Stranica 1 od 1

Moguci problemi kod 164

Poslato: Čet Jan 21, 2016 7:01 pm
od Darko 164
Pozdrav svima,
Posto sam u posedu svoje cetvrte po redu 164-ke podelicu sa vama svoje iskustvo. Kao prvo verovatno je vecini poznato da TS motori trose ulje, ako vam je potrosnja 1 litar na 4-5000 predjenih kilometara imate odlican motor ispod haube. Ulje se menja na 20 000 predjenih kilometara u tom intervalu se zameni svih 5 litara koliko staje u karter. Primetio sam da kad sipam razlicita ulja brze potrosi tu litru , koristim polusinteticko 10 W 40, Selenija se pokazala ok medjutim najbole do sada mi se pokazalo Valvoline MAX life 10W40 ulje za motore koji su presli preko 100 000 Km.
Sto se tice goriva najmanju potrosnju sam imao u Nemackoj tankao sam na Aral pumpama 100 ili 102 oktana gorivo , potrosnja je bila oko 7-7,5 L na 100Km pri brzinama izmedju 140 - 170 Km/c naravno pod punim tezinskim opterecenjem. Zvuk motora je neprocenjiv masina prede ma milina slusati. U gradu sam imao potrosnju od 10 L na 100 Km , naravno sve je to relativno sve zavisi kako ko vozi i gde vozi i da zboravio sam najvazniju stvar kod Alfe napisacu velikim slovima NIKAD NE FORSIRAJTE MOTOR DOK NE DOSTIGNE RADNU TEMPERATURU. Znaci sa malim gasom ne preko 2500-3000 obrtaja 164-ku mozete voziti u 4-toj brzini 50Km/c bez problema u 5-toj 70Km/c nece ni osetiti , kad se zagreje i dostigne 80 C e onda cepaj ne moze nista da se desi sem vece potrosnje ulja, naravno i goriva. Jos jedna stvar kod ovih motora koju sam primetio kad su hladni i dodate jaci gas osetite i cujete pobunu u prvom momentu nece da povuce, zabrunda, buni se upozorava .
Komresija kod 2,0 TS motora je 11,00, na mojoj prvoj 164-ki sam merio komresiju na 180 000 predjenih kilometara kretala se 10,20-10,30 na sva 4 cilindra sto je u principu ok. Svecice sa menaju na 40 000 predjenih Km , koristio sam i Sampionke i Bosove verujte nisam osetio razliku przi sve bez problema. Samo sam jednom imao problem sa bobinom jedna je bila probila , zamenuo sam je medjutim posle kraceg vremena ponovo je probila . Nazalost nisam stigao da pronadjem uzrok jer su je obili i razvalili komletnu konzolu tako da sam morao da uzmem sledecu 164-ku trecu po redu. Bice jos postova nastavicu pitajte ako vas nesto zanima mozda znam odgovor.

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Čet Jan 21, 2016 9:59 pm
od Darko 164
Jedan od mogucih problema sa kojim sam se susretao kod dve Alfe je regulator gasa. Desava se da sam gas ostane da visi na 3000 obrtaja , u pocetku samo kad je motor zagrejan kasnije i kad je hladan, resenje je dodati gas do daske i onda se sve vrati u normalu . Medjutim to je samo kratkorocno resenje jer vremenom postaje sve gore i gore. U kasnijem stadijumu moze da se desi da gas nastavi da se penje tako da mora da se koristi kocnica da bi se obuzdao motor sto bas i nije sigurno u voznji. Deo se jako brzo menja i ovde nije skup oko 60 eura. Jedino sta se mora paziti je fabricki broj jer 164 ima 3 razlicite tipe Motora mislim na 2,0 TS.
Slika
Evo na slici se vidi deo koji je u pitanju, izmedju creva mala cetvrtasta kutija u koju je prikljucen jek kabal.

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Čet Jan 21, 2016 10:02 pm
od Ognjen_HN
Pozdrav Darko, i ja imam jednu solidnu 164rku.Ja do sad ni na jedno auto nisam cekao vise od 10 000km da zamijenim ulje, a vidjeces i sam, mislim da niko na forumu cak nema da mijenja na 20 000km ulje. Sto se tice potrosnje meni za 10 000 (od servisa do servisa) potrosi 1L. Sipam iskljucivo Seleniu, do zadnjeg servisa 20K , gdje sam naletio na fals i potrosila mi je za 2000 km 0.5L. Sad sam sipao Seleniu Gold 10w40, evo 2000km i ni kapi nema potrosnje. Iskreno meni Alfa isto ide kad je hladna i ugrijana, nema da se buni. Naravno da se pazi dok ne postigne temperaturu.

A stvarno ima mjenjac i motor nevjerovatno uskladjen. Uz najvecu uzbrdicu 5om ide na vrh gasa 70 km/h.

Meni je potrosnja malo veca od tvoje, u gradu ide 11+ L a na otvorenom putu ispod 8L teskoo, moze ali da se bas pazi... E da i predstavi te tvoje bake u virusu :)

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Čet Jan 21, 2016 10:17 pm
od Darko 164
Pazi ovo je bila potrosnja sa nemackim gorivom od 100 oktana i na otvorenom putu sa 95 oktana pri brzini do 140 Km/c i meni je potrosnja oko 8 litara, sto se tice gradske voznje ona je merena u ravnicarskom podrucju sa normalnim protokom saobracaja . Ja mislim da u Beogradu na primer potrosnja kao sto kazes nemoze da bude ispod 11 i vise litara zbog samog terena i nacina voznje.Sto se ulja tice sve cetiri koje sam imao imale su istu potrosnju ulja , motori su bili presli izmedju 170 000 i sad ova zadnja ima 238 000 predjenih kilometara. kad sam pitao u garazi sta je problem rekli su mi da je to normalno za te motore i u knjizi stoji da se ulje menja na 20 000 Km. Jedan od problema gubljenja ulja je u cep tu stalno slini pokusao sam na sve moguce nacine da resim ali samo kratkorocno.

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Čet Jan 21, 2016 10:59 pm
od erdeljan
To sto u knjizi pise 20.000 ne znaci da se to postuje jer kada je taj manual pisan to je bio standard. Ulje ljudi obicno menjaju ranije jer je dobra preventiva zbog loseg goriva i predhodnih vlasnika koji si mozda bili skrti da urade servise na vreme

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Čet Jan 21, 2016 11:24 pm
od Darko 164
Sto se tice kvalitete goriva ovde to bar nije problem gorivo je dobro . Sto kaze Ognjen da mu ne trosi ulje nisam jos doziveo , ne tvrdim da nije nemoguce uostalom ako se preracunas dodjemo na isto na 20 000 i ja potrosim 10L ulja kao i Ognjen koji na 10 000 promeni ulje. Stim da sto se tice motora 164 nisam jos cuo da je nekom riknuo cak i sa nesavesnim vozacima koji su zaboravili da kontrolisu ulje.Nalazio sam ljude na netu koji su prelazili i po 500 000 Km sa ovim motorima i tek onda su im produvale karike sto je imponzatna kilometraza za tako staru koncepciju motora iz 80-tih godina Ne znam mogao sam da kupim bilo koji drugi auto i vozio sam razne aute ali ALFA 164 je nepoderiva u svakom smislu. Trecu ne bih prodavao da nisam dobio auto od firme bila je crvena proteo metalik drveni volan i kugla menjaca utegnuta ko tambura . Sad imam zelenu platio je 900 eura i razmisljam da uzmem jos jednu zbog delova, sve je teze nabaviti.

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Pet Jan 22, 2016 8:02 am
od Ognjen_HN
Nisam ja rekao da ne trosi ulje nikako, vec 1L na oko 10 000km. Po mom misljenju je to ok, ima tu prostora za jos 0.5 L ali sve prekob toga mislim da nije ok. A 164rka je mozda i najkvalitetnija Alfa ikad napravljena.

Poslato: Pet Jan 22, 2016 2:59 pm
od FantomX
Bogami, kao mladjan sam je vozio sa pocetkom 2000.godine, 2.0 motor, komfor, kvalitet, 156 koju imam, ne znam da li bih uopste mogao da uporedim kvalitetom sa 164 modelima.
Nemojte me streljate :D

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Pet Jan 22, 2016 3:44 pm
od Ognjen_HN
8v motor generalno je jedan od najzilavijih ikad napravljenih, jeftin za odrzavanje, a ide sasvim solidno. A 164rka je sigurno najkvalitetnija od svih Alfi, ako uzmemo u obzir trap , sasiju i mjenjac. Sve je vrlo robusno napravljeno , kvalitetno, auto je vrlo komforan, nakrcan opremom, pogotovo zadnji modeli 97' god kao kod mene.... Sva elektrika radi besprekorno i posle 19 god , jos uvjek su odlicni fabricki DVOSMJERNI amortizeri, plastike u unutrasnjosti ponekad skripe na ovom mrazu. Jedino sto je dotrajalo a i u fabrici se nisu mnogo potrudili oko toga je zvucna izolacija. Na vecim brzinama postaje bucno, mada i to se da rijesiti azmafonom i duplim kederima.

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Sub Jan 23, 2016 10:05 pm
od alaza
:podrzava

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Ned Jan 24, 2016 12:01 am
od Ognjen_HN
Da dodam. Veliki servis ukljucuje 2 pk kaisa po 5€, vodenu pumpu 30ak €, kompletan natezac pk kaisa 25€(sa rolerom) 5L ulja (prosjek 8€/1L), filter ulja 5€, filter goriva 15€(sa holenderima) , filter vazduha 7€, polen filter 12€. Svi dijelovi 140€. Zatezanje lanca, stelovanje ventila , dihtung dekla(14€), dijelovi + ruke 200€.Ovo su cijene okvirne tj mene je toliko ovo kostalosto je Vrlo vrlo jeftino za nase uslove.

Ima tu stvari koje i nisu bas jeftine, kablovi min. 50€, svjecice 30-50€, termostat(ako mogu da dodam j*beni) 50€, i mana na superkama je displej za klimu, koji je crkao u 99% slucajeva, ja sam moj popravio u Sloveniju a kostalo me oko 70€. To je to za sada , kad se sjetim pisem jos :)

Re: Moguci problemi kod 164

Poslato: Ned Jan 24, 2016 10:05 pm
od Darko 164
Oce da ode i stampana ploca na tabli sa obrtomerom i pokazivacem brzine , stavio drugu polovnu radi kao suza. Prvi znaci rikavanja poigravanje kazaljke brzinomera , tresenje kazaljke pritiska ulja i posle par meseci vise se nista nije treslo sve se smirilo stalo na nulu. 40 evrica , displej sam uzeo drugi 150 evrica nasao u garazi nov.