Pozdrav drugari, imam jedan problem koji mi se javlja povremeno. Naime dešava mi se da počne da se čuje konstantno cviljenje iz zadnjeg desnog točka, i to samo u pojedinim situacijama. Obično se dešava kad provozam auto vijugavim putem, ili ređe kad vozim dugo brzo autoputem. Cviljenje se čuje kad prolazim kroz krivinu, pa onda u trenutku kad je ispravljen volan se na trenutak ne čuje ali odmah posle toga nastavi sa cviljenjem. U trenutku čim malo stisnem kočnicu ili povučem tek tek ručnu, to cviljenje prestane. Što je takođe zanimljivo, točak ne koči sam od sebe, mada mi se samo jednom desilo da je felna bila toplija od ostalih. Proveravao sam i čistio i pločice i klešta i sve je ok.
P.S Kad počne da cvili bukvalno se svi okreću i maltene hvataju za uši koliko je visok i jak zvuk
Ako neko ima bilo kakvu predstavu šta je ili se susretao sa tim problemom bio bih zahvalan da napiše.
Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
- sponja
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V 2006
- Lokacija: Novi Sad - Zrenjanin
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Mozda je sajla rucne napetija sa te strane pa cvili. Ako prestane cim pipnes rucnu znaci da je nesto do paknova ili plocica pozadi....predji smirglom plocice i paknove na zadnjem desnom, mozda je upalo parcence u materijal pa cvili....ili popusti napetost pakni na tom tocku ako ima stelovanje a trebalo bi da ima, nisam siguran za ovo poslednje.
Ja mislim da treba popustiti napetost sajle rucne za desnu stranu ili je zameniti? Mozda je ona zaribala malo pa ne vraca skroz, taman da cvili...a ne koci tocak.
Podigni auto dizalicom (zadnji desni) pa vrti tocak rukom. Cuces ako cvili ili kaci nesto. Ili skini tocak pa okreci rukom disk, ako cvili sipaj flasu vode na plocice- ako prestane onda su plocice a ako cvili i dalje onda su paknovi.
Napisao si da si cistio plocice i kljesta, a paknove? Oni su sa unutrasnje strane , "u disku" i nd vide se dok ne skines zadnji disk.
Ja mislim da je to problem- paknovi pokupili kamencic ili napukla ili odlepljena obloga same pakne.
Kocnica ti koci plocicama poobodu diska a rucna paknovima u disku sa unutrasnje strane. Proveri paknove.
Sent from my OT-997D using Tapatalk 2
Ja mislim da treba popustiti napetost sajle rucne za desnu stranu ili je zameniti? Mozda je ona zaribala malo pa ne vraca skroz, taman da cvili...a ne koci tocak.
Podigni auto dizalicom (zadnji desni) pa vrti tocak rukom. Cuces ako cvili ili kaci nesto. Ili skini tocak pa okreci rukom disk, ako cvili sipaj flasu vode na plocice- ako prestane onda su plocice a ako cvili i dalje onda su paknovi.
Napisao si da si cistio plocice i kljesta, a paknove? Oni su sa unutrasnje strane , "u disku" i nd vide se dok ne skines zadnji disk.
Ja mislim da je to problem- paknovi pokupili kamencic ili napukla ili odlepljena obloga same pakne.
Kocnica ti koci plocicama poobodu diska a rucna paknovima u disku sa unutrasnje strane. Proveri paknove.
Sent from my OT-997D using Tapatalk 2
- sponja
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V 2006
- Lokacija: Novi Sad - Zrenjanin
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Kad mi se to prvi put desilo, putovao sam na more i morao kod Nove varoši da stanem da oladim malo točak, samo tad i nikad više se točak grejao više nego obično. Kad sam stigao na more, naterao auto na kanal i otkačio sajlu od ručne kočnice, medjutim i u povratku se isto čulo cviljenje ali ovaj put bez grejanja. Čim sam stigao u Ns, odmah su promenjene obe sajle ručne kočnice ali cviljenje se nastavilo, ponavljam opet samo povremeno. Kad vozim po vojvodini, skoro nikad se ne dešava. Čim krenem bilo gde u brdo, pa makar to bilo i na Frušku goru, počne da cvili.
