Samostalna reparacija varijatora faze?
- zeljko12
- Garaža: 166 3.0 V6
ex 156 1.8ts
ex 145 1.6ts
ex 146 1.4ts x2 - Lokacija: Podgorica
Post
Samostalna reparacija varijatora faze?
interesuje me vase misljenje da li bih smio da se upustim u samostalnu reparaciju varijatora? citao sam po forumima o tome kako sto,pa nisam siguran dal u to da ulazim,jer opet nemam nekog velikog iskustva. siguran sam da je to neko sa foruma radio pa bi mogao da pomogne savjetima.
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Verujem da sama reparacija varijatora nije naročito komplikovan posao ali problem je doći do varijatora jer mora da se razupči motor. Zato se obavezno radi reparacija kad se radi i veliki servis. Ako znaš kako samo izvoli...
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Moraš imati blokatore bregastih i znati šta radiš. Posle sve treba uzupčiti ponovo. Se za reparaciju je jeftin ali tako i traje, nikolko...
Koliko se sećam, Imandić je napisao svoju temu o tome, odavno, potraži po forumu za varijator...
Koliko se sećam, Imandić je napisao svoju temu o tome, odavno, potraži po forumu za varijator...
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Dora je u pravu, postuj spisak i nadaj se da neces nista da zabrljas...
inace,
reparacija se, koliko sam se naslusao tudjih iskustava, svodi na sustinu da je na duze staze gledano jeftinije ugraditi varijator faze trece generacije, novi tip, i ubuduce odrzavati ulje na maksimumu.
*ako i dalje insistiras na reparaciji, budi spreman da je radis svakih 50-60kkm, zajedno sa velikim servisom...
novi tip varijatora faze, koji se skoro uopste ne kvari (mk3 iz 2006-te a pasuje na sve TS 16V) 0055202772:
http://www.ebay.de/itm/Spritzzeitenvers ... 5aed17f203
inace,
reparacija se, koliko sam se naslusao tudjih iskustava, svodi na sustinu da je na duze staze gledano jeftinije ugraditi varijator faze trece generacije, novi tip, i ubuduce odrzavati ulje na maksimumu.
*ako i dalje insistiras na reparaciji, budi spreman da je radis svakih 50-60kkm, zajedno sa velikim servisom...
novi tip varijatora faze, koji se skoro uopste ne kvari (mk3 iz 2006-te a pasuje na sve TS 16V) 0055202772:
http://www.ebay.de/itm/Spritzzeitenvers ... 5aed17f203
- Masinac
- Drug Član
- Garaža: AR 166 dizlo
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Ako ces da radis sam...prvo oznaci polozaje bregaste, remenica.
Ja sam takodje sa farbom oznacavao i kais u odnosu na remenice tako da je montaza ladovina.
Sam varijator se lako odradi a fora je kad razmontiras varijator da uzmes metalne podloske koje ispadnu i malom patronom gedore udaras u sredini....treba podloska da dobije konus a ne da bude ravna kao klasicna podloska.
Ustvari svo zveketanje se i cuje od toga kad se podloska ispravi, u orginalu je konus tako da ima ulogu amortizacije udara kao opruga.
Samo lagano i bez brige
Ja sam takodje sa farbom oznacavao i kais u odnosu na remenice tako da je montaza ladovina.
Sam varijator se lako odradi a fora je kad razmontiras varijator da uzmes metalne podloske koje ispadnu i malom patronom gedore udaras u sredini....treba podloska da dobije konus a ne da bude ravna kao klasicna podloska.
Ustvari svo zveketanje se i cuje od toga kad se podloska ispravi, u orginalu je konus tako da ima ulogu amortizacije udara kao opruga.
Samo lagano i bez brige
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Masinac
- Drug Član
- Garaža: AR 166 dizlo
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Racunam kad vec pita i ima ideju da taj zahvat sam radi, ipak zna da radi sa rucnim alatom a varijator kao varijator nije nauka.
piiiip.. ako mu je to prvi put da dira nesto na kolima
piiiip.. ako mu je to prvi put da dira nesto na kolima
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Razjebati zupčenje na takvom motoru bez blokatora a i bez većeg iskustva će sasvim sigurno dovesti do štete, ako ne do štete onda do šlepanja u servis gde će ga lepo gledati sa "kad si zasro sad ćeš da platiš" ...
