Zdravo narode, jeste li upućeni u ovaj novi pravilnik u vezi broja motora?
Znam da je to novi namet da se dopuni državna kasa, ali koliko će biti stroge te provere, šta sa ljudima koji su menjali motore (pa im je stari broj brušen)?
Novi pravilnik o broju motora
- Alex85
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
EX-Alfa Romeo 146 Boxer - Lokacija: Stari Grad
- Andrej
- Garaža: Jugo 1603
Jugo 1520
Jugo 1299
Alfa 147 JTDm
Alfa 159 Sportwagon
Alfa GTV Cup - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pravilnik o broju motora
Bice upuceni na vestacenje i ukucavanje novog broja tzv. PUS. To je bilo i ranije isto, ne vidim sta se promenilo u smislu novog pravilnika, osim mozda ako su odrezali neke kazne vece i slicno...
Light is Right
- Alex85
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
EX-Alfa Romeo 146 Boxer - Lokacija: Stari Grad
Post
Re: Novi pravilnik o broju motora
Nisu toliko ni tražili broj na tehničkom, pa kad ne pronađu pustali su i bez broja da se prođe tehnički. A sad ne smeju da puste sa neočitanim brojem.
I koliko sam razumeo, nekad je dosta manje koštalo upisivaje PUS-a, nekih 2-3,000 din, a sad predviđaju troškove od blizu 40,000 din.
I koliko sam razumeo, nekad je dosta manje koštalo upisivaje PUS-a, nekih 2-3,000 din, a sad predviđaju troškove od blizu 40,000 din.
- bellum64
- Garaža: ex: AlfaRomeo 164TS 1989
ex: AlfaRomeo 164TS 1994
AlfaRomeo 164 V6 Turbo 1998 - Lokacija: Loznica
- Lokacija: Loznica
Post
Re: Novi pravilnik o broju motora
do sada cela procedura oko PUS broja je kostala nepunih 6000din i zavrsavala se za par dana a po novom, kako kazu, bice oko 30000din i trajace ko znakoliko i bice dovoljno da je samo jedan broj ili slovo osteceno pa da se salje na proveru.
nista drugo nego izmisljanje vruce vode i uzimanje nerealne cifre novca
nista drugo nego izmisljanje vruce vode i uzimanje nerealne cifre novca
- PetarP
- Garaža: nemam garažu
- Lokacija: Novi Beograd
- Alex85
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
EX-Alfa Romeo 146 Boxer - Lokacija: Stari Grad
Post
Re: Novi pravilnik o broju motora
Da, biće skuplje dosta nego do sad. I neka forenzička provera broja će biti, e sad, da li se sve to može završiti u manjim mestima gde je auto registrovan ili će morati da se odlazi u veće gradske centre?
Zafalilo para izgleda za predizbornu kampanju pa se dosetili i ovoga. Često, pri raznim poskupljenjima, se pozivaju na zakone EU, što li se sad ne pozovu na te zakone...
Zafalilo para izgleda za predizbornu kampanju pa se dosetili i ovoga. Često, pri raznim poskupljenjima, se pozivaju na zakone EU, što li se sad ne pozovu na te zakone...
- alonso
- Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI - Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pravilnik o broju motora
U principu bi trebalo da bude slično kao do sada... uput sa tehničkog -> forenzika u SUP-u -> ukucavanje kod onoga ko je ovlašćen da to radi (kao što je AK Kompresor u Beogradu).
Razlika je, što prilikom uvoza vozila, ako se utvrdi da je broj motora korodirao ili iz drugog razloga ne može da se vidi, neće moći da se ukuca, odnosno neće moći da dobije AMSS potvrdu, što znači da neće moći da se registruje (da se carini da, ali ne i da se registruje).
Kao što je neko napisao gore, to je do sada koštalo par hiljada dinara... Nisam nigde čuo ili pročitao za te cifre od 30-40 hiljada dinara, niti vidim kako može toliko da "skoči" cena. U tih par hiljada su uključene dve stvari, jedna je usluga firmi koja će ukucati broj, a drugo je taksa za MUP/SUP koji radi veštačenje i dodeljuje novi broj (PUS broj)
Smatram da je to gađanje sa ciframa, odakle god dolazila informacija, nalik onom spisku kriterijuma na tehničkom pregledu od prošle, pretprošle godine , gde su između ostalog bili presvučen volan, patosnice, felne istih dimenzija ali drugačijed dizajna itd...
