Multiair

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
Vlada92
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 170 Veloce
Lokacija: Beograd
Postovi: 60
Pridružio se: Pon Mar 05, 2018 4:06 pm

Multiair

Uto Mar 13, 2018 6:04 pm

Pozdrav svima :)

Imam jedno pitanje, pa ako neko zna odgovor, pre nego što naručim deo iz inostranstva.


Hteo bih da zamenim "patrona filter" (saće) koji se nalazi na multiair sistemu tkzv. "oil strainer" iz razloga što to u servisu ne menjaju a preporuka je zameniti ga s'vremena na vreme pošto je kao što svi znamo multiair osetljiva komponenta :) Zanima me da li se negde spominjao konkretan deo na forumu ili je neko upućen za nabavku istog? Ja sam prečešljao forum ali nisam našao nikakvu temu.


Deo izgleda ovako


Slika


i nalazi se na sledećem mestu


Slika



A ovo je link na UK sajtu sa kataloškim brojem... https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... sku=255682

U Koletu nemaju ovo na stanju.


Svaki info je dobrodošao :)
Korisnikov avatar
Boxa
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Contact:
Garaža: Stelvio QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 2965
Pridružio se: Sub Dec 26, 2015 2:40 pm

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 6:07 pm

Mozda ima Brana, kolega i sponzor kluba. Potrazi kontakt Alfa servis Brana.
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 6:22 pm

U pitanju je mikro filter za Multiair jedinicu, part # 55238665.
Nema potrebe da ga menjaš ukoliko ne menjaš MA. Uopšte nije pristupačan kao što izgleda :D
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
Vlada92
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 170 Veloce
Lokacija: Beograd
Postovi: 60
Pridružio se: Pon Mar 05, 2018 4:06 pm

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 6:30 pm

baš taj :D

i to jeste, ali sve me kopka pošto su mišljenja podeljena na forumima...ja lično razmišljam da se možda ne zapuši vremenom od "trunja", mada se ulje redovno menjalo i menjaće se a i ima filtraciju ranije... nisam pametan, više sam bio za to da i ja uložim neki trud u auto :D

eto i saveti su dobrodošli kao što sam rekao, ako neko ima već iskustva sa MA motorima, šta treba održavati posebno itd (osim redovne zamene ulje i filtera)... ako ima još nekih filtera, ili nekih delova koje treba čistiti povremeno i slično...

hvala za odgovore momci :)
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 7:36 pm

Ned iz Autolusso-a (što ti je neki engleski Brana ili Deša) je provalio da taj filter uopšte postoji. Fiat nije nigde specificirao zamenu tog filtera niti je filter opisan u servisnoj dokumentaciji, ali Ned ga menja pri svakoj drugoj zameni ulja i tvrdi da on ume da se zaprlja, smanji protok ulja u MA i zezne MA. Postoji kataloški broj tog dela, cena i može da se naruči u Fiatu kao i svaki drugi rezervni deo. Procedura zamene je svakako pipava ali je opisana na netu sa sve fotkama pa ko želi može da se u to upusti. Koliko se sećam glavna fora je da se nekako peške ulije nešto ulja u MA pre prvog paljenja motora posle zmene tog filtera, to je otprilike mala tajna velikih kuvara oko toga.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 7:52 pm

Ja ga menjam za koji dan...stigao danas ;)

Slika

...malo advanced maintenance-a... :)

Inače, DejanGT mi je rekao za taj deo :wave:
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
Vlada92
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 170 Veloce
Lokacija: Beograd
Postovi: 60
Pridružio se: Pon Mar 05, 2018 4:06 pm

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 8:34 pm

@DejanGT bas na tu pricu sam naleteo... a gledajući slike sa tog foruma, filter deluje baš zamašćeno, kao da ima skramu na sebi... jasno je da pliva u ulju non stop, al možda ima logike to što pričaju da se vremenom smanji protočnost :)

@starac vujadin svaka čast kolega, taman nije na odmet da nam slikaš kako izgleda stari i da nam napišeš svoj utisak ako te ne bude mrzelo... svako novo iskustvo dobro dođe :D
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 8:35 pm

Evo izašli smo na televizoru :)

Starče javi kako je prošla operacija i ko ju je izveo na kraju :)
Korisnikov avatar
Vlada92
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 170 Veloce
Lokacija: Beograd
Postovi: 60
Pridružio se: Pon Mar 05, 2018 4:06 pm

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 8:46 pm

ne bih da preterujem, al kad ste već upućeni, da li se zna nešto o čišćenju ovih delova i koliko ima smisla to raditi? :)


http://www.forum.alfaholicy.org/mito_gi ... anguage=en



opomenite me ako preterujem sa pitanjima :lol: :lol:
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 9:10 pm

