Turbine Overboost
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
Post
Turbine Overboost
Da li neko moze da preporuci dobrog dijagnosticara sa mozda malo boljom opremom za dijagnostiku i malo vise mozga?
Naime na mojoj Alfici 2.4 MJTD 175 ks, postoji problem javljanja prevelikog pritiska turbine i paljenja Check Engine-a (MCSF), kada se predje 3-3.5 K RPM... od 4-te brzine pa na vise...
Cini mi se da dijagnosticke sposobnosti par majstora kod kojih sam bio nije bas na zavidnom nivou...
Treba neko da vidi sistem varijabilne geometrije turbine, a da mi ne najavljuje kako treba da se skine turbina da bi se proverilo, ili da pocne da menja redom sve senzore bez da na neki nacin ispita da li su u redu...
Na stranim sajtovima citam razne nacine testiranja ispravnosti turbine, nesto sto mi niko nije predlozio kod nas...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... s-fix.html
Pozdrav
Naime na mojoj Alfici 2.4 MJTD 175 ks, postoji problem javljanja prevelikog pritiska turbine i paljenja Check Engine-a (MCSF), kada se predje 3-3.5 K RPM... od 4-te brzine pa na vise...
Cini mi se da dijagnosticke sposobnosti par majstora kod kojih sam bio nije bas na zavidnom nivou...
Treba neko da vidi sistem varijabilne geometrije turbine, a da mi ne najavljuje kako treba da se skine turbina da bi se proverilo, ili da pocne da menja redom sve senzore bez da na neki nacin ispita da li su u redu...
Na stranim sajtovima citam razne nacine testiranja ispravnosti turbine, nesto sto mi niko nije predlozio kod nas...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... s-fix.html
Pozdrav
- vnov
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6TS 120ks+chip
Ex Alfa Romeo Sprint QV 1.7 8v
Ex Škoda Octavia A5 FL 1.4TSI
Ex Fiat Punto Sporting 1.2 16v
Ex Alfa Romeo GT 1.9jtd 16v
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.4 tb 2020
Škoda Kodiaq
Peugeot speedfight 3 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- dovlax2
- Garaža: 156 2.4jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbine Overboost
da pomognem
imao sam isti problem i rešenje je bilo skidanje turbine i nošenje kod majstora na čišćenje (50€)
inače 3 stvari mogu da prouzrokuju prepunjavanje turbine: 1. ventil pritiska turbine (onaj pirburg) inače jako retko crkava
2. crevca od i do tog ventila su negde napukla i ventil ne može dobro da radi
3. zaprljanost krilaca promenjive geometrije
nadam se da sam malo pomogao
imao sam isti problem i rešenje je bilo skidanje turbine i nošenje kod majstora na čišćenje (50€)
inače 3 stvari mogu da prouzrokuju prepunjavanje turbine: 1. ventil pritiska turbine (onaj pirburg) inače jako retko crkava
2. crevca od i do tog ventila su negde napukla i ventil ne može dobro da radi
3. zaprljanost krilaca promenjive geometrije
nadam se da sam malo pomogao
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbine Overboost
Ako je crevo vakuuma napuklo ili spalo, pa nema vakuuma, Alfa bi vukla tek od 3000o/min, ali bez MCSF greške. Slično je i ako je crk'o overboost ventil (obično "Pierburg")...
a) Možda je poluga za promenu nagiba krilaca turbine (ide iz vakuum aktuatora) zaglavljena u položaju za mali broj obrtaja - problem rešava WD40...
b) Liči mi i na "prekratku" polugu za promenu nagiba krilaca (neko se igrao sa onom maticom). Ako je poluga kraća samo za 1mm-1.5mm tada na malim obrtajima Alfa vuče k'o sumanuta, a preko 3500o/min (u četvrtoj/petoj brzini) javlja MCSF grešku zbog prevelikog pritiska turbine...
c) Moguće je i da je neko uradio remap samo dizanjem pritiska turbine, a nije promenio tj. podigao vrednosti limitera...
d) Moguće je i da su krilca zapekla, ali u položaju za mali broj obrtaja... Kako vuče na malom broju obrtaja?
Samo u slučaju d) turbina mora da se skida i čisti - ovde u NS to radimo u "NS Remont" turbo servisu u Veterniku - majstor je Saša - može da sredi i a) i b).
a) Možda je poluga za promenu nagiba krilaca turbine (ide iz vakuum aktuatora) zaglavljena u položaju za mali broj obrtaja - problem rešava WD40...
b) Liči mi i na "prekratku" polugu za promenu nagiba krilaca (neko se igrao sa onom maticom). Ako je poluga kraća samo za 1mm-1.5mm tada na malim obrtajima Alfa vuče k'o sumanuta, a preko 3500o/min (u četvrtoj/petoj brzini) javlja MCSF grešku zbog prevelikog pritiska turbine...
c) Moguće je i da je neko uradio remap samo dizanjem pritiska turbine, a nije promenio tj. podigao vrednosti limitera...
d) Moguće je i da su krilca zapekla, ali u položaju za mali broj obrtaja... Kako vuče na malom broju obrtaja?
Samo u slučaju d) turbina mora da se skida i čisti - ovde u NS to radimo u "NS Remont" turbo servisu u Veterniku - majstor je Saša - može da sredi i a) i b).
Alfa je stil... ostalo je status...
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbine Overboost
Ne znam za turbine sa promenjljivom geometrijom ali ako crkne ventil onda nema pristiska.
- pedja_156
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd, 115 ks
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
Jel moze neko malo da pojasni postupak ciscenja tih krilaca ili podmazivanja??
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/ind ... opic=40167
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
Na malim obrtajima auto vuce sasvim dobro.
Na Internetu sam nasao savet da skinem crevo sa tog ventila i da probam tako da provozam auto. I zaista, auto je ispod 3.000 rpm bio mrtav, a onda je krenuo da vuce, mada ne nesto posebno. Moj zakljucak je da su krilca u turbini i creva ok. Mozda je problem taj ventili ili nesto drugo...
Par majstora kod kojih sam isao nisu mi delovali da im je poznata problematika, zato bih radije otisao kod nekog ko ima iskustva sa tim.
Za ove policajke, poput moje, sam cuo na par mesta da su cipovane, mozda je tu neki problem, mada me cudi da bi Italijani to uradili lose...to je, tako kazu, fabricki tjunirano...
Na Internetu sam nasao savet da skinem crevo sa tog ventila i da probam tako da provozam auto. I zaista, auto je ispod 3.000 rpm bio mrtav, a onda je krenuo da vuce, mada ne nesto posebno. Moj zakljucak je da su krilca u turbini i creva ok. Mozda je problem taj ventili ili nesto drugo...
Par majstora kod kojih sam isao nisu mi delovali da im je poznata problematika, zato bih radije otisao kod nekog ko ima iskustva sa tim.
Za ove policajke, poput moje, sam cuo na par mesta da su cipovane, mozda je tu neki problem, mada me cudi da bi Italijani to uradili lose...to je, tako kazu, fabricki tjunirano...
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
I da, zaboravio sam da spomenem, cak i sa skinutim crevom sa ventila i relativno kilavom vucom automobila, kompjuter je opet objavio gresku...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbine Overboost
Grešku P0235 - preveliki pritisak turbine ili neku drugu?
Idi na dijagnostiku da ti neko pročita kodove svih grešaka koje su se pojavile, zatim neka izbriše sve greške, pa vozi ponovo (može i sa skinutim vakuum crevom), da vidimo koje se sve greške javljaju.
Ako i sa skinutim vakuum crevom javlja P0235, možda je ono d).
Trebalo bi uraditi i sledeću proveru: u FiatECUScan softveru meri se "Boost Control Solenoid"... On varira (za nečipovani 1.9 JTD) od 75% (ler) do 30% (veliko opterećenje). Ne znam vrednosti za 2.4 JTD, ali su tu negde...
Idi na dijagnostiku da ti neko pročita kodove svih grešaka koje su se pojavile, zatim neka izbriše sve greške, pa vozi ponovo (može i sa skinutim vakuum crevom), da vidimo koje se sve greške javljaju.
Ako i sa skinutim vakuum crevom javlja P0235, možda je ono d).
Trebalo bi uraditi i sledeću proveru: u FiatECUScan softveru meri se "Boost Control Solenoid"... On varira (za nečipovani 1.9 JTD) od 75% (ler) do 30% (veliko opterećenje). Ne znam vrednosti za 2.4 JTD, ali su tu negde...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
Upravo tu gresku javlja.
Medjutim javio je tu gresku i nakon probe sa skinutim crevom.
Medjutim, da su krilca zaglavljena zar ne bi trebao auto isto da ide?
Meni je auto bio mrtav do 3000 rpm, sto je po meni indikacija da krilca nisu zaglavljena....
Medjutim javio je tu gresku i nakon probe sa skinutim crevom.
Medjutim, da su krilca zaglavljena zar ne bi trebao auto isto da ide?
Meni je auto bio mrtav do 3000 rpm, sto je po meni indikacija da krilca nisu zaglavljena....
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbine Overboost
Mislio sam na zaglavljivanje u nekom "srednjem" položaju, u kojem ne vuče dobro za mali broj obrtaja, a na većem broju obrtaja je to suviše veliki ugao nagiba krilaca, pa dolazi do P0235... Ali to je sve možda...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
Ne znam za servis turbine, ali jedino on je ovde spomenut kao dobar dijagnosticar...
a necu da mi neko odmah skida turbinu a da prethodno ne proveri ostale stvari koje mogu biti uzrok...
a necu da mi neko odmah skida turbinu a da prethodno ne proveri ostale stvari koje mogu biti uzrok...
- ale944
- Contact:
- Garaža: Porsche 944 turbo, Alfa 147 selespeed,Alfa Crosswagon, Panda 0.9
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
javi se , pogledacu ti ja sta se desava, dijagnostika je besplatna
tel 065 4 944 944
tel 065 4 944 944
http://www.novaspeed.rs ChipTuning
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
Evo privodi se kraju i ova drama....
Nakon detaljnje dijagnoze koja je trajala skoro 2 sata, doslo se do zakljucka da je ipak varijabilna geometrija delimicno zaribala i da ne moze da se "razglavi" bez demontaze turbine...
Medjutim!
Prilikom demontaze turbine, utvrdjeno je da postoji luft u osovini turbine i da su krila turbine malo izgorela (przili je italijanski panduri tako da mora da se odradi kompletan remont
320 EUR za remont + 50-100 EUR ruke
Sutra ce da padne montaza turbine pa cu videti..
Eto... svaki problem ima resenje....a resenje i cenu...
No sta je tu je...konacno cu videti kako 175 KS zaista ide, to me jedino tesi
Nakon detaljnje dijagnoze koja je trajala skoro 2 sata, doslo se do zakljucka da je ipak varijabilna geometrija delimicno zaribala i da ne moze da se "razglavi" bez demontaze turbine...
Medjutim!
Prilikom demontaze turbine, utvrdjeno je da postoji luft u osovini turbine i da su krila turbine malo izgorela (przili je italijanski panduri tako da mora da se odradi kompletan remont
320 EUR za remont + 50-100 EUR ruke
Sutra ce da padne montaza turbine pa cu videti..
Eto... svaki problem ima resenje....a resenje i cenu...
No sta je tu je...konacno cu videti kako 175 KS zaista ide, to me jedino tesi
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
A da...
Od veceras postajem samac posto ce me devojka sigurno izbaciti iz kuce posto vise para trosim na auto nego na nju
Zivela Alfa
Od veceras postajem samac posto ce me devojka sigurno izbaciti iz kuce posto vise para trosim na auto nego na nju
Zivela Alfa
- Ducero
- Contact:
- Garaža: 145 Bomber,ostatak garaze zauzimaju bicikle
- Lokacija: gargantua
- Lokacija: Kraljevo
Post
Re: Turbine Overboost
Novialfista napisao:A da...
Od veceras postajem samac posto ce me devojka sigurno izbaciti iz kuce posto vise para trosim na auto nego na nju
Zivela Alfa
I like big, fat men like you. When they fall, they make more noise. And sometimes they never get up.
https://www.facebook.com/pages/Ducero-C ... 409?ref=hl
https://www.facebook.com/pages/Ducero-C ... 409?ref=hl
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
Da li neko ima iskustva sa remontovanom turbinom?
Sad me polako hvata frka koliko ce da traje remontovana turbina...
Sad me polako hvata frka koliko ce da traje remontovana turbina...
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Turbine Overboost
ako se uradi sa originalnim delovima i pravim alatom i istestira posle u dobrom servisu...
kojih ima 2 kod nas koliko znam...
traje koliko i nova... sve potrosno se menja... za tu cenu bi trebalo da budes srecan narednih 50-60k km...
kojih ima 2 kod nas koliko znam...
traje koliko i nova... sve potrosno se menja... za tu cenu bi trebalo da budes srecan narednih 50-60k km...
- Novialfista
- Garaža: Alfa 156 SW, 2.4 JTD 20v 2005 god...ex policijska iz Italije...
A od skoro i Alfe GT JTS Blackline :) - Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
Turbina zamenjena i fercera ali avaj!
Majstor je promenio i sklop membrane a (verovatno) nije podesio pa mi je sad auto trom do 1.800-2.000 rpm... tek tad zakiva i vuce, doduse dobro...mada primecujem da manje trosi, mozda sto manje vremena je u boost-u...
A tako me mrzi da reklamiram, da dokazujem sta sad nije dobro, da se sve rasklapa itd...polako pocinjem da mrzim majstore
Majstor je promenio i sklop membrane a (verovatno) nije podesio pa mi je sad auto trom do 1.800-2.000 rpm... tek tad zakiva i vuce, doduse dobro...mada primecujem da manje trosi, mozda sto manje vremena je u boost-u...
A tako me mrzi da reklamiram, da dokazujem sta sad nije dobro, da se sve rasklapa itd...polako pocinjem da mrzim majstore
- pejo
- Contact:
- Garaža: ALFA 156
- Lokacija: novi sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Turbine Overboost
A tako me mrzi da reklamiram, da dokazujem sta sad nije dobro, da se sve rasklapa itd...polako pocinjem da mrzim majstore [/quote]
svaka ti je njegosheva,i ja posle pljujem sam sebe shto im nisam rekao ali jbg
svaka ti je njegosheva,i ja posle pljujem sam sebe shto im nisam rekao ali jbg
MISLIO SAM...je majka svih zajeba
moj mob 069/1468-109 viber
moj mob 069/1468-109 viber
- ale944
- Contact:
- Garaža: Porsche 944 turbo, Alfa 147 selespeed,Alfa Crosswagon, Panda 0.9
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Turbine Overboost
verovatno polugicu od varijabilne geometrije nije vratio na odgovarajucu meru.. ali to mozes i sam , lako je dostupna..
http://www.novaspeed.rs ChipTuning