G1 - prva Alfa

Ikone na točkovima. Šampioni na stazama.
Saznajte kako su se kovali trkački geni.
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

G1 - prva Alfa

Sub Nov 15, 2008 8:01 pm

By dekideki

Prvi prvcati Alfa Romeo, Alfa Romeo G1, i jedan jedini preostali na svetu je sada u svom novom domu kod Ateco Automotive, Alfa Romeo uvoznika za Novi Zeland.

SlikaSlika

Alfa Romeo Muzej, ponosni cuvar svih svojih Alfa Romea, potvrdio je glasine da u svom posedu ima Alfa Romeo G1 prvi prvcati Alfa Romeo - sva kola nastala pre njega bile su Alfe, pre nego sto je fabriku kupio Nicola Romeo. Muzej je potvrdio da su Alfa Romeo G1 sasija i broj motora 6018 jedini preostali Alfa Romeo G1.

"Velika je cast biti vlasnik prvog Alfa Romea, kola koja je izrodila jedna od najslavnijih marki automobila svih vremena," rekao je Neville Crichton, jedan od direktora Ateco Automotive. "Planiramo da zavrsimo restauracijuovog fascinantnog i istorijskog auta i tako osiguramo da ce ga videti sto vise ljudi sirom Novog Zelanda i Australije."

Slika

Sa rednim sestakom zapremine 6.3 litre Alfa Romeo G1 na startu pokazuje teznju Alfa Romea za proizvodnjom automobila sportskih performansi, koja se odrzala do danasnjih dana i savremenih sestocilindricnih Alfa Romeo sportskih kola. I naravno sve ovo praceno koznim sedistima i bljestavo crveno ofarbanom karoserijom.

Ali ovaj auto, pored toga sto sada izgleda vrlo reprezentativno, imao je vrlo burnu istoriju iza sebe kad je stigao u Australiju pre skoro 86 godina.

Sasija 6018 je uvezena u Australiju 1921. i prodata za 850 funti kvinskendskom biznismenu koji je, nedugo zatim, objavio bankrot.

Posto je video da mu je pad neminovan, sakrio je kola da ih ne bi zaplenili. Posle tri godine poginuo je u nesrecnom slucaju i G1 je ostao sakriven narednih 25 godina u gudurama Kvislendke pustahije.

Otkrili su ga slucajno nekoliko stocara kojima je potom super posluzio za teranje stoke, jurenje kengura i sve druge stvari vezane za jednu australijsku farmu. Kad su ga na kraju slupali u drvo odvukli su ga do farme gde je sluzio kao pogon za pumpu za vodu. Sa masivnim obrtnim momentom pri niskim obrtajima, odlicno je obavljao svoj novi posao iako je ostatak kola bio brutalno unisten.

1964. su ga otkrili nekoliko Alfa Romeo entuzijasta i spasli ga rada na pumpi. Narednih godina auto je otkupio Ross Flewell-Smith koji je, uprkos procenama da je auto unisten i da ga je nemoguce restaurirati, poceo da ga sklapa iz nule, i to je trajalo desetak godina. U svom herkulovskom poduhvatu imao je srece da naleti na jos jedan slupan G1, ali u jos gorem stanju, sa kog je uspeo da iskoristi vecinu delova koji su mu nedostajali. Vecina delova karoserije takodje je nedostajalo, pa je posle eksperimentisanja sa razlicitim stilovima, Flewell-Smith je prihvatio savete u vezi originalnog izgleda karoserije od Luigi Fusi-ja, kustosa Alfa Romeo muzeja.

SlikaSlika

Flewell-Sinith-ova Alfa je bila toliko dobra da je 1977. pobedila na Queensland Vintage Car Concours i 1978. Australijskoj Mile Miglia memorialnoj trci. U ovoj istorijskoj trci u Lakeside-u G1 je dostigao brzinu 86 mph, neverovatne performanse za auto is 1921. Da stvar bude jos neverovatnija, pokazana mu je crna zastava, kazna zbog prevelike brzine!

1995. Flewell-Smith prodaje svoju 'Milly' nazvanu po natpisu 'Milano' na crnom motoru, kupcu po imenu Julian Sterling koji zapocinje totalnu restauraciju baziranu na originalnim merama i standardima. Vecina delova je rucno ponovo napravljena i od neprocenjive su vrednosti. Nove gume je po specialnoj porudzbini izradio Michelin, na osnovu modela ogirinalnih guma iz 1920, i kostale su 6,000 dolara ceo set. Restauracija je podrazumevala vracanje svega na standard, cena uopste nije bila bitna, i ovaj posao je 1998. opisan u Classic Car Yearbook-u kao "nesto sto oduzima dah".

Kada je radjena racionalizacija Julian Sterling-ove kolekcije automobila, auto je otkupio Neville Crichton, upravni direktor Ateco Automotive, uvoznika Alfa Romeo za Novi Zeland.

Alfa Romeo G1 i njegovo mesto u istoriji Alfa Romea vuce korene od Società Italinana Automobili Darracq (SIAD) koji je osnovan Novembra 1906. kako bi sklapao francuska Darracq kola za italijansko trziste. Darracq proizvodi, kako se kasnije pokazalo, nisu se uklapali u potrebe italijanskog trzista i kada su hteli da podignu nivo produkcije na 600 kola godisnje, napravili su samo 300 u 1908. i 61 in 1909. SIAD je likvidirana kao fabrika i otkupljena je od stane konzorcijuma biznismena iz Milana koji su osnovali Anonimnu Lombardijsku Fabriku Automobila (Anonima Lombardo Fabrica Automobili, (ALFA)).

Prva ALFA vozila su bila bazirana na Darracq dizajnu ali je kompanija uskoro pocela da pravi kola po dizajnu bivseg FIAT inzenjera, Cavaliere Giuseppe Merosi-ja, i to je bilo jako dobro prihvaceno. Pred prvi svetski rat, ALFA je proizvodila 3100 automobila godisnje.

1915. Nicola Romeo, uspesni inzenjer i proizvodjac tada veoma popularnog prenosnog kompresora 'The Little Italian', preuzeo je ALFA fabriku da proizvodi traktore, radne masine i avione. Cim se rat zavrsio, Alfa-Romeo (sa crticom) se vratio proizvodnji automobila.

Prvi Alfa Romeo (bez crtice) je bio G1, a dizajnirao ga je Giuseppe Merosi. G1 je bio luksuzni auto pogonjen sestocilindricnim rednim motorom koji je imao ventile sa strane i zapreminu 6330ccm, i tada je bio najveci motor ikada ugradjen u jedan Alfa Romeo. Sve su to razlozi zato je proizvedeno samo 52 primerka. Stigao je na trziste u trenutku kada je gorivo drasticno poskupelo, a sa svojom potrosnjom od galon benzina na sest milja (47L/100km) nije bio bas pametna kupovina.

Slika

G1 je ipak bio veoma napredan u doba svog nastanka. Motor, sa dva celicna bloka po tri cilindra ofarbana u crno, isporucivao je 70bhp na 2,100 rpm, i imao fenomenalnih 217lb/ft obrtnog momenta pri 1,100rpm, sve to praceno cetvorobrzinskim menjacem. Sasija je bila cisti vintage sa dvolistim gibnjevima spreda, duplim cetvoroslojnim pozadi, jedinstvena konstrukcija s obzirom da je imao mehanicke dobos kocnice na zadnjim tockovima koje su se aktivirale pedalom, preko vesanja. Takodje ce biti upisan kao start Alfa Romeo motorsport pedigrea, osvojivsi prvo mesto na svom prvom takmicenju, Coppa de Garda.

G1 je bio prvi auto dizajniran kao Alfa Romeo i ostace upamcen kao prethodnik Alfa Romeo P2, P3, Monza-e and Alfetta-e kao i svih najmodernijih modela Alfa Romeo.

Alfa Romeo G1 - Technical Specification
Engine Front longitudinal mounted driving the rear wheels
Engine type Straight six, cast iron double block and fixed heads
Capacity (cc) 6330
Bore x stroke (mm) 98 x 140
Compression ratio 4.6:1
Power (bhp/rpm) 70/2100
Torque (lb/ft/rpm) 217/1100
Valves Side vales, one laterally mounted camshaft, chain driven
Cooling system 16 lire pressurized water cooling with mechanical fan
Fuel system Mechanical pump, one vertical single barrel carburetor
Fuel tank Rear mounted, 75 litres
Lubrication Pressurized, sump capacity 9 litres
Transmission 4 speed manual mechanical gearbox with reverse gear,
lateral floor mounted gear lever
Clutch Dry dual plate
Suspension - front Rigid axle, semi-elliptic longitudinal leaf
springs
Suspension - rear Rigid axle, double semi-elliptic longitudinal
leaf
springs
Wheels Cast iron spoke
Tyres 895 x 135
Brakes - foot No front brakes, rear drums
Brakes - hand Acts on the rear drum
Steering Worm and wheel
Electrical system 12 volt with a generator
Dimensions Length: 4,494mm; Wheelbase 3400mm; Front track 1445mm;
Rear
track 1445mm
Weight Unladen 1500kg

prevedeno od strane moje malenkosti sa
link
Korisnikov avatar
Viper
Garaža: Alfa Romeo 156 2.0 JTS

Audi Q5 2.0 TDI Quattro

Kawasaki ER-6n

Yamaha Tmax 500
Lokacija: Kac
Lokacija: Kać
Postovi: 1389
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:29 pm

Re: G1 - prva Alfa

Pet Nov 21, 2008 12:36 pm

Svaka cast presidente. :thumbsup:
"I lived with you for twenty years: how many deeds,events and men went by! Today, i remember them,each and every one.I have, for Alfa the tenderness of a first love.The pure affection of a child for his mother."
Enzo Ferrari
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Re: G1 - prva Alfa

Pet Nov 21, 2008 12:37 pm

Dekijev je tekst ;) ja sam samo copy/paste izvrsitelj :lol:
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: G1 - prva Alfa

Uto Apr 21, 2009 8:16 pm

evo dodatka, malo "novih" slika...
SlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlika

uzivajte. :good:
Korisnikov avatar
sErGiO
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 5764
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 3:11 pm

Re: G1 - prva Alfa

Sre Apr 22, 2009 12:21 pm

Fantasticna prica a i makina :hello:
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Povratak na “Alfa Romeo Classico”