"Operaciju" će izvesti moj drugar i majstor Ivan. Pošto mi je stigla gomila sitnih "stajlinga i tjuninga" za auto (u paketu sa Alfanaticovom Giuliettom :) ) neću da smaram Vladu oko svega toga, a neću ni da idem do Novog Sada samo da bi mi stavili taj filter.
Inače, majstor u Stojanovu koji je specijalista za MA motore se prijatno iznenadio da se neko raspituje o tom delu i svakako je preporučio da se to menja povremeno.
Ne bi trebalo da bude komplikovano za promenu, ne mora da se vadi ulje, dostupno je "od gore"...videćemo. Nadam se da neće da bude po onom "if it ain`t broke, don`t fix it". Radim ovo preventivno. Ipak je moj auto 2010. godište i pregurao je 100000km i mislim da je to ok da uradim. Ne očekujem nikakv poseban utisak, niti napredak, pošto i sad sve radi kako treba.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
Alfanatic
Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
......................................
Lokacija: Indjija
Postovi: 6613
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 3:40 pm

Re: Multiair

Uto Mar 13, 2018 10:11 pm

Eto korisnih informacija za neku doglednu budućnost u mom slučaju.
Starče, ako si na delove čekao koliko i ja na automobil onda si se baš usrećio! Mada kontam da je ipak malo lakše i lepše čekati neke delove dok se vozi Alfa, umesto mesecima čekati na sve Alfine delove u paketu :D
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
Korisnikov avatar
Vlada92
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 170 Veloce
Lokacija: Beograd
Postovi: 60
Pridružio se: Pon Mar 05, 2018 4:06 pm

Re: Multiair

Sre Mar 14, 2018 10:17 am

Evo i linka to detaljnog opisa zamene filtera ako nekome bude trebalo :)

Razmišljam, da li može da se očisti filter :roll:

https://www.mitoregister.com/fileadmin/ ... _howto.pdf
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Multiair

Pet Mar 16, 2018 4:47 pm

Filter je danas zamenjen. 20 minuta za obučenog majstora sa prigodnim alatom. Ono što bih dodao, a što se nije spominjalo u iskustvima na stranim forumima, je da je plava plastična masa na kraju filtera koja služi da se filter ne odvija, sklona krunjenju i drobljenju pa je potrebno detaljno očistiti otvor gde se filter šrafi da ne bi upao trun od toga. Filter nije bio mnogo zapušen i to me raduje.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
Alfanatic
Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
......................................
Lokacija: Indjija
Postovi: 6613
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 3:40 pm

Re: Multiair

Pet Mar 16, 2018 8:15 pm

Znači nakon 100.000 km nije došlo do većeg zagušenja. Pretpostavimo da je Julka bila dobro održavana i ulje redovno menjano. Dobro je znati da je tako i da se može izgurati ta kilometraža bez problema sa MA.
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Multiair

Pet Mar 16, 2018 9:05 pm

Mislim da su ti problemi sa MA vrlo individualni. Ima na AO forumu ljudi koji nisu nikakvu specijalnu pažnju posvećivali MA sklopu, onih što nemaju pojma ni šta je MA i nisu imali nikakvih problema, a ima i onih koji su paranoično menjali ulje i bavili se autom i na kraju ipak imali problema, tako da nema čvrstih pravila. Prisutna je i večito aktuelna rasprava o tome koje je ulje najbolje. Opštih zaključaka praktično nema.

Možda je jedino činjenica da je 2012, MA sklop revidiran i valjda su malo redizajnirani i prošireni ti kanali kojima ide ulje kroz MA pa je verovatno taj mlađi sklop otporniji od ovih od pre 2012.

Moj auto je poslužio mom majstoru za poređenje kada je mom kolegi popravljao MA na MiTo-u. Ustanovili smo da na MiTo-u možeš Examinerom svašta da čačkaš i podešavaš u okviru MA sistema i da se baviš dijagnostikom, dok je na Giulietti sve potpuno automatizvovano i kompjuter u autu sam trkeljiše i podešava MA, nema nikakvih mogućnosti za spoljnu intervenciju, menu u Examineru kod Giuliette bude doista siromašniji opcijama, praktično su sve funkcije "Automatic". Možda je štos i u godištu jer je taj MiTo mislim iz 2009. a Giulietta iz 2010. ali implementacija MA je definitivno drugačija.