- Santino
- potenziato
- Garaža: 155 scary fast
- Lokacija: BG-Zvezdara
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Ovo sto ti Dora savetuje za zupcenje je tacno, u jednom momentu ce ti zafaliti i treca ruka da nategnes bregastu u pravi polozaj. Ako nemas nikakvog iskustva razmisli jos jednom sta radis.
Uradi varijator onako kako ti je masinac rekao, varijator kao varijator ne moze da se pokvari i apsolutno nema nikakve veze sa kvalitetom i kolicinom ulja.
Uradi varijator onako kako ti je masinac rekao, varijator kao varijator ne moze da se pokvari i apsolutno nema nikakve veze sa kvalitetom i kolicinom ulja.
- zeljko12
- Garaža: 166 3.0 V6
ex 156 1.8ts
ex 145 1.6ts
ex 146 1.4ts x2 - Lokacija: Podgorica
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
sve razumio i ukapirao da ne treba cackati mecku
znate u cemu je problem..novi kosta 200e..to mi nesto puno..da mi ga majstor reparira 100e..aj to mi ok,al nesto sam sumnjicav po pitanju koliko ce posle toga da radi kako treba?
znate u cemu je problem..novi kosta 200e..to mi nesto puno..da mi ga majstor reparira 100e..aj to mi ok,al nesto sam sumnjicav po pitanju koliko ce posle toga da radi kako treba?
- Santino
- potenziato
- Garaža: 155 scary fast
- Lokacija: BG-Zvezdara
- zeljko12
- Garaža: 166 3.0 V6
ex 156 1.8ts
ex 145 1.6ts
ex 146 1.4ts x2 - Lokacija: Podgorica
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
ma trebalo bi da ga ovaj majstor uradi kako treba.
a kako mislis varijator ne moze da se pokvari???
a kako mislis varijator ne moze da se pokvari???
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Varijator uvek radi to što treba da radi a to što se čuje je neprijatno za uši ali on i dalje radi...
- zeljko12
- Garaža: 166 3.0 V6
ex 156 1.8ts
ex 145 1.6ts
ex 146 1.4ts x2 - Lokacija: Podgorica
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
da,radi. ali ne kako treba! inace zasto bi se mijenjao? mislis samo zbog zvuka?
auto ne prima gas kako treba do nekih 3500 obrtaja cini mi se.
auto ne prima gas kako treba do nekih 3500 obrtaja cini mi se.
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Oš da ti kažem nešto... Mislim ako znaš što pitaš... kako možeš kliker da pokvariš, nikako, tako i varijator, nikako, samo možeš da ga razbiješ a tada nije samo on koji se razbio.
Nadješ negde sliku kako to fercera pa će ti biti jasno...
Ukratko, to je zupčanik koji je uvek uzupčen i nemože da se pokvari, uvek radi samo lupka jer mu crknu antilupkajući delovi. Ti kupiš za svih 6 do 8 evra antilupkajuće delove i zameniš ih i oni opet posle 10k postanu lupkajući delovi...
U prevodu majstor ti uzima 93 evra za ruke a ostalo je materijal.
Ako smatraš da je puno, treba tek da vidiš kad nije dobro uzupčeno pa ventil opauči po klipu...
Šalim se naravno iako nema smajlija
Nadješ negde sliku kako to fercera pa će ti biti jasno...
Ukratko, to je zupčanik koji je uvek uzupčen i nemože da se pokvari, uvek radi samo lupka jer mu crknu antilupkajući delovi. Ti kupiš za svih 6 do 8 evra antilupkajuće delove i zameniš ih i oni opet posle 10k postanu lupkajući delovi...
U prevodu majstor ti uzima 93 evra za ruke a ostalo je materijal.
Ako smatraš da je puno, treba tek da vidiš kad nije dobro uzupčeno pa ventil opauči po klipu...
