Stranica 49 od 81

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Okt 30, 2017 10:35 pm
od Alfanatic
Ne može se očekivati da se 20 i više godina fura isti fazon i dizajn. Dobro, možda jedino VW pošto gađa takvu klijentelu :lol:
Drugačiji su prohtevi, bezbednosni standardi, navike kupaca... Meni sve to deluje kao kad se nađu deda i unuk, pa niko u startu ne vidi neke posebne sličnosti, ali kad se malo bolje zagleda shvati da su tu te neke generalne crte, karakteristike, geni i dovoljno familijarne pripadnosti :) Upravo tako doživljavam 156 i Giuliu, mada i "otac" iz sredine ima svu silu porodičnih crta i karakteristika, ali opet i sa nekim svojim specifičnostima. Dokle god je scudetta nema da se omaši, a i iz svake druge perspektive ima dovoljno detalja da se prepozna Alfa Romeo...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Okt 30, 2017 11:53 pm
od BobanR
Mislim da je u ovoj dinastiji "unuk" usvojen

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 31, 2017 1:14 am
od DejanGT
Izgleda da se kod Giulie i poštar malo umešao :)

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 31, 2017 1:14 am
od DejanGT
Sličnost između 156 i Giulie je u broju točkova... a razlika je u tome što je 1997. kada se pojavio 156 bio najlepši auto na svetu, a možda je to i danas, i kada ga pogledaš prva reakcija je bila "ovo moram da imam". Giulia je jedan odličan i kvalitetan automobil koji uopšte ne ostavlja tako impresivan utisak kao što je ostavljala 156-ica u svoje vreme. Kao da ju je dizajnirao neki komitet na sastanku a ne dizajner, autor. Sve je tu, sve je na mestu, ali wow efekta nema. Takva je i prodaja. Umesto impresije mi danas raspravljamo na šta liči, koji element je već viđen na kom autu, šta je pisac hteo da kaže.

De Silva je nesumljivo velemajstor, ja bih mu dao €1000 samo da mi nacrta slobodnom rukom onu skicu 156-ice koju obično crta u intervjuima, da je okačim na zid, ali ruku na srce, ni njemu se 156 nije ponovila dva puta. Tako to obično u životu biva. Samo jednom naslikaš Mona Lisu.

Nije uopšte fer porediti De Silvinu 156 i Giugiarov redesign. Niti je zadatak bio isti, niti postavka problema, niti moguća rešenja. Naravno da je mnogo teže krenuti od praznog papira i napraviti remek delo, ali redesign ima toliko tehnoloških i finansijskih ograničenja da je i ono što je Giugiaro uradio jako dobro i nije uopšte za sprdnju.

Uopšte uzev paradoks sa italijanskim automobilima je u tome što je inicijalni dizajn obično toliko dobar da ga je restylingom nemoguće unaprediti. Više je tu borba da ne usereš nešto. Kako unaprediti izgled Grande Punta a ne sjebati ga? Ili Fiat 500? O Alfama i da ne govorim.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 31, 2017 1:45 am
od Shanirani
Nema Da Silva odresene ruke u Nemackoj kako je imao u Italiji. I jedan i drugi su vrhunski dizajneri i ne treba uopste jedan na drugog da gledaju kad je u pitanju njihov posao.
Po nekom mom vidjenju Italijanski dizajneri u Nemackoj su nosioci zacina za njihovu salamu kako bi ona izgledala ukusnije.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 31, 2017 9:12 am
od Alfanatic
Ni taj poštar nije toliko loš u celoj priči :D
Šalu na stranu, opet smo se upecali na temu lepote i ličnih doživljaja iste, a to baš nije zahvalna rabota. Meni Giulia izgleda baš onako kako treba da izgleda Alfina limuzina za ovaj vek i ovo doba gde bih eventualno dao da se modifikuje tek poneki detalj. U stanju sam da uočim i te neke porodične gene, ali nikada nisam ni očekivao da unuk mora biti "pljunuti" deda. Da li je wow efekat prisutan kao kod 156-ice ili ne, nije toliko ni bitno. Uveren sam da bi rezultati prodaje bili na sličnom nivou i da je dizajn daleko "jači", što smo videli i u slučaju 159-ke koja je i danas automobil čija lepota traje. Rekao bih da upravo iz naših redova dolaze i najveći kritičari, ali i to je naravno legitimno...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 31, 2017 9:53 am
od starac vujadin
...Danas je teže napraviti auto koji će izazvati wow efekat jer su mnogo stisnuti sa bezbednosnim normama koji ograničavaju dizajn. Zato je i postalo moderno igrati se sa svetlima kao delom dizajna...