U svakom slučaju nije MA više stvar za veliku paranoju. Polovan i mlad MA smo našli kolegi i sa sve ugradnjom je bio €250, sada ih već ima u ponudi polovnih a dobrih, a eto i Brana razvija sistem za reparaciju i ribanje istog, pa ne treba više praviti od toga neki veliki problem, mislim, svakako to više ne mora biti problem od €650, a nije baš ni da svakog neizostavno zadesi problem sa MA. Ovaj kolegin MiTo je bio mlad, domaći auto kupljen i održavan u Delti, sa svim servisima (navodno) ispoštovanim, i MA je zaribao na 60.000 km, tako da ni kilometraža tu nije nikakva specijalna garancija.
Korisnikov avatar
milosg
Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD, Nero Pergusa
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd (Borča)
Postovi: 267
Pridružio se: Sre Okt 11, 2017 12:32 pm

Re: Multiair

Pet Mar 16, 2018 11:08 pm

Ha, koji ste carevi da ste iščačkali da je poželjno da se ovo menja.
Korisnikov avatar
Alfanatic
Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
......................................
Lokacija: Indjija
Postovi: 6613
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 3:40 pm

Re: Multiair

Pet Mar 16, 2018 11:46 pm

Dejane, nema garancija ni da će se dočekati sutrašnji dan, a kamoli da će neki sklop na vozilu trajati toliko i toliko. Ipak je dobro podeliti informacije i steći nekakvu sliku o temi koja je postala poveliki bauk u meri da mnogi radije izbegavaju vozila sa MA i naginju nominalno siromašnijem i starijem rešenju. Ja sam poslednji koji u ovom trenutku treba da brinem, ali kao što rekoh - lepo je znati neke stvari i formirati makar neka očekivanja ;)
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
Korisnikov avatar
Vlada92
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 170 Veloce
Lokacija: Beograd
Postovi: 60
Pridružio se: Pon Mar 05, 2018 4:06 pm

Re: Multiair

Sub Mar 17, 2018 12:56 am

@milosg alfa je to :)

kao što reče kolega @DejanGT ovo je sve relativno... na Corsi OPC je bio problem 4 klip koji je nekima pregoreo na novom autu a neki su prelazili po 200.000km, Clio RS je imao problem sa sinhronima na menjaču na novim automobilima, BMW 2.0d 177 je imao problem sa pucanjem lanca itd itd... uglavnom svi automobili imaju svoju boljku, da li je to motor ili kvačilo, menjač sve je stvar kako se auto razradio kad je bio nov, kako se vozio (da li je forsiran dok je hladan ili je možda prokuvao i slično), da li su rađeni redovni servisi sa propisanim delovima itd itd...

Moje lično mišljenje je da je ovo odličan sklop koji će vremenom biti sve bolji i da nema puno razloga za brigu... a ako i crkne ne daj bože, opet može da se nabavi novi i da se zameni, po ceni nižoj od DPF filtera ili sličnoj EGR ventilima u slučaju nekog dizelaša :)

što reče @Alfanatic lepo je znati neke stvari kad smo već zakleti alfisti :drink
Tako da pun gas i samo polako :D :arflag
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Multiair

Sub Mar 17, 2018 1:47 am

Ja paralelno vozim Lanciu Ypsilon sa 1.4 motorom i 95 ks i Giuliettu sa 1.4 motorom i 170 ks. Dakle Giulietta praktično ima skoro dva Ypsilonova motora po snazi i performansama, teža je prilično a u isto vreme troši 15% benzina manje. Meni je već to dovoljno impresivno i na neki način prkosi zakonima fizike i dovoljan je razlog zašto za MultiAir imam samo reči hvale.

Slažem se da sve može da se pokvari, ja nikad nisam imao nikakav problem sa tom činjenicom niti me je to ikad sprečavalo da kupim ono što mi se sviđa ili da radim ono što volim da radim... Često sam imao sreće sa stvarima koje su inače ozloglašene po kvarljivosti, ali uspevao sam ponekad i da pokvarim kuglu za bilijar. Uvek se vodim onom narodnom mudrošću - kome je suđeno da bude j#b#n tome gaće same spadaju :)
Korisnikov avatar
Alfanatic
Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
......................................
Lokacija: Indjija
Postovi: 6613
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 3:40 pm

Re: Multiair

Sub Mar 17, 2018 9:51 am

Upravo tako :yes: Od silnih priča kako su Alfe kvarljive dobijam dijareju, a na ličnom primeru sam pokazao da uopšte ne mora biti kako mitovi i legende nalažu. Poenta je izgleda u tome što vozači drugih marki kriju svoja iskustva kao zmija noge, a mi Alfisti koje zanima kako svaki šraf leži i funkcioniše obavezno se "hvalimo" i dobrim i lošim iskustvima :) A zdrav razum nalaže da je sve podložno habanju i kvarenju.