Šalim se naravno iako nema smajlija
- zeljko12
- Garaža: 166 3.0 V6
ex 156 1.8ts
ex 145 1.6ts
ex 146 1.4ts x2 - Lokacija: Podgorica
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
zezalice
pitanje je bilo dal mi je pametno da ga sam repariram..sto ocigledno nije!
ali mislim da ovo sto pricas za sami varijator nisi u pravu.
"Evo malo informacija o ahilovoj peti alfi sa TS motorom.
Bregasta osovina usisnih ventila je preko famoznog varijatora povezana na remenicu nazubljenog remena distribucije. Uloga varijatora je da u odredjenim uvjetima voznje pomakne bregastu osovinu za 25 stupnjeva unaprijed, tj. tako da se usisni ventili ranije otvaraju. Ovime se dobiva nesto vise okretnog momenta a ujedno je i emisija ispusnih plinova kvalitetnija.
Varijator je hidraulicno-mehanicki uredjaj a aktivira ga poseban elektromagnetski aktuator koji otvara/zatvara protok ulja prema varijatoru. Logika po kojoj se varijator ukljucje/iskljucuje je sljedeca:
1. dodavanjem gasa pri bilo kojim okretajima ispod 4300 (otprilike) varijator se aktivira
2. preko 4300 okretaja, varijator je uvijek iskljucen
3. prilikom kocenja motorom, varijator se iskljucuje ispod 2000 okretaja (otprilike)
(ovo su iskustveni podaci na 1.4 TS motoru iz '98 sa Bosch Motronic M2.10.4 ECU-om)
Kako jednostavno testirati da li varijator obavlja svoju funkciju?
- treba locirati relej za ukljucivanje aktuatora i izvadit ga
- otvoriti kuciste releja i vratit ga na mjesto
- upalit auto neka radi na leru (zagrijan motor)
- rucno zatvoriti kontakte na releju
Ono sto se treba desit je da okretaji padnu (kao da ce se ugasit) i nakon sec-dvije se vrate na normalu (uz mozda drugaciji zvuk motora). Pri otpustanju kontakata javit ce se mala iskrica, i motor ce opet "zateturati" i vratit se u normalu. Ako se pak nista od opisanoga ne desava, mozda je stvar u releju (tako je bilo meni); naime, usljed cestog otvaranje/zatvaranja kontakata te iskrenja, na kontaktima se napravi otporni sloj koji onda onemogucava protok struje. Takav relej je potrebno ili ocistiti ili zamjeniti novim.
Drugi nacin testiranja (kojeg sam slucajno otkrio, i za koji nisam siguran dal je prisutan i na ostalim TS motorima) je sljedeci:
- upalit auto (zagrijan, naravno)
- sada laganim pritiskom na papucicu gasa dovest okretaje malo iznad 1000 okretaja
Ono sto se sada meni desava je da posto je stisnut gas, aktivira se varijator, a njegovim aktiviranjem okretaji pocnu naglo padat (kao da ce se ugasit). No kada okretaji padnu ispod normalnog ler-gasa, varijator se iskljuci i okretaji opet porastu na preko 1000. Onda se opet varijator ukljuci...i sve ispocetka. Znaci okretaji variraju. Skidanjem releja za aktiviranje varijatora, okretaji uredno ostaju stabilni na cca 1100 okretaja. Mozete probat i gledat otvoreni relej varijatora dok drzite rukom leptir gasa na tih cca 1100 okretaja pa ce te vidjet kako se rejel stalno pali/gasi, a isto tako i variraju okretaji.
E sad, ovo je ili normalno ponasanje pa tako mozete i vi vase varijatore testirat, ili je meni ECU pobenavio (molio bih da jos netko proba ovo da javi povratnu informaciju).
E sada dolazimo na bit problema vezanih uz varijator. Ako vam se cini da vam auto radi kao dizel u prvim sekundama rada motora, e onda vam je varijator na putu prema vjecnim lovistima. Ovaj zvuk se postupno pojavljuje, prvo traje vrlo kratko po paljenju auta, a kasnije sve duze i duze...dok ne postane konstantan. Sto se tocno desava unutar varijatora ne znam, ocigledno dodje do nekog lufta. Neki kazu da tada iako ima drugaciji zvuk, varijator i dalje obavlja svoju funciju, dok drugi kazu da varijator vise ne obavlja svoju funkciju (sto za posljedicu ima malo tromije performanse na nizim okretajima i nesto visu potrosnju). Bilo bi dobro da netko tko ima pokvareni varijator napravi gore navedeni test pa onda mozemo tocno reci dal varijator stvarno vise ne obavlja svoju duznost kako treba.
