Stranica 5 od 27

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 11:29 am
od ljubanve
Razlika u oktanskoj vrednosti označava zapaljivost goriva, odnosno ono sa većom oktanskom vrednošću je manje zapaljivo.
To u principu znači da ako sipate 95 oktana može se desiti da se smeša benzina i vazduha sama zapali pre nego što svećica to uradi... I to je to.

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 12:41 pm
od gpendula
Oktanski broj označava otpornost goriva na samozapaljenje kao posledica povećanog pritiska u cilindru. Veći oktanski broj dozvoljava veću kompresiju u cilindru pre nego što se smeša samozapali. Sa povećanjem oktanske vrednosti ne može doći značajnog povećanja snage. Može samo doći do smanjenja snage/nepravilnog rada usled nedovoljnog broja oktana. Nikakvo "učenje" kompjutera ne može više iskoristiti povećan broj oktana u gorivu. Kompjuter bi morao da poveća kompresione odnose u cilindru kako bi iskoristio prednosti visokooktanskog goriva.

Efekti samozapaljenja smeše mogu biti pogubni po motor. Zato je jako bitno da se ne sipa gorivo manje oktanske vrednosti od predviđene jer može doći do pojave dve eksplozije u cilidru u jednom taktu - prva kad se smeša zapali od pritiska (prilikom ciklusa sabijanja), druga kad svećica baci varnicu (blizu gornje mrtve tačke).
Sipanjem goriva veće oktanske vrednosti se samo smanjuje/eleminiše mogućnost da dodje do prerane detonacije prilikom sabijanja smeše. Naročitno značajno kod motora sa povećanim kompresionim odnosima u cilindru - trkačih.

Sipao sam to V-Racing gorivo u Grčkoj više radi aditiva/deterdženata za koje nadam da takvo gorivo ima, a i da proverim da li je naše gorivo lošije u odnosu na njihovo "najbolje". Sledeće punjenje je bilo V-Power 97, značajno jeftinije. Ovde sipam Eko 98 Racing jer računam (nadam se) da ima više oktana od onog od 95. :write:

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 1:44 pm
od Alfanatic
Nisam iz te branše da bih mogao nešto da deklarativno tvrdim pa sam zato pronašao ono što je napisao kolega sinisa:
sinisa napisao:Za većinu novijih benzinaca potrebno je preći određenu kilometražu s visokooktanskim gorivom da bi razlika bila primetna. Tajming (ugao) paljenja smeše je uglavnom konzervativan, tako da se izbegne detonacija. Svaki put kada se dogodi detonacija knock senzor je detektuje i ECU odstupi tako što "porani" tajming paljenja smeše (dakle, još više pre sabijanja u mrtvu tačku). Prelaskom na visokooktansko gorivo (tj. otpornije na detonacije) potrebno je neko vreme da ne bude detonacija, ECU da prati to i postepeno pomera tajming paljenja smeše (bliže mrtvoj tački). Taj period je obično ~20-40 sati rada motora (podatak je za Z18XER), kada će razlika biti primetna.

Što se tiče goriva, dok sam vozio benzinca osetio sam razliku s Gazpromovim G-Drive 100. Inače, nekada pre sam isto tako povremeno sipao Shell V-Power, po jedan rezervoar, i nikakvu razliku nisam primetio... Poenta je ustvari da treba 2-3 rezervoara sipati, kada razlika počinje da bude vidljiva.
Ono što jedino znam jeste šta su pokazali papiri i statistika nakon vožnje pomenutog Shell 100 oktana iz Grčke u odnosu na najčešće korišćenu 95-icu. Potrošnja mi je ostala u dlaku ista mereći na istoj relaciji uz isti tempo vožnje, a subjektivno nisam primetio nikakve razlike u performansama. Zanimljivo je međutim da sam na 156 2.0 TSpark mnogo više osećao razlike u korišćenim gorivima. Možda mi je i više od samih performansi bitnija čistoća i kvalitet goriva u želji da motor dobije ono što je preporučeno. Ukoliko kod nas i ima malo zakidanja (ne bi me čudilo!), taman bi gorivo od 100 ili 98 oktana bilo optimalno...

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 2:45 pm
od sinisa
Taman sam krenuo da se samocitiram :gr8:

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 3:17 pm
od gpendula
Pomeranjem ugla paljenja može da se dovede do efektnijeg rada motora i boljeg iskorišćenja goriva, a ne do boljih performansi motora u smislu o kom mi diskutujemo. Motor može da radi samo bliže onome kako ga je fabrika projektovala (kompersioni odnosi u cilindru su "ograničavajući" faktor u ovom slučaju). Tek prilikom povećanja kompresionog odnosa u cilindru može da udje u jednačinu oktanska vrednost goriva.

Btw. TNG ima oktansku vrednost veću od benzina. Bitna stavka u tome je energetska vrednost goriva, ali to je druga tema.

Napominjem, ni ja nisam u "branši". Da ne kažem - samo sam internet pala*ud. ;) Hoću da kažem, spreman sam da prihvatim kritiku ako je moja, do sada besprekorna, Bosanska logika negde zakazala. :whistle:

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 5:03 pm
od gpendula
Ne mogu da editujem gornji post, evo malo zabavnije objašnjenje od mog:

[video][/video]

Oko 12:40min se spominje i knock senzor.

