima, bila su u nastavku primenjena na modelu 33 Stradale. Na neki nacin bila je u pitanju pokretna laboratorija na kojoj je Chiti proveravao snagu svog genija. 1960, u Milanu je formirana OSI, fabrika za realizaciju kompleksnih sablona za presovanje karoserija koja je na neki nacin bila u funkciji Ghia design studija i izvodila mahom radove za Ghia karoserije na evropskoj i svetskoj sceni. Autodelta i Chiti, poveravaju OSI-ju 1965 tri sasije potpuno novog koncepta na kojima su montirani Giulia GTA motori sa brojnim,revolucionarnim resenjima (menjac i kuplung u sklopu bloka motora, kardan i diferencijal kao zasebna celina itd.), sa zahtevom da realizuje tri karoserije gde bi mesto vozaca bilo sto vise povuceno unazad, radi boljeg rasporeda tezine i efikasnijeg baricentra. Sasija, koja najavljuje onu nesto kasniju u 33 Stradale. je H sema od peraluman cevi velikog dijametra koje sluze istovremeno i kao steciste svih tecnosti koje se tako, prirodno rasporedjuju po povrsini dajuci uvek najneutralniji moguci raspored masa u pokretu. OSI je prototip pod imenom Scarabeo, predstavio na Salonu u Parizu 1966 godine, gde je model izazvao nepodeljene pozitivne sudove. Volan je (na izlozenom modelu) bio na desnoj strani jer je u toku izrade problem sa smestanjem dvostrukog Webera 45 DCOE, tik iza stolica uslovio da se tako koncipira mesto vozaca i suvozaca (ionako je sve bilo u znaku eksperimenta), a tik uz diferencijal su bili smesteni diskovi zadnjih kocnica, tako da je ogibljenje bilo pomereno na krajnje tacke ovesa. Podataka o voznim osobinama i performansama nema i danas su dva od tri prototipa u muzeju u Areseu. Moze samo da se zakljuci, znajuci da je Chiti stajao iza projekta, da je ovaj (prelepi) model mogao daleko da dogura. Medjutim, s obzirom na revolucionarnu i preskupu tehnologiju, prvo Ghia a potom i direktori iz Via Gattamelata, rekli su hladno ne i Scarabeo je ostao (uz Canguro Bertonea i Giugiara i Giuliju S Pininfarine i Gandinija) tek dragulj u dizajnerskoj istoriji italijanske umetnosti krojenja automobila.
Slika

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Čet Jan 10, 2013 10:44 pm

Iskren da budem prvi put vidim ovaj automobil u zivotu i sa dizajnerske strane nikako mi se ne dopada. I dobro je sto su ljudi sa vrha hladno rekli NE za ovaj model. Apsolutno mi je nemerljiv sa 33 stradale.
Slika
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Čet Jan 10, 2013 11:24 pm

Santino, vrati se u '66 u mislima! Premlad si i verovatno nemas ni volje ni secanja za nesto tako. Bio je (dizajnerski) znacajan za ono vreme, i vidjen uzivo nije bez sarma. Jasno je da je nemerljiv sa 33 Stradale, koja je apsolutno druga galaksija, ali je ponesto u toj, najlepsoj za mnoge Alfi, rodjeno kao ideja u malenom Scarabeu. Ako budes imao priliku (a hoces) da ga vidis uzivo, mozda ces pomalo promeniti misljenje.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Pet Jan 11, 2013 1:11 am

pa dobro nije ovo toliko poznat model koji se vrti netom da bi ga svako video i upamtio, ima gomila prototipova automobila iz tog perioda koje sam relativno skoro video i cuo za njih i 90% njih je uzasnog dizajna kao i ova alfa, tad se sve nesto spejs pravilo bez mnogo smisla i logike u dizajnu ali dobro takvo je vreme bilo tad je to mozda nekog odusevljavalo, a da ne pircamo tek o amerikancima kakve su oni izlete sa konceptima imali pa to je strasno :)
italijani su npr. imali mnogo dizajnerskih (karoserijskih) kuca pa je svasta izlazilo iz njih, ovo je npr. jako zanimljiv sait(mozda i najbolja enciklopedija slika na netu) pa koga zanima neka prelista jer svasta moze da se vidi ;)
http://histomobile.com/fabrique.php
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Pet Jan 11, 2013 8:46 am

