Stranica 1 od 2

D N A

Poslato: Ned Avg 25, 2019 2:51 pm
od Alfanatic
To je ta, uslovno rečeno mana posedovanja različitih modova vožnje gde čovek nema prirodan osećaj da uvek tačno zna šta auto može. Odnosno mora da poznaje sve različite modove. Ali u pitanju je zaista nijansa koja do izražaja dođe jedino kad se baš pretiče na žilet i uleće u neke makazice, što svakako nije preporučljivo i uvek gledam da imam malo lufta za nepredviđene situacije. U tom slučaju ne vidim problem sa N modom, pogotovo ne kod QV Giuliette. Ključno je dobro upoznati svoj auto i steći potrebno iskustvo da se zna kako auto diše, a onda nema iznenađenja sa te strane.

Re: Alfa Romeo Giulietta QV

Poslato: Ned Avg 25, 2019 4:13 pm
od starac vujadin
...osetnija je razlika između N i D moda kod 1.4 ma tb motora i nego kod 1750...
...po velikoj vrućini i uključenom klimom bitno se smanjuje razlika između N i D moda...
...N mod daje sasvim dovoljno snage za normalne putne brzine i ubrzanja (ako nije velika vrućina), ne treba biti razmažen...

D N A

Poslato: Ned Avg 25, 2019 4:32 pm
od horvat
Na mojoj pre-facelift 1.4 tb nema NIKAKVE razlike u snazi i potezanju izmedju modova. Razlika je iskljucivo u pedali gasa (sto se tog dela tice, ne gledajuci volan, esp)...

Znaci nije moguce da se desi iznenadjenje, samo je potrebno dublje stisnuti pedalu i to je to :)

Re: Alfa Romeo Giulietta QV

Poslato: Ned Avg 25, 2019 8:17 pm
od gpendula
Prvi put kad sam probao u Nikomu moju Giuliettu, nisam znao za postojanje modova. Sve vreme sam ga vozio u N. Svidelo mi se kako je išla, ali mi nije bilo to to (čak mi se i ugasila kad sam zastao da uradim polukružno hahaha ). Pred dolazak naredni vikend da dogovorim detalje sam saznao za modove. Kad sam seo da je ponovo probam, prvo što sam uradio jeste da sam je ubacio u D. Od tada tri puta nisam vozio u D. To je to što treba da bude.

Napominjem da sebe smatram za prosečnog vozača. Nemam konjometar u desnoj nozi ali osetim tu razliku. Ni ne ložim se da sam drumski ratnik ili šta već, ali što bih vozio ugušen auto kad ne dobijam ništa tim?

Ti modovi imaju smisla kod automobila sa 300+ konja i aktivnim vešanjem. Ovo je samo marketinška fora radi D moda - malo ukruti volan, blinkne dva puta instrument tabla i aktivira mapu koju motor treba da ima. U ostalim modovima nit manje troši, nit je udobniji, nit je tiši... ništa. Samo ti seče snagu. :scratch:

Re: Alfa Romeo Giulietta QV

Poslato: Ned Avg 25, 2019 8:41 pm
od starac vujadin
Nije baš tako...ali šta radi koji režim rada je lako naći na netu ili pročitati u instruction manual.

Re: Alfa Romeo Giulietta QV

Poslato: Ned Avg 25, 2019 8:58 pm
od alonso14
Konkretno kod dizela je raniji spool i ima vise njutna u D modu. To i fabrika kaze i to se oseti. E sad fabrika kaze da je krajnja snaga ista u svim modovima...ja se ne bih potpuno slozio :)

Re: Alfa Romeo Giulietta QV

Poslato: Ned Avg 25, 2019 9:07 pm
od gpendula
https://akkole.rs/sites/default/files/g ... utstvo.pdf

115. strana PDF-a, a 113. strana uputstva.

Pasus gde je u uputstvu sumirano

"Ovaj uređaj povezuje sve dinamičke kontrolne sisteme vozila
(motor, upravljač, ESC sistem, instrument tablu)"


Moje tumačenje:

Motor = slabija mapa u A i N modu
Upravljač = neprirodno tvrd u D modu
ESC = nikada nisam primetio za 50kKm da mi je nedostajao u D modu ili da je nedovoljno brzo reagovao. Čak naprotiv - u D modu se i dalje oseti njegovo prisustvo. Konkretno u vožnji na Navaku. Ne kažem da bih ja bolje bez njega. Drago mi je što ni ne može da se isključi pa imam dodatni izgovor. :whistle:
Instrument tabla = tja

Jedino što piše u uputstvu a što nisam primetio jeste da se ne vraćaju pločice nakon kočenja

RAB: Podešavanjem zazora pločica kočnica (prednjih i zadnjih)
nakon brzog otpuštanja pedale gasa, omogućava brzu
reakciju kočnica i na taj način smanjuje put kočenja i poboljšava osećaj na pedali kočnice.