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 5:11 pm
od Alfanatic
sinisa napisao:Taman sam krenuo da se samocitiram :gr8:
:gr8: :hello:

@gpendula
Meni je kao laiku sve to zabavno pročitati i svačija logika je dobrodošla, ali na kraju dana uvek se najviše oslonim na sopstvenu preciznu i detaljnu statistiku (tu sam malo više u struci), kao i subjektivni osećaj u vožnji :)

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 5:21 pm
od Raketa
Bas cu da probam sad da sipam tri rezervoara 98ili 100 oktans , da vdim dali ce biti razlike . Inace uvek sipam 95icu ...

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 5:35 pm
od gpendula
@alfanatic
Ja bih baš da izbegnem taj subjektivan osećaj u vožnji jer se sećam svog osećaja sa prvom "k&n" pečurkom i "boljim" ubrzanjem koje sam dobio sa njim. hahaha

Sada malo ozbiljnije, nema tu previše filozofije. Ne kažem ja da auto ne radi bolje na 98 oktana (i sam ga sipam) i da tvoj subjektivni osećaj nije tačan, ali ne zato što je to "snažnije" gorivo, nego zato što je ono od 95 oktana lošije od onog za koje fabrika napravila motor. Govorim o gorivu koje svi mi u Srbiji sipamo.

@raketa
Verujem da je u Austriji dovoljno kvalitetno gorivo od 95 oktana za naše motore. Mislim da neće biti osetne razlike. Možda neki "blind test" da se napravi, kao u ocenjivanju vina. Da se izbegne "k&n" efekat. :D

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 5:47 pm
od Alfanatic
@ gpendula
Dobro, ovde sa teritorije subjektivnosti polako zalazimo na teren realnosti i objektivnosti, a nekako uvek gledam da su te dve stvari što manje suprotstavljene. Drugim rečima češće tražim manu i dlaku u jajetu, nego što sam spreman da mi neki K&N zamaže oči ;)

A ako si me dobro shvatio, upravo sve vreme i potenciram da neku razliku sa MiTo nisam primetio. Te godine kada sam vršio "eksperiment" gorivo od 100 oktana na Shellu u Grčkoj bilo je okruglo 2€. Isprsio sam se junački i krenuo da testiram, ali nikakvih pomaka u performansama nisam video iako sam se baš trudio, pa se na kraju i razočarao. Potrošnja takođe nije bila ni za dlaku manja u identičnim uslovima i na povelikom uzorku. Ali ono što nisam uradio jeste da se počastim takvim gorivom u vidu 3-4 puna uzastopna rezervoara, pa da onda tražim razlike.

Sa Giuliettom je druga priča, od prvog dana je kod mene i u startu idemo sa najboljim stvarima koje pare mogu da joj pruže. Faliće mi statistika (i subjektivni osećaj) sa 95-icom u dužem intervalu, ali baš ću rado čitati tuđa iskustva i poređenja na tu temu :wave:

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 5:59 pm
od gpendula
I ako bi nakon tri rezervoara bilo razlike u potrošnji i performansama, bilo bi je jer gorivo koje je do tada sipano nije ispunjavalo minimalne zahteve konstrukcije motora. A i taj dobitak u performansama bi bio jednak kao da si seo da voziš, a preskočio doručak pa je auto lakši. :D :D :D - karikiram, btw. :wave:

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 6:53 pm
od ljubanve
Kolega Siniša kaže da kompjuter porani paljenje... Taj deo mi nije baš jasan. Šta to znači, da svećica okine pre nego što se postigne kompresija? Zar to nije ono što u stvari i proizvodi "knock"? Koliko ja znam kada dođe do "knock-a" kompjuter povećava zasićenost smeše tako što dodaje više benzina i tako hladi smešu.

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 7:25 pm
od Alfanatic
@ gpendula
Ma samo nek se vozi, da zdravlje služi i da Julke (i sve druge Alfe na svetu!) rade besprekorno :quadrifoglio :wave:

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 8:41 pm
od gpendula
@Alfanatic
Naravno da rade besprekorno. Nije to VW! :D :D :D :arflag

@ljubanve
Koliko znam, knock senzor služi da se odloži paljenje do što kasnije tačke. Da se gorivo što više kompresuje u cilidru pre nego svećica baci varnicu. Ako dodje do ranijeg samozapaljenja goriva, senzor to registruje i pošalje signal da se paljenje pomeri malo ranije. Možda postoje i još neki načini kako bi se sprečile prerane detonacije, kao što je i to nalivanje goriva koje si spomenuo...

Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 9:36 pm
od nidza
Vrlo brzo ECU prilagodi parametre. Novi motori imaju anti-knock mehanizme i dokle god se ne sipa neka brlja, nema problema.

