Stranica 74 od 81

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Apr 04, 2020 12:09 pm
od Alfanatic
Pa taman je to ta razlika koja presuđuje. Koga više zanimaju multilinkovi, ležanje na putu, ponašanje u vožnji, emocije...
Led diode, šareniš i kičeraj, ekrančine i povezivost, asistencije gde automobil sam vozi, skreće, koči, upozorava, pišti i preuzima sve vozačke uloge. To je taman to što se promenilo.

Dizajn takođe. Nema više elegancije, fluidnosti i privlačnih oblina već sve neke budževine, unisex oblici za sve korisnike i namene, gomila nabacanih i predizajniranih elemenata koji kao da se sekirom klešu za generacije novih vozača koje to privlači. Ili tradicionalno i dosadno do bola. Ovaj poslednji Golf mi je tragično ružan i monoton, verovatno najgore dizajniran od svih do sada, ali ne sumjam da će da razvali prodajom. Lično bi me bilo sramota da mi ga džabe daju i da makar probnu vožnju odradim, pa bih gledao da ga se rešim što pre i po bilo koju cenu. Očajan dizajn eksterijera, a enterijer još gori ako je to ikako moguće.

Upravo zato sam ta manjina i metuzalem što je radije iskeširao za model na zalasku i 8 godina prisutan na tržištu koje ionako Alfa ne zanima - onaj koji je trenutno vrlo daleko od svih modernih tokova i trendova :) Zapravo smo svi mi ovde koji talasamo i ne idemo na "proverene vrednosti" kakve se prodaju i kakve masa želi.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Apr 04, 2020 12:21 pm
od horvat
Bez da ulazim u diskusiju koja se vodi, samo bih dodao, nemojte bas misliti da su ekrani, multimedije i led trake ~10-15 dolara, jer se dosta puno para utuce u razvoj kojecega oko toga, namenske elektronike, softvera, testiranja, i sve to mora biti ugradjeno u krajnju cenu tog konkretnog dela, a naknadno i u cenu auta. I onda, ako dalje nisu ostvarene neke ustede u vidu efikasnosti proizvodnog procesa (a sad vec sve manje ima toga), auto ili mora da bude skuplji nego sto je bio, ili mora negde da se ustedi na drugim mestima, najcesce mehanickim (kako mi se cini).


Sada, ova najnovija generacija automobila sto su izasli '18-'19, primecujem da su vecina dosta skuplji od svojih prethodnika (10-30%, zavisi kako koji), sto me navodi na pomisao da su mozda tek sad ukombinovali i kvalitetnu mehaniku sa brdo gadgeta. No, opet, kad kriza krene da uzima maha, ko zna sta ce na kraju biti... a i da nije kriza, rano je za takve tvrdnje, to treba malo vremena da se pokaze, mozda mi i nije dobra ova pretpostavka.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Apr 04, 2020 4:48 pm
od popovicvl
U 2020. godini ekrani, tableti, software je već toliko istestiran da jedan tablet koji je u isto vreme multimedijalni uređaj sa 64 gb, koji meri brzinu, sa ugrađenim gps, mapama, ulazima, izlazima košta 20 eura kad ga na veliko naručiš. Pošto se ovde radi o dva, tri ili više uređaja treba pomnožiti tu cenu sa brojem ugrađenih uređaja.

I sam razlog ugradnje tablet uređaja umesto brzinometra je taj da ne bi ulagali pare u razvoj, da ne bi morali da angažuju inženjere, dizajnere, testiraju, troše vreme...ko još ima vremena da dizajnira nove satove, nove merače, pa to sve da testira. 4 šrafa i tablet i rešeno kod kineza na šleper se naruči.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Apr 04, 2020 5:10 pm
od 2600
Stvarno vjeruješ da je tolika cijena?

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Apr 04, 2020 5:40 pm
od Alfanatic
@ horvat

Ništa to meni nije sporno kolega. Ja sam uvek za to da nečiji trud mora da košta i da se naplati tako da uopšte ne polemišem o ceni vozila. Ono što je meni suštinski sporno jeste šta automobil danas predstavlja ljudima i koliko je to različito od prošlih vremena. Da li automobil i njegova veštačka inteligencija treba od vozača da preuzmu baš sve radnje i da čin vožnje totalno obesmisle, što se u principu i dešava. I to brzinom koju zaista nisam mogao ni blizu da predvidim.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Apr 04, 2020 6:17 pm
od popovicvl
2600 napisao:Stvarno vjeruješ da je tolika cijena?
Otprilike, 10" sa pristojnom rezolucijom je oko 30$, oni malo bolji do 50$. Proizvođači danas ne stavljaju ni ove jeftinije ni skuplje, nego neke najbednije da bedniji ne mogu biti. Takav tablet koji danas kupiš nabijen na tablu sam ja imao pre 5-6 godina plaćen 100 eura ovako u radnji na komad.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Apr 04, 2020 7:30 pm
od horvat
Alfanatic napisao:@ horvat

Ništa to meni nije sporno kolega. Ja sam uvek za to da nečiji trud mora da košta i da se naplati tako da uopšte ne polemišem o ceni vozila. Ono što je meni suštinski sporno jeste šta automobil danas predstavlja ljudima i koliko je to različito od prošlih vremena. Da li automobil i njegova veštačka inteligencija treba od vozača da preuzmu baš sve radnje i da čin vožnje totalno obesmisle, što se u principu i dešava. I to brzinom koju zaista nisam mogao ni blizu da predvidim.
Da, da razumeo sam ja ovo, samo nisam hteo toliko da ulazim u TU diskusiju, nego sam samo napomenuo ovo sto kaze popovicvl. To je dosta pogresno, pogotovo deo u vezi sa razvojem i testiranjem softvera, sto mogu da kazem iz prve ruke, jer se time bavim, a donedavno bas i u sferi automobilske industrije.