To je negde na forumu spomenuto kao prefill ili kao nešto tome slično. Što mi i to ne bi bilo uvek dostupno, ako je stvarno tako kao što piše?

Jedini argument koji mi ima smisla, makar dok se upoznaješ sa autom, dao mi je Alonso u nekoj prepisci = smanjuje udarca obrtnog momenta na prenos u A i N. U ostalim slučajevima u ovom trenutku ja ne nalazim primenu.

Re: Alfa Romeo Giulietta QV

Poslato: Ned Avg 25, 2019 9:25 pm
od Alfanatic
Nema svrhe gasiti D ako ćeš da ti Alfa stalno bude zategnuta kao praćka i spremna na brzu reakciju. Tu nema ništa sporno, ali po meni nema potrebe da baš uvek bude u D jer se ne vozi uvek oštro. Pogotovo kod QV koja svakako puca od snage poredeći sa normalnim civilnim vozilom. U suštini u gradskom režimu nije loše da je volan malo "mekši" i da se lakše okreće i parkira. Kod TCT posebno ima računice jer u D automatika stalno gleda da kasno šalta i nateruje obrtaje, što je naporno i bespotrebno.

Ono što je meni interesantno jeste da u Giulietti vidim baš malo razlike između N i D, čak i na volanu, osim spomenutog menjača. Na moje iznenađenje vozim je češće u N nego što sam očekivao, pa čak i kada treba preticati jer cenim da je razlika minimalna. D najviše donosi u osećaju oštrine prilikom stiskanja gasa i što na vrh pedale Alfa odmah skače. Kod same isporuke snage deluje da je razlika minimalna.

Sa druge strane razlika (i subjektivna i objektivna, rekao bih) kod MiTo je baš velka. Njega sam praktično stalno vozio u D, čak i kada je to imalo malo smisla u gradskoj vožnji. U N mi je delovalo mnogo mlitavo i nezanimljivo, a volan je toliko delovao različito da me je podsećao na Puntov City mod. E sad, kad je Giulietta QV u pitanju, tu je baš bilo snage na pretek u bilo kom modu i zaista sam se osećao kao da Alfa sve može u svakoj prilici. Tu bi mi D mod došao najpre kao dugme za zabavu i momentalnu reakciju, nego što bi mi nešto posebno bio neophodan za preticanja i izvlačenja iz raznih situacija.

Dodatno zapažanje - na Giulietti osetim kada je klima upaljena, a na MiTo uz sav trud nisam mogao da osetim bilo kakav gubitak snage, promenu u zvuku, obrtajima...!? Ona mala zverka je bila skroz jedinstvena i zanimljiva :)

Re: D N A

Poslato: Ned Avg 25, 2019 10:48 pm
od starac vujadin
Što mi i to ne bi bilo uvek dostupno, ako je stvarno tako kao što piše?
Zato što je kontaproduktivno pri malim brzinama.

Poslato: Pon Avg 26, 2019 6:47 am
od mmario73
Ja bih da se umešam malo iz retro ugla. Mi koji nemamo DNA switch, a imali smo pretegnutu letvu volana, pa smo to rešavali kupovinom druge, ili smo imali fabričku mapu, sa umirenom prvom trećinom papučice gasa, pa smo nakon toga radili remap papučice i na kraju u prgavoj 200ks verziji sa sve remapom papučice, reč je o 159-ki u dizel platformi..

Moj subjektivni utisak je da je super konforan mek i raspoloživ volan i trap u gradu, kod bilo kog manevrisanja, čak i suprugi za vožnju, ali ume da zasmeta pri većim brzinama i agresivnijim akceleracijama.. Minimalni pomeraji rezultuju velikim izmenama pravca. Ovde bih dao prednost tvrđem volanu, ne pretegnutom jer je to u mom slučaju bilo neispravno, ali svakako tvrđem za stabilnija preticanja i manje oscilacije kod brže vožnje..