Ono sto je bitno je to, da se motoru NISTA NE MOZE DOGODITI ako varijator ne radi i ako ima takav zvuk. Uglavnom, meni je prije zamjene varijator konstantno proizvodio takav zvuk, nalik kao da su rastelani ventili (netko tko ne zna za varijator bi rekao da su otisli podizaci ventila).
Evo i zvukova dobrog i loseg varijatora:
Dobar varijator:
http://www.alfa156.net/tech/goodvariato ... 56-net.mp3
Los varijator:
http://www.alfa156.net/tech/badvariator-alfa156-net.mp3
Sto se tice zamjene varijatora, to prepustite majstorima koji imaju za to specijalan alat (poseban alat za blokiranje bregastih osovina). Bez toga NE POKUSAVAJTE sami ili ne davajte nekom lokalnom majstoru da to mijenja.
Evo jedan site koji ljepo opisuje sve oko zamjene varijatora:
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
Eto, toliko od mene. Nadam se da sam pomogao ovim informacijama sakupljenim na jedno mjesto svim sadasnjim i buducim alfistima.
Pozdrav."
ovaj sam tekst iskopao tako da...
pitanje je bilo dal mi je pametno da ga sam repariram..sto ocigledno nije!
ali mislim da ovo sto pricas za sami varijator nisi u pravu.
"Evo malo informacija o ahilovoj peti alfi sa TS motorom.
Bregasta osovina usisnih ventila je preko famoznog varijatora povezana na remenicu nazubljenog remena distribucije. Uloga varijatora je da u odredjenim uvjetima voznje pomakne bregastu osovinu za 25 stupnjeva unaprijed, tj. tako da se usisni ventili ranije otvaraju. Ovime se dobiva nesto vise okretnog momenta a ujedno je i emisija ispusnih plinova kvalitetnija.
Varijator je hidraulicno-mehanicki uredjaj a aktivira ga poseban elektromagnetski aktuator koji otvara/zatvara protok ulja prema varijatoru. Logika po kojoj se varijator ukljucje/iskljucuje je sljedeca:
1. dodavanjem gasa pri bilo kojim okretajima ispod 4300 (otprilike) varijator se aktivira
2. preko 4300 okretaja, varijator je uvijek iskljucen
3. prilikom kocenja motorom, varijator se iskljucuje ispod 2000 okretaja (otprilike)
(ovo su iskustveni podaci na 1.4 TS motoru iz '98 sa Bosch Motronic M2.10.4 ECU-om)
Kako jednostavno testirati da li varijator obavlja svoju funkciju?
- treba locirati relej za ukljucivanje aktuatora i izvadit ga
- otvoriti kuciste releja i vratit ga na mjesto
- upalit auto neka radi na leru (zagrijan motor)
- rucno zatvoriti kontakte na releju
Ono sto se treba desit je da okretaji padnu (kao da ce se ugasit) i nakon sec-dvije se vrate na normalu (uz mozda drugaciji zvuk motora). Pri otpustanju kontakata javit ce se mala iskrica, i motor ce opet "zateturati" i vratit se u normalu. Ako se pak nista od opisanoga ne desava, mozda je stvar u releju (tako je bilo meni); naime, usljed cestog otvaranje/zatvaranja kontakata te iskrenja, na kontaktima se napravi otporni sloj koji onda onemogucava protok struje. Takav relej je potrebno ili ocistiti ili zamjeniti novim.
