Alfa Romeo Disco Volante

Ikone na točkovima. Šampioni na stazama.
Saznajte kako su se kovali trkački geni.
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Alfa Romeo Disco Volante

Sub Nov 21, 2009 4:30 pm

Slika

Krajem 1951 godine Alfa Romeo odlučuje se službeno povući iz auto-sporta. Naravno, kada tvrtka tako bogata sportskim uspjesima objavi tako nešto ne čudi što svijet takvu vijest primi s odredenom rezervom. Kako bilo, Talijani su na životu ostavili svoj sportski odjel kojemu je na zadatak dato da eksperimentiraju na šasijama i motorima. Vec sljedeće godine razvijena je nova cijevasta spaceframe šasija koja se pokazala višestruko čvrščom od uobičajenih, rešetkastih (ljestve), bez povećanja same težine. Na tu "svemirsku" šasiju ugradio se prednji i stražnji ovjes poznat iz modela 1900, a taj model je posudio i dvolitreni motor koji je za C52 (kako se nazivao taj novi projekt) prošao detaljnu preradu (blok od aluminija, Weberovi rasplinjači, ...), te je na kraju razvijao impresivnih 158 KS.

Da sve kod Alfe C52 izgleda napredno na kraju se pobrinula i dizajnerska kuća Touring. Dizajneri su se fokusirali na aerodinamičnost automobila, ali ne samo na prednjem dijelu, kao što je tada bilo uobičajeno, već i na bokovima. Zato je C52 ispao neuobičajeno zaobljen, s djelomično prekrivenim kotačima. Početkom 50-ih ovakav dizajn izgledao je itekako svemirski, pa je ubrzo nakon predstavljanja od strane javnosti prozvan letećim tanjurčićem, dok su u Alfi kreirali i službeni naziv - Disco Volante. O uspješnosti dizajna dovoljno govori činjenica da i danas mnogi stručnjaci ovu Alfu smatraju jednim od najljepših automobila svih vremena.

Nakon uspješnih testiranja u Monzi Talijani su shvatili da bi njihov eksperiment mogao postići vrlo dobre rezultate i na utrkama, pa lako zaboravljaju ideju da se povuku iz auto-sporta. Jedini problem bio je što se pri brzinama od 220 km/h tek 750 kg težak, odnosno lagan Disco Volante znao opasno podizati od tla, i sprijeda, i straga. U Alfi ipak nisu htjeli da njihov "leteći tanjurčić" postane upravo to u punom smislu riječi i na kraju, iako su se kao vozači najavljivali legendarni Fangio, Gonzales i Cortese, odustaju od utrke u Le Mansu.kupe izvedbaGodine 1953 Touring je izradio još jedan Spider i poseban kupe koji je trebao postizati bolje rezultate na brdskim utrkama, gdje se Spider po uskim zavojima i nije baš najbolje ponašao.
Disco Volante se ipak nikada nije pojavio na utrkama. Alfa je odlučila nastupati, ali s drugim modelom (6C 3000 CM) koji je izgledom podsjećao na Disco, ali imao je klasičnu šasiju i tako je u neku ruku naspram njega bio nazadan, a ne napredan model. Spaceframe šasija u Alfama je ponovno zaživjela tek desetljeće poslije.
Alfa Romeo Disco Volante u svojoj Spider i Coupe izvedbi iz godine u godinu nastupa na izložbama dizajna i elegancije gdje uredno mami poglede i izaziva uzdahe. Vlasnik je jedan - povijesni muzej u Areseu.

SlikaSlika
SlikaSlika


Izvor: Autoklasika.net

Povratak na “Alfa Romeo Classico”