Novi pocetak (modeli)
- Milanche46
- Garaža: 159 SW
GT blackline - Lokacija: Obrenovac
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Imidz nepouzdanosti je po meni najveci problem, mogli su da daju garanciju 5 godina kao korejci. Ili da drze rezervne delove na lageru. Citao sam dosta po stranim forumima i generalno problem je kada se npr auto pokvari u garanciji delovi se cekaju mesec dana a odnos prema kupcu je uzasan. Kapiram da zapadnjacima nije problem da kupe novu Alfu ali nece da se maltretiraju sa italijanskim mentalitetom alfinih servisa i dilera.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Pitanjem ukazujem na drugu stvar, a to je da zaista ne mogu da razumem, niti na drugim mestima viđam, da se među ljubiteljima prave takve podele na veštačke i prave primerke, na one za "prave" ljubitelje i komercijalne... Sa takvom podrškom Alfi iz sopstvenih redova neprijatelj nije ni potreban. Giulia je samo poslednji primer u nizu gde se koplja lome oko dizajna, a zbog banalnosti se previđaju svi drugi (dokazani) kvaliteti. Neki štancaju novi model na svake dve nedelje i ljubitelji podržavaju te brendove bez zadrške. Mi na novi Alfin model čekamo godinama, a i kad dočekamo onda kreće zakeranje i teranje maka na konac za svaku budalaštinu.
Eto to je ono što mi smeta i što doživljavam od kako se družim sa Alfistima, a nikako da se naviknem. Moje je da dajem bezrezervnu podršku, a ako oni koji žive od proizvodnje i prodaje automobila nešto brljaju, oni su ti koji će i da plate najveću cenu
Re: Novi pocetak (modeli)
Dejane, pitanje je upravo bilo namenjeno ovom forumu. Što se ostalih tiče, odgovor smo dobili kroz rezultate prodaje i oni ne mogu biti jasniji. Jedni otvoreno izražavaju animozitet, drugi priznaju neke očigledne stvari i kvalitete, ali opet traže zamerke i kupuju drugo, dok je jako malo onih, bilo fanova ili neutralnih, koji odreše kesu. Sve jasno!DejanGT napisao:To tvoje pitanje bi bilo pravo za neki opšti forum ljubitelja svih automobila, odgovori koje bi dobio tamo bi bili vrlo indikativni o tome gde se Alfa Romeo nalazi trenutno.
Pitanjem ukazujem na drugu stvar, a to je da zaista ne mogu da razumem, niti na drugim mestima viđam, da se među ljubiteljima prave takve podele na veštačke i prave primerke, na one za "prave" ljubitelje i komercijalne... Sa takvom podrškom Alfi iz sopstvenih redova neprijatelj nije ni potreban. Giulia je samo poslednji primer u nizu gde se koplja lome oko dizajna, a zbog banalnosti se previđaju svi drugi (dokazani) kvaliteti. Neki štancaju novi model na svake dve nedelje i ljubitelji podržavaju te brendove bez zadrške. Mi na novi Alfin model čekamo godinama, a i kad dočekamo onda kreće zakeranje i teranje maka na konac za svaku budalaštinu.
Eto to je ono što mi smeta i što doživljavam od kako se družim sa Alfistima, a nikako da se naviknem. Moje je da dajem bezrezervnu podršku, a ako oni koji žive od proizvodnje i prodaje automobila nešto brljaju, oni su ti koji će i da plate najveću cenu
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Mislim da bi ljudi presli preko alfine reputacije da su ima nesto nize cene, ovako za iste pare mogu da biraju bmw i mercedes koji su im "sigurica". Ne znam cene u drugim drzavama, ali u Srbiji je Giulia skuplja od bmw-a serije 3 za nekih 1500e u osnovnoj verziji, a od mercedesa 2500e.
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Sta pricas skuplja od BMWa i ostalih? Ako gledas one cene "C klasa pocinje od 31.990" onda da. Ali ko god je ozbiljnije gledao kupovinu novih kola zna da po toj ceni ne mozes da kupis auto a da ne dobijes juga sa mercedes znackom. 40k je 318d na akciji, 45k a4, to su vozila uporediva sa ovom Djulijom. Isto je bilo (ne znam da li to moze i dalje da se kupi) sa Giulietom QV: bila je minimum 10k jeftinija od Golfa GTI ili Focus STa.
Drugo, ako su testovi pokazivali da je Giulia u rangu, ako ne i bolja od A4, 320... a zasto onda da bude jeftinija? Jel Fiatu nije bio dovoljan jedan Stilo? Neko lepo napisa ovde: italijanski automobili su po defaultu neshvaceni.
Sa ovom cenom oni su debelo jeftiniji od bilo kog nemackog konkurenta i usli su u teritoriju Skode, Toyote, Peugeota... dakle mid klase, ne luxury sedana. Ali to je po meni pokazatelj koliko se oni ponasaju kao muve u tegli: te hocemo auto koji ce da bude distinctive, te hocemo mass market auto. Ako je ideja pozicionirati brand kao sport/luxury, onda se ne treba takmiciti cenom. S druge strane cinjenica je da se od 2000 na ovamo svet promenio i da ima manje ljudi koji hoce da izdvoje novce za tako nesto.
Drugo, ako su testovi pokazivali da je Giulia u rangu, ako ne i bolja od A4, 320... a zasto onda da bude jeftinija? Jel Fiatu nije bio dovoljan jedan Stilo? Neko lepo napisa ovde: italijanski automobili su po defaultu neshvaceni.
