Stranica 2 od 5

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jun 30, 2018 1:38 pm
od Alfanatic
@ nidza
Kod mene ta matematika ne važi i ni blizu cifre nisu takve. Turbinu u celoj jednačini nisam ni spominjao, ali Dejan je sve lepo obrazložio. Na turneji do mora nije bilo teorije da dozvolim da mi se motor gasi na naplatnim rampama, kakva god da je tu navodno ušteda goriva.

Mene takođe zanima krajnja matematika u smislu kolike su tačno uštede, a koliko dodatni napor i skraćenje veka određenih komponenata tokom životnog ciklusa. Takvu matematiku je ipak jako teško egzaktno izvući. Zato svako neka radi onako kako misli da je najbolje, ali u mom slučaju, uz uobičajene godišnje relacije i navike S/S je off za sva vremena.

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jun 30, 2018 8:32 pm
od alonso14
SS je tu da se dodvore euro normama. Kao i vecina stvari na modernim agregatima. Stetno po motor al tu zbog euro normi..kao in katalizatori..dpf..egr ..

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jun 30, 2018 8:44 pm
od DejanGT
Moja teorija je i da je DNA sistem nastao da bi se prevazišla administrativna ograničenja koja nameće ekologija. Na kraju se pokazao kao vrlo praktičan, a i daleko je inteligentniji od onoga što je uradio VW sa dizel motorima. Umesto da napraviš skriveni softver koji vara na testiranju, ti lepo taj softver javno ugradiš, još izvedeš dugme na instrument tablu kojim se on pali i gasi i na kraju proglasiš to za naprednu funkciju automobila. Brilijantno! :)

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jun 30, 2018 10:11 pm
od boki76
Pitanje za hladjenje turbine je potpuno na mestu, jedino sto SS nema nikakvu svrhu na otvorenim deonicama i svakako bi trebalo da bude iskljucen. Opet, ako se krene u neku malo "zivlju" voznju DNA ce svakako biti na D i samim tim SS OFF. Ja konkretno vozim 90% po gradskim guzvama i zato me i zanima ovaj gadget. Pre svega me je kopkalo to sto ni na jednom autu koj sam probao nije radio, drugo sto nemam iskustva sa SS do sada a izgledalo mi je kao zgodna stvarcica da auto radi sam ono sto ja sad radim na svom automobilu (gasenje na dugim semaforima) i konacno ako moze da se ostvari neka usteda u gorivu ili zagadjenu samo moze da bude plus.
E sad, koliko vidim ovde se SS uglavnom ne koristi tj vecina ga ili ne koristi ili ne obraca paznju na njega i sve je to ok. I slazem se da je vecina ovakvih stvarcica napravljena za zamajavanje sirokih narodnih masa ali povremeno se ispostavi da nesto bude korisno.
Svesni su proizvodjaci da stalno paljenje i gasenje dovodi do kraceg veka nekih delova pa su zato stavljeni isti sa duzim vekom trajanja ili vecom snagom ili sta god je vec potrebno.
Ali stvarno bi bilo jako zanimljivo videti podatke o stvarnim ustedama i radu sistema. Uzasno me nerviraju podaci iz fabrika u kontrolisanim uslovima koju se zvanicno koriste i predstavljaju nama potrosacima. Cak i test voznje automobila ne vredi nesto posebno gledati (citati) jer su uglavnom jako povrsne i vecina zvuci kao placeni oglas sa navedene dve-tri sitnice kao mana da ne bi izgledalo bas toliko providno. Zato sam i mislio da je mozda nekoga zanimalo da napravi sam neki test i kaze: evo ja sam probao i evo sta sam dobio... Uostalom tome i sluze forumi, gde mi kao krajnji potrosaci iznosimo svoja zapazanja i uporedjujemo ih sa tudjim.

Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jun 30, 2018 10:16 pm
od nidza
Ne gasi SS motor ako svi uslovi nisi zadovoljeni. Ne znam kako radi kod Đulijete, ali na mom autu je dugačka lista razloga zašto ne gasi auto. Moguće je na ekranu gde su informacije o autu pročitati koji je tačno razlog negašenja.

Na kraju krajeva, imaš dugme da deaktiviraš SS kada ne želiš da ga prepustiš algoritmu.

