Maserati na bazi Alfe

Alfa Romeo MiTo forum | Alfa Romeo Giulietta forum | 4C | GIULIA | Prototipi
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Maserati na bazi Alfe

Pet Nov 04, 2005 7:03 pm

Italijanski Maserati je najavio da ce uskoro predstaviti novi kabriolet, jeftiniji od bilo kog u trenutnom programu (70.000 evra), koji bi trebalo da mu pomogne u takmicenju sa Porseom ili cak Audijem. Kako je planirano, novajlija bi na trziztu trebalo da se pojavi 2007. godine i to na mehanici novog kabrioleta Alfa Romea pod nazivom "spajder", koji ce biti predstavljen sledeceg marta u Zenevi. Rec je o tehnoloskoj osnovi na kojoj se vec sada radi i kupe "brera", pokazan pocetkom ove godine. U Maseratiju se nadaju da ce im novi automobil, kome ce inace biti podaren i pogon na sva cetiri tocka, pomoci da do 2010. godine ispune plan o povecanju prodaje na 10.000 vozila godisnje.

preuzeto iz "SAT Plus", broj 119, 3. novembar 2005.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Nov 10, 2005 7:52 pm

Pa, ako je po istoriji, ko god se druzio sa Maseratijem, lepo je prosao. Aludiram na Citroen-Maserati - u vreme kada se pojavio, bio je bar 10 godina ispred svoga vremena, a Maseratijev motor je u tome dosta pomagao.

Ako je tako bilo, zasto ne bi bilo i obrnuto? Red je da i Maserati od nekoga nesto pozajmi, a od koga boljeg u Italiji ako ne od Alfe?

Mada, ne znam sta bi oni mogli da izbace sto ce biti socnije od Brere ...

Pozdrav,
DVV
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Čet Nov 10, 2005 9:19 pm

Maserati Alfi dolazi kao balast, verovali ili ne. Kako?

Maserati posle fine prodaje i uspeha na trzhishtu belezhi fine rezultate, ali nema razvijenu osnovu na kojoj bi radili nove modele. Ta osnova je upravo iz 159-ke koja se predvidja i za eventualni dzip koji "Maser" treba izbaciti...

Jedina svetla tachka generalno u Fiat grupaciji je Alfa (izuzimajuci Ferrari), dakle firma koja je poslovala 2004 i 2005 sa pozitivnim saldom. U opshtoj besparici Fiat grupacije, prelazi se na sistem; Muzi tamo gde ima mleka.

Sumnjam da ce Alfa dobro proci u ovom "braku"... :? A generalno i krajnji kupci, preko kojih ce se morati naplatiti sav taj prestizh koji je odshkrinuo vrata. Da ne pricham o 8C koja verovatno nece postati realnost zbog koshenja sa Maserati-em i oduzimanja trzhishta pomenutom (totalno pogreshna politika).
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Nov 11, 2005 1:32 am

Pa vidi, nisam bas siguran da je to tako.

Maserati jeste bio problem, ali koliko sam imao prilike da vidim, njima ne ide lose u poslednje vreme.

Dalje, i Alfa i Maserati su u okviru iste kuce, pri cemu se ipak klijentela dosta razlikuje. Logicno je ocekivati da ce doci do podele platformi, tj. da ce obe marke, a mozda i vise od dve, koristiti iste platforme. Obzirom na ravoj platforme, vreme i cenu, tesko da moze biti drugacije.

I Alfa koristi platforme koje ce koristiti i GM (ako prezive ovaj danasnji skandal!), kao sto su "novi" Alfini motori zapravo stari GM/Opel motori u osnovi, ali sredjeni od strane Alfe. Uzgred - ne mogu da odolim! - kad se nisam upiskio od srece na novi motor od 1.859 ccm; to je u osnovi isti moj motor iz Daewooa, poznati Opel motor od 2 litra (86x86 mm), sa skracenim hodom.

Ima ljudi koji mosle da je to najbolji motor koji je GM Europe ikada napravio, a ja sam jedan od njih. Pa racunam, kada Alfa uzme takvu osnovu, i doradi je po svome, onda bi to mogao da bude motor kakav se sanja. 160 KS, 190 Nm, direktno multipoint ubrizgavanje, sve sto se pozeleti moze! Znas kada ce Opel da napravi takav motor? Nikada ili kasnije.

Zakljucak - nista ne MORA biti lose, zavisi kako odrade posao, sto znaci i koliko pametno odrede segmente kupaca.

Pozdrav,
DVV
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Pet Nov 11, 2005 3:09 am

Heh ima logike tvoja pricha. :)

Pazi shto se tiche platforme 159-ke, dotichna nije GM vec naprotiv, projekat koji je koliko znam, Alfa poruchila kod Saab-a. Saab je odradio deo posla, a zatim po naredjenju GM-a, napustio projekat koji je Alfa zavrshila (nek' me ispravi neko ako greshim...).

Sad cesh reci, ok - oboje su bili pod GM-om. Poenta je da je sam GM minirao tu platformu... :| Nisam upoznat o prichi motora GM/opel :? Znam jedino da V6 dolazi iz Holdena, koji je dobio odlichne ocene za dizajn i performanse istog... E sad, koliko su ta "creva" povezana - 'bem li ga. :roll:

JTD se zna odakle dolazi i ko ga sve kupuje. :twisted: :twisted: :twisted:

Da se vratimo na Maserati i Alfu; koliko god izgledalo smeshno: Maser nema para da investira u razvoj novog podvozja, a sama chinjenica da ce on pre svega dotichnu iskoristiti za minimum dva modela - govori o superiornosti istog.

pozz
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Pet Nov 11, 2005 3:44 am

Alfa i Saab su zajedno pod kontrolom GM razvijali tzv. "premium" platformu. GM je "naredio" da se stane zbog skupe konstrukcije, Saab je stao, ali u Alfi su istrajali na tome, pogotovu bivsi sef Nemac - Kalbfel. S obzirom na prve impresije, u Alfi su doneli dobru odluku. Maserati pod Ferrarijem nije mogao vise da ide "na gore" da se ne bi sudario sa nekim Ferrarijem u prodaji, vec se planira jedan jeftiniji model i verovatno dzip koji ce se bazirati na studiji Alfe Kamal. No, ako ode "na dole" onda ce se opet kad-tad sudariti s nekom Alfom - Brera GTA, buduca 169 GTA sa Quattroporteom...Da li ce biti nesto dobro iz ovog braka tesko je predvideti...Alfa dobija odlican kvalitet koji je Maserati dobio od Ferrarija, servisnu i dilersku mrezu u Americi (mala, ali ipak i to je nesto za pocetak), V8 motor, Maserati od Alfe mogucnost da dalje investira u jeftinije modele, savremenu i kvalitetnu masovnu tehnologiju - premium platforma, q4, mozda i dizeli... Plasim se da Maserati ne pokvari svoj kvalitet masovnijom proizvodnjom i da se Alfi "ne da" da joj se modeli razvijaju u snazi i ekskluzivnosti...i ah, da 8c...k`o o cemu ja o tome samo kukam...
Acqua-Olio-Benzina
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Pet Nov 11, 2005 3:58 am

Da, najstrashnija je ta chinjenica da u automobilskoj industriji sjedinjavanjem kompanija preduzimaju suprotne korake, a u kontekstu "sudaranja" oko ciljanja krajnjeg korisnika...