A moja pretpostavka je, da bi uz neko povecanje cene vozila, proizvodjaci (mozdaa) uspeli da uguraju obe osobine o kojima ti pricas. Da budu i hi-tech sa gomilom gadgeta, ali i da se 'klikom na dugme' preobrate u cistokrvne vozacke aute. Ali mozda gresim u tome, nzm.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Apr 04, 2020 10:40 pm
od Alfanatic
Dobro ti sve pretpostavljaš i nije sporno šta se sve MOŽE uraditi. Nisam ni ja lud da sam deklarativno protiv tehnološkog napretka - naprotiv! Problem je to što tržište želi danas, a neki opšti trend je lenjost i inertnost! Da automobil sam vozi dok "vozač" bleji po društvenim mrežama, kao da je nedovoljno vremena za to. Fascinantno je šta sve pametni ljudi i proizvođači automobila MOGU da urade, a to je da ponude sveobuhvatno zanimljiv, polivalentan i dobar proizvod. Na kraju će ipak da pristanu na ono što se traži i na trendove koji su nametnuti.

Plastičan primer je recimo Giulia. Inicijalno fantastičan proizvod kome je pronađena velika mana pa je upravo palo peglanje. Mnogima nije bila dovoljno dobra, ali sada je bolja i prihvatljivija zato što ima mnogo funkcionalniji ekran, mogućnost tipkanja po njemu, kao i neminovne uvedene asistencije. A bila bi još prihvatljivija da su ubačena Matrix svetla, kao i da se zadovolje trendovski ekolozi uvođenjem elektrifikacije kao (po meni!) poslednji ekser na kovčeg onoga što je Alfa simbolizovala tako dugo.
Elem, nakon "peglanja" Giulia je u vozačkom smislu identično vozilo, ali koga još zanima suština u odnosu na moderne drangulije. Odnosno, ponekog još uvek zanima, ali očigledno manjinu ;)

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Apr 04, 2020 11:25 pm
od horvat
To je to, i ja cvrsto verujem da ce ubuduce biti takvih automobila poput Giulie, koji ce biti podesni za 'play station generation', a opet, imace i OFF dugme za situacije kada se nadje neko ko zeli da uhvati volan u svoje ruke, stisne pedalu i uziva u 'pravim vrednostima' :)

Evo i jedna interesantna reklama apropo ove price:


Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Apr 05, 2020 12:01 am
od nidza
Najbolje sa su samo LED trake i ekran multimedije unapređeni na novim kolima. Dajte uozbiljite se.

Daju više, pa više i koštaju. Kome se to ne sviđa, uvek će biti vozila sa dna ponude, skoro bez ičega, a i ona su danas bezbednija od većine kola nastalih pre desetak godina. Sve ima svoje.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Apr 05, 2020 7:46 am
od popovicvl
Evo primer broj jedan, fenomen.

Golf 8 je nešto posebno bezbedan, otvaraju mu se zadnja vrata pri udaru, a nakon udara auto završi 15-20 m bočno, a nije bilo zida u test hali završio bi i više, taman posle sudara da završiš u reci ili kanalu ili da te još jedan šleper pokupi iz drugog smera, da doda malo. Lutki na zadnjem sedištu ruka završila iza bočne vazdušne zavese?! Pored svega, 5 zvezdica, jer su obećali da će sve to srediti. Da je u pitanju bilo ko drugi kako bi prošao?

Motore su komplet prebacili iz 7ce, baš komplet, sve, ništa novo. Baš nijedan motor da je nov. I pre su imali e-Golf model, hibrid itd.

Šasija je već 8 godina stara MQB platforma, znači ništa novo.

Pošto je ista šasija, mora biti isto vešanje i kočioni sistem. Tu ionako nemože se napraviti ništa novo.

Šta je onda novo? Pa i 7ca je imala ekran ispred nosa i pričao je sa vozačem kad je usamljen u vožnji, znači ni tu nema ništa novo. Sad 8ca ima dva ekrana plus 2 m led trake. To se zove podilaženje mediokritet kupcima, i uspeh je zagarantovan.

Eto, uložili su para u razvoj 0 eura, cena da se usereš. 8 godina su radili na novom modelu, kad se sabere, crtali su ga 8 godina. I koji će se auto najviše prodavati sledećih 4-5 godina?

Sa druge strane primer.