OK, vidim da OSI Scarabeo moze da prodje sam o uz sodu bikarbonu. U svakom slucaju je znacajno parce Alfine istorije i tretirajmo ga tako. OMP, sjajan je sajt koji si indikovao!
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Pet Jan 11, 2013 12:26 pm

Posto ste jednoglasno i bez popravnog ispljuvali nesrecnu OSI Scarabeo, shvatio sam da ne bi bilo u redu da se rastanemo sa Giuliom uz losa secanja. Evo zato i dva poslednja (?) clana porodice koji su sredinom '60tih palili mastu posetilaca autosalona po svetu (Evropi). Startovacemo sa Giulia 1600 Canguro Bertone, koja je rodjena iz pera i maste Giorgetta Giugiara za salon u Parizu 1964. Autodelta je odliferovala dve (od poslednjih postojecih) sasije "konkurenciji" to jest uz nos Zagatu koji je odradjivao (po mom skromnom misljenju najbolje) TZ2 kao jedini zaduzeni za kozmetiku i imidz. Te dve sasije (jedna Bertoneu, druga Pininfarini) bile su preveliki izazov da bi se prepustile slucaju, (niske, sa maksimalnom slobodom odlucivanja o spoljasnjosti, bez ogranicenja u upotrebi materijala, i tako to) i obadvojica su zagrizla u realizaciju sa puno zara. Bertone je bio brzi, i za salon u Parizu je isporucio Canguro, automobil koji je okupljao ljude kao leteci tanjir koji je slucajno sleteo. Drecavo, nepodnosljivo crven, nizak i agresivne spoljasnjosti, bio je od svog predstavljanja zvezda Salona. Snabdeven mehanikom i motorom TZ2 bio je i izuzetno ozbiljno vozilo u svakom pogledu, tako da se odredjena, mala serija ocekivala i u proizvodnji. Uzalud. Direktorijum Alfe je skontao da bi igracka tog tipa bila skuplja u produkciji nego sto bi to pokrila zarada, i Canguro je bio osudjen da cirkulise kao Show Car, uz obecanje Bertoneu da ce biti prilike da ga ponovi (Montreal). I zaista, kada je za Svetsku Izlozbu 1967 (trebalo je da se odrzi u Moskvi prvobitno) jedino Alfi bilo ponudjeno da se predstavi sa Dream Car, Bertone je uz svadje i sitne izmene uspeo da od Alfe dobije amin za svoj automobil. Taj peh kao da je gonio do kraja ovaj sjajan model koji bas nikako nije u svoje vreme privukao publiku iako je bio gotovo sigurno superioran u odnosu na konkurenciju. Kako bilo, nas Canguro u jednom od pojavljivanja kao show car, dopadne u ruke manje spretnom novinaru koji ga na stazi pretvori u otpad tako da kola zavrse na skladistu Bertoneove fabrike, do dana kada ga vodoviti japanski kolekcionar ne otkupi i potpuno, savrseno restaurira. Evo ga Canguro kako danas manje vise izgleda:


Slika

Slika

Slika
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Pet Jan 11, 2013 12:43 pm

