Kupovina Giuliette iz Njemačku

Alfa Romeo MiTo forum | Alfa Romeo Giulietta forum | 4C | GIULIA | Prototipi
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Kupovina Giuliette iz Njemačku

Sub Dec 02, 2023 10:58 am

Pozdrav svim kolegama Alfistima od bivšeg a vrlo verovatno i budućeg Alfiste. :)



Odmah da se izvinim onima što ne vole da čitaju dugačke postove jer će ovaj biti sve samo ne kratak, pa ako nemate vremena/živaca, da se ne upuštate u to.:)

Pre nekih 5 godina postavio sam nekoliko pitanja u temi vezano za Giuliettu kada sam nameravao da kupim automobil i dvoumio se između Giu i Honde Civic, na koja sam dobio više nego dobre odgovore. Tada sam se dvoumio između Giuliette sa 1.4 benzinskim motorom od 150 ili više konja i Honde Civic sa 1.8 motorom, takođe benzin. Posle dosta razmišljanja, mozganja, upoređivanja i nećkanja, izbor je pao na Civica iznad svega zbog stotinak litara većeg gepeka kao i čuvene japanske pouzdanosti mehanike i elektronike po kojoj je Honda na daleko poznata. I tu sam se kanda i malko zajeb'o...
Honda me je služila i realno gledano nikad nije ostavila na putu, ali sam sa njom imao 2 problema zbog kojih sam stavio prst na čelo i zažalio što moj tadašnji izbor nije pao na Giuliettu. Prvo, iscureo mi je antifriz iz hladnjaka i ostao sam bez vode u sistemu. To se na sreću desilo svega 20-tak km od kuće, hladnjak je bio oštećen. To je moguće da se desilo tako što sam vozio po jednom zavejanom putu na kojem je bila neka ogromna zaleđena komadina blata koju sam pokupio prednjim delom auta, tačno negde po sredini. Palo mi je na pamet da je to možda uzrokovalo minimalno oštećenje hladnjaka i curenje antifriza kojeg kad je nestalo, motor je posle digao temperaturu. Sreća pa sam to primetio na vreme, motor se nije pregrejao (što je pogubno za motor sa aluminijumskim blokom), i posle zamene hladnjaka i termostata, sve je bilo OK. Tako da je moguće da je ovaj problem prouzrokovalo fizički oštećenje, a ne nekakav mehanički problem bez uzroka. Međutim drugi problem na koji sam naleteo u Hondi me je zaista razočarao i stekao sam utisak kao da vozim auto koji je "tempirana bomba" umesto automobil u koji mogu da sednem, okrenem ključ i krenem na put oko sveta što mi je izuzetno bitno. Od momenta kupovine automobila koji je tada bio 6 godina star sa 80 tkm na satu, auto je trošio ulje. To mi je bilo neverovatno za taj motor, s obzirim da je bio okarakterisan kao "bullet proof" i već dobro proveren i testiran u prethodnoj generaciji Civica. Ispostavilo se da je Honda u Civicu devete generacije koristila motor 1.8 iz osme generacije Civica, u kojem je samo malo preradila karike da bi dobila nešto nižu potrošnju i emisiju izduvnih gasova. Međutim upravo tu su zajebali stvar i motor je zbog tih loše dizajniranih karika trošio ulje. Nije bilo strašno, možda litar na 3 do 5 tkm, ali sama činjenica da auto na toj kilometraži troši toliko ulja me je brinula. Posle sam opširno čitao o toj temi i pronašao da su u Civicu od 2012 do 2014 određeni modeli tog motora sa nekom serijskom oznakom (zaboravio sam već kojom)imali taj problem, a oni koji nisu imali tu oznaku su bili OK. Ljudi su se žalili, ali kako Civic devete generacije se svakako nije baš dobro prodavao, Honda je ovaj problem gurala pod tepih i tvrdila da je to normalno. Neki koji nisu vodili računa o nivou ulja u motoru su doživeli havariju na motoru već na kilometraži od od oko 150tkm. Prosto neverovatno za jednu Hondu, zar ne?
Samo još jedan dokaz da se automobili više ne prave kao ranije, i koliko god da su tehnološki i elektronski napredni, utoliko imam neki osećaj da sa tom žejom da se što više smanji potrošnja i CO2 ide unazad u kvalitetu izrade i dugotrajnosti mehanike.
Služila me je Honda OK uz tu redovnu kontrolu ulja ali sam shvatio da moram da je se otarasim pre nego što taj problem postane ozbiljan. Zamenio sam je pre više od 3 godine na placu za jedan jako specifičan auto, za koji se ubrzo pretpostavilo da je bio odličan izbor i do sada meni lično najbolji auto koji sam ikad imao. U pitanju je Suzuki Kizashi, limuzina koju je Suzuki predstavio 2010 godine i proizvodio do 2014. To je defitnivino najbolji automobil koji je Suzuki ikad napravio ali je loš marketing kao i vreme kada se auto pojavio bilo totalno pogrešno, te je prodaja doživela fijasko. Taj auto ostaje do sada najlošije prodavan model Suzukija, a ja iz ličnog iskustva tvrdim da je najbolji. Ima atmosferski Oto motor od 2.4 litre sa 180 konja i indirektnim ubrizgavanjem, ima malo kruće vešanje, krutu šasiju, odlične kočnice i vrhunski je opremljen, od Xenona, kože, šibera, električnih sedišta, keyless entry i svih mogućih džidža bidža koje su bile u opciji tih godina. Uz sve to pouzdan kao tenk, da kucnem u drvo. Kod mene je više od 3 godine, za to vreme sam sa njim prevalio više od 60 tkm i za svo to vreme imao sam dva kvara. Pregorela mi je jedna Xenon sijalica i drugo, crkao je jedan parking senzor napred. Međutim, problem je što je ovaj auto izuzetno redak, pa je i nabavka delova za njega, čak i u Nemačkoj gde se zaista može naći sve i svašta za svaki auto, prava gimnastika. Tražio sam po celom svetu gde mogu da kupim zamenski parking senzor za Kizija ali ga ne nađoh nigde. Na kraju sam bio primoran da naručim direktno od Suzukija i platio jedan pišljivi parking senzor 262 eura. Upravo to je ono što me od ovog auta odvraća. Iako i dalje besprekorno radi, to je danas auto skoro 12 godina star sa skoro 170tkm na satu. Nije nerealno očekivati da će u neko dogledno vreme na njemu otići neki delovi koje ću morati da zamenim, i čisto zamenskih delova i dalje ima. Ali šta ako se ne daj Bože desi neki udes (koji za 16 godina vožnje Bogu hvala još nisam imao), e onda će nabavka nekih delova poput branika, karoserije ili svetlosne grupe biti nemoguća misija. Ne želim jednostavno u to da se upuštam i koliko god voleo auto koji trenutno vozim, auto me ipak služi za prevoz, a ako kad mu se nešto pokvari ne mogu da to rešim u roku od nekoliko dana, onda automobil za mene lično gubi svoju funkciju.