Nisam pametan šta da radim, al bih za svaki slučaj da čujem nečije mišljenje pre nego što krenem da radim nešto.
Nisam pametan šta da radim, al bih za svaki slučaj da čujem nečije mišljenje pre nego što krenem da radim nešto.
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Ako se grejao točak onda verovatno kočiona klješta nisu radila kako treba pa su pločice bile prislonjene na disk. Idi u servis i zamoli ih da ispregledaju kočiona klješta, možda ne vraćaju kako treba. Drugo što mi pada na pamet je ležaj točka...
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- sponja
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V 2006
- Lokacija: Novi Sad - Zrenjanin
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Izgleda da sam uspeo da pronađem u čemu je problem i šta je uzrok cviljenja. Sumnja pada na ležaj točka. Danas po ovom paklu od vremena je žestoko cvileo, i ugrejao zadnji točak, ali točak nije kočio sam od sebe što je eliminisalo pretpostavku da je problem u kočionim pločicama. Kad sam na autoputu stao i polako polio vodom i ohladio glavčinu, bez problema sam stigao od Bubanj potoka do Ns. Tako da mi sad ne preostaje ništa drugo nego da oteram auto u servis i zamenim ležaj točka, ili celu glavčinu, ne znam šta se menja kod 166-ice.
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Kod 156 ide cela glavčina tako da pretpostavljam da je isti slučaj i sa 166.
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Ja imam sličan problem i nisam siguran da je ležaj, pošto to traje već neko duže vreme sa promenljivim intenzitetom, ali se ne pogoršava. Kada cvili, ako pritisnem kočnicu ili povučem ručnu, prestane. U međuvremenu su menjane pločice, nakaratko se popravilo ali sa toplijim vremenom se vratilo.
Narednih dana planiram da se pozabavim akcijom opisanom ovde http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_sque ... akes.shtml
pa da vidim šta će da bude.
Narednih dana planiram da se pozabavim akcijom opisanom ovde http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_sque ... akes.shtml
pa da vidim šta će da bude.
- bluesman
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd
- Lokacija: Beograd
Post
Одг: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Ja imao isti problem, promenio diskove i prestalo.
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Ako je lezaj to bi se culo pre cviljenja valjda, lezaj kada pocne da odlazi lma karakteristican zvuk brujanja.
Zatvoris sve prozore pa kada nema nikoga na ulici zaletis malo auto do 40-60km/h, izbacis u ler pa lagano slalom u sirini 2 auta....da se prebacuje opterecenje levo-desno na tockove. Ako je lezaj taj zvuk ce se pojacavati kada se auto smota u suprotnu stranu jer onda su lezajevi vise optereceni i to se lepo cuje kako bruji.
Svi napisali da su cistili ili menjali plocice i isto tako da zvuk prestane kada povuku rucnu malo- rucna i plocice nemaju veze, rucna siri paknove u disku koje niko nije menjao ni cistio jer se slabo trose(uopste se ne trose stone znaci da se ne prljaju).
Jel probao neko da skine zadnje diskove i ocisti deo sa paknovima ili da presmirgla(da obradi bi bilo bolje) disk iznutra gde nalezu pakne?
Covek napisao da.je resio zamenom diskova pozadi....mozda samo ciscenje ili obrada zavrsava posao. U svakom slucaju ne moze da skodi takav zahvat sa pregledom i ciscenjem mehanizma.
Lezaj i glavcina najskuplje resenje pa ga treba ostaviti za kraj. Skinite zadnje diskove pa pregled i ciscenje svega ako svira i dalje onda zamena glavcine, prvi deo je besplatan uz 2sata izgubljena u diy varijanti.
Srecno!
Sent from my OT-997D using Tapatalk 2
Zatvoris sve prozore pa kada nema nikoga na ulici zaletis malo auto do 40-60km/h, izbacis u ler pa lagano slalom u sirini 2 auta....da se prebacuje opterecenje levo-desno na tockove. Ako je lezaj taj zvuk ce se pojacavati kada se auto smota u suprotnu stranu jer onda su lezajevi vise optereceni i to se lepo cuje kako bruji.
Svi napisali da su cistili ili menjali plocice i isto tako da zvuk prestane kada povuku rucnu malo- rucna i plocice nemaju veze, rucna siri paknove u disku koje niko nije menjao ni cistio jer se slabo trose(uopste se ne trose stone znaci da se ne prljaju).
Jel probao neko da skine zadnje diskove i ocisti deo sa paknovima ili da presmirgla(da obradi bi bilo bolje) disk iznutra gde nalezu pakne?
Covek napisao da.je resio zamenom diskova pozadi....mozda samo ciscenje ili obrada zavrsava posao. U svakom slucaju ne moze da skodi takav zahvat sa pregledom i ciscenjem mehanizma.
Lezaj i glavcina najskuplje resenje pa ga treba ostaviti za kraj. Skinite zadnje diskove pa pregled i ciscenje svega ako svira i dalje onda zamena glavcine, prvi deo je besplatan uz 2sata izgubljena u diy varijanti.
Srecno!
Sent from my OT-997D using Tapatalk 2
- icemilos
- Garaža: alfa 166 TS
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Imao problem na oba zadnja točka. Deki meni ništa nije jasno kakve ti paknove pominješ!!!
Često vozim planinskim putem i putem sa mnogo krivina. Brzina je oko 60-70 i imao sam problem sa grijanjem oba točka. Kod mene je zvuk prilično konstantan malo se gubi u krivinama ali skoro da je stalno tu. Otišao kod majstora reparirao kočioni cilindar-lijevi. Učinilo mi se da je zvuk od njega a i on se više grijao. Imam osjećaj da se od lijevog ništa ne čuje a i ne grije se ali se još čuje desni. Škripanje je manje a i desni disk se grije više od lijevog. Još prije mjesec dana sam otkačio sajle ručne, a mislim da su one glavni uzročnik. One su grijale pločice i diskove jer su sranje a od tog grijanja su stradali kočioni cilindri jer su stalno u kontaktu. Tako da znaš rješenje je reparacija kočionih cilindara ili još bolje novi. A sajle bolje ne kači dok ne nađeš neke koje valjaju a i prilikom kačenja gledaj koliko ti stišću pločice. Pregledaj ih redovno i kad ih kačiš gledaj kakav nagib imaju na onom mjestu gdje se pričvršćuju za dolju lafetu. Čini mi se da tu imaju prevelik nagib i da je to uzrok sranja. Primijetio sam da se tu sajla -guma oko sajle podere i ulazi voda koja napravi ribanje. Ja ću ovih dana na reparaciju desnog cilindara samo je pitanje koliko je to rješenje jer su se i diskovi i pločice grijali. Vjerovatno ću mijenjati i pločice. Ako stavljaš stare barem ih šmirglaj. Nema šanse da ti je otišao ležaj a takvi simptomi, ne budali i ne daj pare za gluposti. Samo sajle ručne, kad policija ne bi k...njala ja je nikada ne bih kačio.
Često vozim planinskim putem i putem sa mnogo krivina. Brzina je oko 60-70 i imao sam problem sa grijanjem oba točka. Kod mene je zvuk prilično konstantan malo se gubi u krivinama ali skoro da je stalno tu. Otišao kod majstora reparirao kočioni cilindar-lijevi. Učinilo mi se da je zvuk od njega a i on se više grijao. Imam osjećaj da se od lijevog ništa ne čuje a i ne grije se ali se još čuje desni. Škripanje je manje a i desni disk se grije više od lijevog. Još prije mjesec dana sam otkačio sajle ručne, a mislim da su one glavni uzročnik. One su grijale pločice i diskove jer su sranje a od tog grijanja su stradali kočioni cilindri jer su stalno u kontaktu. Tako da znaš rješenje je reparacija kočionih cilindara ili još bolje novi. A sajle bolje ne kači dok ne nađeš neke koje valjaju a i prilikom kačenja gledaj koliko ti stišću pločice. Pregledaj ih redovno i kad ih kačiš gledaj kakav nagib imaju na onom mjestu gdje se pričvršćuju za dolju lafetu. Čini mi se da tu imaju prevelik nagib i da je to uzrok sranja. Primijetio sam da se tu sajla -guma oko sajle podere i ulazi voda koja napravi ribanje. Ja ću ovih dana na reparaciju desnog cilindara samo je pitanje koliko je to rješenje jer su se i diskovi i pločice grijali. Vjerovatno ću mijenjati i pločice. Ako stavljaš stare barem ih šmirglaj. Nema šanse da ti je otišao ležaj a takvi simptomi, ne budali i ne daj pare za gluposti. Samo sajle ručne, kad policija ne bi k...njala ja je nikada ne bih kačio.
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Lapsus...permutovao sam se na 146. Sorry...
Sent from my OT-997D using Tapatalk 2
Sent from my OT-997D using Tapatalk 2
- sponja
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V 2006
- Lokacija: Novi Sad - Zrenjanin
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Ok, nema mi druge nego da lagano krenem da skidam jedno po jedno i onda da vidim sta ce se desavati. Krajnja akcija ce mi biti lezaj (glavcina). Ali najveci bedak mi je sto se problem ne desava uvek i nije konstantan, nego naravno samo kad krenem na duzi put, kad je jako toplo i kad se vozi po brdovitom krivudavom putu.
Tako da mi ne preostaje nista drugo vec da posle svakog zahvata teram auto na frusku goru, pa da vidim sta ce se desavati, jer to mi je jedino ''brdo'' na 100km unaokolo.
Tako da mi ne preostaje nista drugo vec da posle svakog zahvata teram auto na frusku goru, pa da vidim sta ce se desavati, jer to mi je jedino ''brdo'' na 100km unaokolo.
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Evo, isto i kod mene...cvili zadnji desni na magistrali samo tako i vise se greje od levog, ali nije alarmantno. I to pocne posle sat vremena voznje. U gradu i na auto-putu nista. Nedavno sam menjao sajle rucne, mozda i to ime neke veze.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
imao sam isti problem pred kraj zime kad je pocelo da otopljava odma je krenula skripa, osmirglane zadnje plocice + ociscenja kociona kljesta i nema vise skripanja...
prvi test je da kad krene da skripi malo se stisne kocnica ako prestane to bi trebalo da je to... znaci ciscenje svega...
prvi test je da kad krene da skripi malo se stisne kocnica ako prestane to bi trebalo da je to... znaci ciscenje svega...
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Bas tako, pipnem kocnicu i neko vreme se ne cuje.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- alfamen
- Contact:
- Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Samo kocnice mogu da cvile, lezaj melje i bruji!
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
DjomlaN napisao:imao sam isti problem pred kraj zime kad je pocelo da otopljava odma je krenula skripa, osmirglane zadnje plocice + ociscenja kociona kljesta i nema vise skripanja...
prvi test je da kad krene da skripi malo se stisne kocnica ako prestane to bi trebalo da je to... znaci ciscenje svega...
Samo kocnice mogu da cvile, lezaj melje i bruji!
- icemilos
- Garaža: alfa 166 TS
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: Problem sa cviljenjem zadnjeg točka AR166
Do sada sam po 3 puta radio reparaciju kočionih cilindara za svaki točak. Sad mislim da u širem luku obiđem Mišu sa tranzita koji to naplaćuje 60KM po cilindru. Kad on uradi traje oko 1.5 godinu, pa se već javlja škripanje. Sada ću sam naći gumice i odnijeti drugaru koji se bavi mehanikom da mi to uradi.
1. E sad, treba mi neko reći koje su dimenzije cilindra za alfu 166 (zadnji cilindar)?
2. Takođe ima li sve u kompletu da se uzme?
1. E sad, treba mi neko reći koje su dimenzije cilindra za alfu 166 (zadnji cilindar)?
2. Takođe ima li sve u kompletu da se uzme?