ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Alfa Romeo 75 | Alfa Romeo Alfetta | Alfa Romeo GTV | Giulietta | Alfa 90 | SZ/RZ
Legende koje jure.
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Pon Jan 26, 2009 12:09 am

Radovi u novoj garazhi:

Evo kako su Stilovke izgledale kada su kupljene. Morale su popiti shmirglanje sa suvom shmirglom.

Slika Slika


Zatim ide malo peglanja sa finijom smirglom... I rezultat, "bez po' muke" sa malo paste...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Tihomirce
Contact:
Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD
Lokacija: Arandjelovac
Lokacija: Arandjelovac
Postovi: 4379
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:24 pm

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Pon Jan 26, 2009 12:20 am

Jel ovo obrada na strugu :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Slika
Slika
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Pon Jan 26, 2009 12:24 am

:blush:

Strug sa dosta ks! :rotfl:
Korisnikov avatar
Tihomirce
Contact:
Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD
Lokacija: Arandjelovac
Lokacija: Arandjelovac
Postovi: 4379
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:24 pm

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Pon Jan 26, 2009 12:35 am

Najnovija polirka made in Kilson :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Slika
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Pon Jan 26, 2009 1:08 am

laki ideja je odlicna samo nije bas isplativa,a poliranje aluminijuma je najbolje sa petrolejom i finom smirglom
neverovatno lep sjaj dobije i preko lak koji mora bar u pet slojeva,da bi se drzao jer za polirano nema za sta da se uhvati
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Pon Jan 26, 2009 3:08 am

@ dekideki
Tako se zalomilo... :blush:

@ kilson
A ja utripovao da si ih stavio na auto da vidis kako joj cuce... :rotfl:
Korisnikov avatar
vnov
Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6TS 120ks+chip
Ex Alfa Romeo Sprint QV 1.7 8v
Ex Škoda Octavia A5 FL 1.4TSI
Ex Fiat Punto Sporting 1.2 16v
Ex Alfa Romeo GT 1.9jtd 16v
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.4 tb 2020
Škoda Kodiaq
Peugeot speedfight 3
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 3407
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:27 pm

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Pon Jan 26, 2009 3:46 pm

Al si je ulaštio svaka čast,jel mora preko da se lakira ili može ovako da ostane.
Slika
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Pon Jan 26, 2009 5:54 pm

moze i da ostane ali nije postojan sjaj,vec posle par pranja matira i muti se
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 12:36 am

Ima li neko predstavu gde da jurim info o kompovima koji su pogonili TS 8V u AR 75 i 164?
LM, sta mi treba:
Da li postoje verzije koje su prilagodjavale rad motora na osnovu informacije od lambda sonde?
Ako jesu, da li takav comp postoji za 75 ili samo za 164 (i kako ga prepoznati)?
Ako je ovo drugo, da li moze da se zameni comp bez prepravki? :scratch:
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 12:41 am

mislim da svi kompovi to imaju, ali ovisi o kablovima. mozda se varam. no mogu ti dat serijski broj kopa koji ima sondu. na onom narancastom jacku kod suvozacevih nogu gdje ustekan kao neki relej ili je prazan, se stela oktanska vrijednost i dal ima sondu ili ne.

znaci ima i 75ica i 164

baci oko http://alfa75.net/forum/index.php?topic=28.0
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 12:45 am

Da, videh da ima na ePERU za moju TS mi nudi i katalizator i obican lonac kao opciju, samo sto nemam kabl za sondu.
Da li je ta sonda stavljena pro forme ili stvarno nesto radi, i da li imas shemu gde je treba povezati?
Fala :)

EDIT: Da, za 'Fuel Quality Plug' znam da ima poziciju za katalizator, al' mi treba jos infoa da bih mogao da mu dodam sondu. :)
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 12:49 am

Kompovi se sigurno mogu zameniti, samo moras ustekati sondu... 75 i 164 imaju virtuelno identicne motore... cak i sa 155 moze motronic M1.7 da se usteka... imas na youtube-u video likova koji su to uradili... to je malo komplikovanije zbog konektora ali moze ako zelis malo da lemis zice... isti je motor tehnicki, nema razloga da ne radi ako se elektronika poveze kako treba...

http://www.youtube.com/watch?v=3NbEIeDZjjA

sto se tice 75 svi TS motori '91> imaju cat i lambda sondu, sigurna varijanta su za svajcarsko trziste koji su to imali pod obavezno...
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 12:50 am

ako nemas kabl onda bi ga trebao povuc do kompa, neznam koji su pinovi . mislim da se bacas u trosak bezveze jer je to kao prvo uskopojasna sonda koja je tu samo da cuva katalizator. auto neide nista bolje i ne trosi nista manje.

ako podesis smjesu kako spada i izvadis relej (znaci ostavis narancasti jakc prazan) auto ide najbolje. tada daje smjesu po zadanim vrijednostima i kut paljenja je nesto kasnije. samo sto bi trebo onda 98icu vozit, iako ja vozim 95 i nema preuranjene eksplozije.