Alfa Romeo Giulia. Nova šasija, aluminijum, vrhunska aerodinamika, novi komplet motori, svi, benzin, dizel, nov menjač, zadnji pogon, karbon kardan, dokazano lud na stazi.

Od 20 testova koje sam pogledao Giulie, niko nije komentarisao kakav je osećaj na volanu, da auto ima aluminijumsku šasiju, ništa to nije bitno, i na kraju svi koji su je testirali sede u autu i komentarišu ekran, dal je mogao biti bolji ili ne. Koliko ima mesta nazad...koga bole qrc za alu šasiju, daj ekrane i led trake.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Apr 05, 2020 10:39 am
od Alfanatic
nidza napisao:Najbolje sa su samo LED trake i ekran multimedije unapređeni na novim kolima. Dajte uozbiljite se.
Ne spori niko napredak Nidžo, da se razumemo. Ali fokus je na trivijalnostima iz perspektive ljubitelja vožnje. Konkord je leteo još pre pola veka, a danas nema putničkih supersoničnih aviona. Ima još mnogo primera, da ne širimo priču.
Sada je najveći izazov izbaciti sve dugmiće i ubaciti ekrančine. Onda shvate da je prosečnom korisniku potrebno uputstvo za upotrebu na 300 strana i da je problem podesiti klimu u vozilu, pa kreću da vraćaju neke dugmiće jer nova moda postaje opasna za vožnju. Barem dok automobil ne preuzme sve vozačke funkcije...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Maj 12, 2020 2:41 pm
od Alfanatic
Interesantan video koji pojašnjava način na koji će FCA (posledično i Alfa) da pokušaju da prežive nove regulative o količini izduvnih gasova i sistem kažjavanja onih koji ih prekoračuju. Logično, u najvećem problemu su proizvođači sportskih i performantnih vozila.

[video][/video]

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Maj 13, 2020 8:20 pm
od Plexform
Na konfiguratoru nije opcija (bar na .it sajtu koji sam probao), ali navodno su Tonale felne dostupne za 2020 Stelvio QV...

Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Čet Maj 14, 2020 12:33 am
od Alfanatic
Definitivno:

Slika

VEOMA zanimljiva felna ako se ja pitam, a znam i za neke kolege koje bi zbog takvih felni razmišljali o Tonale ;)

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Maj 18, 2020 11:08 am
od 2600
Eno predstavljeni novi motori za Jeep Compass. U biti jedan te isti 1.3 sa dvije različite mape.

Jedan je 130 KS uz MT6, a drugi 150 KS uz DDCT. Oba 270 Nm na samo 1560 o/min.

Ovo je zanimljivo jer su to vjerojatne bazne općine za Alfu Tonale.

Dogodine će u ponudi biti 1.5 GSE T4 DOHC. Dolazi i opcija novog mjenjača Getrag 7HDT300. Riječ je o hibridnom DCT mjenjaču sa mokrim kvačilom. Moment do 320 Nm. Naravno za prednji pogon.
Hibridni znači da se električni motor nalazi u mjenjaču. Kod FCA će biti korišten kao 48V mild hybrid.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Maj 18, 2020 11:26 am
od FenjeR
Naleteh na video da je lik ugradio DNA switch sa RACE modom na obicnu Giuliu, pa reko da podelim jer verujem da ce trebati barem kao polazna tacka kolegama :)

[video][/video]

BTW. Kilometraza mu blinkce i nema snimak dal stvarno radi ...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Maj 18, 2020 11:53 am
od horvat
Evo i ovde malo vise o tome:

https://squadra-tuning.nl/obd-tools/race-mode/

uz translate, moze da se razume :)

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Maj 30, 2020 11:21 am
od 2600
Jedan od mjenjača koji će ići u Tonale:
[video][/video]

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 16, 2020 8:52 am
od 2600
Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 29, 2020 6:01 am
od Zika
Bolje da se vrate u tešku kategoriju

https://youtu.be/8VXmbptQ6Kk

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Čet Jul 02, 2020 8:24 am
od mirdza
Nije Alfa, ali vrijedno je spomena:
https://www.maserati.com/international/ ... ginereveal

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Čet Jul 02, 2020 10:23 pm
od 2600
mirdza napisao:Nije Alfa, ali vrijedno je spomena:
https://www.maserati.com/international/ ... ginereveal

Da je Marchionne poživio to bi bio Alfin motor tj. za novi 8C.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Čet Jul 16, 2020 12:14 pm
od 2600
Maserati predstavio 2.0 motor sa 330 KS. U pitanju je mild hybrid sa električnim kompresorom. Motor koji je još prije par godina trebao ići u Alfe pase odustalo.

Motor mijenja 3.0 V6 benzinac sa 350 KS kao i 3.0 dizel sa 275 KS u Ghibliu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Okt 02, 2020 7:47 pm
od 2600
Ukratko, bolje čuvaju vrijednost od Nijemaca u Americi i veliki zaokret je počeo sa MY20.

Tokom ove godine su dosta digli i iskustvo u salonima, obuka dilera itd.

Idu kontra Nijemaca, nije dozvoljeno salon protiv salona.

https://www.youtube.com/watch?v=IgWGnclS4B0