Što se tiče drugačije raspoloživosti papučice gasa, remap, shvatio sam da su to odradili u D modu iz vašeg teksta, ok možda u dizel varijanti i spool ... Meni je remap savršen za sport vožnju, daje apsolutno uživanje, momentalno odziv te isporuku 50% snage na pritisak svega 1cm.. Međutim ume da smeta kod vožnje u koloni, gde ti jednostavno nemaš mogućnost preticanja a putna brzina je npr 70Kmh. Ovde je teško udesiti isporuku snage, sve se odvija u prvih par mm otklona papučice. Onda usledi vožnja u nižem stepenu prenosa na višljem obrtaju (dizel situacija) gde se agretat ne odaziva tako direktno, jer bude putnicima malo neprijatno cimanje.. Dakle tu je već zbogom eko potrošnja.

Dakle super je što imate dostupne modove, za moj pojam samo za ove dve promene koje sam gore opisao.

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 8:03 am
od gpendula
@Starac Vujadin
Što se tiče kočnice, trudio sam se da osetim razliku izmedju modova i nisam je primetio. Baš sam sa tom namerom šaltao izmedju modova. Možda je ima ali je moja "drvena" noga ne oseća. :D


@Alfanatic
Da, za TCT sa zaboravio. :coolguy:
Ja sam ove godine počeo u D modu da primećujem da li je upaljena klima ili nije. U početku nisam primećivao nikakvu razliku. Sada baš osetim pad snage.

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 10:12 am
od range
lepo sto ste se raspisali oko D i N, nego sta cemo sa A? Cemu to sluzi? Meni se stvarno cini da je auto mrtav konj u tom rezimu. A tek mi nista nije jasno kad pogledam sta A znaci: all weather?!

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 10:31 am
od gpendula
Samo si trebao ti da se zalis na modove sa 500ks. hahaha hahaha hahaha

Salu na stranu, kod Giuliette mislim da je A i N ista mapa motora. Samo su kontrole stabilnosti i proklizavanja malo utegnutije. Mislim da sam tako nesto i negde procitao.

Kod Giulie QV mi i imaju smisla. Jbg, 500ks na zadnjoj osovini. Meni je poskakivao zimus auto na blagom dodavanju gasa. Temperatura je bila oko 10c, suvo vreme i letnja guma. Vozio sam u N dok se malo ne zagreju gume. Nisam mogao da doziram bas gas.

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 10:32 am
od starac vujadin
I treba da bude "mrtav konj" u tom režimu jer se on upotrebljava po klizavom i snegu...i lepo je kalibrisan esp u tom modu i oseća se razlika. Zato taj DNA nije samo gimmick već ima funkciju. Šteta što nema kontrolu vešanja.

Druga je stvar što generalno ti sistemi i nisu toliko potrebni kolima ispod 200-250ks i sa prednjim i 4wd pogonom, ako je set up odlično konstruisan.

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 10:57 am
od Veloce
@starac vujadin ukoliko auto ima aktivnu suspenziju "deluje" i na nju.

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 1:07 pm
od Alfanatic
range napisao:lepo sto ste se raspisali oko D i N, nego sta cemo sa A? Cemu to sluzi? Meni se stvarno cini da je auto mrtav konj u tom rezimu. A tek mi nista nije jasno kad pogledam sta A znaci: all weather?!
Kolega, to je striktno za vožnju po snegu i klizavici, da ti konjići ne šlajfuju u prazno :)
E sad, pošto ja nikada ni ne vozim po snegu nemam pojma kako to u praksi izgleda :D

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 3:00 pm
od IvanSim
Razlika izmedju D i N moda se najviše oseti na multiair motorima jer je promena rada upravljanja ventilima dodatna u odnosu na ostale gde se preko turba ostvaruje glavna razlika. Probao 2.0 dizelku i oseti se ali ne previše, kod druga na 320d f30 u sportu slično kao kod Giuliette dizelke dok kod mene na MA se transformise drastično i odziv na gas postaje trenutan a na krstarenjeu u 6. brzini ide sa jako malo gasa jako fino, uz gred na auto putu trosi manje u D modu, to je moje iskustvo a video na par mesta da i Italijani pišu isto.

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 7:26 pm
od 916
A jel neko zna zasto se pri gasenju vraca iz D polozaja u N,a iz A ostaje uvek u A...ne znam za ostale ali na mitu je tako

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 7:41 pm
od boki76
Na Giu od 2014. pa na dalje resen problem vracanja. Ostaje kako je bilo kada si ga ugasio. Jedina logika mi je da je A neka vrsta "safe" moda pa je na njemu ostajalo a D kao "rizicniji" se vracao na normalu. Onda su se (s pravom) ljudi bunili zbog toga pa je reseno u sledecoj seriji modela.