...Lepša je pre fl 156 od Giugiaro restajlinga jer je ceo dizajn koherentniji, ali dobar je posao uradio Giugiaro jer je napravio "most" od 156 ka 159. Inače, to što su stavili Giugiaro potpis na facelift koji ne predstavlja ni 1/4 promene je težak bezobrazluk...

...VW je konzervativna firma i u njoj nema toliko slobode. Ipak, Da Silva je napravio niz dobrih, naizglednih sitnih, promena i sada ti automobili izgledaju dosta dobro, neki i odlično...On sam kaže da mu je Audi A5 najbolji dizajn, mada sam siguran da će jednog dana kada ne bude zavisio od VAG grupe da kaže da je 156 njegovo životno delo. Po meni, njegov najupečatljiviji dizajn u VAG grupi je Scirocco. Čudan auto koji ima proporcije i siluetu hatchbacka, a koji odmah ostavlja utisak da se radi o sportskom modelu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 31, 2017 10:31 am
od 2600
Zar nije de Silva u penziji? Ne znam kakve ima veze što tvrdi da je A5 njegov najuspješniji dizajn.

Izjavu možda treba gledati u svjetlu toga da de Silva preferira čiste, jednostavne linije.

Činjenica je da on danas živi u Njemačkoj, u gradu koji Talijani zovu Monaco. :D

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 31, 2017 10:39 am
od Alfanatic
Starče, slažem se u potpunosti. Da Silva je svakako doneo progres dizajna kod VW grupacije, bez obzira koliko je slobode zaista video. U toj eri su neki primerci izgledali sasvim korektno, misleći pre svega na Scirocco, ali i na CC, Seatove modele (Altea, Leon), tu je fora sa skrivenim kvakama vrata i slično.

Što se Alfe tiče, meni se eto više dopada prednji deo restylinga kod 156-ice, iako je inicijalno zaljubljivanje u model došlo čim se pojavio u svom izvornom obliku. To su ipak nijanse i sve je to zaista sjajno, a vreme je potvrdilo koliko je dizajn bio uspešan.

Mislim da je osnovni problem da se makar približimo dizajnu 156-ice taj što više nema šansi da limuzina D segmenta bude kraća od 4,5 metra. 156-ica je vrlo kompaktna i linije su savršeno pogođene za te gabarite. Druga je priča danas kad se limuzine zbog prohteva kupaca protežu do mere koliko su nekada bile dugačke one iz E segmenta, a tu je već problematičnije napraviti "wow" dizajn, posebno uz pomenute bezbednosne norme. Pa jedna Giulietta iz C segmenta je svega nekoliko cm kraća od 156.

Tu je i ukus kupaca koji više ne padaju na formu limuzine kao što je bio slučaj pre nekoliko decenija ili čak pola veka kada je taj segment bio daleko najpoželjniji (uz coupe varijacije naravno). Danas se ukus pomerio na razne mutante, simbioze koje su nekada bile nezamislive, ubiše se od prodaje nekih Qashqaija, Jukeova, Adama( :D ) i sličnih, a najveći "problem" je neverovatan rast popularnosti SUV vozila koja po definiciji ne mogu lepotom parirati limuzinama. Ranije se znalo čemu služe "džipovi" i karavani, a čemu limuzine, coupei i hatchevi.

