Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Trkačice modernog doba u civilnom odelu...
Korisnikov avatar
Ogi
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb
Lokacija: Beograd-Sremcica
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Mar 27, 2015 1:38 am

Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Ned Jan 17, 2016 10:56 pm

Drage i postovane kolege, imam u planu prepravke koje su u naslovu. Pa zelim da se ispricam sa vama pre nego sto krenem u taj poduhvat i ako krenem. Koji je dobitak a koji gubitak kod ove prepravke? Protok izduvnih gasova se povecava, klipovi se brze oslobadjaju pritiska, da li se struktura izduva vise greje ( kod cega bi koristio termo trake kako bi izlolovao motorni prostor od toplote ). Sta se desava sa potrosnjom i samih delova u motoru? I svaka informacija bi mi bila korisna, teorija. I kad se sumira sve da imam dobre smernice a i ostale kolege. Unapred zahvalan :)
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.
Korisnikov avatar
Ducero
Contact:
Garaža: 145 Bomber,ostatak garaze zauzimaju bicikle
Lokacija: gargantua
Lokacija: Kraljevo
Postovi: 1647
Pridružio se: Uto Sep 21, 2010 11:43 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Ned Jan 17, 2016 11:08 pm

Pozdravljam zelju da napravis nesto unikatno :gr8:

Imaj u vidu da izrada takvih stvari poprilicno kosta,osim ako nisam sam svoj majstor.Po meni je bezveze praviti granu od crnih cevi :| Dakle,prava stvar je praviti od prohroma.E sad,prohrom nije jeftin.Ne trpi velike zazore izmedju spojeva zbog samog zavarivanja.Komplikovan proces zavarivanja,tako da to utice mnogo na cenu.

Beneficije takvih modifikacija ne znam,niti znam da li moze imati negativnih uticaja na pokretne delove.Ipak sam ja samo FIZIKALAC... hahaha

:drink :arflag
I like big, fat men like you. When they fall, they make more noise. And sometimes they never get up.
https://www.facebook.com/pages/Ducero-C ... 409?ref=hl
Korisnikov avatar
Ogi
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb
Lokacija: Beograd-Sremcica
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Mar 27, 2015 1:38 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Ned Jan 17, 2016 11:18 pm

Hvala, i hvala sto si spomenuo prohrom :). Imam odlicnu kombinaciju za prohrom cak mozda i za dzabe.. Sam sam svoj majstor i volim sam :). Znaci za pocetak treba mi mig-mag aparat jer je prohrom bzv obradjivati i co2 aparatom zbog samog vara (izgleda mnogo lepse). Mogao bi za pocetak da odradim do 1-inice sa 4 prohromske, a ostalo kad bude bilo para jer ce me to kostati. Za parcice do pola metra mogu da napravim kombinacuju :).. Ti si moj kolega cim si fizikalac :D :arflag :quadrifoglio :arflag
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.
Korisnikov avatar
Ducero
Contact:
Garaža: 145 Bomber,ostatak garaze zauzimaju bicikle
Lokacija: gargantua
Lokacija: Kraljevo
Postovi: 1647
Pridružio se: Uto Sep 21, 2010 11:43 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Ned Jan 17, 2016 11:42 pm

Ako budes zavarivao prohrom Mig ili Mag postupkom(razlika je u samo u smesi gasova koju koristiza kao zastitu spoja od kiseonika.Mig koristi Co2 gas kao zastitu,dok Mag koristi mesavinu Co2 i Argona poznatiji Feromiks smesa)Imaj u vidu da ce na svakom spoju izbijati korozija,jer zicu koju koristis je celicna presvucena bakrom radi provodljivosti struje.To prvo,drugo zavarivanje je proces spajanja dva metala iste ili priblizne hemiske strukture.Varovi ce ti biti krti u najkriticnijoj tacki spoja,tj spoju dve vrste metala.

Druga opcija ti je da zavarujes prohrom u REL postupku koristecu oblozenu prohromsku elektrodu.Ovim postupkom ces moci da uradis nesto ukoliko zavarusje debelozidnu prohromsku cev,tankozidne ces brzo progoreti.Mane ovog postupka su ti prvo same elektrode,koje kostaju u rangu od 40-80 din kom.Sa jednom elektrodom ne mozes zavariti puno.Onda ti je preveliko pregrevanje materijala,jer REL postupak poprilicno greje ceo radni komad.I na kraju uzasna sljaka,koja se uvek zavuce gde ne treba.Ovaj postupak je dobar samo za ''heftanje'' delova,jer TIG zahteva dve ruke prilikom rada.

Treca opcija je ujedno i najbolja.Zavariti sve TIG postupkom.Varovi su mali i lepi,nema obrade,lakse ciscenje varova.E sad caka je jer ti treba DC TIG,Argon 5.0 kao zastita,zica prohromska raznih debljina kao dodatni materijal.I na kraju ako nemas iskutva sa TIG zavarivanjem,ocekuj da ces se namuciti,ako ne i odustati....

Ne znam kojom se strukom bavis,ali prenosim ti moje iskustvo.Ja sam sve opcije probao i na kraju radim ovo pod broj tri :)
I like big, fat men like you. When they fall, they make more noise. And sometimes they never get up.
https://www.facebook.com/pages/Ducero-C ... 409?ref=hl
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Pon Jan 18, 2016 12:04 am

za svakodnevni serijski auto bolja je 4-2-1 grana kakvu je i fabrika stavila jer je bolja iskoriscenost motora u svim rezimima rada tj u svim obrtajima.
4-1 grana je iskuljucivo za visoke obrtaje i za stazu, u odnosu na 4-2-1 granu bice bolja iskoriscenost motora na preko npr. 6k rpm (sto kod 155ice i ne mozes da postignes jer je blokada na 6200 koliko se secam) tako da u svakodnevnoj upotrebi nema primenu, to sto ces ga povremeno razvuci do 6000 rpm nema svrhu jer se gubi dosta u nizim i srednjim obrtajima i obrtnom momentu
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Ogi
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb
Lokacija: Beograd-Sremcica
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Mar 27, 2015 1:38 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Pon Jan 18, 2016 12:15 am

Upravo tako TIG je najdelotvornija metoda. Prebacio sam se na mig-mag ne znam iz kog razloga. Ako bih isao sa cevima debljim od 2mm mogao bi TIG da odradi posao i bez dodatnog materijala ako se ne varam? Bavio sam se skolski 4 godine aktivno bas ovom strukom sa svim vrstama zavarivanja, i izgleda da mi treba obnova teoretskog dela. Sledece 4 godine sam radio totalno drugi posao pa je sve to i isparilo :).

Svakako ja to volim i imam volje za takvim poslom, u kucnoj reziji, za svoje zadovoljstvo ;).

Ako se dobro secam, za TIG se koristi isti aparat koji i za mig-mag, samo zamenom boce za gas i pistolj, za TIG ide pistolj sa wolfram iglom. Obzirom da se bavis aktivno, kolika boca bi mi bila potrebna za ceo rad?. Hvala ti :arflag

@OMP Takodje mi je i ova informacija bila preko potrebna, a obzirom da je cak nisam ni jednom razvukao do blokade, onda cu samo stetu da joj napravim. Obzirom da se gubi na momentu, necu raditi.

@Ducero hvala ti na detaljnom info-u vezano za postupak zavarivanja, lepo si me podsetio. A i ja sam te namucio ;) svakako mozda ce neko doci i isto ce mu pasti na pamet pa ce da proseta do ove teme. :arflag :arflag :arflag :arflag :drink :drink :drink
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.
Korisnikov avatar
Ducero
Contact:
Garaža: 145 Bomber,ostatak garaze zauzimaju bicikle
Lokacija: gargantua
Lokacija: Kraljevo
Postovi: 1647
Pridružio se: Uto Sep 21, 2010 11:43 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Pon Jan 18, 2016 12:32 am

Ne mucis me,tu smo da dajemo korisne savete.

TIG postupak mozes raditi samo ukoliko ti je aparat predvidjen za to.Danas imas kombinovnih aparata REL/MIG/TIG koji mogu sve tri vrste zavarivanja da rade.

Imas sad male invertor TIG aparate za oko 200 eur.Potreban ti je pistolj,sobe razlicitih dimenzija,volfram razlicitih debljina(Licno koristim 2.4 elektrodu cak i za 0,5 lim.Nekako mi najvise odgovara).TIG se radi na nekim malim amperazama 40-60A.Vidjao sam da ljudi koristi obican REL invertorski aparat koji ima mogucnost zamene polova zbog bazicnih elektroda.Masa na TIG-u ti je +,dok ti je ''pistolj'' prikacen na -.Kako su resili protok gasa,ne znam :|

Za neko ''hobi'' zavarivanje TIG-om dovoljna ti je boca od 10kg gasa...Ja sam se vodio time,i na kraju poludeo i uzeo bocu od 40 kg gasa.Veca boca je skuplja u startu,ali se kroz ekspolataciju jako brzo isplati.10 kg Ar 4.8 oko 1800 din,40 kg 4.8 Ar 3999 din a gasa koliko hocesssssss hahaha. Uz to ti treba manometar za stelovanje protoka gasa koji je daleko manji nego kod MIG/MAG postupka.

Posto ti zelis da samo ''zatopis'' dva komada,moras da obradis radne komade da lezu jedan uz drugi,sa nekom tolerancijom rastojanja do desetog dela mm.Sve preko toga rizikujes da pregoris spoj i napravis rupu izmedju dva komada.Za obradu cevi ti vec treba i glodalica,strug....Nije naivno ni malo :banghead: Odosmo u offffffff hahaha

:arflag :drink
I like big, fat men like you. When they fall, they make more noise. And sometimes they never get up.
https://www.facebook.com/pages/Ducero-C ... 409?ref=hl
Korisnikov avatar
Ogi
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb
Lokacija: Beograd-Sremcica
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Mar 27, 2015 1:38 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Pon Jan 18, 2016 12:48 am

Sad cu da kazem samo PROPASSSSS :), nema offa sve je vezano za temu jel tako :). Oh, pa i nije skup gas ja sam mislio da je on bar duplo skuplji od navedene cene. Da ubacim jednu bocu pored sedista nakacim je na usis i otvaram po potrebi xD ( ovo je vec off ). Elem, vec vidim koliko ce me sve izaci, aparat nemam, iglu i pistolj takodje, gas, boca, manometar, elektrode, glodalicu, strug... Jedino prohrom imam, svoje dve ruke, malo mozga, vas. A imam i OMP-a koji je moje radovanje prekinuio gubitkom momenta ( sala naravno ) :D. Ako nista bar si mi odrzao jedan brzi cas, duzan sam ti sok i c :).
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E.
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7781
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Pon Jan 18, 2016 3:05 am

Batali priču. Sa 4-1 samo gubiš ;)

Sent from G620s using Tt
Korisnikov avatar
Ducero
Contact:
Garaža: 145 Bomber,ostatak garaze zauzimaju bicikle
Lokacija: gargantua
Lokacija: Kraljevo
Postovi: 1647
Pridružio se: Uto Sep 21, 2010 11:43 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Pon Jan 18, 2016 8:34 pm

Nije mi bila namera da te odgovaram od projekta,samo sam ti nagovestio moguce probleme pri izradi.I kakav sokic,najbolje kopam uz Zajecarac :drunk: :wave: :arflag
I like big, fat men like you. When they fall, they make more noise. And sometimes they never get up.
https://www.facebook.com/pages/Ducero-C ... 409?ref=hl
Korisnikov avatar
Ogi
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb
Lokacija: Beograd-Sremcica
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Mar 27, 2015 1:38 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Pet Jan 29, 2016 5:04 pm

Nema kopanja :D sta cemo sad? Kad sedis ili polu lezis sta onda pijes :D? Zajecmarac hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.
Korisnikov avatar
Ducero
Contact:
Garaža: 145 Bomber,ostatak garaze zauzimaju bicikle
Lokacija: gargantua
Lokacija: Kraljevo
Postovi: 1647
Pridružio se: Uto Sep 21, 2010 11:43 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Pet Jan 29, 2016 8:21 pm

Kad bude bio skup,zamolicemo nekog da nam obelezi gde da kopamo hahaha.Donosim gajbu ladnog :drunk: :gr8:
I like big, fat men like you. When they fall, they make more noise. And sometimes they never get up.
https://www.facebook.com/pages/Ducero-C ... 409?ref=hl
Korisnikov avatar
Ogi
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 8V
Alfa Romeo 75 1.6 Carb
Lokacija: Beograd-Sremcica
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Mar 27, 2015 1:38 am

Re: Prepravka 4-2-1 na 4-1 izduv

Sub Jan 30, 2016 8:36 am

Hhahhahahahahahaha moze :drunk:
Juce, juce je odavno proslo a, sutra, sutra je daleko i ne znas kad ce stici. Zato provedi danas svaki trenutak sa osmehom na licu. ARCS, Alfa u srcu.

Povratak na “Alfa 145 | 146 | 155 | 164”