Razlika je, što prilikom uvoza vozila, ako se utvrdi da je broj motora korodirao ili iz drugog razloga ne može da se vidi, neće moći da se ukuca, odnosno neće moći da dobije AMSS potvrdu, što znači da neće moći da se registruje (da se carini da, ali ne i da se registruje).
Kao što je neko napisao gore, to je do sada koštalo par hiljada dinara... Nisam nigde čuo ili pročitao za te cifre od 30-40 hiljada dinara, niti vidim kako može toliko da "skoči" cena. U tih par hiljada su uključene dve stvari, jedna je usluga firmi koja će ukucati broj, a drugo je taksa za MUP/SUP koji radi veštačenje i dodeljuje novi broj (PUS broj)
Smatram da je to gađanje sa ciframa, odakle god dolazila informacija, nalik onom spisku kriterijuma na tehničkom pregledu od prošle, pretprošle godine , gde su između ostalog bili presvučen volan, patosnice, felne istih dimenzija ali drugačijed dizajna itd...
- Alex85
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
EX-Alfa Romeo 146 Boxer - Lokacija: Stari Grad
- PetarP
- Garaža: nemam garažu
- Lokacija: Novi Beograd
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Šalu na stranu ali to je isto kao i pitanje "šta sa ljudima koji su menjali podatke u ličnoj karti pa im je fotografija zamenjena tuđom?" . Ili "šta je sa ljudima za koje je dokazano da poseduju falsifikovane diplome ili plagirane doktorske radove a morali su ili moraju mučenici da rade na visokim državnim funkcijama?" Malo nonsens, zar ne?
Citati iz članka N1:
"Ako forenzičari ne uspeju da očitaju oznaku na šasiji, obavezan je odlazak kod sudskih veštaka i novi izdatak od 25 hiljada."
Prvo, posao forenzičara nije da očita broj već da ustanovi da li je nemogućnost očitavanja uzrokovana kriminalnim aktom ili ne. Ako nije - ide PUS. Ako jeste - ide oduzimanje vozila i prijava odn istraga. Ako MUP ne uspe da očita VIN broj ili MOT broj, očitaće ga sudski veštak? Hoće, al' u gnjurcu. Sve ID podatke vozila može da dostavi samo proizvođač vozila na osnovu identifikacije drugih komponenti u vozilu za koje se lako može ustanoviti pripadnost vozilu. To može da bude teško, skupo ili da dugo traje. A možda i nemoguće jer ako ne grešim jer je neki standard u Evropi za čuvanje tih baza podataka 20 godina, nakon čega se baze brišu. Da li se neko pitao npr. kako se na osnovu otpalog dela sa vozila pronađe vozilo koje je npr učestvovalo u udesu i nestalo sa lica mesta?
Mislim da je u trenutku dok ovo pišem, bez obzira što je objavljeno na N1 koji vrlo cenim, ovo netačna i nepotpuna informacija. MUP je nadležan i kadrovsko/tehnički osposobljen da izvrši proveru regularnosti identifikacionih oznaka i samo ako vozilo prođe tu proveru - dobija PUS. A to što će sudski veštak da proverava i očitava posle MUP-a to može da se okači mački o brk. Pozdravljam ovo samo ako će sudski veštak sa višom nadležnosti od MUP-a omogućiti sirotinji da ne ostane bez vozila dok samom vozilu ne istekne resurs a nema očigledne krivice vlasnika u vezi identifikacije vozila. A nešto mi se javlja da to nije tako.
S druge strane, ako je novinar "napipao" nešto što se sprema i informacija je tačna, onda je to još jedan perfidan način legalnog "uhlebljenja" partijskih sudskih veštaka (čije usluge jako puno koštaju a u većini slučajeva ništ ane znače), isto kao upravnika zgrada, notara, izvršitelja, komunalne policije itd. To je po mom shvatanju u tom scenariju samo još jedna od mnogih ujdurmi "ovih odozgo" o trošku nas "odozdo" .