Sa ovom cenom oni su debelo jeftiniji od bilo kog nemackog konkurenta i usli su u teritoriju Skode, Toyote, Peugeota... dakle mid klase, ne luxury sedana. Ali to je po meni pokazatelj koliko se oni ponasaju kao muve u tegli: te hocemo auto koji ce da bude distinctive, te hocemo mass market auto. Ako je ideja pozicionirati brand kao sport/luxury, onda se ne treba takmiciti cenom. S druge strane cinjenica je da se od 2000 na ovamo svet promenio i da ima manje ljudi koji hoce da izdvoje novce za tako nesto.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Napisao sam u osnovnoj verziji, a sta nudi alfa od opreme u odnosu na njih da ne bude jugo sa znakom?
Giulia veloce kosta 47500 a Ti 55000e, dok najskuplja C klasa kosta 47000., ne racunajuci amg modele. 320d u najjacem paketu 56000. To sto su testovi pokazali da je u rangu sa njima ne znaci nista prosecnom kupcu. Ja kad kupujem majicu ili patike kupim onu marku za koju znam da je dobra, ne kupujem nesto nepoznato za istu cenu. E ako je ta majica jeftinija a vidim da je isti kvalitet, onda cu svakako uzeti u razmatranje. Iz istog razloga se ljudi odlucuji za gore pomenute marke pre nego za alfu
Giulia veloce kosta 47500 a Ti 55000e, dok najskuplja C klasa kosta 47000., ne racunajuci amg modele. 320d u najjacem paketu 56000. To sto su testovi pokazali da je u rangu sa njima ne znaci nista prosecnom kupcu. Ja kad kupujem majicu ili patike kupim onu marku za koju znam da je dobra, ne kupujem nesto nepoznato za istu cenu. E ako je ta majica jeftinija a vidim da je isti kvalitet, onda cu svakako uzeti u razmatranje. Iz istog razloga se ljudi odlucuji za gore pomenute marke pre nego za alfu
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Jesi ikada makar iz radoznalosti konfigurisao kola? Onda bi znao sta znaci jugo sa MB znakom: dobijas mat boju, ratkapne 16", bez navigacije, naslona za ruku i ukupno nula sistema aktivne bezbednosti. Takva kola se kupuju samo flotno, pa cak se i ona opreme makar necim.
Posto ovi nasi seljaci nemaju cenovnik na sajtu, pogledao sam na Slovenackom: c220d koji odgovara Alfi 2.2jtd je ta, osnovna cena 40320. Giulia ima 18" alu, veliku navigaciju, polukozu, metalik boju, deljivu klupu, predikciju sudara, kontrolu da si u svojoj traci.... Takva C klasa kosta 50000 najmanje. Recimo da si stari kupac MB + ulovis neku akciju, ne moze da te izadje ispod 42000. To je skoro 10.000 vise od alfe.
Iste primere mozes da nadjes i sa stelviom i kada poredis sa drugim markama tipa BMW, Audi. Razlog slabe alfine prodaje nije cena. Mozda je bila pre 2 godine kad se pojavila, ali sada je cena vise nego pristojna.
Ono sto je u svemu tome problem je sto oni sa ovom akcijom gube debele pare po prodatom komadu. I sto opet duvaju u pogresnu tikvu.
Posto ovi nasi seljaci nemaju cenovnik na sajtu, pogledao sam na Slovenackom: c220d koji odgovara Alfi 2.2jtd je ta, osnovna cena 40320. Giulia ima 18" alu, veliku navigaciju, polukozu, metalik boju, deljivu klupu, predikciju sudara, kontrolu da si u svojoj traci.... Takva C klasa kosta 50000 najmanje. Recimo da si stari kupac MB + ulovis neku akciju, ne moze da te izadje ispod 42000. To je skoro 10.000 vise od alfe.
Iste primere mozes da nadjes i sa stelviom i kada poredis sa drugim markama tipa BMW, Audi. Razlog slabe alfine prodaje nije cena. Mozda je bila pre 2 godine kad se pojavila, ali sada je cena vise nego pristojna.
Ono sto je u svemu tome problem je sto oni sa ovom akcijom gube debele pare po prodatom komadu. I sto opet duvaju u pogresnu tikvu.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ne znam kako je kod drugih, ali u Alfi su dosta fleksibilni prilikom konfigurisanja vozila. Još kad naleti akcija kakva je sada u toku, gde se sva dodatna oprema pakuje besplatno... Giulietta je počinjala od oko 14k i to je skroz OK poredeći sa konkurencijom. Alfa po meni apsolutno košta koliko realno i vredi, ali ko mene pita.
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
optrilike ja na to gledam na sledeci nacin, koga znam da zivi u EU i onda pogledam kako ti ljudi resavaju pitanje vozila, evo par primera, ortak elektronicar sa dobrom platom, zivi i radi u Minhenu, vozi A4 limuzinu koji firma ima x komada (u dobroj opremi nije basic model), njegovo je da sipa gorivo i placa 200 i nesto Evra mesecno udela u lizingu, auto koristi kao svoje i kao sluzbeno... Ako ta firma tako uzima, onda uzima jos puno drugih na istu foru, da li se tako moze voziti Djulija - ne moze, idemo dalje, zenina rodbina u Fr, srednja klasa dobro stojeci ljudi, voze Pezo i Reno minivanove zbog dece, sve na lizing... od rodjake muz iz belgije radi u IT, vozi BMW 3 isto firmin flotno kupljen, nije klot, placa gorivo i udeo u rati, vozi za sebe i za firmu... itd, ovo sta su oni napravili mogu da kupe samo retki ljudi koji oce bas Alfu (nesto mi se cini da medju mladima <30god skoro pa da i nema takvih po Evropi) ili ko ima love za 500ks vozilo pa odabere QV... i to su tacno te prodajne cifre, nema vise ljudi kojima je to zanimljivo a da se odluce za Alfu
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ja mislim da Alfi uopšte ne ide loše s obzirom da imaju svega dva aktuelna moderna modela i to u po jednom karoserijskom obliku.
Ti modeli su skuplji po jedinici nego što su bili nekad, pa je samim tim i za očekivati da će broj prodatih biti nešto manji nego nekad.
Pokušali su to da nadomeste širenjem na nova tržišta, ali koliko god ta tržišta bila izdašna za robu široke potrošnje, nisu adekvatna za jedan Alfa Romeo. Ono što su tradicionalne vrednosti za jedan Alfa Romeo to su potpuno nebitni parametri za ta nova tržišta. Šta ima da kinezu pričaš da ti već 100 godina praviš automobile kad je on do pre 10 godina vozio samo bicikl? Šta ima da ložiš amerikanca da tvoji automobili imaju 500 HP i nemaju blokadu na 250 km/h kad je tamo ograničenje 55 MPH a do prvog Alfinog salona ima 5 sati vožnje u jednom pravcu? Ko će da uzima godišnji odmor da bi kupio auto?
Dva su problema goruća - novi modeli niču u tabelama i prezentacijama kao pečurke posle kiše, ali se ne materijalizuju nikad, ili sa oozzbiiiljniim zakašnjenjem. Razlog - nema se keša. Drugi problem je što osvajanje nekog novog tržišta u moderna vremena zahteva milijardu eura nekog advertising-a i komunikacije s tim tržištem, što ovi ne rade iz razloga sa kraja prošle rečenice.
I Giulia i Stelvio su sigurno najbolji industrijski proizvodi iz oblasti automobilizma koje su italijani ikada dosegli (da ne računamo superautomobile s kojima ni jedno poređenje nije fer) ali ceo koncept prodaje je i dalje u 1980. godini.
S obzirom na sve to njima prodaja zapravo ide adekvatno, da ne kažem dobro za date uslove. Ako se ima u vidu da su novčanici u celom FCA očeigledno spojeni mislim da ne treba da se plašimo ništa za Alfu, biće sve ok, samo daleko sporijim tempom nego što bi smo mi voleli, a i te nove Alfe verovatno velikim delom neće biti ono što bi smo mi želeli, ali bože moj, sve se menja pa ćemo se možda i mi promeniti
Ti modeli su skuplji po jedinici nego što su bili nekad, pa je samim tim i za očekivati da će broj prodatih biti nešto manji nego nekad.
Pokušali su to da nadomeste širenjem na nova tržišta, ali koliko god ta tržišta bila izdašna za robu široke potrošnje, nisu adekvatna za jedan Alfa Romeo. Ono što su tradicionalne vrednosti za jedan Alfa Romeo to su potpuno nebitni parametri za ta nova tržišta. Šta ima da kinezu pričaš da ti već 100 godina praviš automobile kad je on do pre 10 godina vozio samo bicikl? Šta ima da ložiš amerikanca da tvoji automobili imaju 500 HP i nemaju blokadu na 250 km/h kad je tamo ograničenje 55 MPH a do prvog Alfinog salona ima 5 sati vožnje u jednom pravcu? Ko će da uzima godišnji odmor da bi kupio auto?
Dva su problema goruća - novi modeli niču u tabelama i prezentacijama kao pečurke posle kiše, ali se ne materijalizuju nikad, ili sa oozzbiiiljniim zakašnjenjem. Razlog - nema se keša. Drugi problem je što osvajanje nekog novog tržišta u moderna vremena zahteva milijardu eura nekog advertising-a i komunikacije s tim tržištem, što ovi ne rade iz razloga sa kraja prošle rečenice.
I Giulia i Stelvio su sigurno najbolji industrijski proizvodi iz oblasti automobilizma koje su italijani ikada dosegli (da ne računamo superautomobile s kojima ni jedno poređenje nije fer) ali ceo koncept prodaje je i dalje u 1980. godini.
S obzirom na sve to njima prodaja zapravo ide adekvatno, da ne kažem dobro za date uslove. Ako se ima u vidu da su novčanici u celom FCA očeigledno spojeni mislim da ne treba da se plašimo ništa za Alfu, biće sve ok, samo daleko sporijim tempom nego što bi smo mi voleli, a i te nove Alfe verovatno velikim delom neće biti ono što bi smo mi želeli, ali bože moj, sve se menja pa ćemo se možda i mi promeniti
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ja ne verujem da ću baš toliko da se menjam, ali sa druge strane ja i nisam problem u ovim godinama i biće za mene ono što treba makar i u formi oldtimera Za ciljnu grupu ipak treba gledati mlađe, a tu već stvari stoje drugačije.
Mislim, prihvatiću ja uvek Alfu koliko god da se menjala jer znam da mora da se menja ako želi da postoji. Ne može se u ekonomiji boraviti mimo sveta i svih tokova. A problem nije u Alfi već u samoj autoindustriji.
O čemu se danas najviše diskutuje i kuda odlaze najveći novci? Struja, asistencije, autonomna vožnja i uzimanje svih vozačkih funkcija iz ruku vozača, multimedije, povezanost i međusobna komunikacija vozila, ekologija, stišavanje motora, odnosno vožnja u tišni eliminišući i zvučno zagađenje jednako kao i ono iz auspuha. Pa još kad se doda pomama za mutantskim oblicima karoserije, nedefinisanim unisex modelima...
E sad uporediti ovo gore sa onim što želi tradicionalni ljubitelj Alfe - maksimalna kontrola vozila, upravljivost, performanse, obrtaji, zvčni ugođaj, coupe/cabrio/limo/hatch oblik karoserije... sportska vozila sa karakterom za kakvim jednako uzdiše i policajac i bandit, muško i žensko.
Sabereš 1 i 1 i jasno je kakva budućnost čeka Alfu ako tamo želi, a ako je i bude, koliko će se kompromisa napraviti i koliko će tradicionalnih atributa uopšte moći da sačuva
Mislim, prihvatiću ja uvek Alfu koliko god da se menjala jer znam da mora da se menja ako želi da postoji. Ne može se u ekonomiji boraviti mimo sveta i svih tokova. A problem nije u Alfi već u samoj autoindustriji.
O čemu se danas najviše diskutuje i kuda odlaze najveći novci? Struja, asistencije, autonomna vožnja i uzimanje svih vozačkih funkcija iz ruku vozača, multimedije, povezanost i međusobna komunikacija vozila, ekologija, stišavanje motora, odnosno vožnja u tišni eliminišući i zvučno zagađenje jednako kao i ono iz auspuha. Pa još kad se doda pomama za mutantskim oblicima karoserije, nedefinisanim unisex modelima...
E sad uporediti ovo gore sa onim što želi tradicionalni ljubitelj Alfe - maksimalna kontrola vozila, upravljivost, performanse, obrtaji, zvčni ugođaj, coupe/cabrio/limo/hatch oblik karoserije... sportska vozila sa karakterom za kakvim jednako uzdiše i policajac i bandit, muško i žensko.
Sabereš 1 i 1 i jasno je kakva budućnost čeka Alfu ako tamo želi, a ako je i bude, koliko će se kompromisa napraviti i koliko će tradicionalnih atributa uopšte moći da sačuva
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ja bukvalno svaki dan nalećem na neku Giuliu ili Stelvio, obzirom koliko ih je malo prodato u Nemačkoj kao da su sve završile u Saarland-u. Generalno jako malo Alfi srećem na ulici, bukvalno ništa. I sami francuzi su proređeni, Pežoa ima , Citrosa i Rešoa jako malo. Tojota ima solidno a tu su i ostali japanci, Honde zaostaju. E da Dacia ima da se vide.
Inače Saarland je nasiromašnija i najmanja pokrajna.
Alfa bez karavana u D i C segmentu je potpuno promašena priča.
Inače Saarland je nasiromašnija i najmanja pokrajna.
Alfa bez karavana u D i C segmentu je potpuno promašena priča.
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
To što se "karavani ne prodaju" ne znači da se u Evropi ne proda ni jedan karavan, nego da ih se danas prodaje manje nego pre 5 ili 10 godina. Koji nedostatak samopouzdanja treba da imaš pa da proceniš da se baš tvoji karavani neće prodavati, a samo nekoliko godina ranije si bio velemajstor za karavane koji je uspevao da proda karavan čak i ljudima koji mrze i ne žele karavan (i za 156 i za 159 sportwagon ima stotine takvih priča)
Mi stalno poredimo Alfu sa ostalim proizvođačima i pravdamo gašenje modela time što moraju da "kao i ostali" prave džipove i druge sada popularne forme automobila. U tom poređenju uporno zaboravljamo da svi ti drugi proizvođači nisu pogasili sve ono što su do tada proizvodili nego su na postojuću ponudu dodali nove oblike i varijante. Porsche npr. je napravio džip i auto sa 4 vrata, ali nije pogasio coupee, roadstere i kabriolete.
Italijani pobiše sve svoje automobile u B segmentu jer zaboga tu više nema para. Kad pogledaš okolo - pa to niko drugi nije uradio. Kako to svi ostali prave neke pare u B segmentu a kraljevi B segmenta okačili kopačke o klin?
Šizofreno deluje i kad pogledaš kako paralelno sa Alfinim izlaskom iz manjih automobila i gašenjem MiTa istovremeno i Mercedes i Audi i BMW ulaze u sve manje automobile. Čija je procena pogrešna u tim procesima? Ko je u pravu a ko je napravio pogrešan korak?
Dizajn i tehnologija iz 2019. Marketing iz 1980.
Re: Novi pocetak (modeli)
Slažem se potpuno da je imbecilno što su napustili segmente u kojima su tradicionalno bili vrlo jaki.Zika napisao: Alfa bez karavana u D i C segmentu je potpuno promašena priča.
To što se "karavani ne prodaju" ne znači da se u Evropi ne proda ni jedan karavan, nego da ih se danas prodaje manje nego pre 5 ili 10 godina. Koji nedostatak samopouzdanja treba da imaš pa da proceniš da se baš tvoji karavani neće prodavati, a samo nekoliko godina ranije si bio velemajstor za karavane koji je uspevao da proda karavan čak i ljudima koji mrze i ne žele karavan (i za 156 i za 159 sportwagon ima stotine takvih priča)
Mi stalno poredimo Alfu sa ostalim proizvođačima i pravdamo gašenje modela time što moraju da "kao i ostali" prave džipove i druge sada popularne forme automobila. U tom poređenju uporno zaboravljamo da svi ti drugi proizvođači nisu pogasili sve ono što su do tada proizvodili nego su na postojuću ponudu dodali nove oblike i varijante. Porsche npr. je napravio džip i auto sa 4 vrata, ali nije pogasio coupee, roadstere i kabriolete.
Italijani pobiše sve svoje automobile u B segmentu jer zaboga tu više nema para. Kad pogledaš okolo - pa to niko drugi nije uradio. Kako to svi ostali prave neke pare u B segmentu a kraljevi B segmenta okačili kopačke o klin?
Šizofreno deluje i kad pogledaš kako paralelno sa Alfinim izlaskom iz manjih automobila i gašenjem MiTa istovremeno i Mercedes i Audi i BMW ulaze u sve manje automobile. Čija je procena pogrešna u tim procesima? Ko je u pravu a ko je napravio pogrešan korak?
Dizajn i tehnologija iz 2019. Marketing iz 1980.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Dejane, Alfi treba nešto da pogura prodaju, pa da onda ulaže u druge modele iz zdravih izvora prihvatajući rizik ako neki od njih ne ide prema očekivanjima. Alfi treba taj neki džoker, ali nikako da ubodu i ja tu ne vidim samo njihovu krivicu. Treba joj neki hrabar iskorak, ali kako kad fanovi žele da Alfa što duže ostane tradicionalna i neizmenjena?
Porsche ne živi od 911, to je samo kruna za hardcore ljubitelje. Porsche mnogo viže živi od Cayenne i sećam se koliko su se neki zgražavali zbog gaženja tradicije i ulaska na teritoriju SUV vozila i diesel pogona, a to je upravo bio neočekivani zamajac da Porsche dalje razvija druge modele, kasnije eskeperimentiše sa Panamerom, širi SUV ponudu na Macana i slično. Alfa sada želi da joj Stelvio bude sličan zamajac, ali kasno su ušli na to tržište. Sada čak i da naprave nešto bolje od Cayenne i Macana pitanje je da li je to toliko bolje da preotmu kupce Porscheu. Zapravo znamo da nije.
Nissan je ubo sa Qashqaijem, mnogi drugi su na vreme ponudili nešto što iskače iz tradicije, procenili potrebe tržišta još dok ni ono ne zna tačno šta želi, a Alfa nema taj luksuz i vrti se kao kuče u magli zato što želi da i dalje ponudi nešto što ne odudara od njene tradicije. Ušla je na tržište malih vozila, napala Golf klasu, radila je sve što je u teoriji trebalo, ali nije bila inovator, kasnila je i uz sve to vukla repove iz prošlosti tako da nikako nije napravila pravi posao nakon 156-ice koja je zaista bila premija i ušla na tržište kada su još uvek takve limuzine bile poželjne za razliku od danas.
Sada se prešaltavaju na SUV tržište, prave se integracije kako bi se što lakše napravio prelaz na struju i na autonomnu vožnju, ponovo se rade stvari koje su u teoriji logične i ispravne kada se zagleda u bližu ili dalju budućnost, ali i da sve odrade savršeno opet je pitanje da li će nadjačati konkurenciju koja je brojna i sjajna, da se ne lažemo. Usput je i pitanje koliko će tu ostati od Alfe kakvu mi volimo i želimo.
U suštini dolazim do tužnog zaključka da sadašnja vremena i posebno ona koja dolaze jednostavno nisu projektovana za brend sa onakvom istorijom, tradicijom i bazom, te da je možda i bolje da se "okače kopačke o klin" nego da se skroz izgubi duša povlađujući trendovima. Ako bi nekim čudom uboli taj džoker, kakav god on bio, stali na zdrave noge i konačno mogli da prošire ponudu i na modele koji u startu zaslužuju bedž i sve što on simboliše, bio bi to scenario iz snova, ali nekako u ovim godinama sve manje verujem u bajke
Porsche ne živi od 911, to je samo kruna za hardcore ljubitelje. Porsche mnogo viže živi od Cayenne i sećam se koliko su se neki zgražavali zbog gaženja tradicije i ulaska na teritoriju SUV vozila i diesel pogona, a to je upravo bio neočekivani zamajac da Porsche dalje razvija druge modele, kasnije eskeperimentiše sa Panamerom, širi SUV ponudu na Macana i slično. Alfa sada želi da joj Stelvio bude sličan zamajac, ali kasno su ušli na to tržište. Sada čak i da naprave nešto bolje od Cayenne i Macana pitanje je da li je to toliko bolje da preotmu kupce Porscheu. Zapravo znamo da nije.
Nissan je ubo sa Qashqaijem, mnogi drugi su na vreme ponudili nešto što iskače iz tradicije, procenili potrebe tržišta još dok ni ono ne zna tačno šta želi, a Alfa nema taj luksuz i vrti se kao kuče u magli zato što želi da i dalje ponudi nešto što ne odudara od njene tradicije. Ušla je na tržište malih vozila, napala Golf klasu, radila je sve što je u teoriji trebalo, ali nije bila inovator, kasnila je i uz sve to vukla repove iz prošlosti tako da nikako nije napravila pravi posao nakon 156-ice koja je zaista bila premija i ušla na tržište kada su još uvek takve limuzine bile poželjne za razliku od danas.
Sada se prešaltavaju na SUV tržište, prave se integracije kako bi se što lakše napravio prelaz na struju i na autonomnu vožnju, ponovo se rade stvari koje su u teoriji logične i ispravne kada se zagleda u bližu ili dalju budućnost, ali i da sve odrade savršeno opet je pitanje da li će nadjačati konkurenciju koja je brojna i sjajna, da se ne lažemo. Usput je i pitanje koliko će tu ostati od Alfe kakvu mi volimo i želimo.
U suštini dolazim do tužnog zaključka da sadašnja vremena i posebno ona koja dolaze jednostavno nisu projektovana za brend sa onakvom istorijom, tradicijom i bazom, te da je možda i bolje da se "okače kopačke o klin" nego da se skroz izgubi duša povlađujući trendovima. Ako bi nekim čudom uboli taj džoker, kakav god on bio, stali na zdrave noge i konačno mogli da prošire ponudu i na modele koji u startu zaslužuju bedž i sve što on simboliše, bio bi to scenario iz snova, ali nekako u ovim godinama sve manje verujem u bajke
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Koja tradicija kad su izgubili korak, ne jedan nego tri. Audi nije imao tradiciju pa je bio uporan i uglavio se u premijum.
Uporan znači izbacivati modele, nuditi motorizaciju i držati pažnju. Prošlo je vreme kad je jedan Mercedes imao E, S klasu, SL i G, poneki kupe i to je to. Sada ima modele da čoveku treba par dana da pohvata konce. E tu se krije uspeh, ponuditi svakome po nešto a osnova ista / mislim, limo , kupe, karavan,....
Drugo agresivan i dugotrajan nastup obezbeđuju prodaju, a ne izbacili smo to što smo znali i imali na policama i to je to.
Tradicija je više za forume, okupljanja ne za salone.
Uporan znači izbacivati modele, nuditi motorizaciju i držati pažnju. Prošlo je vreme kad je jedan Mercedes imao E, S klasu, SL i G, poneki kupe i to je to. Sada ima modele da čoveku treba par dana da pohvata konce. E tu se krije uspeh, ponuditi svakome po nešto a osnova ista / mislim, limo , kupe, karavan,....
Drugo agresivan i dugotrajan nastup obezbeđuju prodaju, a ne izbacili smo to što smo znali i imali na policama i to je to.
Tradicija je više za forume, okupljanja ne za salone.
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
"Pa što se Golf tako dobro prodaje ako ne valja, jel Nemac lud?!"
Nije, rođeni, lud, nego nacionalno stoje iza svoje celokupne industrije. Običnog građanina bi sutra malo naterao da kupi Golfa klotaru na 17k evra kad može napakovani, lupam, i30 ili Ceed ili 308 ili štagod već... Ali onda ovo dođe na scenu: flotna prodaja. Jaaako je veliki broj firmi koji ima ugovore sa VAG grupacijom i pod ovako povoljnim uslovima radnicima dâ auto, kao u slučaju elektroničara iz prethodnog posta...
Da ne dužim, da nije ovakvih ugovora i flotne prodaje u DE koje je i najveće tržište u Evropi "djoku mog" bi VW imao toliku prodaju.
Re: Novi pocetak (modeli)
Ovaj post je suština evropske autoindustrije i to ovim zadrtim vagenovcima niko ne može da objasni...Djo83 napisao:koga znam da zivi u EU i onda pogledam kako ti ljudi resavaju pitanje vozila, evo par primera, ortak elektronicar sa dobrom platom, zivi i radi u Minhenu, vozi A4 limuzinu koji firma ima x komada (u dobroj opremi nije basic model), njegovo je da sipa gorivo i placa 200 i nesto Evra mesecno udela u lizingu, auto koristi kao svoje i kao sluzbeno... Ako ta firma tako uzima, onda uzima jos puno drugih na istu foru, da li se tako moze voziti Djulija - ne moze, idemo dalje, zenina rodbina u Fr, srednja klasa dobro stojeci ljudi, voze Pezo i Reno minivanove zbog dece, sve na lizing... od rodjake muz iz belgije radi u IT, vozi BMW 3 isto firmin flotno kupljen, nije klot, placa gorivo i udeo u rati, vozi za sebe i za firmu... itd, ovo sta su oni napravili mogu da kupe samo retki ljudi koji oce bas Alfu (nesto mi se cini da medju mladima <30god skoro pa da i nema takvih po Evropi) ili ko ima love za 500ks vozilo pa odabere QV... i to su tacno te prodajne cifre, nema vise ljudi kojima je to zanimljivo a da se odluce za Alfu
"Pa što se Golf tako dobro prodaje ako ne valja, jel Nemac lud?!"
Nije, rođeni, lud, nego nacionalno stoje iza svoje celokupne industrije. Običnog građanina bi sutra malo naterao da kupi Golfa klotaru na 17k evra kad može napakovani, lupam, i30 ili Ceed ili 308 ili štagod već... Ali onda ovo dođe na scenu: flotna prodaja. Jaaako je veliki broj firmi koji ima ugovore sa VAG grupacijom i pod ovako povoljnim uslovima radnicima dâ auto, kao u slučaju elektroničara iz prethodnog posta...
Da ne dužim, da nije ovakvih ugovora i flotne prodaje u DE koje je i najveće tržište u Evropi "djoku mog" bi VW imao toliku prodaju.
- Raketa
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Giu
- Lokacija: Lochen am see-salzburg
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Golf se skroz slabo prodaje u odnosu na skodu i seat, nije svaba vise lud da da vise para za isti auto , bar mi je takav utisak ovde u austriji.. al svakako obicni ljudi bar u ovom kraju najvise kupuju ford .. ford im je glavni .. a realno imaju i dobrih modela , npr Edge sutra bih ga kupio kako je dobar auto.. tu kod mene u krugu od 20km ima minimum 5 fordovih salona i servisa .
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ne bih bas rekao da se Golf slabo prodaje, ~400.000 komada godisnje, prvi sledeci se uglavnom smenjuju Focus, Astra i Octavia svi sa oko ~ 200.000 komada godisnje! Znaci dupla razlika izmedju Golfa i prvog sledeceg! Bukvalno se nerealno dobro prodaje.
Podaci su samo za EU. Izvor: http://carsalesbase.com/
Podaci su samo za EU. Izvor: http://carsalesbase.com/
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
naravno, svi gledaju da prodju sto bolje i lakse, kaze mi ortak sto da kupujem kola neka licno moja bacam pare, ovakov vozim odlican A4 (nov) za smesne novce, kad napuni 5 god samo ce mi javiti u koji salon da odem po sledeci...
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
E ne znam odakle potiče ta priča da Alfa mora da napravi džip koji će se dobro prodavati pa onda od zarađenih para da pravi sledeći model.