Danas milioni automobila sa SS idu ulicama, koje vozi 99% vozača ni blizu svesnih svega šta mi ovde pišemo, pa ne sevaju turbine na sve strane, nego sve funkcioniše potpuno normalno.

Edit. Uštedu je lako izračunati. Ako koristimo primer koji sam već napisao, 600h za 5g. Moj auto u leru troši 0.9-1l, što mu dođe 600l, tj skoro 100.000din.

Primer ne važi za mene, ja sam na otvorenom 90%, a ostatak mahom NBGD. Meni SS verovatno zanemarljivo uštedi. Ne opterećujem se, gasim ga kad oštro vozim,kad god se setim.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jun 30, 2018 11:14 pm
od Alfanatic
Za proizvođače sistemi kao što su S/S su čista win-win situacija. Na kontrolisanim testovima uštede neki deci goriva u večitoj trci da zadovolje sve strožije norme, pokazuju da prate tehnološki napredak implementirajući nove funkcionalnosti u vozila, a uz sve to njihove servisne mreže su dodatno na dobitku ako neki deo opreme brže strada i zahteva zamenu.

Nema teorije da se dokaže da li je neka turbina ili drugi sklop brže zveknuo zbog korišćenja SS sistema. Za korisnika je prosto deo otkazao i mora da se menja/popravlja. Da bi se izvela tačna računica bilo bi potrebno na povećem uzorku u smislu vremena i kilometraže, u potpuno jednakim uslovima i sa identičnim vozilima na istim deonicama raditi testiranje sa i bez SS da bi se izvelo nešto vredno poređenja. Teško da će to neko da radi.

Zato je dobro imati mogućnost izbora i sam odlučiti koliko se prepustiti takvim sistemima. Lično, da mi je isključivo ušteda novca na pameti teško da bih uopšte vozio automobil jer bi se sačuvala lepa suma prethodno izdvojena za vozilo, a kasnije na gorivo i održavanje. Ipak ima nešto i u zadovoljstvu u vožnji, a to zadovoljstvo mora da košta i ne opterećujem se time da po svaku cenu gledam da sačuvam neku kap goriva. Ali to je neka moja priča, a nikako savet drugima kako da postupaju.

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Ned Jul 01, 2018 11:14 am
od ljubanve
@boki76

Pitanje oko potrošnje je toliko individualno da je po meni svako poređenje besmisleno. Ti i ja živimo u Beogradu i kada bi imali indentične automobile i vozili ih isključivo po gradu, potrošnja bi nam se svakako razlikovala.
Evo na primer na mom starom automobilu je žena uvek trošila litar, dva manje od mene. Valjda imam tešku nogu, ne znam. :)
Evo da ti bude lakše ja sam na svom Mitu sada na oko 10.5 l/100 km, a prosečna brzina je nešto oko 20 km/h.

A i ovo što kaže Alfanatic: "Ipak ima nešto i u zadovoljstvu u vožnji...". Apsolutno se slažem.

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Ned Jul 01, 2018 1:00 pm
od Alfanatic
@ ljubanve
Da li si negde predstavio MiTo? Koji motor, odnosno koliko konja?

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Ned Jul 01, 2018 6:57 pm
od ForestGump
@boki76: Postoje motori koji imaju dodatnu električnu pumpu koja pokreće antifriz preko turbine kada je motor zaustavljen. " Zlatni minut" je staro pravilo za svakog vozača koji ima turbo-motor. "Zlatni minut" je rad na leru 1 minut posle pokretanja i pre zaustavljanja motora nakon normalne vožnje. Posle oštre vožnje, 3-5 minuta je poželjno na leru da se temperatura turbine spusti ispod temperature koksovanja ulja.