"Sve u svemu, da bi mogli da registruju automobil, oni čiji broj šasije ne bude čitljiv tokom tehničkog pregleda, u najboljem slučaju platiće dodatnih 5.000 dinara, a u najgorem 33.600 dinara."
Kupim divljaka od 5-20k€, kupim za 300€ sudskog veštaka i legalan sam. Isplati se.
Re: Novi pravilnik o broju motora
Mislim da će robijatiAlex85 napisao:Zdravo narode, jeste li upućeni u ovaj novi pravilnik u vezi broja motora?
Znam da je to novi namet da se dopuni državna kasa, ali koliko će biti stroge te provere, šta sa ljudima koji su menjali motore (pa im je stari broj brušen)?
Šalu na stranu ali to je isto kao i pitanje "šta sa ljudima koji su menjali podatke u ličnoj karti pa im je fotografija zamenjena tuđom?" . Ili "šta je sa ljudima za koje je dokazano da poseduju falsifikovane diplome ili plagirane doktorske radove a morali su ili moraju mučenici da rade na visokim državnim funkcijama?" Malo nonsens, zar ne?
Citati iz članka N1:
"Ako forenzičari ne uspeju da očitaju oznaku na šasiji, obavezan je odlazak kod sudskih veštaka i novi izdatak od 25 hiljada."
Prvo, posao forenzičara nije da očita broj već da ustanovi da li je nemogućnost očitavanja uzrokovana kriminalnim aktom ili ne. Ako nije - ide PUS. Ako jeste - ide oduzimanje vozila i prijava odn istraga. Ako MUP ne uspe da očita VIN broj ili MOT broj, očitaće ga sudski veštak? Hoće, al' u gnjurcu. Sve ID podatke vozila može da dostavi samo proizvođač vozila na osnovu identifikacije drugih komponenti u vozilu za koje se lako može ustanoviti pripadnost vozilu. To može da bude teško, skupo ili da dugo traje. A možda i nemoguće jer ako ne grešim jer je neki standard u Evropi za čuvanje tih baza podataka 20 godina, nakon čega se baze brišu. Da li se neko pitao npr. kako se na osnovu otpalog dela sa vozila pronađe vozilo koje je npr učestvovalo u udesu i nestalo sa lica mesta?
Mislim da je u trenutku dok ovo pišem, bez obzira što je objavljeno na N1 koji vrlo cenim, ovo netačna i nepotpuna informacija. MUP je nadležan i kadrovsko/tehnički osposobljen da izvrši proveru regularnosti identifikacionih oznaka i samo ako vozilo prođe tu proveru - dobija PUS. A to što će sudski veštak da proverava i očitava posle MUP-a to može da se okači mački o brk. Pozdravljam ovo samo ako će sudski veštak sa višom nadležnosti od MUP-a omogućiti sirotinji da ne ostane bez vozila dok samom vozilu ne istekne resurs a nema očigledne krivice vlasnika u vezi identifikacije vozila. A nešto mi se javlja da to nije tako.
S druge strane, ako je novinar "napipao" nešto što se sprema i informacija je tačna, onda je to još jedan perfidan način legalnog "uhlebljenja" partijskih sudskih veštaka (čije usluge jako puno koštaju a u većini slučajeva ništ ane znače), isto kao upravnika zgrada, notara, izvršitelja, komunalne policije itd. To je po mom shvatanju u tom scenariju samo još jedna od mnogih ujdurmi "ovih odozgo" o trošku nas "odozdo" .
"Sve u svemu, da bi mogli da registruju automobil, oni čiji broj šasije ne bude čitljiv tokom tehničkog pregleda, u najboljem slučaju platiće dodatnih 5.000 dinara, a u najgorem 33.600 dinara."
Kupim divljaka od 5-20k€, kupim za 300€ sudskog veštaka i legalan sam. Isplati se.