1. Ne mora Alfa da napravi dobar model pa da onda od zarađenih para pravi sledeći, dovoljno je da bilo ko iz FCA šporeta napravi dobar model a zarada može biti uložena u sledeću Alfu. Novčanici su spojeni, sve što je FCA je jedno preduzeće u kome oni presipaju iz šupljeg u prazno. Kada je Alfa i zarađivala neke pare (ako se to ikad i desilo) te su pare trošene na svašta što nije Alfa pa zašto ne bi bilo i obrnuto?
2. Pare nikad nisu problem, ako imaš ideju za dobar proizvod i sposoban si da ga izvedeš uvek možeš da pozajmiš pare, pogotovo ako si skalamerija veličine i moći jednog FCA. Očigledno je da je nedostatak ideja ili njihova pogrešnost problem. A moguće je i da je tolika količina para već pozajmljena da je i ta opcija iscrpljena.
U svakom slučaju naša romantična vizija da je Alfa Romeo neka tamo fabrika automobila koja ima zgradu sa talasastim krovom, visokim dimnjacima i štancuje Alfe po ceo dan, a u potkrovlju crta i konstruiše nove, je potpuna iluzija. Danas je Alfa Romeo samo jedna od robnih marki kompanije FCA, i to je i osnovini razlog za tako raspadnutu, raskomadanu i nelogičnu paletu modela, koja je u stvari deo neke šire palete i popunjava neke rupe u toj široj paleti te velike i bezlične kompanije zvane FCA.
Alfa Romeo je danas za FCA isto što su Fanta i Schweppes za kompaniju Coca Cola. Kad je vodica žuta zove se Fanta, a kad je zelena zove se Schweppes, ali Coca Cola je svakako keva i radi s tim šta hoće. A isto tako i ne radi ono što neće.
1. Ne mora Alfa da napravi dobar model pa da onda od zarađenih para pravi sledeći, dovoljno je da bilo ko iz FCA šporeta napravi dobar model a zarada može biti uložena u sledeću Alfu. Novčanici su spojeni, sve što je FCA je jedno preduzeće u kome oni presipaju iz šupljeg u prazno. Kada je Alfa i zarađivala neke pare (ako se to ikad i desilo) te su pare trošene na svašta što nije Alfa pa zašto ne bi bilo i obrnuto?
2. Pare nikad nisu problem, ako imaš ideju za dobar proizvod i sposoban si da ga izvedeš uvek možeš da pozajmiš pare, pogotovo ako si skalamerija veličine i moći jednog FCA. Očigledno je da je nedostatak ideja ili njihova pogrešnost problem. A moguće je i da je tolika količina para već pozajmljena da je i ta opcija iscrpljena.
U svakom slučaju naša romantična vizija da je Alfa Romeo neka tamo fabrika automobila koja ima zgradu sa talasastim krovom, visokim dimnjacima i štancuje Alfe po ceo dan, a u potkrovlju crta i konstruiše nove, je potpuna iluzija. Danas je Alfa Romeo samo jedna od robnih marki kompanije FCA, i to je i osnovini razlog za tako raspadnutu, raskomadanu i nelogičnu paletu modela, koja je u stvari deo neke šire palete i popunjava neke rupe u toj široj paleti te velike i bezlične kompanije zvane FCA.
Alfa Romeo je danas za FCA isto što su Fanta i Schweppes za kompaniju Coca Cola. Kad je vodica žuta zove se Fanta, a kad je zelena zove se Schweppes, ali Coca Cola je svakako keva i radi s tim šta hoće. A isto tako i ne radi ono što neće.
- Tricolore
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ja bih se osvrnuo kratko na spajanje FCA i PSA i uticaj svega toga na Alfu.
Iz ugla ljubitelja alfe sam se prvo iznervirao sto su otkazali Djulijetu, nekako sam ocekivao da ona bude prava bomba u tom segmentu, i da predstavlja auto o kome bih mozda razmisljao kad dodje vreme za nov auto. Ovih par drugih otkazanih modela me nisu toliko iznervirali kao Djulijeta.
Nakon prve reakcije polako sam prihvatio da je u ovom vremenu, sa svim pratecim uslovima i okolnostima, regulacijama, i sveukupnim stanjemi, izgleda nuzno
da se prave kompromisi. Ako ce to omoguciti da Alfa opstane i da se razvije koliko moze u datim okolnostima onda ne bi trebalo toliko da nas pogadja sve to.
Tacno je da zvuci uzasno i ponizavajuce da ce Djulijeta biti "odlozena" zbog raspalog Pezoa 308 ili nekog slicnog sranja ali ne verujem da ce ubiti Djulijetu ili je zaboraviti na neki nacin, mislim da to sigurno nece. Trebalo bi da Alfu pozicioniraju kao premium brend sa manjim brojem modela, nadam se trenutno manjim. Maserati bi trebalo da valjda da bude nosilac te premium price, pa podela finansija i kapaciteta na tom polju ne moze da skodi italijanskim markama sigurno.
Evo kako to vidi jedan FCA jutjuber is Amerike, verovatno vecina zna o kome se radi. Njegova prica nije tako negativna ili nije uopste negativna (ako sam uspeo da postavim video uopste).
[video][/video]
Iz ugla ljubitelja alfe sam se prvo iznervirao sto su otkazali Djulijetu, nekako sam ocekivao da ona bude prava bomba u tom segmentu, i da predstavlja auto o kome bih mozda razmisljao kad dodje vreme za nov auto. Ovih par drugih otkazanih modela me nisu toliko iznervirali kao Djulijeta.
Nakon prve reakcije polako sam prihvatio da je u ovom vremenu, sa svim pratecim uslovima i okolnostima, regulacijama, i sveukupnim stanjemi, izgleda nuzno
da se prave kompromisi. Ako ce to omoguciti da Alfa opstane i da se razvije koliko moze u datim okolnostima onda ne bi trebalo toliko da nas pogadja sve to.
Tacno je da zvuci uzasno i ponizavajuce da ce Djulijeta biti "odlozena" zbog raspalog Pezoa 308 ili nekog slicnog sranja ali ne verujem da ce ubiti Djulijetu ili je zaboraviti na neki nacin, mislim da to sigurno nece. Trebalo bi da Alfu pozicioniraju kao premium brend sa manjim brojem modela, nadam se trenutno manjim. Maserati bi trebalo da valjda da bude nosilac te premium price, pa podela finansija i kapaciteta na tom polju ne moze da skodi italijanskim markama sigurno.
Evo kako to vidi jedan FCA jutjuber is Amerike, verovatno vecina zna o kome se radi. Njegova prica nije tako negativna ili nije uopste negativna (ako sam uspeo da postavim video uopste).
[video][/video]
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
@ Tricolore
Taj dečko iz USA gotovo svakodnevno pravi klipove i izgleda da je baš velik fan Italijana, posebno Masera i Alfe. Lepo je videti da se neko preko bare toliko angažuje, čak i ukoliko je za to plaćen
Re: Novi pocetak (modeli)
Nigde nisam pročitao tu priču, samo gledam i nagađam na osnovu viđenog. Ako nisu izašli sa takvom idejom, čemu onda uopšte Stelvio? Ili zbog čega u najnovijem portfoliu među planiranim modelima imamo jednu limuzinu (redizajn Giulie) i 4 SUV-a (veliki, Stelvio, Tonale i mikro umesto MiTo)? Nije mi realno da Alfa tako vidi svoju budućnost ukoliko nije prinuđena? A što se prodaje tiče, verujem da čak ni oni ne mogu večito presipati iz šupljeg u prazno i očekivati da se rade transfuzije iz drugih izvora, od države i slično. Jednom im mora pući film i da shvate da prosto ljudi neće više Alfe u dovoljnom broju da izdržavaju sami sebe nakon svih dosadašnjih pokušaja. Naravno, možda ja ne vidim dobro neke stvari, ali tu smo da diskutujemo i ukrštamo mišljenjaDejanGT napisao:E ne znam odakle potiče ta priča da Alfa mora da napravi džip koji će se dobro prodavati pa onda od zarađenih para da pravi sledeći model.
Ako je to zaista tako onda nema svrhe nervirati se, a možda ni insistirati na nekom određenom brendu. Ja ipak još uvek ne vidim stvari baš tako drastično, ali OK... Za sada ima šta da se vozi i to je ipak najvažnijeDejanGT napisao:Alfa Romeo je danas za FCA isto što su Fanta i Schweppes za kompaniju Coca Cola. Kad je vodica žuta zove se Fanta, a kad je zelena zove se Schweppes, ali Coca Cola je svakako keva i radi s tim šta hoće. A isto tako i ne radi ono što neće.
@ Tricolore
Taj dečko iz USA gotovo svakodnevno pravi klipove i izgleda da je baš velik fan Italijana, posebno Masera i Alfe. Lepo je videti da se neko preko bare toliko angažuje, čak i ukoliko je za to plaćen
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Paradoks je u tome da što više pokušavaju da nam predstave da su brendovi jedinstveni, autohtoni i jasno definisani, ono sve više isplivava da su uvezani u neku priču i spadaju u neku hijerarhiju u kojoj zapravo nema nikakve individualnosti.
Inače ovaj video je doktorirao na temu kako pričati skoro 7 minuta a ne reći apsolutno ništa.
Re: Novi pocetak (modeli)
Pa to ti i kažem... mi penimo zašto nema ovoga ili onoga a onda iznenada saznamo da sad moramo da vodimo računa i da Alfa ne zabode viljušku nekom Pežou u tanjir...Alfanatic napisao: Ako je to zaista tako onda nema svrhe nervirati se, a možda ni insistirati na nekom određenom brendu.
Paradoks je u tome da što više pokušavaju da nam predstave da su brendovi jedinstveni, autohtoni i jasno definisani, ono sve više isplivava da su uvezani u neku priču i spadaju u neku hijerarhiju u kojoj zapravo nema nikakve individualnosti.
Inače ovaj video je doktorirao na temu kako pričati skoro 7 minuta a ne reći apsolutno ništa.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Čovek samo prenosi glasine koje čuje, a znamo svi kako i koliko (ne) cure informacije sa vrha. Koliko smo mi u rebusu, toliko je i on, a poslednjih dana je izbacio gomilu videa na tu temu. Klipovi koji jesu interesantniji jesu oni koji do detalja predstavljaju Alfine i Maserati modele, pri čemu je i posedovao Ghibli. Bukvalno je domaći na placu u Daytona Beach-Florida. Ne kažem da radi nešto epohalno, ali ponavljam da je najbolje u celoj priči što se neko tako uporno bavi Alfama i Maseratijem preko bare. Ako je doprineo da se dodatno proda neki komad, kapa dole:
https://www.youtube.com/channel/UCXKKHA ... UYQ/videos
https://www.youtube.com/channel/UCXKKHA ... UYQ/videos
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Suviše je rano za diskusije ovakvog tipa. Mislim da ni oni koji do donose odluke ne znaju sve...znaju globalno neke stvari, ali biće tu gomila usputnih promena, manjih i većih. Tabloidnih natpisa biće uvek...kao i što i naši tabloidi znaju sutradan šta su pričali Putin i Merkel o Kosovu...
Acqua-Olio-Benzina