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 7:48 pm
od Sale NB
Jedna od meni bitnih razlika između modova je Q2 diff, koji je u N modu isključen, a u brzoj vožnji po krivinama se itekako oseti. Na dizelki sa TCT-om postoji i razlika u snazi i momentu, i što je duže vozim, to više primećujem razliku.

D mod je preteran i naporan za grad, ali na magistrali ili na autoputu, tu se razlika baš oseti. Nisam merio, ali ubrzanja u D modu su znatno brža. Pritom, motor deluje rasterećenije, ali neku razliku u potrošnji nisam ustanovio.

Giulietta i posle gašenja zadržava podešeni mod, to mogu da potvrdim.

D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 8:35 pm
od horvat
boki76 napisao:Na Giu od 2014. pa na dalje resen problem vracanja. Ostaje kako je bilo kada si ga ugasio. Jedina logika mi je da je A neka vrsta "safe" moda pa je na njemu ostajalo a D kao "rizicniji" se vracao na normalu. Onda su se (s pravom) ljudi bunili zbog toga pa je reseno u sledecoj seriji modela.
Pa i na pre-facelift ostaje isto? Barem meni ostane mod u kojem sam ga ugasio. Takodje i start/stop...




Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 8:37 pm
od Sauriann
Meni je na tct naravno osetnija razlika u D nego na manuelcu, stalno poredim te dve stvari jer vozim oba auta. Bitno utiče na tajming kada menja i kako menja a utiče i to što tct pamti tvoj stil vožnje (vrv. po modu, pa sam u N kilav a u D ide kao zver jer ga u D i cepam a u N krmeljam do posla). Nekad imam utisak u D kao da mi komp čita misli kad treba da spusti u nižu, sjajan osećaj kad te "mašina" preduhitri. Od ostalog prefil mi se oseća značajno u D modu tj. dešava mi se da kočim više nego što je potrebno kada hoću da se ubacim u kolonu posle preticanja i slično jer sam navikao na N. Na otvorenom putu me takve stvari oduševe dok po gradu D ume da bude naporan.
Sve u svemu na tct je razlika veća i sa aspekta navika ovih ili onih performansi opasnija ako se upustiš u preticanje a misliš da si u D modu. Jako me nervira i limit kada mogu da prebacim u D pa moram npr. na auto-putu sa 140 da usporim dosta da bi prešao u D. Grafika za turbo takođe radi samo u D modu, jbg. mogli su da ostave i na ostalim...
To su moja iskustva zadnje dve godine, daily vožnja po gradu sa kombinacijom minimum jednom mesečno za Šabac(auto-put plus onaj deo Rumska-Šabac gde uvek gužve i petianja).

Kod mene na oba auta ne ostaje D mod (piše i uputstvu da je to pravilo) kao ni na mitu. Dok A mod naravno ostaje...

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 10:52 pm
od boki76
Horvat napisao:Pa i na pre-facelift ostaje isto? Barem meni ostane mod u kojem sam ga ugasio. Takodje i start/stop...
Moguce da sam pogresio ali mislim da su se kolege koje voze pre FL vec zalile na to.

Re: D N A

Poslato: Pon Avg 26, 2019 11:25 pm
od Sauriann
Ostaje samo ako si koristio A mode a D mode nece ostati, oba iz prakticnih razloga jer mozes zaboraviti kako si ostavio auto.

Za A mode da npr. zimi ne krenes bez njega po ledu ili snegu (a koristio si ga i navikao na njegov asistenciuju tokom predjsnje voznje )
Za D da ne krenes suvise naglo tj. sa vise gasa jer imas jaci obrni (ako ga povremeno koristis i nisi navikao na takav odziv).

Meni ovo ima logike.
Slika

Re: D N A

Poslato: Uto Avg 27, 2019 6:55 am
od Alfanatic
Kod ranijih modela Dynamic nije ostajao aktivan nakon gašenja. Kod FL je to rešeno drugačije i meni najviše odgovara da me nakon paljenja dočeka ono što sam poslednji put ostavio. Različiti ljudi - različite želje i navike, a ja volim da mi DNA i S/S stoje kako ih sam podesim. Zašto bi recimo kolega Gpendula uvek morao da stiska dugme ako želi da mu je stalno aktivan D mod?

Inače viđao sam Giuliette starije generacije kojima D ostaje aktivan nakon gašenja. Deluje mi da se tu moglo nešto čačnuti i da su se pojedinci malo igrali sa sistemom, ukoliko nije u pitanju neko brljavljenje elektronike.