Drugi nacin testiranja (kojeg sam slucajno otkrio, i za koji nisam siguran dal je prisutan i na ostalim TS motorima) je sljedeci:
- upalit auto (zagrijan, naravno)
- sada laganim pritiskom na papucicu gasa dovest okretaje malo iznad 1000 okretaja
Ono sto se sada meni desava je da posto je stisnut gas, aktivira se varijator, a njegovim aktiviranjem okretaji pocnu naglo padat (kao da ce se ugasit). No kada okretaji padnu ispod normalnog ler-gasa, varijator se iskljuci i okretaji opet porastu na preko 1000. Onda se opet varijator ukljuci...i sve ispocetka. Znaci okretaji variraju. Skidanjem releja za aktiviranje varijatora, okretaji uredno ostaju stabilni na cca 1100 okretaja. Mozete probat i gledat otvoreni relej varijatora dok drzite rukom leptir gasa na tih cca 1100 okretaja pa ce te vidjet kako se rejel stalno pali/gasi, a isto tako i variraju okretaji.
E sad, ovo je ili normalno ponasanje pa tako mozete i vi vase varijatore testirat, ili je meni ECU pobenavio (molio bih da jos netko proba ovo da javi povratnu informaciju).
E sada dolazimo na bit problema vezanih uz varijator. Ako vam se cini da vam auto radi kao dizel u prvim sekundama rada motora, e onda vam je varijator na putu prema vjecnim lovistima. Ovaj zvuk se postupno pojavljuje, prvo traje vrlo kratko po paljenju auta, a kasnije sve duze i duze...dok ne postane konstantan. Sto se tocno desava unutar varijatora ne znam, ocigledno dodje do nekog lufta. Neki kazu da tada iako ima drugaciji zvuk, varijator i dalje obavlja svoju funciju, dok drugi kazu da varijator vise ne obavlja svoju funkciju (sto za posljedicu ima malo tromije performanse na nizim okretajima i nesto visu potrosnju). Bilo bi dobro da netko tko ima pokvareni varijator napravi gore navedeni test pa onda mozemo tocno reci dal varijator stvarno vise ne obavlja svoju duznost kako treba.
Ono sto je bitno je to, da se motoru NISTA NE MOZE DOGODITI ako varijator ne radi i ako ima takav zvuk. Uglavnom, meni je prije zamjene varijator konstantno proizvodio takav zvuk, nalik kao da su rastelani ventili (netko tko ne zna za varijator bi rekao da su otisli podizaci ventila).
Evo i zvukova dobrog i loseg varijatora:
Dobar varijator:
http://www.alfa156.net/tech/goodvariato ... 56-net.mp3
Los varijator:
http://www.alfa156.net/tech/badvariator-alfa156-net.mp3
Sto se tice zamjene varijatora, to prepustite majstorima koji imaju za to specijalan alat (poseban alat za blokiranje bregastih osovina). Bez toga NE POKUSAVAJTE sami ili ne davajte nekom lokalnom majstoru da to mijenja.
Evo jedan site koji ljepo opisuje sve oko zamjene varijatora:
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
Eto, toliko od mene. Nadam se da sam pomogao ovim informacijama sakupljenim na jedno mjesto svim sadasnjim i buducim alfistima.
Pozdrav."
ovaj sam tekst iskopao tako da...
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Ja nekako naginjem onoj struji (nije trofazna) koja kaže da on i dalje radi, varijator naravno... Sad da budem pošten nisam držao glavu pod deklom pa da sam ja to baš video i da bi rekao iz ličnog iskustva ali ako upalim sve tri vijuge, javlja mi se da je tako...
Rezimej, oni kažu da nije a mi kažemo da je...
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Vidiš da čovek lepo priznaje da nema pojmaE sada dolazimo na bit problema vezanih uz varijator. Ako vam se cini da vam auto radi kao dizel u prvim sekundama rada motora, e onda vam je varijator na putu prema vjecnim lovistima. Ovaj zvuk se postupno pojavljuje, prvo traje vrlo kratko po paljenju auta, a kasnije sve duze i duze...dok ne postane konstantan. Sto se tocno desava unutar varijatora ne znam, ocigledno dodje do nekog lufta. Neki kazu da tada iako ima drugaciji zvuk, varijator i dalje obavlja svoju funciju, dok drugi kazu da varijator vise ne obavlja svoju funkciju (sto za posljedicu ima malo tromije performanse na nizim okretajima i nesto visu potrosnju). Bilo bi dobro da netko tko ima pokvareni varijator napravi gore navedeni test pa onda mozemo tocno reci dal varijator stvarno vise ne obavlja svoju duznost kako treba.