Isti Japanac, pun love i ljubavi za stare Alfe, otkupio je od Pininfarine (tako kaze prica) i Giulia S (Sport ili Speciale, kao vam volja, nikad nije podrobno objasnjeno), drugi od automobila proizvedenih na bazi TZ2 i koji je studio Pininfarina prikazao na sajmu u Torinu 1965. Dizajn je delo tada mladog Alda Brovaronea koji ce ostati mozda vise poznat po Dinu 206 (246) koji je Ferrari proizveo neku godinu kasnije, ali i ovaj automobil nosi prepoznatljiva stilska resenja koja Brovaronea svrstavaju u red velikih dizajnera. O mehanici i podvozu se ne zna previse, osim sto je jasno da Brovarone nije u potpunosti postovao arhitekturu TZ2 (medjuosovinski razmak i geometrija trapa su razliciti od "klasicne" TZ2). Cinjenica je da je u realizaciji ostvaren lep automobil koji je nedvosmisleno ukazivao na svoju top sportsku namenu. Nema indicija da se pokretao razgovor o nekoj proizvodnji makar i u jako limitiranom broju, tako da i ovaj unikat ostaje samo kao uspela stilska vezba koja svedoci o nekom hrabrijem vremenu bar sto se Alfa Romea tice.
Slika

Slika

Slika

Slika
gt junior
Postovi: 26
Pridružio se: Pon Dec 01, 2008 7:52 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Pet Feb 08, 2013 2:00 pm

Sjajne informacije Achille! :D

Kazi nam, negde na netu od pre sam nalazio da je postojala GTA junior u verziji od cak 192ks? Da li je to tacna informacija?
Na wikipediji postoji podatak od 180ks pri 9300 iz istog motora (1290ccm) ali sa 4 ventila po cilindru. ima li tu istine?
To je zaista dosta iz atmosferskog motora, zapravo ne znam da li je iko napravio snazniju masinu u danasnje vreme...
Sa zakasnjenjem,sedeo sam u Alfi GTA 1300 sa 185 ks u Manhajmu,u Alfa Romeo salonu i servisu,vlasnistvo g.Helmuta Hahna.On se trkao na raznim Alfama od 1964 do 1977 a pomenutu GTA je vec tada kaparisao neko iz Amerike za cifru od 80000 eura(po recima Helmuta Hana)Vrata,hauba i gepek su bili od plastike a karoserija aluminijumska.Od uzbudjenja nisam video SZ u salonu pa me dozivotni pocasni prosvetlio nakon povratka u otadzbinu. :fight_twak:http://www.alfabb.com/bb/forums/gta-196 ... -h-hn.html
Korisnikov avatar
vojaalfa
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 1.8TS SW
Lokacija: Beograd
Lokacija: Bgd-Zarkovo
Postovi: 2009
Pridružio se: Pon Dec 01, 2008 3:42 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Pet Feb 08, 2013 7:47 pm

Ova bela ima toliko šarma da je to prosto neverovatno :love:
I mnogo je lepši rad od Dina. Obično prvi radovi budu i najlepši ovo ostalo su sve varijacije.
Korisnikov avatar
vojaalfa
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 1.8TS SW
Lokacija: Beograd
Lokacija: Bgd-Zarkovo
Postovi: 2009
Pridružio se: Pon Dec 01, 2008 3:42 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Pet Feb 08, 2013 8:37 pm

Možda neke slike veće rezolucije?
Korisnikov avatar
byMaX
Contact:
Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1330
Pridružio se: Pon Jan 05, 2009 9:31 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Čet Mar 14, 2013 4:45 pm

Evo jednog lepog videa Giuliette SZ. Nisam našao da se negde piše o tome na forumu, sve mi izbacuje linkove o novoj Giulietti...

... gNoEu0dgL0

Ovaj model je napravljen u 170 primeraka, 1960. Prava klasika!
Turismo Internacionale
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Alfa Romeo Giulia svi akronimi

Sub Nov 01, 2014 8:27 pm

Sa kakvim odusevljenjem se vozi Giulia Gt junior :)

[youtube]kcpDnC3a9qE[/youtube]

Kea makina, kea makina :yes:

Povratak na “Alfa Romeo Classico”