Viši oktanski broj kod turbo benzinca donosi bolje performanse. Ako pričamo o atmo motorima, onda je tačno gore napisano. Razlike su dosta male te su potrebni merni instrumenti da bi se uočile razlike. Subjektivno nema teoretske šanse da na 300ks osetiš plus minus 5ks.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Uto Avg 21, 2018 10:05 pm
od Alfanatic
gpendula napisao:@Alfanatic Naravno da rade besprekorno. Nije to VW! :D :D :D :arflag
Amen to that :gr8:

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Sre Avg 22, 2018 9:00 am
od sinisa
ljubanve napisao:Kolega Siniša kaže da kompjuter porani paljenje... Taj deo mi nije baš jasan. Šta to znači, da svećica okine pre nego što se postigne kompresija? Zar to nije ono što u stvari i proizvodi "knock"? Koliko ja znam kada dođe do "knock-a" kompjuter povećava zasićenost smeše tako što dodaje više benzina i tako hladi smešu.
Detonacija usled sabijanja smeše (dakle, pre nego što je svećica zapali) je štetna, jer eksplozija ima drugačiji i daleko brži front. Najgori deo je što skine/sprži film ulja sa zida cilindra, čime povećava habanje. Ima i drugih posledica, neke sam pozaboravljao (fiksam se dizelom već par godina :oops: ). Elem, knock senzor služi da prepozna detonacije i javi ECU računaru da ih spreči. ECU ih sprečava tako što porani paljenje smeše svećicom, a to je uvek pre mrtve tačke (gornja tačka sabijanja smeše radom klipa). Od tog trenutka paljenja sve do mrtve tačke, energija eksplozije smeše je beskorisna - jer je i dalje sabijanje u toku. Tek od mrtve tačke na dalje kreće "pretvaranje" eksplozije u rad motora.

Tuneri atmosferskih benzinaca fokusiraju se na podešavanje što kasnijeg paljenja, a to traži benzin što veće oktanske vrednosti. Dalje ide usis, podešavanje/zamena bregastih ili VVT sistema, itd. Svakako na ovom forumu ima kolega koje se bolje razumeju u taj deo.

Subjektivno, osetio sam razliku. To je bio slučaj sa mojim GM Z18XER motorom u Alfi 159, koji je bio primetno živahniji posle nekog solidnog vremena na 100 oktanskom benzinu. Podatak za adaptaciju motora na 3-4 puna rezervoara sam našao u nekom GM statement-u, pošto US forumi imaju dosta korisnih diskusija i zvaničnih informacija (motor je ugrađivan Chevrolet Cruze i Sonic). Razliku u potrošnji nisam primetio.

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Pet Sep 07, 2018 10:40 am
od milanche90
Pozdrav svima. :-)

Nakon 10ak dana voznje u Giulietti, primetio sam da veoma cesto mi prva brzina predstavlja problem - kad hocu iz lera da ubacim u prvu, nekad kao da na pola zapne, pa moram da vratim u ler, ili cak i u drugu da prebacim, da bih mogao lepo da ubacim u prvu.

Da li je neko imao slicnih problema? Kao kroz maglu se secam da sam negde procitao slicna iskustva ranije.

P.S. U pitanju je jtdm 2.0

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Pet Sep 07, 2018 7:30 pm
od edin
Standardna boljka na 2.0 jtdm 170 ks u julci, teraj i ne mislim puno o tome.
Ja tipa gurnem dotle, zadrzim rukom, i pri pustanju kvacila, dok pridrzavam udje sama.

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Pet Sep 07, 2018 7:36 pm
od BobanR
To je problem sa C635 menjačem. Neki kažu da je promena ulja rešenje, ali isključivo u gradaciji preporučenoj od fabrike. Na AO forumu se kunu u Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Pet Sep 07, 2018 7:52 pm
od edin
Problem ostao i nakon promene ulja, mozda malo blazi, uglavnom u poslednje vreme nisam nesto ni primecivao, mozda sam se i navikao.

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Sub Sep 08, 2018 12:37 am
od DejanGT
To sa ubacivanjem u prvu je standardna boljka i na 1.4 benzincu. Ljudima su u garanciji menjali sinhrone pa čak i cele menjače zbog toga. Zamenom ulja se stvar znatno ublaži, ali se opet ponekad ispolji.

Ja sam provalio da stvar funkcioniše najbolje ako prvo snažno stisneš kvačilo, zatim sačekaš trećinu ili polovinu sekunde i onda vrlo lagano gurneš menjač u prvu. Zvuči kretenski ali funkcioniše, bar meni na benzincu. Sve se složi u tih pola sekunde i nema zapinjanja.

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Sub Sep 08, 2018 12:57 am
od alonso14
Promena ulja nije resenje. Lupaju a ne znaju..

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Sub Sep 08, 2018 7:08 pm
od Ragazzo
Menjali ceo menjac u garantnom roku? Uf to ne deluje bas obecavajuce po pitanju pouzdanosti. Motor je po meni najvazniji deo auta a odmah posle njega dolazi menjac. Problemi sa istim na Giulietti koja je svakako podigla Alfin imidz nikako ne ide u prilog....

Re: Pitanja za Giuliettu

Poslato: Pon Sep 10, 2018 12:59 pm
od gpendula
Nema to više nikakve veze sa imidžom.

Slika

:wave: