Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 46 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2
  Štampa

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
Autoru Poruka
PostPoslato: Čet Sep 13, 2018 10:08 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 8:46 pm
Postovi: 141
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
.
Neke gornje viljuske imaju 'imbus rupu' kao ova:

Slika

Ona sluzi da se imbusom drzi kontra dok se zavija matica inace se konus okrece.
(Ili se imbus bitom okrece konus a kljucem drzi matica).

U mom slucaju ta 'imbus rupua' je bila 'razlokana' jer viljuska jeste reparirana i potice od neke stare koja je tucena po tom vrhu, koriscen slab imbus, ne nabijen dobro, dzan ukoso i sl. ... Sve ostalo na njoj je mozda OK, ali beskorisna je kad ne mozes da zavijes maticu. I tu sam izgubio par sati pokusavajuci da nesto uradim ali sam na kraju odustao. Plus sto dva dana cekam drugu, ali radih zadnji deo dok cekam. Od Trifunovica koju sam dobio nema tu rupu i konus se ne okrece. Tj. ima ih razlicitih.

Inace tema je pocela o rupama u karoseriji radi voska, ali alfa ima gomilu fabrickih otvora, evo ih u pragovima po nekoliko sa svake strane:

Slika

Zadnji deo spreman danas za rad:

Slika

Slika

Branici i 'tepisi' oko zadnjih tockova na pranju, a ti 'tepisi' imaju bar po kilo prljastine:

Slika

Inace pola dana i vise sam izgubio na skidanje zadnjeg branika. 4 od 8 onih torks sravova nije htelo da se odvije, makar da se slome. Morao sam brusilicom, burgijama i bijaks vrhovima da ih uklanjam. A ne da je bas pristupacno. Sreca sto sam nesto smiren ovih dana ... valjda sto zena ostala kuci, a ovde, gde sam, radim sam. U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ...
.


Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Čet Sep 13, 2018 10:26 pm 
OffLine
Drug Član
Drug Član
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 7:32 pm
Postovi: 6270
Lokacija: Zemun;Beograd
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
A i verovatno mu drago sto nije sam...


“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Vrh
 Profil  
 

 Tema posta:
PostPoslato: Čet Sep 13, 2018 11:27 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet Dec 23, 2010 3:55 pm
Postovi: 1923
Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe,Fiat 128 sport
Lokacija: B. Petrovac
Nešto tu drugo bilo problem sa tom viljuškom. Meni nikad nije trebala ta inbus rupa da bi zavrnuo. Nabiješ konus i on dovoljno uvati da se ne vrti i da možeš zategnuti.

Sent from maj el dži ge-2 manji


Vrh
 Profil  
 

Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Čet Sep 13, 2018 11:56 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet Apr 25, 2013 8:42 am
Postovi: 443
Lokacija: Beograd
Garaža: Yeti '12 TDI 4x4
147 '07 JTDm 8v
Fiesta '05 1.4 TDCI
Lokacija: BGD
OT
"U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ..."
Ovo sam se valjao od smeha. Moj kada čuje da neko ima 80 godina kaže "mladi ljudi", a ja mu kažem:od tebe je svako mlađi :)
Keep up the good work, kao što kažu:ko ima Alfu ima hobi za ceo život ;)

Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока


If it ain't broke, don't fix it.
Vrh
 Profil  
 

Re:
 Tema posta: Re:
PostPoslato: Pet Sep 14, 2018 12:10 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 11:05 pm
Postovi: 3578
Lokacija: NBG
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
interceptor je napisao:
Nešto tu drugo bilo problem sa tom viljuškom. Meni nikad nije trebala ta inbus rupa da bi zavrnuo. Nabiješ konus i on dovoljno uvati da se ne vrti i da možeš zategnuti.

Sent from maj el dži ge-2 manji


isto, nikad mi nije trebalo da nečim držim kontru. konus je dovoljan da drži.

e sad ako konus nije hteo da "uhvati" moguće da je neodgovarajući, tj da nisu pod istim uglom onaj na kugli i onaj na glavčini. u tom slučaju je bolje što si uzeo drugu viljušku.


Vrh
 Profil  
 

 Tema posta:
PostPoslato: Pet Sep 14, 2018 12:22 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet Dec 23, 2010 3:55 pm
Postovi: 1923
Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe,Fiat 128 sport
Lokacija: B. Petrovac
Pa to sam i ja pomislio

Sent from maj el dži ge-2 manji


Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Ned Sep 16, 2018 11:04 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 8:46 pm
Postovi: 141
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
.
U subotu zavrsena sva oblaganja tj, svi slojevi na celom podvozju. Potom radovi obustavljeni. Auto i dalje na klocnama, obavijen debljom folijom. Ja u Nisu, pocinjem da radim. Cekam vikend (i ako ukradem petak). Imam jos nekoliko dana posla na autu. Skinuo sam zadnje uporne uzduzne spone, ovde u Nisu cu izbiti silente i staviti poliuretane, ali za one manje silente na glavcini moram prvo da skidam diskove (srafovi da se izvade, pa izbijanje caura). Posle ovoga uglavnom pregled i dotezanje mosta i trapa i vracanje delova (interkuler, plastike, branici, auspuh, zamena par senora parkiranja na zadnjem braniku ...)

Ovde imam pitanje: dva unutrasnja senzora parkiranja na zadnjem braniku menjam novim (kineskim, aliexpres) i tu je sve OK, konektori dobri, a senzori upadaju fino u lezista tj nosace. Ali nosac jednog spolljnog je raskliman. Jos ranije se senzor od spolja na blagi pritisak pomerao ka unutra. Sada kada sam skinuo branik vidim da su ti nosaci okolo necim lepljeni. Meni sto pada napamet je da taj jedan lepim lepkom za soferke, koji i tako treba da kupim za bocne lajsne. Moze li lepak za soferke ili ima i treba sta drugo?

Takodje, imam 'procep' na spoju limova gde je dizano dizalicom to treba da zatvorim nekom 'zivom gumom' ili necim kao ono cime ptrkrivaju varove, spojeve. Sta je to tacno, sta da trazim i gde?

.


Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Pon Sep 17, 2018 1:23 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:23 pm
Postovi: 12799
Garaža: 2001. 156 JTD SP3
ex 156 JTD SW
ex 155 1.8 ts
ex 145 1.6 boxer
ex 33 1.7 ieqv
Lokacija: Krusevac
lepak za soferke lepi sve zivo i mnogo je jak, kad jednom zalepis senzor nema vise vadjenja, ako ga vec kupujes onda slobodno zalepi njime, a ovako i neki montaz kit tipa moment fix i sl. zavrsava posao.

za rascep izmedju limova uzmi sirovu gumu, tako se zove i kupuje ima je u ambalazi kao silikon, mada to redje vidjam, ili u kutiji pa kao plastelin izgleda ali isto tako mozes slbodno i tim lepokom za soferke da zapunis sem ako ne zjapi previse pa je onda sirova guma prakticnija


Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Pon Sep 17, 2018 1:45 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 2:58 pm
Postovi: 1433
Lokacija: Subotica
Garaža: Yugo 1.1EFI
Imas i neki sika lepak za limove, dosta dobro drzi i prilicno je elastican, bilo je na KP za 400din mislim 0.5kg pakovanje, mislim da bi to bilo bolje od sirove gume.


Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Pon Sep 17, 2018 3:10 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon Jan 23, 2012 10:18 pm
Postovi: 823
Garaža: 156 1.6ts
Lokacija: Bor-Zagubica
Postoji diht masa (sirova guma) u kartusi, kao silikon. Diht masa pojedinih proizvodjaca moze da se koristi za lepljenje, moze da se prefarba, itd.


Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Pon Sep 17, 2018 8:03 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 8:46 pm
Postovi: 141
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
.
Coo je napisao:
OT
"U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ..."
Ovo sam se valjao od smeha. Moj kada čuje da neko ima 80 godina kaže "mladi ljudi", a ja mu kažem:od tebe je svako mlađi :)

A kada ga pitaju: 'Stari kako je'?...Kaže: ... 'S obzirom na alternativu, nije loše'.

.


Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Pon Sep 24, 2018 4:58 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 8:46 pm
Postovi: 141
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
.
Uglavnom sam zavrsio sta sam hteo.
Ostale neke sitnice … pozadi u gepeku plastika (koja je skidana radi skidanja branika) ... plastika oko rucne ... ne radi mi zadnja jedna pozicija (nesto sam raskacio) i sl. ... ali to cu ovde, mada ne danas, jer je hladno. Inace alfa je dosta bolja, zbog promene trapa napred, rupe jeva oseca, plus manje dimi … bilo mi pocepano crevo interkulera pa sam ga ulepio, ali kupicu drugo … (koliko sam cuo samo spider ima ovde da se prodaju i nisu losa).

Moram na centrirnje trapa i treba da mu stavim lajsne bocne. A moja desna lajsna je polomljena u zadnjem kraju plus tu mi treba poklopac na njoj. Ako neko zna za solidne lajsne ili jednu, tu desnu od restajla ili bar desni poklpoac neka javlja ... evo nekih slika sa kraja radova :

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


.


Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Pon Sep 24, 2018 6:06 pm 
OffLine
Drug Član
Drug Član
Korisnikov avatar

Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 7:32 pm
Postovi: 6270
Lokacija: Zemun;Beograd
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Bogami, svaka cast na radovima :gr8:


“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Pon Sep 24, 2018 6:44 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon Jan 23, 2012 10:18 pm
Postovi: 823
Garaža: 156 1.6ts
Lokacija: Bor-Zagubica
Super :)


Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Pon Sep 24, 2018 7:37 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Apr 17, 2013 11:14 pm
Postovi: 104
Garaža: Alfa Romeo 146 ts
Alfa Romeo 156 jtd
Lokacija: Beograd
Pratim temu. Prava stvar svaka cast.
Reci mi samo jel si sam menjao selen (silent) blokove. I gde si ih kupio?


BUILT NOT BOUGHT
Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Pon Sep 24, 2018 9:18 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 8:46 pm
Postovi: 141
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
.
Uporne spone sa poslednjih slika sam sam skidao. Izbijanje starih silenta iz njih srecom ja nisam ni pokusavao, nego ih je tast nosio kod par majstora od kojih jedan nije smeo da ih izbija, a drugi ih je jedva izbio. Tako mi je receno, navodno pretanki zidovi.

Posle sam obradu spona (ciscenje, farbanje) radio sam. Nove silente na upornim sponama sam stavljao na presi, a one na glavcinama samo rukama i rucnim alatima. Silenti su od poliuretana i narucivao sam ih iz poljske.


Ove u sponi, sa presom (pa samo i sa stegom), nije tesko staviti, neke postove (linkove) u vezi toga imas na strani 98 teme 'Trapovi na našim Alfama'.

Sa ovima u glavcini nesto je teze. Prvo skinuti sraf iz njih zahteva skidanje diska i malo zakriviti limenu oplatu sto ide oko diska. Tu je i eLearn protivrecan sa slikama, na jednoj slici sraf se izvlaci suprotno od diska a na drugoj ka disku:

Slika

Slika

Kod mene je kao na drugoj slici i sraf se izlaci ka spolja, a tu smeta disk i oplata. Ali mislim da je to ispravnija opcija. Skinutu diskove je + par sati posla.

Posle treba skinuti stari silent u glavcini. Nije sasvim tesko. Ja sam prvo burgijom 4 ili 5 razorio, lagano u krug gumu silenta, a potom stafcigerom 'pokidao' ka unutra cauru koja deluje da je od aluminijuma ili neke slicne legure. To 'zabijanje' srafcigera imedju zida caure i tela glavcine treba cekicem ali lagano i strpljivo. Iako je na jednom islo lako na drugom sam polomio vrh srafcigera.

Posle se stavljaju poliuretani koji su iz dve polovine. Oni se mazu mascu i imaju 'tendeciju da beze' kod stavljanja. Ali stave se delimicno kao i unutrasnja caura, a potom sa pomocnim srafom i maticom i dve podloske privuku na svoje pozicije. Kasnije zavijanje srafa spone svakako ih potpono dovede u svoju poziciju.

Uglavnom taj deo posla mi je isao sa manje problema nego sam ocekivao. (Ipak, pukao mi je jedan sraf sto drzi oplatu oko jednog diska, pa na drugom tocku nisam ni pokusavao da ga odvijem nego sam samo blago zavrnuo taj lim i potom, kasnije, kod vracanja vratio lim u prvobitnu poziciju. Treba paziti na ABS senzor koji je tu i njega ne skidati, nego samo ceticom ocistiti).

.


Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Uto Sep 25, 2018 1:57 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Apr 17, 2013 11:14 pm
Postovi: 104
Garaža: Alfa Romeo 146 ts
Alfa Romeo 156 jtd
Lokacija: Beograd
Koliko dana si cekao da stignu? Kakva je voznja sada u odnosu na fabriku?
Ja hocu isto da sa poliuretanom produzim vek zamene. I da upotpunim tu neku sportsku varijantu sa malo tvrdjim silentima


BUILT NOT BOUGHT
Vrh
 Profil  
 

Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Uto Sep 25, 2018 3:02 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 11:05 pm
Postovi: 3578
Lokacija: NBG
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Ozbiljni radovi! Skidam kapu.


Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Uto Sep 25, 2018 10:41 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 8:46 pm
Postovi: 141
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
.
^ da, bilo je oko 17 radnih dana. Najveci problem nedostatak ozbiljne dizalice, ostalo manje vise ...



TS_MASTER je napisao:
Koliko dana si cekao da stignu? Kakva je voznja sada u odnosu na fabriku?
Ja hocu isto da sa poliuretanom produzim vek zamene. I da upotpunim tu neku sportsku varijantu sa malo tvrdjim silentima

Stignu brzo 6-8 dana. Prvo sam narucio samo gumice prednje balans stangle, posle ove za zadnje uporne spone. Prve su kostsle 18.60 e + 4.77 e postarina, druge 62.47 e + 18.32 e postarina. Nasa carina i posta nesto manje od 1000 rsd kod druge isporuke ako se dobro secam, a kod prve nije je ni bilo, ja mislim.

Auto je sada dosta 'jednostavniji' preko neravnina, ali to je pre svega zbog zamene svih ramena/viljuski napred. A koliko utice ovo parcijalno dodavanje poliuretana ne bih znao. Ja sam ih stavio, radi toga da na te neke 'tacke' trapa vise ne razmisljam, a da ramena, viljuske, stabilizatore ... menjam kad koji ode, njihova zamena ide relativno lako ...

Ali, povod celog posla, je bila zapravo zastita odozdo i taj posao je oduzeo 70% vremena.
.


Poslednji put menjao tristatri dana Uto Sep 25, 2018 11:05 pm, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Uto Sep 25, 2018 10:54 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Apr 17, 2013 11:14 pm
Postovi: 104
Garaža: Alfa Romeo 146 ts
Alfa Romeo 156 jtd
Lokacija: Beograd
Carina se placa na vrednost robe preko 50e. Ja cu ovih dana da radim zastitu odozdo pa usput bih izmenjao i te neke silente. Pripreme su pola posla sigurno.
Koje sredstvo si koristio za zastitu?

Negde sam pronasao video gde negde u africi (tim nekim zemljama) prave gumene silenta od starih kamionskih guma. Bukvalno na strugu momak obradi za par min napravi silent. Pokusacu da pronadjem video


BUILT NOT BOUGHT
Vrh
 Profil  
 

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
PostPoslato: Uto Sep 25, 2018 11:28 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 8:46 pm
Postovi: 141
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
.
Strongflex fakture salje mailom, ne uz robu, tako da nasa carina sama procenjuje vrednost. Kod mene su kod druge isporuke samo naplatili PDV na vrednost koju su procenili npr oko 4500-5000. U prethodnom mejlu sam rekao 'carina' reda radi ...

Sto se tice sve hemije kod zastite to sam napisao detaljno negde na prethodnoj strani.

A mislim da su kljucne tri stvari u zastiti odozdo: dobro mehanicko ciscenje korozije (koja nije uvek na lako dostupnim mestima), antikorozivna farba (a bolje neceg od dvokomponentne epoxi mislim da nema) i vosak (na ravnim povrsinama tanko, a u supljinama dosta). Ja sam pre epoxi boje isao i sa cink sprejom, ali za to nisam siguran da je bilo neophodno ...

Plus mislim da je na svakih par sezona (ili sezonski, pred zimu) dobro da se opere auto odozdo i nanovo ide samo voskom. To ne bi bila skupa investicija. Mislim da je bolje tu trositi vosak pre nego po karoseriji spolja ... e sada jedna ili druga opcija (ili obe) zavise od namere koliko auto ostaje kod tebe ... svaka ima prednosti ...
.


Vrh
 Profil  
 

Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 46 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2

   Slične teme   Autoru   Odgovora   Pogledano   Poslednji post 
Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Izvlacenje udubljenja na limu bez farbanja

u Area Servizio

speedfreak968

12

1171

Čet Sep 20, 2018 4:55 pm

milosnbgd Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Kako spakovati enterijer za Alfu 147?

u Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT

yorda

6

2881

Sre Mar 15, 2017 5:09 am

yorda Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Personalna Kompjuterska Autodijagnostika - kako početi.

[ Idi na stranicu: 1, 2 ]

u Area Servizio

tristatri

28

5780

Čet Sep 07, 2017 6:16 pm

Macola Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Allfa 147 jtd kako sam rešio grešku grejači relej

u Area Servizio

impossibleman

0

994

Uto Apr 04, 2017 10:13 am

impossibleman Pogledaj poslednji post


Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Bing [Bot], Google [Bot] i 7 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Idi na:  

Style by Alfa Romeo Club Serbia
Updated by Alex V6 & erdeljan © ARCS 2015
Design & layout by gile & kilson based on original 4Poisom theme
Prevod: CyberCom feat. sErGiO