Da skratim dugu priču - nema danas leba od umiranja u lepoti, a vremena su takva da će izvesno Stelvio potući Giuliu po prodaji! Takođe, mislim da je daleko značajnije koliko danas Alfa pravi kvalitetne automobile visokih performansi i vozne dinamike, a lepota ide u drugi plan da još ne napravi i kontraefekat. Mislim da je mera postignuta, ali svako ima pravo na svoje mišljenje i zaključke...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 31, 2017 10:41 am
od 2600
Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 31, 2017 4:04 pm
od 2600
alfanatic napisao: Mislim da je osnovni problem da se makar približimo dizajnu 156-ice taj što više nema šansi da limuzina D segmenta bude kraća od 4,5 metra. 156-ica je vrlo kompaktna i linije su savršeno pogođene za te gabarite. Druga je priča danas kad se limuzine zbog prohteva kupaca protežu do mere koliko su nekada bile dugačke one iz E segmenta, a tu je već problematičnije napraviti "wow" dizajn, posebno uz pomenute bezbednosne norme. Pa jedna Giulietta iz C segmenta je svega nekoliko cm kraća od 156.
A i ta Giulietta isto ima nosinu od 955 milimetara.
Ima sada dosta modela sada sa prednjim pogonom i nosom od oko 850 milimetara.
Otišlo nekih 10 centi u ništa.
Evo i Tipo je tu bolji sa nekih 893 mm.
Znam kada je Giulietta izašla kako se hvalili kako su skratili taj prednji prevjes u odnosu na Bravo II.

I da se vratim na de Silvu. Taj dizajn bočne linije je jako bitan. Sa dugim nosom se ona naruši.
To je ono što onaj zamjera i 156 FL i 159. Dizajn Scudetta je taj nos još dodatno produžio bespotrebno za koji centimetar.
To sam vidio kod njega, pa i čini mi se Tenconea i Ramaciottia da stalno ističu važnost te bočne linije kod dizajna.
Zadnji pogon sam od sebe riješi dosta tih problema. A danas se to može i kod prednjeg pogona ako je najveći motor redni.

Sada o limuzini o 4 i pol metra. Moguće je to i danas. I smrdi mi da će Alfa to raditi ako Giulietta bude na prednjem pogonu i u budućnosti.
Kako je rekao i Marchionne. Na tržištu SAD-a se cilja na BMW.
A što to BMW uskoro predstavlja? Seriju 2 Gran Coupe.
Mislim da je jasno na što ja ciljam.
Naravno neće moći biti kao 156 radi raznih novih crash testova. Najgori je tu ovaj nalet na pješaka. No eto im prilike. Gluma Coupe modela bez klasičnih kvaka stražnjih vrata, silueta ipak kao limuzina, peta vrata da igra iza Europu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 01, 2017 5:09 pm
od vojaalfa
Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 06, 2017 7:19 pm
od Shanirani
Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 8:42 am
od range
Sta znam... 156 bih poredio sa recimo prvom bmw 3, pa cak i bubom ili minijem. To je auto koji je bio revolucionaran kada se pojavio u smislu dizajna u mnogo cemu. Tako nesto je jako tesko ponoviti.
S druge strane, sta je bilo toliko revolucionarno u smislu dizajna na 33 ili 75? Po meni one su lepe, ali ne odskacu toliko od konkurencije iz tog vremena kao sto je recimo e36 od BMWa.
Za Giuliu, mislim da se trazi dlaka u jajetu. Ona nije revolucionarna kao 156, ali nije losija od 75. Meni ona basic varijanta je do te mere lepsa od f30 basic BMWa da cu se za njom uvek okrenuti, dok bmw koji nije M paket mi ne privlaci pogled uopste.
Ono sto sse zanemaruje kod Giulie je da se ona vratila korenima (zadnji pogon, odlicni agregati) bez da je izgubila nesto kod upravljanja. Mislim... ovde se godinama raspravljalo o tezini 159. Pa sta kazete na Giuliu? Najlaksa u klasi!
E ono sto mislim da moze da se raspravlja je lepota... Meni je onaj namrsten stil kod 159 bio super, ali oni su to odbacili jos sa 8c. Pa je onda dosla Giulietta a ovo je samo evolucija.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 9:46 am
od IvanNS
Naravno da se djuliji trazi dlaka u jajetu jer je konkurentna pa pokusavaju na sve nacine da je "diskvalifikuju" i izbace/spuste itd.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 10:29 am
od BobanR
Giulia ima sve, osim izgleda. Već sam pominjao Jarmilu Kratochvilovu, pa da se ne ponavljam :D
Međutim...ukoliko se pogleda sa druge strane, Giulia, a naročito QV, ima smisla. Iako smo svi očekivali dizajn koji upada u oči čim se pojavi, stigao je prilično neupadljiv auto. Upadljiv je ljubiteljima i poznavaocima brenda, i upadljiviji je u Srbiji nego negde drugde, ali se dizajnom utapa u more drugih. Kad se bolje razmisli, to i nije tako loše.
Ima ljudi koji žele da voze sportski auto, čak i super-auto, a da samo retki znaju šta je u pitanju. Ukoliko su ciljna grupa bili oni koji sebi mogu da priušte auto od 85 000 evra, a ne žele to da reklamiraju gde god se pojave, uboli su u centar.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 10:46 am
od range
Sa ovim drugim delom se skroz slazem. Jedan od neupadljivijih modela, skoro pa sleeper :D.
Za izgled naravno da sam subjektivan jer da mi nije lepa ne bih je ni kupio. Meni nema onaj wow efekat od napred ili kad je vidis u retrovizoru kao 159. Ali mnogo je uskladjenija od 159... Meni je 159 od napred i 11-12 god posle predstavljanja prelepa. Ali kako ides sa strane ka dupetu, prelazi mi u razocarenje. Recimo Brera je fenomenalna od pocetka do kraja, pa mi se cak cini da je 159 napravljen na osnovu Brere a ne obrnuto jer ceo koncept ima smisla. 159 mi nije takva.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 12:14 pm
od Shanirani
Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 2:34 pm
od Alfanatic
Sa Giuliom se verovatno išlo na neki globalni dizajn - da se svidi Evropljaninu, Ameru, Kinezu, ali i da tradicionalni Alfista bude svoj na svome. Neće izgleda masa neke namrštene dizajne, vidimo to po aktuelnim modelima koji razbijaju prodajom. Da je samo do agresivnog dizajna i 159-ka bi bolje prošla. Mislim da je sa Giuliom urađeno baš sve onako kako je trebalo, ali kao što to sa Alfom redovno biva - ništa neće pomoći da bi bila masovnije prihvaćena :rolleyes:

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 2:54 pm
od starac vujadin
range napisao:Sa ovim drugim delom se skroz slazem. Jedan od neupadljivijih modela, skoro pa sleeper :D.
Za izgled naravno da sam subjektivan jer da mi nije lepa ne bih je ni kupio. Meni nema onaj wow efekat od napred ili kad je vidis u retrovizoru kao 159. Ali mnogo je uskladjenija od 159... Meni je 159 od napred i 11-12 god posle predstavljanja prelepa. Ali kako ides sa strane ka dupetu, prelazi mi u razocarenje. Recimo Brera je fenomenalna od pocetka do kraja, pa mi se cak cini da je 159 napravljen na osnovu Brere a ne obrnuto jer ceo koncept ima smisla. 159 mi nije takva.
Pa i jeste nastala 159 od Brere koncept. Velika je razlika u dizajnu prednjeg i zadnjeg dela 159. Napred je Brera, nazad je "razvalili smo od napred, pozadi daj šta daš da se ne trudimo mnogo". Posebno su bledunjava zadnja bočna vrata koja su ista kao kod Vectre C sem što Alfa nema leptir staklo.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 4:21 pm
od DejanGT
Meni je jedina stvar koja nedostaje kod Giulie a koju su 156 i 159 imali u izobilju taj element poželjnosti. Ta poželjnost je važna za prodaju na početku. Dizajn je 156-ici i 159-ki podario tu poželjnost. Vremenom kad dobar glas o autu krene da se širi ona i nije toliko bitna.