Dakle, u narednom periodu od nekih par meseci vreme je za zamenu, i pošto verujem da mi neće trebai veliki auto a iskreo rečeno i nisam neki ljubitelj velikih auta, pogotovo SUV-jeva, jedan automobil koji do sada nisam uspeo da prežalim je svakako Alfa Romeo Giulietta. Jedinstveno dizajniran auto italijanskog šmeka i trkačkih korena koji se u masi drugih, sličnih i bezličnih automobila kompakt klase daleko izdvaja svakom svojom linijom u kojoj ima toliko stila, šmeka i italijanske prefinjenosti i smisla za dizajn. Rekao sam sebi da ovaj auto moram posedovati, po bilo koju cenu. Međutim, ovaj model će svakako biti kupljen u Nemačkoj i vožen ovde neko vreme, a potom ako se sve kockice sklope, i uvežen u Srbiju. Moj osnovni prioritet kod odabira auta je da je auto minimum 2016. godište, poželjno je 17 ili 18, da ima motor od miniumum 150 konja. Kilometraža do 120tkm, ako je dizel možda i koji km preko i poželjno da auto nije bio u udesu. Da li je dizel ili benzin nije mi tolio bitno, jer koliko sam shvatio, dobro održavan MA motor je solidno pouzdan, i uz dobro održavanje može da prevali dobrano preko 200 tkm. Meni je svakako benzinac prioritet, iznad svega zbog osećaja u vožnji, prefinjenosti i tišine u radu na nižim obrtajima, a zvuka na višim, kao i manje mase na prednjem delu što automobil svakako čini zabavnijim i dinamičnijim za vožnju. Od dizela takođe ne bih bežao ako se poklope kockice da je auto dobro opremljen, održavan, da nije promenio puno vlasnika, jer sam sa imao dobro iskustvo sa Alfinim dizelom (3 godine vozio 159 1.9 mjet) i ne bih imao ništa toliko protiv da imam još jednu Alfu dizela jer im je potrošnja kao i performanse pogotovo u kompaktnom autu, stvarno impresivna. Što se opreme tiče, vidim da je Alfa tu baš šarenolika i da sa različitim modelima i restajlinzima nudi i druge nazive opreme. Ono što bi meni recimo bilo bitno jeste da auto ima napred xenone... Nekako mi te Giulietine prelepe LED trake u farovima nikako ne idu u kombinaciji sa običnim halogenim farovima, ali koliko vidim tek neke baš baš dobro opremeljene Giuliette imaju xenone. Parking senzori nazad su mi takođe važni, pogotovo zbog žene, a napred ne toliko. Bilo bi jako dobro da ima fabrički tonirana stakla nazad. Moja dva poslednje auta su to imala i to je leti stvarno praktična stvar. E da... i mnogo mi se sviđa italijanska koža u Alfi, ili bar Alkantara a idealno bi bilo kombinacija ta dva. Jedino mi ona obična štof sediša i u Giulietti na oko ne izgledaju ništa posebno... Bio bih spreman da izdvojim oko 12, 13 somića sa auto, ako je stvarno dobar primerak i do 15. E sad u tom cenovnom rangu, to jest malo iznad njega može da se nađe i QV, što bi mi lično bio san snova. Međutim ima tu jedna caka. Supruga bi takođe vozila tu Alfu, a s obzirom da se ona i dalje vodi kao početnik, doduše baš dobar početnik, mislim da bi za nju bio stvarno overkil auto od 240 konja. Drugo, ako onu standardnu, običnu Giuliettu negde pomalo i zagrebe, neće toliko da boli kao kad bi se to desilo na QV modelu. Svakako imam neki san da jednog dana uzmem neku dobro očuvanu QV, da je garažiram i vozim samo po lepom vremenu i ostavim deci u nasleđe, ako tada uopšte budu dozvoljeni modeli za sa unutrašnjim sagorevanjem. Giuletta QV mi je tako savršen i prelep auto da mi je jednostavno šteta to voziti kao daily opciju...