Ja nekako naginjem onoj struji (nije trofazna) koja kaže da on i dalje radi, varijator naravno... Sad da budem pošten nisam držao glavu pod deklom pa da sam ja to baš video i da bi rekao iz ličnog iskustva ali ako upalim sve tri vijuge, javlja mi se da je tako...
Rezimej, oni kažu da nije a mi kažemo da je...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Ne radi varijator kada crkne i auto ima manje snage, oko 10-20ks...verovtno je najbolja razmera Alfa 147 1.6 od 105ks bez i sa 120ks sa varijatorom - to mu dođe otprilike razlika. Druge štete nema. Takođe, itekako ima veze ulje i varijator.
Acqua-Olio-Benzina
- zeljko12
- Garaža: 166 3.0 V6
ex 156 1.8ts
ex 145 1.6ts
ex 146 1.4ts x2 - Lokacija: Podgorica
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
najgore od svega je sto ja moram da ga mijenjam
a siguran sam da auto slabije ide i vise trosi!
a siguran sam da auto slabije ide i vise trosi!
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
PA, dobro, nije smak sveta... Možeš da voziš i tako dok ne namakneš pare. Kupi varijator, nemoj radiit reparaciju i miran si.
Acqua-Olio-Benzina
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Varijator može da neradi jedino ako crkne solenoid koji otvara ventil za ulje. Varijator je stalno fizički uzubljen a ulje ga pomera oko svoje ose a kosi zubi pomeraju bregasti za toliko koliko su kosi. Lupkanje se čuje zato što se te dve podloške koje jesu fabrički kao tanjirići i okrenuti su kontra pa čine oprugu (tvrdu) i jedna laka opruga koja gura tanjiriće da se naslone, isprave ili ta opruga oslabi.
To izaziva da zupčanik koji nije opterećen (ne guraju ga opruge) udara o dno varijatora pošto ga obrtanje tera napred jer su zubi krivi po dužini a nema opruge (tanjirića i te tanje) koji to sprečavaju.
Nemam fotoaparat u ruci da dočaram napisano ali ko ga je ijednom video ili menajo zna o čemu pričam.
Da ponovim pošto, variajtor uvek radi sem ako je fizički slomljen zupčanik a to ne može da se previdi ili ne radi ventil koji pušta ulje ali to nije varijator nego upravljački deo, nalazi se spolja i netreba vaditi bregastu za popravku.
Varijator je zupčanik u zupčaniku koji je stalno uklopljen pa mi nije jasno kako on to ne bi mogao da radi ako lupka... Lupkanje je pomeraj tog unutrašnjeg zupčanika u dno spoljnjeg a pomera se pola milimetra ili manje...
Pogledaj na netu set za reparaciju pa će ti biti jasno.
To izaziva da zupčanik koji nije opterećen (ne guraju ga opruge) udara o dno varijatora pošto ga obrtanje tera napred jer su zubi krivi po dužini a nema opruge (tanjirića i te tanje) koji to sprečavaju.
Nemam fotoaparat u ruci da dočaram napisano ali ko ga je ijednom video ili menajo zna o čemu pričam.
Da ponovim pošto, variajtor uvek radi sem ako je fizički slomljen zupčanik a to ne može da se previdi ili ne radi ventil koji pušta ulje ali to nije varijator nego upravljački deo, nalazi se spolja i netreba vaditi bregastu za popravku.
Varijator je zupčanik u zupčaniku koji je stalno uklopljen pa mi nije jasno kako on to ne bi mogao da radi ako lupka... Lupkanje je pomeraj tog unutrašnjeg zupčanika u dno spoljnjeg a pomera se pola milimetra ili manje...
Pogledaj na netu set za reparaciju pa će ti biti jasno.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Možda on i radi, ali ne vrši svoju funkciju, što na kraju znači i da ne radi. Ako je rezultat manjak snage, a to jeste rezultat, baš briga vlasnika da li se zupčanici okreću.