Elem, sada posedujem potpuno nov motor sa MA jedinicom, uz sve to u startu moram da vozim opušteno, da ne kažem penzionerski, navikavaću ga na goriva sa najvećom oktanskom vrednosti, a kada još sagledam kako se TCT ponaša kad se papućica gasa miluje i štedi - biće zanimljivo ispratiti koliko će Plavuša trošiti i koliko je štedljivija od ex MiTo :)
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
Korisnikov avatar
Gruja
Garaža: Alfa Romeo 75 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 673
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:40 pm

Re: Multiair

Sub Mar 17, 2018 2:04 pm

Alfanatic napisao: Poenta je izgleda u tome što vozači drugih marki kriju svoja iskustva kao zmija noge, a mi Alfisti koje zanima kako svaki šraf leži i funkcioniše obavezno se "hvalimo" i dobrim i lošim iskustvima :) A zdrav razum nalaže da je sve podložno habanju i kvarenju.
Ovo je živa istina... Pukla glava motora na TDI... kako te služi auto? Extra, samo redovno održavanje...

Nisam znao da je zamena glave motora redovno održavanje hahaha
916
Garaža: gtv ts,mito 155
Lokacija: Zemun
Postovi: 471
Pridružio se: Pon Dec 29, 2014 10:40 pm

Re: Multiair

Ned Mar 18, 2018 9:31 am

[quote="Alfanatic"]Upravo tako :yes: Od silnih priča kako su Alfe kvarljive dobijam dijareju, a na ličnom primeru sam pokazao da uopšte ne mora biti kako mitovi i legende nalažu. Poenta je izgleda u tome što vozači drugih marki kriju svoja iskustva kao zmija noge
kad bi verovao u legendarne priče o alfinoj kvarljivosti normalnom čoveku nebi ni palo na pamet da sedne u nju a kamoli da je kupi...meni je toliko smešna ta priča da sam i sam počeo da prihvatam sprdam se na svoj račun
Slika
adolfTS
rookie
Garaža: Alfa Romeo 147, Alfa romeo MiTo 1.4
Lokacija: pirot
Postovi: 1
Pridružio se: Pet Jul 16, 2021 9:04 am

Re: Multiair

Pet Jul 16, 2021 1:42 pm

nov sam ovde pa mislim da je ovo orava tema za moje pitanje :)
odnedavno imam alfu mito 1.4 2009 god,motor je bez turbine,multiair naravno,pa me interesuje koja je potrosnja ulja na tom modelu,mislim normalna potrosnja? vozim i alfu 147 koja ima potrosnju ulja pa me interesuje da li je i sa multiair modelima ista ili slicna prica?
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Multiair

Pet Jul 16, 2021 5:49 pm

Multiair ne troši ulje. Ili je to jako zanemarljiva količina.
Mars7
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 Multiair 105HP bez turba - 2010 godiste
Lokacija: Beograd
Postovi: 6
Pridružio se: Pet Dec 09, 2022 1:30 pm

Pitanje u vezi Multiair sistema

Pet Dec 30, 2022 12:41 pm

Pozdrav ljudi

Pre nekoliko nedelja sam okacio post gde sam pitao ljude za savet posto je moj Alfa Mito 105ks Multiair imao gubitak snage kao i treskanje dok je stojao u mestu. Auto je odnet kod majstora koji je utvrdio da je Multiair jedinica u losem stanju, cak 6 hidropodizaca je bilo za zamenu plus jos jedan deo koji pumpa ulje u sistem(deo koji udara bregasta osovina).

Popravka jedinice kostace nekih 1050-1200 evra i dosta sam se raspitivao u vezi ove jedinice po raznim forumima i moram priznati da sam cuo svakakve price u vezi njih, pre svega kako one mogu crknuti nakon 20-30 hiljada predjenih kilometara cak i uz pravilno odrzavanje. Jedan covek je cak menjao Multiair jedinicu 3 puta na nekih 215 hiljada predjenih kilometara.

Moje pitanje je koliko su stvarno zastupljeni kvarovi ovih jedinica i jel je ceo sistem toliko lose uradjen koliko cujem ili mozda ljudi preteruju. Pored ovoga me zanima koliko cesto crkavaju Solenoidni ventili na Multiair sistemu posto mi je majstor objasnio da se oni ne mogu popraviti.

Jako se razmisljam prodati svog Mita zbog ovog sistema i hteo bih da cujem vase misljenje, ja bih licno voleo da zadrzim auto zato sto mi se jako dopada ali ova jedinica mi izgleda kao jedna rupa bez dna.

Svaki komentar je i vise nego dobrodosao :)

viewtopic.php?t=66390 - link ka originalnom postu

Povratak na “Area Servizio”