sa stelanjem oktana na nize, retardiras paljenje.
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 12:53 am

Problem je sto daje prebogatu smesu. Na benzinu (osim sto ga trosi vise) nema problema, al' mu nikako comp za plin ne uspevamo nastelovati... :(
Zato ocekujem da ce sonda korigovati smesu... :scratch:
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 12:57 am

smanji mu na mjeracu protoka smjesu.
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 1:00 am

Ne bih se igrao sa protokomerom, otvaranje istog je poslednje sto bih radio. :(
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 1:36 am

nemas se sta igrat, to je jedini nacin da mu smanjis smjesu. ja radije nebi dirao po instalacijama.

nemas se cega bojat, samo obiljezi di je bio. zatezi oprugu i smanjujes smjesu, otpustis , pojacas smjesu.
Slika
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 1:37 am

e a da te pitam, kako znas da je prebogata smjesa?
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 3:22 am

Uredjajem koji diodama pokazuje kakva je smesa, a to registruje lambda sondom koja se stavi na kraj izduva.
Igranje sa protokomerom cu ostaviti za neki drugi, posto je ovaj ne otvaran.

Inace, iskopao sam sheme (nadam se da je sam comp isti i da je razlika samo u tome da li ima ili nema instalacije).
Bez sonde:
Slika

Sa sondom:
Slika

Sad imam jos jedno pitanje - sta je 'emission control solenoid valve'?
EGR ventil? :scratch:
I da li je on u opste potreban za rad compa?
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 10:20 am

EGR VALVE

The EGR valve has no recommended replacement or inspection interval, but that does not mean it won't cause trouble. EGR reduces the formation of oxides of nitrogen by diluting the air/fuel mixture with exhaust. This lowers combustion temperatures to keep it under 2800 degree F so little NOX is formed (the higher the flame temperature, the higher the rate at which oxygen and nitrogen react to form NOX). As an added benefit, EGR also helps prevent detonation.

The heart of the system is the EGR valve. The valve opens a small passage between the intake and exhaust manifolds. When ported vacuum is applied to the EGR valve diaphragm, it opens the valve allowing intake vacuum to siphon exhaust into the intake manifold. This has a same effect as a vacuum leak, so EGR is only used when the engine is warm and running above idle speed.

Some vehicles have "positive backpressure" EGR valves while others have "negative backpressure" EGR valves. Both types rely on exhaust system backpressure to open the valve. But the two types are not interchangeable.

The vacuum control plumbing to the EGR valve usually includes a temperature vacuum switch (TVS) or solenoid to block or bleed vacuum until the engine warms up. On newer vehicles with computerized engine controls, the computer usually regulates the solenoid to further modify the opening of the EGR valve. Some vehicles even have an EGR valve that is driven by a small electric motor rather than being vacuum-actuated for even more precise control of this emission function.

EGR valves do not normally require maintenance, but can become clogged with carbon deposits that cause the valve to stick or prevent it from opening or closing properly. An EGR valve that is stuck open will act like a vacuum leak and cause a rough idle and stalling. An EGR valve that has failed, refuses to open (or the EGR passageway i the manifold is clogged) will allow elevated NOX emissions and may also cause a detonation (spark knock) problem. Dirty EGR valves can sometimes be cleaned, but if the valve itself is defective it must be replaced.
Boldovao sam ti bitne stvari...

poz.

P.S. naravno da ti treba... ne diraj :)
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 10:47 am

znaci na leru si gledao smjesu i na povisenim okretajima, ono kao na tehnickom pregledu?

i onda jos sonda u ispuh?

to je jedino dobro da se izmjeri monoksid i da moze proc sto se zakona tice, a podatke o smjesi ti ne daje ama bas nikakve.

ne diraj nista najbolje.

i jos nesto, ako ugradis sondu moras i katalizator ugradit, tako je barem kod nas, a onda ti granica CO nije vise 3.0g/l nego 0.5 (ovo su sve zakoni u Hr, ali vjerujem da je slicno i u Srb)
Korisnikov avatar
Tihomirce
Contact:
Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD
Lokacija: Arandjelovac
Lokacija: Arandjelovac
Postovi: 4379
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:24 pm

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 10:56 am

Evo ako može šta da pomogne Vorkshop , daje obe verzije i sa lambda sondom i bez nje
bez sonde Slika

sa sondom Slika Slika
Slika
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 7:08 pm

@ JaMaL
Fala, htedoh samo da proverim da li je 'emission control solenoid valve' EGR ventil.
I ne bih ga dirao da ga imam. :)

@ superfly tnt
Mislim da gresis... :rolleyes:
[b][i]Izvor Wikipedia[/i][/b] napisao:An oxygen sensor, or lambda sensor, is an electronic device that measures the proportion of oxygen (O2) in the gas or liquid being analyzed.
...
Automotive applications

Automotive oxygen sensors, colloquially known as O2 sensors, make modern electronic fuel injection and emission control possible. They help determine, in real time, if the air fuel ratio of a combustion engine is rich or lean. Since oxygen sensors are located in the exhaust stream, they do not directly measure the air or the fuel entering the engine. But when information from oxygen sensors are coupled with information from other sources, they can be used to indirectly determine the air-to-fuel ratio. Closed-loop feedback-controlled fuel injection varies the fuel injector output according to real-time sensor data rather than operating with a predetermined (open-loop) fuel map.
...
Function of a lambda probe

Lambda probes are used to reduce vehicle emissions by ensuring that engines burn their fuel efficiently and cleanly. Robert Bosch GmbH introduced the first automotive lambda probe in 1976, and it was first used by Volvo and Saab in that year. The sensors were introduced in the US from about 1980, and were required on all models of cars in many countries in Europe in 1993.

By measuring the proportion of oxygen in the remaining exhaust gas, and by knowing the volume and temperature of the air entering the cylinders amongst other things, an ECU can use look-up tables to determine the amount of fuel required to burn at the stoichiometric ratio (14.7:1 air:fuel by mass for gasoline) to ensure complete combustion.
Sto se tehnickog tice, pred isti cu skinuti sondu i zavrnuti obican sraf ili cu probati da je sakrijem . ;)

@ Tihomirce
Hvala, moracu da nabavim taj Workshop... :rolleyes:
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 7:26 pm

i vjerojatnost da ces ju slomit je 90% kad je budes skidao :wave:

ispravno postelan motor nece trosit nista vise od onog sa sondom. a ako je tebi nesto nesipravno onda ti nece ni sonda pomoci, samo ce ti tiltat ECU.

ako mislis da ce sonda sve rjesit,varas se. jos gore ces napravit jer ce ona smanjivat smjesu a moze lako bit da ti je injektor propisao, a na ostala 3 ce ti bit onda siromasna smjesa, pa ces lagano moc u nabavku klipova. ako oces bit baja, kupi WB sondu i znat ces tocnu i trenutnu situaciju ispusnih plinova, ali prije toga provejri injektore, mjerac protoka ( kazes da nije otvaran, pitaj boga jet imas jos grafita po kojem ide ona igla). ovo su samo savjeti prije nego sto pljunes pare za sondu i namucis se sa instalacijama, a rezultat na ekotesteru ce bit mozda zadovoljavajuc, stvarno stanje neces nikad znat.


edit: ona slika gore je mjerac koji nikad otvaran nije bio. nakon uzaludnih pokusaja da je nastelam sam skuzio da je kontakt otisao, ljepo se vidi. mogao sam 500 sondi stavit i nebi mi pomoglo.
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Re: ALFA ROMEO 75 - Legende koje jure!

Sub Jan 31, 2009 7:51 pm

LM, danas sam se zezao sa compovima. :yahoo:

Zanimljiv podatak je da limitirana serija TS-a nije napustila fabriku sa Lambda sondom (hocu reci katalizatorom i praticim elemntima). :cray:
Al' drugi TS koji je kod mene ima instalaciju, a navodno je iz '88. :eek:
Slika Slika
Jedino sto je pitanje da li ima originalni comp. :scratch:

Comp TS Limited Edition koji treba da dobije sondu:
Slika Slika Slika Slika Slika

Imam i jedno pitanje - cemu sluzi konektor obelezen strelicom (pored je konektor za dijagnostiku, ako se ne varam)?
Slika
Zanimljivo je resenje za 'Fuel Quality Plug' - zaboravih ga skinuti da ga otvorim i vidim u kojem modu radi. :blush:

Comp TS:
Slika Slika Slika

Otvorih oba compa i izgledaju ovako:
Slika Slika Slika

Evo gde se razlikuju:
Comp bez instalacije za sondu:
Slika
Comp sa instalacijom (al' uz veliko pitanje da li ga je fabrika uparila sa instalacijom...)
Slika

Nadjoh par linkova (LINK 1, LINK 2, LINK 3) gde sam video da je SN onog prvog koriscena za AR 164. Same podatke o razlici u cipovima nisam nasao, al' predpostavljam da prvi sigurno ima mogucnost vezivanja lambda sonde.
Ono sto bih voleo znati je da li je zaista koristi i u kojoj meri. :read:

@ superfly tnt
Pazi, na motoru sam uradio generalnu pre nekih 1500km. Sve uradjeno po PS-u.
Injektori bili na ciscenju i proveri, tako da verujem da su ispravni. Leptir gasa sam ocistio. Ono sto nisam dirao je protokomer.
Manifestacije na benzinu su da lepo vuce, al' i pri laganoj voznji (sa vrlo retkim ulaskom u preko 4.5krpm) po gradu trosi oko 14l benzina (sipano na par razlicitih pumpi radi tacnijeg uvida u stanje). Plina trosi preko 16l i ide ko baba iako je sekvencionalni uredjaj u njoj. :rolleyes:
I na oba goriva daje bogatu smesu.
Sto se skidanja sonde tice - u pravu si, morace neko skrivanje da padne. ;)
A zlotokomer cu staviti drugi, pa da vidim sta ce sa njim biti (njega mogu i da otvorim). :drink

Povratak na “Alfa Romeo Transaxle”