Vezano za brand-ove, u autoindustriji josh uvek ne vlada (na zhalost) zakon o posvecenosti krajnjeg korisnika odredjenom brand-u, zato i sva ta izbegavanja i mimoilazhenja oko klasa... Italijani su medju prvima uveli multibrand u modi "pod jednim sheshirom" sa bukvalnim poklapanjem ciljeva shto se tiche krajnjeg korisnika, nadam se da ce i u autoindustriji biti medju prvima... :|

Nadajmo se najboljem, a opet i 8C... Shto da ne? :D
Btw, ne verujem da ce Maser uleteti u probleme bolesti hiperprodukcije, godishnji plan za 2006. im je chini mi se 10.000 automobila..(?)
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Pet Nov 11, 2005 10:34 am

Btw, ne verujem da ce Maser uleteti u probleme bolesti hiperprodukcije, godishnji plan za 2006. im je chini mi se 10.000 automobila..(?)
Nadam se i ja i realno je da tako bude, mada...desavalo se to (Porsche na 944,pa su ga totalno revidirali i napravili 968)...plasi me zbog toga sto ce praviti jeftinije modele, a onda je uvek prilaz...jeftiniji. Ipak je Ferrari sto se tice kontrole kvaliteta ozbiljnija firma od Alfe. Secam se kad su uzeli prethodni Quattroporte da sredjuju (posto je firmu preuzeo Ferrari), cak su mu i farbu promenili...bio je to verovatno najzesci update nekog modela, a da se skoro nista nije ni vodelo golim okom.
Btw, Breru ce sklapati u Pininfarini koji je poznat po jako ozbiljnom kvalitetu produkcije :o
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Nov 11, 2005 11:37 am

Negde sam procitao (verovatno u nekom "Car" casopisu) da razvoj jednog motora, od ideje do spremnog za proizvodnju, traje najmanje tri godine i kosta najmanje $400 miliona. Nov model automobila kosta preko $1 milijardu i traje najmanje 4 godine.

Renault je prvi probio tu barijeru - Megane je razvije za 29 meseci i kostao je ispod $500 miliona.

Sa takvim troskovima pred sobom, u situaciji u kojoj se maticna kuca Fiat nalazi, Alfa nije imala bas mnogo cemu da se nada. Plus, Fiat je bacio maleten sve resurse na razvoj Grande Punta, segment u kome je Fiat objektivno nekada bio dominantan, a sada jedva da je neki veci igrac.

Ako mene pitate, momci iz Alfe su uradili jedinu pametnu stvar u takvim okolnostima. Uzeli su ponudjeno, GM motore i platforme, i od njih uradili sta se moglo. Po meni, ako se pogleda nova 159-ka, i posebno Brera (Mamaaaaaaa!!!!), ne vidim kako mogu da omanu. Sada samo treba da iz studije Brera izvuku Coupe i Spider, i na konju su. Posle mogu sefte da revidiraju 147 seriju, koja je isto tako vec zrela za novo. Mislim, 147 sa 2 litra i 150 KS 0-100 za 9,3 sekunde? To danas rade svi, to nije vredno Alfe, isuvise je konfekcijski.

Opet u makro plan. Fiat prikazuje Grande Punto, koji bar po slikama i onome sto Luka prica, a prica da ce biti u ponudi i divljije verzije, jer "to se ocekuje od italijanskih automobila", mislim da se Fiat uopste sprema na veliki come-back. Izgleda da ih je L'Avocato (Gianni Agnelli), koji ih je uzdigao krajem 60-ih i tokom 70-ih kasnije i srusio mediokritetnim modelima. Luka deluje kao covek spreman da to promeni - SVE to, a to znaci i Alfu.

Zato imam utisak da su dva modela koji ce oznaciti pocetak velikog povratka na velika vrata obe marke biti Grande Punto i nova 159-ka, te iz Brere izvedeni kupe i kabrio. Motore je Alfa odavno apsolvirala.

Ako zaista bude tako nekako, i Maserati ce biti ukljuce u celu pricu. Njegova uloga je jasna - on mora da se pozicionira izmedju Alfe i Lancie na donjem delu i Ferarrija na gornjem delu. I mora da odrzava u zivotu opsti imidz marke.

Da bi to mogao, on ce radije uzeti Alfinu platformu i nadograditi je nego preskupu Ferarrijevu i pojednostavljivati je. Licno smatram da je to dobro za obe marke, jer veca serija znaci nizu cenu, a obe su ipak JAKO ozbiljne kuce, nemojmo se zavaravati.