@svi:
Kad se automobil zaustavi posle "prženja" S&S je deaktiviran ako je temperatura izduvnih gasova iznad zadate vrednosti. Prednost S&S-a sam video u Parizu, gde mi je za 3,7km trebalo oko 25 minuta. Efektivnog kretanja ima oko 10 minuta, 15 min je stajanje u mestu. Ni kod kuće ne puštam da mi auto bespotrebno radi 15 minuta radi 10 min vožnje. Za takve uslove je i smišljen S&S i za takve uslove meni taj sistem ima smisla.
Auto koji sam vozio (nije Alfa al' nije ni bitno za ovu priču koji je): aktivira S&S kada brzina pređe 7km/h unapred pa padne na 0km/h i kočnica je pritisnuta 2s u D. Motor se pokreće istog sekunda čim se otpusti kočnica. Vreme pokretanja je oko 0.6s . Dovoljno brzo da motor potpuno proradi pre nego što prosečan vozač prebaci stopalo sa pedale kočnice na pedalu gasa. Pri parkiranju, D-R-D, brzina u R pa u D mora preći 11km/h, što znači da se S&S ne aktivira pri prosečnom parkiranju. Ne aktivira se ili pokreće motor automatski kada je aktivan ako: nije zakopčan pojas vozača, nije zatvorena hauba ili neka vrata, nije dovoljno napunjen akumulator, jeste nabrijana klima ili grejanje mnogo ispod/iznad spoljne temperature (termal confort)... i ne mogu da se setim šta sve još utiče na S&S. Ako je aktiviran S&S odnosno ugašen motor, ako je menjač u P i otvore se vrata - gasi se kontakt, gasi se sve, samo izađeš iz auta i on se sam zaključa. I da, akumulatori su isključivo AGM, starter(anlaser) je projektovan na 300.000 ciklusa. Ima čak i neka fora da se posle zamene anlasera mora resetovati brojač startova.

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Pon Jul 02, 2018 9:22 pm
od boki76
@ForestGump: Posto od mojih 20 i kusur godina voznje sigurno 2/3 vozim turbo motore svakako znam da se auto mora ostaviti da radi u leru posle zaustavljanja. Sa turbinama, hvala bogu, nisam imao problma nikad.
Zato me je i zanimalo kakvo je resenje smisljeno za S&S. Moja voznja i jeste skoro iskljucivo gradska i to Bulevar, Takovsa, Kneza Milosa... tako da bi mogao da mi posluzi.
@ljubanve: Sve je meni jasno da se potrosnja razlikuje zbog stila voznje. Ja bas i nemam "tesku nogu" osim uz i niz kosutnjak kada prilike dozvole, jer najcesce vozim klince a potrosnja mi je uvek bila veca od kolega, komsija drugara... Opet retko ko od njih ima trasu koju ja imam. Iako nije bas uporedivo nije lose cuti ostale kolege kakve su im potrosnje ali to svakako ovde nije tema vec usputna prica. Ko zna, mozda pokenem i tu temu ako je vec nije neko pokrenuo...

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Uto Jul 03, 2018 2:02 pm
od ForestGump
Zato i nisi i nikad nećeš imati problema sa turbinom. Nastavio sam se na tvoj post jer mi je ideja bila da možda neko ko ne zna sazna nešto korisno. A sad kad pročitam - jeste malo trapavo napisano :fight_twak:

Tebi definitivno S&S može da posluži lepo obzirom na svakodnevnu rutu kretanja. Ali nemoj očekivati nešto spektakularno u smanjenju potrošnje. Možda ti uz S&S za optimizaciju potrošnje goriva može pomoći parametar trenutne potrošnje na BC-u, u smislu da odrediš najbolju kombinaciju obrtaja motora i stepena prenosa za uslove saobraćaja. I dodatno ako Julkica ima i neki ECO mod korišćenje i te opcije u gradskim gužvama.

Ono što je zajedničko za svaki automobil bez obzira na pogonsko gorivo: u gradskim uslovima je temperatura izduvnih gasova daleko niža nego u uslovima otvorenog puta. Samim tim S&S ničim negativno ne utiče na turbinu u gradskim gužvama, kada je njegovo korišćenje najsmislenije. Inhibicija ( zabrana rada) S&S-a je samo ako je EGT veći od zadate temperature. Sve oko S&S-a logički kontroliše ECM ( motorski komp).