Acqua-Olio-Benzina
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Očigledno ne razumeš kako to radi ali nema veze... Jedini način da ne radi je da nema pritiska ulja a to znači da je motor zaribao ili da ne radi solenoid a to je čovek (onaj što ne zna da li radi ili ne) dobro opisao kako da se proba.
evo ti link, kit za reparaciju. to je jedna slaba opruga, onako baš jadna i podmetač od plastike ili metala, ovaj je od plastike. Služi isključivo zato da prisloni ziupčanik na zupčanik i spreči lupkanje koje pravi kao da je dizel motor. Ako bi popravljao crknuti varijator onda se ne bi menjalo samo to nego i zupčanici.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... odels.html
Izvadiš unutrašnji zupčanik, zameniš podmetač i feder, vratiš unutrašnji zupčanik, sve zajedno zavrneš na bregastu mada ja ni ne skidam sa bregaste i gotova reparacija. 4 minuta, ostalo ide na vadjenje i vraćanje bregaste.
evo ti link, kit za reparaciju. to je jedna slaba opruga, onako baš jadna i podmetač od plastike ili metala, ovaj je od plastike. Služi isključivo zato da prisloni ziupčanik na zupčanik i spreči lupkanje koje pravi kao da je dizel motor. Ako bi popravljao crknuti varijator onda se ne bi menjalo samo to nego i zupčanici.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... odels.html
Izvadiš unutrašnji zupčanik, zameniš podmetač i feder, vratiš unutrašnji zupčanik, sve zajedno zavrneš na bregastu mada ja ni ne skidam sa bregaste i gotova reparacija. 4 minuta, ostalo ide na vadjenje i vraćanje bregaste.
Poslednja izmena od Dora u Sre Feb 06, 2013 12:19 am, izmenjeno 1 put ukupno.
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Nemas manjak snage nego kasni malo u srednjim obrtajima i tu je lenjiji motor a od 5-7000 obrtaja mora da radi ako je ispravan solenoid i uljna pumpa naravno.
- Masinac
- Drug Član
- Garaža: AR 166 dizlo
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Samostalna reparacija varijatora faze?
Ja sam imao priliku da rasturim varijator sa TS motora 01 godiste.
To je metalno kuciste sa navojnim kanalima i sa metalnim zupcanicima (dva komada) koji imaju evolventne kose zupce.
Ako je uljna pumpa ispravna, ventil za otvaranje ispravan i zupci nisu polomljeni.....varijator obavlja svoju ulogu zakretanja bez obzira sto se cuje.
U njemu postoje jos neke plastikice koje se potrose vremenom i podloske koje imaju ulogu amortizacije a vremenom se isprave pa ne amortizuju udarac.
Od toga potice zvuk lupkanja tj dizelasko stektanje.
Dora vam je lepo napisao.
Sto se tice lupkanja po paljenju u prvih par sekunki.
Ventilcic koji bi trebao da zatvori uljnu instalaciju po gasenju auta "otkaze svoju poslusnost" pa se ulje slije po gasenju auta.
Potrebno je 2-3 sekunde rada uljne pumpe da se kanali ispune uljem i da se postigne rani pritisak.
To je sve u vezi varijatora.
To je metalno kuciste sa navojnim kanalima i sa metalnim zupcanicima (dva komada) koji imaju evolventne kose zupce.
Ako je uljna pumpa ispravna, ventil za otvaranje ispravan i zupci nisu polomljeni.....varijator obavlja svoju ulogu zakretanja bez obzira sto se cuje.
U njemu postoje jos neke plastikice koje se potrose vremenom i podloske koje imaju ulogu amortizacije a vremenom se isprave pa ne amortizuju udarac.
Od toga potice zvuk lupkanja tj dizelasko stektanje.
Dora vam je lepo napisao.
Sto se tice lupkanja po paljenju u prvih par sekunki.
Ventilcic koji bi trebao da zatvori uljnu instalaciju po gasenju auta "otkaze svoju poslusnost" pa se ulje slije po gasenju auta.
Potrebno je 2-3 sekunde rada uljne pumpe da se kanali ispune uljem i da se postigne rani pritisak.
To je sve u vezi varijatora.