Izvinjavam se onima sa kraćim živcima na sastavljanju sa moje a čitanju sa vaše strane ovog kilometarskog posta, ali kod Alfe ništa nije tako jednostavno i obično, pa samim tim ni razmišlanje i pisanje o tom autu.

Imam još neka pitanja vezano za Gu, a postavljao bih i par linkove sa mobile.de da zajedno prokomentarišemo slike, stanje, izgled i cenu auta. Iako neću auto kupiti u narednih mesec, dva već vrlo verovatno 3 do 4, virus me već odavno drma, a gde ću pobogu da se lečim ako ne ovde među sebi sličnima? :)

Hvala na razumevanju i pomoći i svako dobro!


Nikola
Korisnikov avatar
boki76
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003.
Lokacija: Beograd
Postovi: 1546
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 10:58 pm

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Ned Dec 03, 2023 5:18 pm

Mozda sam se izgubio u textu ali ne videh neko konkretno pitanje osim sto si naveo sta sve zelis od auta. Ako je pitanje da li je to moguce naci, odgovor je, da.
Svakako pozdravljam kupovinu Giuliette.
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Ned Dec 03, 2023 7:47 pm

Imam svakako više pitanja... Sad tek kontam da sam to mogao da spakujem u neku drugu temu, ali pošto napravih ovu već je kasno...

Dakle, Giulietta se proizvodila ravno 10 godina i za to vreme ako sam dobro skontao dobila je dva facelifta koji se uglavnom odnose na nivo opreme i još neke pakete opreme u enterijeru, po nešto i spolja. Mnogi su pisali da je ona kvaka sa unutrašnje strane vrata jako loše dizajnirana te da jednostavno puca i od normalne upotrebe. Ovo mi je baš čudno i totalno nedopustivo za bilo kakvog proizvođača auta, a kamoli za nekoga ko ima iskustvo i tradiciju u proizvodnji automobila preko 100 godina. Da li su taj problem rešili u nekom od faceliftova, a a ako jesu u kom konkretno.

Dalje, mnogi su pominjali kvalitet sedišta, da su loša, neudobna, pretvrda, da pružaju lošu potporu i nisu udobna na dužim putovanjima. Meni lično za nijansu tvrđa sedišta i odgovaraju jer ona se uglavnom ne deformišu tokom višesatnih vožnji i kakva su na početku, takva su posle 10 sati sedenja. Vidim da i kod sedišta ima različitih materijala, od običnog sivog štofa (meni lično najnedopadljivija) preko kombinacije štofa i alkantare do kombinacije alkantare i kože i čiste kože. Jel moguće da u svim kombinacijama sedišta tako loša? Da li su bar nešto po tom pitanju popravljali tokom decenije proizvodnje?

Video sam na slikama da poneki modeli čak nisu ni imali ono odmorište za levu nogu pored papučice kvačila, dok neki jesu. Jel to takođe zavisilo od nivoa opreme ili isto počinje od nekog restajlinga? Te stvari su mi iskreno neshvatljive i nepojmljive, ali ajde...

Da li su MA motori skloni potrošnji ulja? Koje su im generalno mane i nedostatci? Verujem da se može naći ovde na forum jer je forum stvarno nepresušan izvor kvalitetnih materijala, ali treba malo i vremena da se sve pročešlja. Ako neko ima vremena i/ili volje da to obrazloži u par teza, bio bih zahvalan.

Kakav je kvalitet laka na Julkama? Znam da sam po tom pitanju bio solidno zadovoljan 159-tkom koja je imala lak ne na nivou kvaliteta nemaca, ali svakako ispred na primer japanaca.

Da li ugradnja LED sijalica u oborena svetla zahteva i onaj otpornik da ne bi izlazila greška na bordu ili može i bez njega?



Biće još pitanja, samo da se setim. :)
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Administrator
Administrator
Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet
Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Postovi: 6293
Pridružio se: Sub Apr 18, 2009 2:54 pm

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Ned Dec 03, 2023 10:17 pm

1. kvaka puca vecini, nije neka nauka zameniti, znam auta 2016.kojima je pukla, ( i meni je na 2012. ) , meni licno nesto sto nema veze , desi se jbg.
2. sedista uopste nisu neudodna, 2-4 puta godisnje odvezem Stuttgart Kraljevo, oko 1500 km bez pauza osim dve za sipanje goriva. pricam o polukoznim sedistima, sa alkantarom.
3. Mislis na aluminijumsko odmoriste? zavisi od nivoa opreme, ima ih koje tu imaju samo gumu, lako je ugraditi naknadno.
4. MA nije sklon potrosnji ulja, sklon je nekim ostalim problemima i greskama. Sto novija Giu, bolja je MA jedinica, ima 3 ili 4 revizije, mada je na dosta automobila sa prvom revizijom promenjena na noviju u prvih par godina dok je jos u garanciji ( posebno u Nemackoj i CH ). Remont MA moye a ne mora da bude uspesan, nov je oko 1000 evra sad da se kupi u DE, skoro sam gledao iako mi ne treba ( pu pu pu, da ne ureknem )
6. Zasto LED u kratka svetla? Vidim koje kriterijume si ubacio da gledas, imaces 99% fabricki BiXenon sa automatskom nivelacijom i skretanjem u krivini. Mnogo dobro svetle i fabricki, ja sam skoro uzeo Osram Night Breaker Laser Xenarc, posto je posle 11.5 godina desni xenon malo promenio nijansu pri paljenju, kad se ugreje normalna je boja ali mislim da ce uskoro da ispusti dusu. Nisam ih jos zamenio ali i sa fabrickim jako lepo sija.

Edit:
Vidim, hteo bi da kupis 2016 + godiste do max 15k evra, mada pominjes i 12-13k? To ces jako tesko naci, posebno kod benzinaca. Cene Alfi u Nemackoj su generalno jake, ja sam za svoju pre 2 godine, tad 9 godina stara, u solidnoj opremi ( bixenon, panorama, TCT menjac, polukoza, itd sa 92k km ) dao 10k evra. A od tad cene nisu padale nego samo raste, tako da, ako hoces dobar auto, ili smanjiti malo godiste ili podici cifru.
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Ned Dec 03, 2023 11:00 pm

Razmišljao sam o Led sijalicama za farobe jer koliko vidim, Bi Xenoni dolaze samo u najboljoj i jednoj ispod najboljeg nivoa opreme. Mada je Alfa tu dosta liberalna sa konfiguarcijama opreme i kao i kod Nemaca, možeš nešto sam da ubaciš ili izbaciš što nema nekog smisla. Meni se mnogo više sviđa filozofija prodaje japanaca. Imaš jedan auto i tri nivoa opreme pa se uklopi u ono što želiš a možeš da platiš. Na mojoj bivšoj Alfi 159 recimo imao sam dvozonsku klimu i solidno ozvučenje, ali recimo nije bilo moguće oboriti zadnju klupu. To je verovatno bila opcija za dodatnu opremu koju je prvi kupac skinuo sa liste da prođe jeftinije, Da ne veruješ ali istina. Totalna nebuloza.

Da, Giulietta generalno dosta dobro drži cenu a to me iskreno raduje, Verujem da mehanički i elektronski nije ništa manje kvalitetna od Golfa, čak smatram da je mehanički bolja, a neuporedivo je lepša i bolja za vožnju. Realno sramota je Golfa upoređivati sa njom jer auto realno gledano izgleda kao cipela. Jedan ćošak na njemu nema da je lep. Alfa sigurno imao nekih svojih bubica, ali generalno gledano auto sa karakterom, stilom, i posebnim osećajem u vožnji. Zašto bi ona uopšte manje vredela od Golfa. Tako da cena je po meni dobro odmerena za taj auto.

Da li i te zamenske kvake pucaju? Postoje li neke na ovome svetu da mogu da se ugrade u Giu a da će traju kao kod svakog drugog normalnog auta pri normalnoj upotrebi? Sad čitam štao sam napisao i deluje po malo glupo pitanje, a još gluplja je čeinjenica da je ovo realan problem kod ovog auta.

Što se cena tiče, da može da se nađe ispod 15k to što tražim definitivno, Međutim, tu moraju da se prihvate neki kompromisi. Evo na primer ovaj model:


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 281&vc=Car


6 godina star auto(skoro7) sa "samo" 100 tkm, boja nije ništa specijalno ali mi se sviđaju ove 18-ice felne, Bi Xenon farovi, unutra kožura doduše vrišteće boje ali kontam da je uživo to malo lepše. Za samo 12 somića. Deluje kao odlična kupovina ALI: auto nema oznaku da nije udaran, dakle nešto je na njemu menjano i nije fabriški, ne piše kolio je vlasnika promenio do sad, i što je najbitnije, u oglasu iako auto plac navodi da je u dobrom i urednom stanju, da se ipak preferira prodaja nekom drugom placu ili za izvoz. Dakle, vrlo moguće da ima neku skrivenu tehničku manu...

I ovako nešto mi se vizuelno veoma dopada:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 281&vc=Car


Relativno malo kilometara za to godište, imao 2 vlasnika, oficijelno bez udesa, ali čini mi se bez Xenona... Iskreno rečeno, voleo bih da bude bar 2017 ili novije pa nek košta i malo više....
Korisnikov avatar
boki76
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003.
Lokacija: Beograd
Postovi: 1546
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 10:58 pm

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Pon Dec 04, 2023 7:57 am

Wicker ti je odgovorio na sva pitanja tako da nema potrebe da se ponavljam a sto se zamenskih kvaka tice nisam cuo da je nakom pukla ali to ne znaci da nije vec da su krace u upotrebi od onih koje su zamenjene. Moja suvozacka traje vec vise od 3 godine. Mada nema ni razloga da te toliko brine, prednje su oko 30-35€ dok su zadnje oko 40-45€ . Zamena je malo pipava ali bilo je i tutorijala i na forumu i na yt.
Potvrdicu samo jos za sedista da nisu neudobna. Mozda je samo malo cudan polozaj papucica u odnosu na sedenje pa je trazenje zgodnog polozaja sedenja nekome malo teze.
Sto se tice led kratkih svetala, stavljao sam pre par godina, mnogo su bolje sijala od obicnih ali mi je leva pravila problem. Inace nikakve prepravke nisu bile potrebne samo se malo teze navlacio poklopac (ili nije mogao da se zatvori, ne secam se) zbog ventilatora iza sijalice. Na kraju sam vratio obicne.
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Pon Dec 04, 2023 6:08 pm

A zašto si na kraju odustao od led sijalica? Isključivo zbog tog poklopca na levom faru?

U Nemačkoj se smeju stavljati samo LED sijalice od proizvođača koj za to ima poseban test i dozvolu, i to ne za sve modele nego samo za one koje deklariše proizvodač. Za sada su to samo Osram i Phillips, možda u međuvremenu još po neko. Cena je dosta paprena otprilike stotinak eura par, sa nekim popustom može da se nađe malo knap ispod toga. Međutim s obzirom da daju 2,5 puta jače svetlo i minimum 5x duže traju, dugoročno gledano se veoma isplati...
Korisnikov avatar
boki76
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003.
Lokacija: Beograd
Postovi: 1546
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 10:58 pm

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Uto Dec 05, 2023 8:00 am

Nije bilo problema zbog poklopca. Naravno u zemlji Srbiji nista ne mora da ima papir pa su sijalice bile kinezi. Posle nekog vremena leva sijalica je pocela da se gasi u voznji i cim pipnem kocnicu ona se upali. Isao sam u elektroservis i momak koj radi tamo mi je i objasnjavao zbog cega se to desavalo ali ja sad to nemam pojma da ti ponovim. Uglavnom, sijalica u sebi ima nesto sto zbun ineko cudo u kolima i ono ga ugasi iz bezbednosnih razloga. Znam samo da mi je rekao da bih mogao da dam sijalice nekome sa starijim kolima i da nece. Imati problema. Inace lepo su sijale po suvom ali kada padne kisa bogami visljivost je nikakva. Morao sam maglenke da palm da bih bolne video.
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Sub Dec 23, 2023 11:51 am

Jedno pitanje vezano za Giuliettu Diesel....


Koliko su pouzdani to jest koliko se kvare ili ne kvare 2.0 dizel motor u Giulietti, pogotovo onaj model od 150 konja? Koliko mi je poznato, to je Euro 6 motor jel tako? Da li ima rezervoar za Ad Blue? Koliko öesto pdf filter radi regeneraciju? Da li su mu osetljive dizne ili neki drugi delovi? Kako se generalno pokazao?
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Ned Dec 24, 2023 12:54 pm

Zavisi od nacina voznje na kolikonce raditi regeneraciju. Kratke relacije i gradska voznja ce na svakom autu dovoditi do cescih regeneracija. Generalno je dobar motor, prve serije su imale problem sa gumicom uljne pumpe koja se lako zameni, ali ako se problem ignorise motor moze ostati bez podmazivanja, ne znam da li su to kasnije resili.
Slika
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Sre Dec 27, 2023 11:59 am

Dzouns napisao:
Sub Dec 02, 2023 10:58 am
Pozdrav svim kolegama Alfistima od bivšeg a vrlo verovatno i budućeg Alfiste. :)



Odmah da se izvinim onima što ne vole da čitaju dugačke postove jer će ovaj biti sve samo ne kratak, pa ako nemate vremena/živaca, da se ne upuštate u to.:)

Pre nekih 5 godina postavio sam nekoliko pitanja u temi vezano za Giuliettu kada sam nameravao da kupim automobil i dvoumio se između Giu i Honde Civic, na koja sam dobio više nego dobre odgovore. Tada sam se dvoumio između Giuliette sa 1.4 benzinskim motorom od 150 ili više konja i Honde Civic sa 1.8 motorom, takođe benzin. Posle dosta razmišljanja, mozganja, upoređivanja i nećkanja, izbor je pao na Civica iznad svega zbog stotinak litara većeg gepeka kao i čuvene japanske pouzdanosti mehanike i elektronike po kojoj je Honda na daleko poznata. I tu sam se kanda i malko zajeb'o...
Honda me je služila i realno gledano nikad nije ostavila na putu, ali sam sa njom imao 2 problema zbog kojih sam stavio prst na čelo i zažalio što moj tadašnji izbor nije pao na Giuliettu. Prvo, iscureo mi je antifriz iz hladnjaka i ostao sam bez vode u sistemu. To se na sreću desilo svega 20-tak km od kuće, hladnjak je bio oštećen. To je moguće da se desilo tako što sam vozio po jednom zavejanom putu na kojem je bila neka ogromna zaleđena komadina blata koju sam pokupio prednjim delom auta, tačno negde po sredini. Palo mi je na pamet da je to možda uzrokovalo minimalno oštećenje hladnjaka i curenje antifriza kojeg kad je nestalo, motor je posle digao temperaturu. Sreća pa sam to primetio na vreme, motor se nije pregrejao (što je pogubno za motor sa aluminijumskim blokom), i posle zamene hladnjaka i termostata, sve je bilo OK. Tako da je moguće da je ovaj problem prouzrokovalo fizički oštećenje, a ne nekakav mehanički problem bez uzroka. Međutim drugi problem na koji sam naleteo u Hondi me je zaista razočarao i stekao sam utisak kao da vozim auto koji je "tempirana bomba" umesto automobil u koji mogu da sednem, okrenem ključ i krenem na put oko sveta što mi je izuzetno bitno. Od momenta kupovine automobila koji je tada bio 6 godina star sa 80 tkm na satu, auto je trošio ulje. To mi je bilo neverovatno za taj motor, s obzirim da je bio okarakterisan kao "bullet proof" i već dobro proveren i testiran u prethodnoj generaciji Civica. Ispostavilo se da je Honda u Civicu devete generacije koristila motor 1.8 iz osme generacije Civica, u kojem je samo malo preradila karike da bi dobila nešto nižu potrošnju i emisiju izduvnih gasova. Međutim upravo tu su zajebali stvar i motor je zbog tih loše dizajniranih karika trošio ulje. Nije bilo strašno, možda litar na 3 do 5 tkm, ali sama činjenica da auto na toj kilometraži troši toliko ulja me je brinula. Posle sam opširno čitao o toj temi i pronašao da su u Civicu od 2012 do 2014 određeni modeli tog motora sa nekom serijskom oznakom (zaboravio sam već kojom)imali taj problem, a oni koji nisu imali tu oznaku su bili OK. Ljudi su se žalili, ali kako Civic devete generacije se svakako nije baš dobro prodavao, Honda je ovaj problem gurala pod tepih i tvrdila da je to normalno. Neki koji nisu vodili računa o nivou ulja u motoru su doživeli havariju na motoru već na kilometraži od od oko 150tkm. Prosto neverovatno za jednu Hondu, zar ne?
Samo još jedan dokaz da se automobili više ne prave kao ranije, i koliko god da su tehnološki i elektronski napredni, utoliko imam neki osećaj da sa tom žejom da se što više smanji potrošnja i CO2 ide unazad u kvalitetu izrade i dugotrajnosti mehanike.
Služila me je Honda OK uz tu redovnu kontrolu ulja ali sam shvatio da moram da je se otarasim pre nego što taj problem postane ozbiljan. Zamenio sam je pre više od 3 godine na placu za jedan jako specifičan auto, za koji se ubrzo pretpostavilo da je bio odličan izbor i do sada meni lično najbolji auto koji sam ikad imao. U pitanju je Suzuki Kizashi, limuzina koju je Suzuki predstavio 2010 godine i proizvodio do 2014. To je defitnivino najbolji automobil koji je Suzuki ikad napravio ali je loš marketing kao i vreme kada se auto pojavio bilo totalno pogrešno, te je prodaja doživela fijasko. Taj auto ostaje do sada najlošije prodavan model Suzukija, a ja iz ličnog iskustva tvrdim da je najbolji. Ima atmosferski Oto motor od 2.4 litre sa 180 konja i indirektnim ubrizgavanjem, ima malo kruće vešanje, krutu šasiju, odlične kočnice i vrhunski je opremljen, od Xenona, kože, šibera, električnih sedišta, keyless entry i svih mogućih džidža bidža koje su bile u opciji tih godina. Uz sve to pouzdan kao tenk, da kucnem u drvo. Kod mene je više od 3 godine, za to vreme sam sa njim prevalio više od 60 tkm i za svo to vreme imao sam dva kvara. Pregorela mi je jedna Xenon sijalica i drugo, crkao je jedan parking senzor napred. Međutim, problem je što je ovaj auto izuzetno redak, pa je i nabavka delova za njega, čak i u Nemačkoj gde se zaista može naći sve i svašta za svaki auto, prava gimnastika. Tražio sam po celom svetu gde mogu da kupim zamenski parking senzor za Kizija ali ga ne nađoh nigde. Na kraju sam bio primoran da naručim direktno od Suzukija i platio jedan pišljivi parking senzor 262 eura. Upravo to je ono što me od ovog auta odvraća. Iako i dalje besprekorno radi, to je danas auto skoro 12 godina star sa skoro 170tkm na satu. Nije nerealno očekivati da će u neko dogledno vreme na njemu otići neki delovi koje ću morati da zamenim, i čisto zamenskih delova i dalje ima. Ali šta ako se ne daj Bože desi neki udes (koji za 16 godina vožnje Bogu hvala još nisam imao), e onda će nabavka nekih delova poput branika, karoserije ili svetlosne grupe biti nemoguća misija. Ne želim jednostavno u to da se upuštam i koliko god voleo auto koji trenutno vozim, auto me ipak služi za prevoz, a ako kad mu se nešto pokvari ne mogu da to rešim u roku od nekoliko dana, onda automobil za mene lično gubi svoju funkciju.

Dakle, u narednom periodu od nekih par meseci vreme je za zamenu, i pošto verujem da mi neće trebai veliki auto a iskreo rečeno i nisam neki ljubitelj velikih auta, pogotovo SUV-jeva, jedan automobil koji do sada nisam uspeo da prežalim je svakako Alfa Romeo Giulietta. Jedinstveno dizajniran auto italijanskog šmeka i trkačkih korena koji se u masi drugih, sličnih i bezličnih automobila kompakt klase daleko izdvaja svakom svojom linijom u kojoj ima toliko stila, šmeka i italijanske prefinjenosti i smisla za dizajn. Rekao sam sebi da ovaj auto moram posedovati, po bilo koju cenu. Međutim, ovaj model će svakako biti kupljen u Nemačkoj i vožen ovde neko vreme, a potom ako se sve kockice sklope, i uvežen u Srbiju. Moj osnovni prioritet kod odabira auta je da je auto minimum 2016. godište, poželjno je 17 ili 18, da ima motor od miniumum 150 konja. Kilometraža do 120tkm, ako je dizel možda i koji km preko i poželjno da auto nije bio u udesu. Da li je dizel ili benzin nije mi tolio bitno, jer koliko sam shvatio, dobro održavan MA motor je solidno pouzdan, i uz dobro održavanje može da prevali dobrano preko 200 tkm. Meni je svakako benzinac prioritet, iznad svega zbog osećaja u vožnji, prefinjenosti i tišine u radu na nižim obrtajima, a zvuka na višim, kao i manje mase na prednjem delu što automobil svakako čini zabavnijim i dinamičnijim za vožnju. Od dizela takođe ne bih bežao ako se poklope kockice da je auto dobro opremljen, održavan, da nije promenio puno vlasnika, jer sam sa imao dobro iskustvo sa Alfinim dizelom (3 godine vozio 159 1.9 mjet) i ne bih imao ništa toliko protiv da imam još jednu Alfu dizela jer im je potrošnja kao i performanse pogotovo u kompaktnom autu, stvarno impresivna. Što se opreme tiče, vidim da je Alfa tu baš šarenolika i da sa različitim modelima i restajlinzima nudi i druge nazive opreme. Ono što bi meni recimo bilo bitno jeste da auto ima napred xenone... Nekako mi te Giulietine prelepe LED trake u farovima nikako ne idu u kombinaciji sa običnim halogenim farovima, ali koliko vidim tek neke baš baš dobro opremeljene Giuliette imaju xenone. Parking senzori nazad su mi takođe važni, pogotovo zbog žene, a napred ne toliko. Bilo bi jako dobro da ima fabrički tonirana stakla nazad. Moja dva poslednje auta su to imala i to je leti stvarno praktična stvar. E da... i mnogo mi se sviđa italijanska koža u Alfi, ili bar Alkantara a idealno bi bilo kombinacija ta dva. Jedino mi ona obična štof sediša i u Giulietti na oko ne izgledaju ništa posebno... Bio bih spreman da izdvojim oko 12, 13 somića sa auto, ako je stvarno dobar primerak i do 15. E sad u tom cenovnom rangu, to jest malo iznad njega može da se nađe i QV, što bi mi lično bio san snova. Međutim ima tu jedna caka. Supruga bi takođe vozila tu Alfu, a s obzirom da se ona i dalje vodi kao početnik, doduše baš dobar početnik, mislim da bi za nju bio stvarno overkil auto od 240 konja. Drugo, ako onu standardnu, običnu Giuliettu negde pomalo i zagrebe, neće toliko da boli kao kad bi se to desilo na QV modelu. Svakako imam neki san da jednog dana uzmem neku dobro očuvanu QV, da je garažiram i vozim samo po lepom vremenu i ostavim deci u nasleđe, ako tada uopšte budu dozvoljeni modeli za sa unutrašnjim sagorevanjem. Giuletta QV mi je tako savršen i prelep auto da mi je jednostavno šteta to voziti kao daily opciju...

Izvinjavam se onima sa kraćim živcima na sastavljanju sa moje a čitanju sa vaše strane ovog kilometarskog posta, ali kod Alfe ništa nije tako jednostavno i obično, pa samim tim ni razmišlanje i pisanje o tom autu.

Imam još neka pitanja vezano za Gu, a postavljao bih i par linkove sa mobile.de da zajedno prokomentarišemo slike, stanje, izgled i cenu auta. Iako neću auto kupiti u narednih mesec, dva već vrlo verovatno 3 do 4, virus me već odavno drma, a gde ću pobogu da se lečim ako ne ovde među sebi sličnima? :)

Hvala na razumevanju i pomoći i svako dobro!


Nikola
Ako nisi kupio jos,moj savjet je da uzmes sebi giu,a zeni Grande Punto 1,3mjtd sto ti ja zla ocu.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Čet Jan 04, 2024 8:31 am

Pozdrav...



Nađoh na oglasima ovaj primerak, i čini mi se da baš ovaj auto ima svoju zasebnu temu ovde na forumu...

https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 0_pl1_plv0

Jel beše prvi vlasnik jeedan ostrašćeni Alfista sa foruma? Ako jeste, trebalo bi da je auto u tip top stanju i sa stvarnom, nerealno nisko kilometražom kao što piše ili grešim?
Korisnikov avatar
boki76
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003.
Lokacija: Beograd
Postovi: 1546
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 10:58 pm

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Čet Jan 04, 2024 11:10 am

Da, to je taj auto. Bivsi vlasnik nije vise aktivan na forumu ali auto je pre godinu dana prodao u prakticno fabrickom stanju. koliko vidim i dalje vrlo sveze izgleda. A vidjam je svakih par dana , mimoidjemo se u Kosutnjaku. Mislim da je trenutno negde na Ceraku.
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Čet Jan 04, 2024 8:56 pm

Pokušao sam da pročitam njegovu temu o toj Alfi i uspeo sam dobar deo. Nisam sve, jednostavno je preobmina a i po dosta se pisalo o drugim stvarima a ne samo o autu.

Čovek je svakako fanatik za Alfe, održavao je auto i bolje nego što treba, e sad jedino je pitanje kako ju je održavao lik u čije ruke je došla posle njega, ali verujem ne mnogo lošije. Predobra je boja, ekstremno retka, upadljiva, verovatno najbolja moguća posle one crvene, mada možda i bolja nego crvena ako već nije QV. Malo je jedino "mršavo" opremljena. Mislim da je to jedina Giu koja ima TCT a nema polugice iza volana. Možda ih je on naknadno stavio, pročitao sam negde da je imao želju da to uradi a ne znam da li je uradio pre prodae. Ni ta sedišta u toj sivoj štof kombinaciji mi nisu ništa posebno za oko, nema ni navigaciju (mada danas s obzirom na to kakve svi telefone imamo to je namanje bitna stavka), xenone... Ali boja, izgled, felne i činjenica da dolazi od vlasnika kod kojeg je najbolje moguće održavana i da je kilometraža prava su zapravo daleko bitniji i važniji kriterijumi pri odabiru polovnog vozila.... Svakako ću je uzeti u obzir za razmatranje ako bude bila na prodaju još uvek kad ja budem kupovao. Radi se o tome da mi je kupovina auta svakako u planu, e sad sve zavisi od toga kako će se stvari u narednih par meseci kod mene odvijati. Ako ostajemo u Nemačkoj, nažalost neću moći da uzmem Giuliettu jer koliko god voleo ovaj auto i koliko god smatram da je ponuda prostora u kabini dovoljna za porodicu sa malom decom, isto tako gepek od 350 litara trenutno ne zadovoljava naše potrebe u relaciji Nemačka - Srbija i svakako će mi trebati nešto od barem 500 litara. Ako se definitivno vratimo za Srbiju, Giulietta će definitivno biti prvi izbor jer samtram da je to trenutno best buy Alfa koja za novac kojim se plati definitivno pruža najviše od svih Alfi u svim klasama. Naravno, ima boljih Alfi od nje, ali u daleko drugačijem cenovnom rangu...
Korisnikov avatar
boki76
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003.
Lokacija: Beograd
Postovi: 1546
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 10:58 pm