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jul 07, 2018 3:50 am
od boki76
Svi mi ovde pisemo da bi neko nesto procitao sto ne zna. Svaka info je dobrodosla pa makar bila ponovljena i 10 puta ili da je opste poznata. Uvek se nadje neko ko je do sada nije cuo ili procitao.
Kao sto sam i na pocetku teme rekao, ja i jesam mislio da ce meni licno, i mom stilu voznje po tasama konim ja idem s&s biti od neke pomoci. Nije mi primarna potrosnja, ali ko ne voli da mu ostane neki dinar u dzepu. Da nije tako sigurno ne bih menjao tojotu koja je skoro idealna za mene i po velicini i po potrosnji i po odrzavanju, za giuliettu koja ce nuditi vecu potrosnju, manje mesta unutara, losiju preglednost i vece mesto za parking. Sve to pada u vodu kada sednes u alfu i svaki put pozelis da je put do kuce jos malo duzi!

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jul 07, 2018 9:00 am
od Alfanatic
Boki, nema nikakve potrebe za pravdanjem (malo teža reč u nedostatku adekvatnije). Čista razmena mišljenja i iskustava, a ničije navike se ne mogu tretirati kao univerzalne. Kod mene je situacija takva kakva jeste, S/S mi je od nikakve koristi, pogotovo što ionako izmišljam obaveze i vozim najdužim putem iz razloga koje si i sam opisao. Vrlo malo je tu semafora i zastoja, negde gde zastanem motor još nije ni pošteno zagrejan tako da sam uradio kako je za mene najoptimalnije. Ti sada okvirno znaš kako stoje stvari sa Julkom i ovim sistemom pa postupi onako kako misliš da je za tebe najbolje.

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jul 07, 2018 1:02 pm
od DejanGT
Po mom iskustvu je, što se potrošnje goriva tiče, Giulietta 1.4 MA odličan izbor za nekoga kome je najveći deo vožnje relativno gužvoviti grad i relativno česte ali kratke relacije.

Tačno je da je besmisleno porediti potrošnju u različitim uslovima i stilovima vožnje, zato sam ja poredio sve svoje bivše automobile korišćene praktično identičnim stilom i u identičnim uslovima. Jedino se kvalitet goriva ipak malo popravio u zadnjih 10 godina, pa i to treba uzeti u obzir, a verovatno sam i ja u međuvremenu malo omatorio pa ne cimam auto više kao nekad :)

Fiat Coupe 2.0 16V Turbo 190 ks 14.5 L/100 km
Lancia Lybra 2.0 20V 154 ks 14.5 L/100 km
Alfa 147 1.9 JTD 116 ks 8.8 L/100 km
Alfa GT 2.0 165 ks 13.2 L/100 km
Fiat Punto Sporting Speedgear 85 ks 10.5 L/100 km
Lancia Lybra 2.0 20V 150 ks 12.8 L/100 km
Alfa 159 2.2 185 ks 12.5 L/100 km
Alfa Giulietta 1.4 MA sa SS na ignore 170 ks 8.5 L/100 km
Lancia Ypsilon 1.4 MomoSport 95 ks 9.9 L/100 km

Dakle, od svih ovih automobila koje sam imao u poslednjih 10 godina, Giulietta troši ipak najmanje, pri tome se vozi najlepše a i po performansama je u vrhu ove liste.

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sub Jul 07, 2018 4:18 pm
od Alfanatic
Za Julku kapa dole! Seciramo je na ovom mestu do sitnih creva i tražimo dlaku u jajetu, ali generalno odlično odrađen posao u Italiji po svakom bitnom parametru. Između ostalog i po pitanju potrošnje. Očekivao sam da je taj MA još malo štedljiviji, makar u poređenju sa istim motorom bez MA, ali u svakom slučaju vrlo korektne cifre za benzinca.

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Uto Jul 10, 2018 5:43 pm
od boki76
Proteklog vikenda se sticajem okolnosti nadjem na granicnom prelazu Horgos ( zakasnio sam za Backe Vinograde koj se zatvara u 19h ) i odmah sam se setio ove teme. 2h i 45 min cekanja na granici :banghead:
Oko men naravno 99,9% Turci u besnim svapskim limuzinama. S&S na sve strane radi i bogami sam i ja pozeleo jedan. Eto nije precesto ali par puta godisnje zatreba... I od toliko automobila samo jedan punto evo i jedan fiat doblo bg table, nista vise od zabara.