Jedini problem koji tu vidim je neki srednji motor. Maserati ima problem samo jednog motora (ne racunam onaj V12 za onu trkacku alu), onaj V8, koji je fin, ali to nije TO. I njima bi trebao jedan manji i jeftiniji motor, da imaju kakav-takav izbor, a Alfi bi opet dobro dosao jedan veci motor, da mogu da se sire nagore. Sada su im ubili onaj njihov V6 u korist GM-ove verzije - nisam siguran da im to ide u prednost, jer uz svo postovanje GM-a, oni jednostavno ne prave motore onako kako to rade Italijani.

Sta ce tu da urade, videcemo. To je problem koji se nalazi ispred cele Fiat grupe, jer onaj od 5 cilindara i 2,4 litra, koji ide u Stilo Abarth, se bas nije nesto pokazao (mada, da ga uzmu Alfisti u ruke, propevao bi i on).

Izvinjavam se na meditativnom tonu, ali ja jako pratim sta se desava sa Alfom, u koju sve nekako gledam pa vidim one divne i nezaboravne modele moje mladosti, kao GT Junior 1.3, 1.6, 1750 i na kraju 2000, pa Berlinu sa 1750 ccm (design Bertone, a u Bertoneu jedan klinac po imenu Giorgio Giugiarro), pa Alfetta - nju kad vidim, i danas 'ocu da umrem!

Pozdrav,
DVV
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Nov 11, 2005 12:57 pm

Mislim da ovom sinergijom Maseratija i Alfe obe firme mogu samo da dobiju,Alfa bolju dilersku mrezu i V8, Maser platformu jeftiniju tehnologiju...ne verujem da ce doci do sudaranja izmedju modela ove dve firme ali sto da ne nek dodje do sudaranja to bi znacilo da obe firme beleze odlicnu prodaju jel ako nema rasta prodaje nema ni "sudaranja".

Pritom ako je tacan podatak da Maser planira 10.000 za sledecu godinu on i dalje zadrzava exclusivu tako da ne verujem da moze da bude neki problem.
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Pet Nov 11, 2005 3:58 pm

Eh 156V6, problem je shto shefovi upravo u startu planiraju da izbegnu "sudaranje" - to je najveci problem. :( Nadam se naravno, da ce jednog dana 8C ipak zazhiveti i to, shto da ne, bash uz pomoc Maseratija... Mislim, nije da cu moci da je kupim, ali cu makar moci da je vidim a da ne odem u muzej i trazhim salu za "zaboravljene projekte". :(

Ovo je vrlo interesantan zaplet, jedva chekam razvoj situacije...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Nov 11, 2005 4:27 pm

Alfa Romeo and Maserati have jointly developed a new transaxle, with the economies of scale related to parts sharing in mind.

Alfa's Progetto 941, which will replace the Alfa 166
Slika
Maserati GT Wagon
Slika

The impressive new 4-litre V8 Alfa Romeo VM Diesel engine, derived from the modular 3-Litre VM VR630 V6 Diesel unit, and fitted with Multiair, will serve as the diesel option for both Alfa's Progetto 941 and the Maserati GT Wagon.

Maserati sa dizel motorom? Posle Jaguara samo je bilo pitanje vremena...

Alfa sa V8 motorom? Bilo je krajnje vreme...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Nov 11, 2005 6:17 pm

E deco, ne secate se vi Alfa Romeo Montreala ...

More, sto su oci ispadale, nego su i usi trokirale od zvuka, a gace se punile kako je to lepilo za sediste. Design by Bertone, naravno, ostalo by Alfa Romeo.

[size=18:3c93fbbb25]NAJLEPSI ZVUK V8 MOTORA KOJI SAM IKADA CUO![/size]

[size=12:3c93fbbb25]Da je Julija znala za Alfu, Romea ne bi ni pogledala!

Pozdrav,
DVV[/size]
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Pet Nov 11, 2005 7:40 pm

@DejanV
Dobro, dobro, secamo se, videli, culi (u Zagrebu, crveni, ZG table, pre 20-ak godina na benzinskoj pumpi). Imas jedan film sa Michaelom Cainom kako se jurca po Alpima sa nekom ribom u Porscheu, to ti je najbolje snimljen Montreal u akciji. Ipak, istini za volju - mnogo je slabo lezao, krivine mu nisu bila jaca strana. I da - auto koji ima ogroman procenat onih koji su i danas u voznom stanju jer je izradjen strahovito kvalitetno...i tezak za restauraciju.
Acqua-Olio-Benzina
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Sub Nov 12, 2005 3:49 am

OffThread odrezan i zavrshio u Opstim diskusijama o automobilima, kome god nije jasno neka prochita pazhljivo PRAVILNIK ARCS FORUMA!

Na ovu akciju se NECE prihvatati nikakve zhalbe!

Mod team ARCS

P.S. Ovaj post ce biti obrisan u roku od 24h.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Nov 12, 2005 12:14 pm

Lepo se mi pozelesemo i Alfi i Maseratiju - sada jos da vidimo sta ce da bude od svega toga.

Licno bih bio skeptican da Luke de Monte.... nije capo di tutti capi. On je ipak dokazao da zna i ume. "Mesa" ima, moze se mnogo toga, ali ostaje cinjenica da sve to ipak visi na oporavku Fiata. Ispada da bi sa Alfom i Maseratijem bilo sve kako treba, mi treba da navijamo za uspeh Grande Punta, kao kicme prodaje Fiata.

Pozdrav,
DVV

P.S. Killaz per il Duce!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Nov 12, 2005 1:48 pm

Opet u makro plan. Fiat prikazuje Grande Punto, koji bar po slikama i onome sto Luka prica, a prica da ce biti u ponudi i divljije verzije, jer "to se ocekuje od italijanskih automobila",
koliko citam u stampi, te divljije verzije su Jtd (120 i 130hp), benzinski motori su potpuno zapostavljeni (bar u pocetku proizvodnje)
izgleda da "adrenalin&diesel" ima sve vecu prodju na trzistu, takav je trend u evropi, svi bi hteli performasne a da ih ne udara po dzepu. verovatno fiat prati te trendove (a ne tradiciju) ne bi li se izvukao iz krize :roll: svi hvale kvalitet fiat/alfa diesela, jer i sami su imali pionirsku ulogu u razvijanju commonrail-a ali.... :? da li se to ocekuje od italijanskog automobila kao sto kaze dejanV


p.s. mogao bi da se promeni naziv teme u "buducnost grupe" posto je otisla drugim tokom
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Nov 12, 2005 4:01 pm

Prema izjavi citiranoj u casopisu "Car" iz oktobra ove godine, Luka di Montezemolo je jasno i glasno rekao da ce se kasnije prikazati i sportskije verzije Grande Punta, "jer je FIAT italijanska fabrika, a to se ocekuje od italijanskih fabrika".

On ocigledno nije naveo koji motori ce biti korisceni, to se ja onako pun nade neckam da bi bas bilo ludo da to bude ovaj benzinac od 1,86 litara i 160 KS.

Inace, ovo realno gledano NIJE off topic, jer sudbina cele grupacije zavisi od tog jednog kljucnog modela. Dakle, kako ce ziveti Alfa i Maserati zavisi od stanja FIAT-a. Prema tom stanju ce se praviti i svi drugi buduci planovi.

Izmedju kraja ponude Alfe i pocetka ponude maseratija postoji jedna ogromna zjapeca rupa. Oni dakle imaju tri opcije:

1. da Alfu podignu po nivou ponude;
2. da Maserati spuste po nivou ponude, i
3. obe stvari zajedno.

Licno mislim da ce uraditi ono pod 3, ali - zivi bili pa videli.

Pozdrav,
DVV

Povratak na “Alfa Romeo Nuova Razza”