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Pet Jan 05, 2024 2:17 pm

Vise manje sve si rekao. Ovaj primerak konkretno nije daleko od novog. Sada je vec po relativno pristojnoj ceni (do skoro je bio 17500) a sto se opreme tice, prvi vlasnik je sam konfigurisao. Nije voleo kozu nije mu bila potrebna navigacija ali mu je bila bitna boja i TCT. Ima u temi o svemu tome koliko vidim sadašnji vlasnik je nastavio da odrzava u ovlascenom servisu i uradio je servis menjaca, tako da se nije stedelo na odrzavanju. Da mogu da dobacim do te cifre, ja se ne bih mnogo razmisljao. Boja je vrhunska, samo jos jednu u Bg vidim povremeno i nigde vise ni jednu. Sa druge strane ima sve sto treba plus dva lepa seta felni sa novim gumama i malu kilometrazu.
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Sub Jan 06, 2024 10:28 am

Da, taj auto će narednog vlasnika sigurno služiti jako dobro i dugo pod uslovom da auto održava bar približno kao vlasnici pre nje. Od svih stvari koje taj auto nema a koje bih potencijalno voleo da ima,najvažnije bi mi bile bi te polugice iza volana. Znam da se u 80% slučajeva to ne koristi jer je TCT stvarno dobro konstruisan menjač koji pravovremeno reaguje i čita želje vozača, ali kontam da je na brdovitom i zavojitom terenu baš gušt cakati te polugice i uživati u zvuku dok se motor penje na više obrtaje a opet obe ruke držati na volanu. Da li se ikako naknadno mogu ugraditi samo te polugice, ili bi morao da se kupi ceo drugi volan koji ih ima? Zna li se koliko bi okvirno koštala ta igrarija, barem otprilike?
Korisnikov avatar
boki76
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003.
Lokacija: Beograd
Postovi: 1546
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 10:58 pm

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Sub Jan 06, 2024 10:54 am

Ja sam konkretno moj volan kupio od lika koji je hteo saltalice pa je kupio sa njima. Mislim da ugradnja nije opcija jer su one u sastavu volana pa ne mozes samo da ih dodas. Mozda i gresim ali mislim da je tako. Sada vec i nisu tako skupi volani ali treba naleteti na bas takav. E sad kako ide delje povezivanje sa menjacem nemam pojma ali pretpostavljam da postoji neka pred instalacija.
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Sub Jan 06, 2024 1:09 pm

Gledao sam malo po Ebay-u i bogami ponuda tih volana sa konkretno menjačima iza volana je baš mršava, pogotovo u restajling verzij u kojoj volan ima one srebrne delove u sredini. To je bilo onako na prvu loptu, verovatno kad se oglasi pomno prate kad tad se nađe ono što tražimo...

Ovakva Giulietta bi po meni bila ubedljivo best buy, ako se u obzir uzme cena, kilometraža, motor,izgled, oprema... Nije QV ali svakako pruža mnogo za novac koji se za nju traži:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 044&vc=Car


Šteta što je kod nas ponuda konkretno ovakvih i sličnoh primeraka (pre svega mislim na motor) jako ograničena i mršava. Uvoz bi svakako bio opcija, ali me interesuje jel neko zna koliko okvirno izađu dadžbine za ovakav auto kad se uvozi iz EU, dakle carina, homologacija, PDV ako se plaća? Probne tablice i gorivo računam oko 300e manje više...
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Administrator
Administrator
Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet
Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Postovi: 6293
Pridružio se: Sub Apr 18, 2009 2:54 pm

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Sub Jan 06, 2024 1:13 pm

Dzouns napisao:
Sub Jan 06, 2024 10:28 am
Da li se ikako naknadno mogu ugraditi samo te polugice, ili bi morao da se kupi ceo drugi volan koji ih ima? Zna li se koliko bi okvirno koštala ta igrarija, barem otprilike?
Samo drugi volan ubaciš, uključiš polugice u MultiEcuScanu i uradiš proxy alignment. Ja sam ugrađivao i uključivao, prosto kao pasulj. Volan sam platio 100€ i to je to.
Dzouns
Garaža: Suzuki Kizashi
Lokacija: Mannheim DE
Postovi: 17
Pridružio se: Sub Dec 02, 2023 10:30 am

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Ned Jan 07, 2024 9:41 am

Super. Raduje me da je naknadna ugradnja relativno jednostavna i da to nije neki veliki izdatak.

Gde si našao polovan volan za Giu?
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Administrator
Administrator
Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet
Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Postovi: 6293
Pridružio se: Sub Apr 18, 2009 2:54 pm

Re: Kupovina Giuliette iz Njemačku

Ned Jan 07, 2024 1:06 pm

Izleteo na FBu oglas. Ali nije lako naći volan sa šaltericama, kao što si i sam video. Posebno od restajlinga.
I mislio sam da ih neću mnogo koristiti ali sa njima radim downshift i kad se navikneš, ne možeš bez njih.

Povratak na “Alfa Romeo Nuova Razza”