Mislim i da su trebali bukvalno nedelju dana po predstavljanju prvog auta da pretstave i neku normalnu civilnu varijantu, makar sa "specs to be announced". Da se pored onih koji su spremni da istovare 85.000 za auto (kakvih realno ipak ima ograničeno) i široke narodne mase navikavaju na taj auto. To je bitno zbog toga što je Alfa u bliskoj prošlosti pre toga pretstavila 8c i 4c pa je publika pomalo počela da se navikava da je Alfa postala neka ezoterija, i kad su videli cenu za Giuliu QV verovatno su je mnogi smrtnici odmah i precrtali iz glave.

Žao mi je i što na Giulii nema očiglednijih citata sa 156-ice, kao što recimo Grande Punto ima restilizovan kokpit od Punta 1. Ja bih baš uživao da vidim digitalnu verziju ona tri sata na sredini instrument table i slične detalje. 156 i 159 imaju pregršt tih detalja da ponude.

Rekao bih da se o Giulii ipak lagano širi dobar glas, bar za one koji umeju da na internetu proseju pametne stvari od budalaština i da će se prodaja vremenom popravljati, pitanje je samo koje su cifre Alfi neophodne tj. koje su oni sanjali. Realnost će svakako biti dosta skromnija. To je prosto priroda tog proizvoda.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 5:04 pm
od Shanirani
Dodao bih jos jednu stvar ne ovo, a to je razmak izmedju predstavljenog automobila i njegove inicijalne prodaje. Mnogo je neozbiljno to odradjeno. Mislim da je dosta ljudi skocilo kada je Djulija qv predstavljena ali se ohladili jer su cekali da izadje u prodaju. Sto je jos gore ni novinari je nisu mogli voziti jako dugo. Bilo je samo snimanje okolo i to je to.
Ne razumem razlog te zurbe za predstavljanjem i onda odlaganje svega ostalog...

Druga stvar oko koje se 101% slazem sa Dejanom je sto Djuliuja nema elemenata enterijera iz predhodne dve serije.
Jel video neko enterijer novog Audija TT? Ja kada sam ga prvi put video imao sam osecaj kao da sam video 156-cu u modernom dobu. Digitalna instrument tabla sa oblinama sportskih automobila (Alfe), 3 okrugla otvora na srednjoj konzoli za ventilaciju i to jos zakrivljeni ka vozacu (sa pametnom integracijom dugmica za klimu). Skoro sam 80% tako zamisljao naslednicu 159-ke. Odusevljava me taj enterijer. Pogotovo RS verzija sa start-stop dugmetom na volanu. Ali isto tako kada pogledam spolja izgled auta smorim se zesce.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 5:22 pm
od DejanGT
Potpuno si u pravu da je razmak od pretstavljanja do prodaje bio besmisleno veliki, a mislim da je auto pretstavljen tako rano da bi se zadovoljili pre svega investitori koje italijani lažu, mažu i farbaju godinama. Moralo se pokazati nešto od gvožđa jer su investitori već bili na ivici živaca.

Zamisli da su na srednjoj konzoli tri okrugla digitalna displeja na kojima možeš da biraš šta želiš da ti pokazuju. Stvari vezane za motor, turbinu, potrošnju, gorivo, pritiske, temperature, nivoe fluida... još 300 qraca... to je u ovom digitalnom dobu vrlo jeftino da se napravi jer kompjuter ionako barata svim tim podacima a potpuno nastavlja alfinu tradiciju auta okrenutog ka vozaču. Inače je super što su svi glavni instrumenti analogni.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 8:32 pm
od Shanirani
Fiatov novi model.

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Nov 15, 2017 8:34 pm
od milosnbgd
Ma do jaja.
Kupicu Fiat limuzinu.................nije rekao niko nikad
Procice isto kao i Fiat Linea npr. Sta rade ljudi je.ote zivot, i ajde neko da mi kaze da je ovo potrebnije i bitnije nego SW Giulia...Strasno