Sad stvarno odosmo malo u off ali potrosnja koju sam ja video i koja se spominje ovde jeste stvarno iznenadjujuca. Masinac je rekao da mu u ful gradskoj voznji trosi oko 8l ( njegova nije MA ) DejanGT 8,5l sto je za moje pojmove super za benzinjare. E sad jtd-ovaca i nema nesto u komentarima pa ne znam kako oni prolaze ali dve koje sam probao (2.0 170ks i 140 ks) su imale prosek nesto iznad i nesto ispod 9l! Sve ovo se odnosi na BG gradsku voznju, i s obzirom da ja vec duze vreme vozim dizele tu sam neprijatno iznenadjen. Kao i kod DejanGt i meni je potrosnja na 147 1.9 116ks bila oko 8,5l a ovo su 15 god noviji motori (doduse sa dosta vecom konjazom) a potrosnja veca.

Nego vratimo se mi S&S. Moj neki zakljucak je da je dobro sto je uvrsten u osnovnu opremu pa kome treba, nek koristi, kome ne, nek iskljuci i svi zadovoljni. A ako niko ne uradi neki test sa i bez S&S, evo ja cu cim se kupovina realizuje, sto ce na zalost mozda biti malo odlozeno :cry: , ali ce svakako biti uradjeno. :yipi: :yipi:

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Uto Jul 10, 2018 6:12 pm
od ljubanve
Ja sve više mislim da s&s ne utiče u mom slučaju značajno na potrošnju. Računao sam da ako s&s uštedi oko 5 do 10 odsto i ako godišnje prelazim oko 10.000 km kolika je u stvari ušteda. Dobio sam da je ušteda oko 50 evra. :/
Takođe, nekada zna da smori jer nemaju svi semafori tajmer koji odbrojava do zelenog. Desi se da taman stanem na semafor i auto se isključi i u tom momentu se pali žuto.

Što se tiče potrošnje, 1.4 MA 170 konja u mitu nikako ispod 10. Sve se vrti oko 10.5 do 11.5.

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Uto Jul 10, 2018 7:51 pm
od Raketa
Meni giu iako nije gradska voznja nego medjugradska oko 4,5km u jednom pravcu do posla , prodjem kroz jedno mesto 50 ogranicenje ostalo 80-100 potrosnja 9l ... 1.4 ma tct

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Uto Jul 10, 2018 8:16 pm
od alonso14
8.5 nzm ko napisao..po bg za 1.4 170 nerealno max.
Jedino ako je neka bas lagana ruta..

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sre Jul 11, 2018 12:46 am
od DejanGT
Ja zaista ne bih polemisao o bilo čijim tvrdnjama o potrošnji.

Ja sam svoje podatke o potrošnji ponudio u najboljoj nameri kao ilustraciju a da li će neko verovati ili neće to uopšte nije bitno. Nek ostane na tome da ne ulazimo u bilo kakve rasprave čiji je veći, duži, uži. dublji, tuplji...

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sre Jul 11, 2018 8:35 am
od Sauriann
155 ks mito NBG-Centar sa klimom po špicu 9.5, radnim vikedom oko litru manje jer nema gužve...
Nema velike razlike leto /zima zbog klime koja nadomesti sve što bi uštedeo.

TCT 2.0 dizel bez klime (kratke relacije kuća-vrtić-posao) me prijatno iznenadio sa 7.5 proseka i tu je razlika zima/leto ogromna.

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sre Jul 11, 2018 5:44 pm
od boki76
@Ljubanve ako kazes da je usteda 5-10% (uzmemo prosek 7,5%) a prelazis 10.000 i potrosnja ti je 10-11l onda usteda nije 50e vec 100e :fight_twak: . To ti je pola registracije recimo...

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Sre Jul 11, 2018 7:18 pm
od ljubanve
He, mene je ova prva registracija izašla 38.000. :)

Ne znam tačno šta sam i kako sam računao ali dobio sam iznos od 65 evra. Uglavnom poenta je da bih više uštedeo da dam ženi da me vozi. :)

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Čet Jul 12, 2018 7:25 am
od Alfanatic
:podrzava
Najviše se uštedi kad se proda automobil i pređe na sistem javnog prevoza ;)

Re: Start-stop system Giulietta

Poslato: Čet Jul 12, 2018 6:11 pm
od boki76
Pa kada bo postojali :arflag busevi mozda bi se bus plus bolje prodavao :lol: