159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
- Gorandrums
- Garaža: Alfa Romeo 159sw
- Lokacija: Pozarevac
Post
159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Znam da je tema vec maksimalno izlizana, procitah bukvalno sve postove kako ne bih postavljao novu temu. Ipak, pisem obzirom da je prosao jedan izvesni period, nabavka nove grane pojeftinela a i mogli su se sumirati utisci na tenane sto se tice voznje sa povadjenim klapnama (znam da su mnogi to uradili).
Skidati klapne vs. kupiti novu granu, radi se o modelu pre restajlinga (aluminijumska) grana.
23960din kosta nova usisna grana, majstori traze za zamenu u oba slucaja i ne bas malu sumu.
U fazonu sam da bih povadio klapne ali se plasim tih prica da auto slabije vuce na nizem broju obrtaja. Nije mi malo nekih 200e za novu granu ali ako je to znatno bolje, meni je automatski prihvatljivije resenje. Nova grana, zatvoren egr, ne verujem da bih ja imao ponovo problem sa granom - mozda neki drugi vlasnik za par godina. Inace, gledam na ovo kao dugorocno resenje, ne planiram prodavati auto.
Hvala unapred na predlozima, savetima itd.
Skidati klapne vs. kupiti novu granu, radi se o modelu pre restajlinga (aluminijumska) grana.
23960din kosta nova usisna grana, majstori traze za zamenu u oba slucaja i ne bas malu sumu.
U fazonu sam da bih povadio klapne ali se plasim tih prica da auto slabije vuce na nizem broju obrtaja. Nije mi malo nekih 200e za novu granu ali ako je to znatno bolje, meni je automatski prihvatljivije resenje. Nova grana, zatvoren egr, ne verujem da bih ja imao ponovo problem sa granom - mozda neki drugi vlasnik za par godina. Inace, gledam na ovo kao dugorocno resenje, ne planiram prodavati auto.
Hvala unapred na predlozima, savetima itd.
Poslednja izmena od Gorandrums u Uto Sep 13, 2016 5:10 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Ne postoji toliko jednostavan posao da se isti ne moze lose odraditi.
- Sava
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170ks
- Lokacija: Beograd
Post
Evo ja se nudim ako si blizu Batajnice da vidis kako vuce bez klapnica, imam noviju granu plasticnu Marelli i povadjene su.
Iskreno, ja nisam siguran da li vuce losije, otkad sam procitao ovde da postoji sansa da vuce losije sve se nesto tripujem, ali sve to moze da bude subjektivni osecaj bas zato sto sam procitao.
U teoriji bi trebalo da smanje protok vazduha pri nizim obrtajima da bi otislo vise goriva i samim tim bolje povuce, ali mislim da se to u praksi ne vidi toliko. Ali opet je to od coveka do coveka...
Sent from my LG G4
Iskreno, ja nisam siguran da li vuce losije, otkad sam procitao ovde da postoji sansa da vuce losije sve se nesto tripujem, ali sve to moze da bude subjektivni osecaj bas zato sto sam procitao.
U teoriji bi trebalo da smanje protok vazduha pri nizim obrtajima da bi otislo vise goriva i samim tim bolje povuce, ali mislim da se to u praksi ne vidi toliko. Ali opet je to od coveka do coveka...
Sent from my LG G4
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Usisna grana - Molim update!
Ja sam vozio sa i bez klapni. Sa klapnama auto mnogo bolje vuce u nizim obrtajima(do 2000rpm). Posle 2000rpm nema razlike.
159ka je tezak auto i ako nema dovoljno snage/momenta na nizim obrtajima onda je kao krava.
159ka je tezak auto i ako nema dovoljno snage/momenta na nizim obrtajima onda je kao krava.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Bez klapni je tromiji na niskim obrtajima,jer u tom rezimu rada,varijabilni usis koristi duze,a uske usisne kanale,pri cemu se dobija veca brzina fluida i vise momenta.
Preko 2000rpm,sve klapne se otvaraju i koriste se svi kanali za usisavanje.
Ako imas mogucnosti,zameni varijabilni usis funkcionalnim,jer se kod masivnijih vozila i te kako oseti razlika.
Preko 2000rpm,sve klapne se otvaraju i koriste se svi kanali za usisavanje.
Ako imas mogucnosti,zameni varijabilni usis funkcionalnim,jer se kod masivnijih vozila i te kako oseti razlika.
A Man's Got to Know His Limitations...
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Eto, iskustva iz prve ruke
I ja bih se priključio istom mišljenju, t.j., da sam u situaciji, osposobio bih taj sistem
I ja bih se priključio istom mišljenju, t.j., da sam u situaciji, osposobio bih taj sistem
- Gorandrums
- Garaža: Alfa Romeo 159sw
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Ja sam identicnog misljenja-kupio bih bez razmisljanja novu granu. Trojicu majstora sam zvao vezano za resavanje problema i svi insistiraju na vadjenju klapni. Napomenem da mi nije problem kupiti nov usis ali dzabe. Imaju identicnu pricu - nema sanse da osetis razliku sa i bez flaps-ova. Najbitnije je da se sve dovode u normalu, zatvore rupe, ocisti sve i videces kako to lepo funkcionise. Mozes a i ne moras i chip da uradis koji ne bi zloupotrebljavao vec da imas malo agilniji auto i to je to.
Da se pravim pametan i idem dalje ubedjujuci se sa njima bilo bi bezobrazno-vid nepostovanja, onda bolje sam da to uradim.
Zvao sam majstore koji su na najboljem glasu u Beogradu, i to da napomenem.
Da se pravim pametan i idem dalje ubedjujuci se sa njima bilo bi bezobrazno-vid nepostovanja, onda bolje sam da to uradim.
Zvao sam majstore koji su na najboljem glasu u Beogradu, i to da napomenem.
Ne postoji toliko jednostavan posao da se isti ne moze lose odraditi.
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Pričaću ja danas sa Srđanom na tu temu
pa ti se javim
pa ti se javim
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Ja se, pored svih modifikacija, nosim mišlju da uzmem ponovo granu sa krilcima, čisto da probam i vidim da li ima dobitaka na niskim i gubitaka na visokim obrtajima.
Na tvom mestu, ne bih se dvoumio. U niskim obrtajima ćeš definitivno osetiti razliku. Skidanje swirl flaps-ova je ekonomski isplativije, ali definitivno nije bolje.
Na tvom mestu, ne bih se dvoumio. U niskim obrtajima ćeš definitivno osetiti razliku. Skidanje swirl flaps-ova je ekonomski isplativije, ali definitivno nije bolje.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Gorandrums
- Garaža: Alfa Romeo 159sw
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Hvala svima na odgovorima, Flaviu na konsultaciji i Savi na ponudi da probam njegovu Alficu.
Nisam pametan, nervira me konfuzija koju sam sebi stvorio. Zelim resiti problem a iz minuta u minut mi se menja misljenje. Taman kazem sebi "ma poslusacu savet pametnijih i iskusnijih", vec u drugom trenutku mi navire ideja da je nemoguce da vadjenje bude bolje od stavljanja novog dela i vracanja u funkciju onako kako je to najpre i zamisljeno.
Shvatam da je pre nekog vremena vadjenje flaps-ova bilo prihvatljivije zbog same cene grane ali sada kada to i nije neki nenormalni izdatak, ne znam sta da kazem...
Nisam pametan, nervira me konfuzija koju sam sebi stvorio. Zelim resiti problem a iz minuta u minut mi se menja misljenje. Taman kazem sebi "ma poslusacu savet pametnijih i iskusnijih", vec u drugom trenutku mi navire ideja da je nemoguce da vadjenje bude bolje od stavljanja novog dela i vracanja u funkciju onako kako je to najpre i zamisljeno.
Shvatam da je pre nekog vremena vadjenje flaps-ova bilo prihvatljivije zbog same cene grane ali sada kada to i nije neki nenormalni izdatak, ne znam sta da kazem...
Ne postoji toliko jednostavan posao da se isti ne moze lose odraditi.
- Sava
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170ks
- Lokacija: Beograd
Post
Nema na cemu
Ja nisam skidao klapnice zato sto je bila jeftinija varijanta, vec ne zelim da vozim sa tim rizikom da moze svaki dan da se odlomi u mom slucaju metalna i da uleti i da napravi haos po klipovima i glavi.
Puno vozim i za 2 i po godine sam presao nepunih 80.000km pa mi je na prvom mestu pouzdanost i ne zelim niti o jednoj stvari da razmisljam u voznji.
Sve zavisi kako gledas na to
Sent from my LG G4
Ja nisam skidao klapnice zato sto je bila jeftinija varijanta, vec ne zelim da vozim sa tim rizikom da moze svaki dan da se odlomi u mom slucaju metalna i da uleti i da napravi haos po klipovima i glavi.
Puno vozim i za 2 i po godine sam presao nepunih 80.000km pa mi je na prvom mestu pouzdanost i ne zelim niti o jednoj stvari da razmisljam u voznji.
Sve zavisi kako gledas na to
Sent from my LG G4
- sinisa
- Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Evo i ja da podelim moje iskustvo... 2.0JTDm, otkazao mi je aktuator (motorić) koji pokreće klapne na usisnoj grani, pri čemu je otkazao u open položaju, tj. isto kao kada se povade klapne. Pošto je postojala minijaturna naprslina na usisnoj grani, zamenio sam je (nekih 57k je za 2.0JTDm). Razlika pre (open) i posle svakako postoji, ali verujem da je većini ljudi zanemarljiva. Meni znači, jer je na nižim obrtajma motor mirniji i ima bolji odziv, tako da bi moj glas svakako bio za zamenu i povratak na fabrički dizajn.
- Gorandrums
- Garaža: Alfa Romeo 159sw
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Gledam pouzdanost, tu nema dileme ali gledam da mi auto bude maksimalno funkcionalan i nekih dobrih perfomansi.
Iskreno, ne razumem logiku da zbog nepunih 200e vozim osakacen auto. Naravno da mi je bitno da bolje povlaci u nizim obrtajima - to automatski znaci manje stiskanja gasa u gradskoj voznji a samim tim i manja potrosnja. Naravno, tu je feeling koji je i bitniji od te ekonomske strane.
Pouzdanost - nova grana bez EGR-a - ne verujem da cu doziveti da otkaze ili napravi havariju u motoru dok je u mom vlasnistvu.
Kada sve sumiram, nova grana bez dileme. Samo ako je situacija takva kako je opisuju majstori za vadjenje flaps-ova, scenario se menja. Za manje novca resis trajno problem, ima razlike ako bi se ona merila ali u praksi nema sanse da osetis. I ako bi osetio, chipom bi se to nadomestilo.
Iskreno, ne razumem logiku da zbog nepunih 200e vozim osakacen auto. Naravno da mi je bitno da bolje povlaci u nizim obrtajima - to automatski znaci manje stiskanja gasa u gradskoj voznji a samim tim i manja potrosnja. Naravno, tu je feeling koji je i bitniji od te ekonomske strane.
Pouzdanost - nova grana bez EGR-a - ne verujem da cu doziveti da otkaze ili napravi havariju u motoru dok je u mom vlasnistvu.
Kada sve sumiram, nova grana bez dileme. Samo ako je situacija takva kako je opisuju majstori za vadjenje flaps-ova, scenario se menja. Za manje novca resis trajno problem, ima razlike ako bi se ona merila ali u praksi nema sanse da osetis. I ako bi osetio, chipom bi se to nadomestilo.
Ne postoji toliko jednostavan posao da se isti ne moze lose odraditi.
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
Post
Problem sa otpadanjem klapni je EGR koji kad zaglavi ubacuje garez u usis i onda napravi zezanciju.
Iskljuci EGR, izbaci DPF, turi novu usisnu gradnu i neces imati problema.
Ja sam kod mene uradio pre 60000km i pre 20ak dana sam kontrolisao usis, savrseno cist!
Re:
Ako uzmemo u obzir da se dizel vozi do 4000rpm od toga je auto beskoristan po meni do 2000rpm onda cemu sluzi taj auto ? Kad nemas klapne moras non stop potapas gas do kraja i pritom trosis vise goriva( do 2000rpm). Kad imas klapne dovoljno je samo da dotaknes gas. Za 6-7-8meseci voznje bez klapni ces potrositi vise goriva od 200e..FantomX napisao:Ja bih skinuo to i zaboravio zauvek, ionako ces da startujes sa 2000rpm, sta ce ti malo elastičnosti ispod
Problem sa otpadanjem klapni je EGR koji kad zaglavi ubacuje garez u usis i onda napravi zezanciju.
Iskljuci EGR, izbaci DPF, turi novu usisnu gradnu i neces imati problema.
Ja sam kod mene uradio pre 60000km i pre 20ak dana sam kontrolisao usis, savrseno cist!
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Sve sto znam je da sam vozio auto sa i bez klapnica, 159 i 147 FL, nisam osetio nikakvu razliku u voznji i malim obrtajima. Gledao uzivo radove, probao kola pre i posle.
Razlika je na nivou placebo-a.
Za dodavanje gasa i teranje u obrtaje se ne bih slozio, sve je isto pre i posle.
Barem iz mog iskustva.
A na sve to, 16v motori svakako traze malo vise gasa u svakodnevnoj voznji, u odnosu na 8v modele, zele da im se malo daje vise po gasu
Razlika je na nivou placebo-a.
Za dodavanje gasa i teranje u obrtaje se ne bih slozio, sve je isto pre i posle.
Barem iz mog iskustva.
A na sve to, 16v motori svakako traze malo vise gasa u svakodnevnoj voznji, u odnosu na 8v modele, zele da im se malo daje vise po gasu
- Alfa159newcomer
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 konja 2007 godiste
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Evo ja vozim bez klapni i vala ne čini mi se da je nešto sad toliko troma na tim nižim obrtajima (ispod 2000 rpm)... Ili sam ja vise navikao da je lagano vozim dok ne dostigne neki razuman broj obrtaja kad mogu da računam na snagu auta. Ali ipak vidim po gradu da nije toliko mrtva na recimo 1500 rpm... ima solidan odziv gasa
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
16v je odzivniji od 8v na niskim obrtajima, a na višim pogotovo. Ko voli da vozi ko baba, ko ja što vozim najčešće po gradu, 16v bolji izbor.
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Zapravo obrnuto, kad je 16v potpuno ispravan, ako pričamo o Alfi 159.FantomX napisao:Sve sto znam je da sam vozio auto sa i bez klapnica, 159 i 147 FL, nisam osetio nikakvu razliku u voznji i malim obrtajima. Gledao uzivo radove, probao kola pre i posle.
Razlika je na nivou placebo-a.
Za dodavanje gasa i teranje u obrtaje se ne bih slozio, sve je isto pre i posle.
Barem iz mog iskustva.
A na sve to, 16v motori svakako traze malo vise gasa u svakodnevnoj voznji, u odnosu na 8v modele, zele da im se malo daje vise po gasu
16v je odzivniji od 8v na niskim obrtajima, a na višim pogotovo. Ko voli da vozi ko baba, ko ja što vozim najčešće po gradu, 16v bolji izbor.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Ponoviću opet,da za prosečnog vozača u Srbiji, nema neke velike razlike u vožnji sa ili bez ispravnog varijabilnog usisa.Zabludu povećava činjenica,da je retko ko imao 100% ispravan,čist i bez opstrukcija varijabilan usis pre demontaže klapni,čišćenja iste i zatvaranja egr ventila.Što bi ih neko vadio,ako sve savršeno radi,klapne nisu labave i grana je bez gomile masnih naslaga,koje poluispravni egr sve više i više nagomilava i guši motor?
E onda dođe do demontaže klapni,detaljnog čišćenja usisne grane i zatvaranja egr ventila,koji kada je u funkciji,ubacuje izduvne gasove i masnoću direkt u usis.
Gle sada čuda,auto ne ide lošije naprotiv,vozači su presrećni,pare su ostale u džepu,a svi su prezadovoljni jer su prozreli malignu fabriku,koja vara nesrećne potrošače ugrađujući bespotrebne i dabome skupe delove
Majstora kuješ u zvezde,hvališ na forumu i zoveš na slavu,jer ti je mudrim nesebičnim savetom,spasao silne teško zarađene novce
Niko se u toj euforiji naravno ne zapita,kakav bi efekat bio kada bi bio zatvoren egr,sve ispravno i čisto,a varijabilni usis radio sa 100% kapaciteta
E onda dođe do demontaže klapni,detaljnog čišćenja usisne grane i zatvaranja egr ventila,koji kada je u funkciji,ubacuje izduvne gasove i masnoću direkt u usis.
Gle sada čuda,auto ne ide lošije naprotiv,vozači su presrećni,pare su ostale u džepu,a svi su prezadovoljni jer su prozreli malignu fabriku,koja vara nesrećne potrošače ugrađujući bespotrebne i dabome skupe delove
Majstora kuješ u zvezde,hvališ na forumu i zoveš na slavu,jer ti je mudrim nesebičnim savetom,spasao silne teško zarađene novce
Niko se u toj euforiji naravno ne zapita,kakav bi efekat bio kada bi bio zatvoren egr,sve ispravno i čisto,a varijabilni usis radio sa 100% kapaciteta
A Man's Got to Know His Limitations...
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Bravo, Goxy...
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- sinisa
- Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Kod mene je od početka zatvoren EGR i remapiran motor, a usisna grana je zamenjena kasnije. Generalno vozim od 2.000rpm pa na više, ali u gradskoj vožnji kad tad se čovek zaglavi na 1.500rpm, i tu osećam razliku. Možda je finesa u pitanju, ali meni je bila bitna.
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Kod mene je od početka zatvoren EGR i remapiran motor, a usisna grana je zamenjena kasnije. Generalno vozim od 2.000rpm pa na više, ali u gradskoj vožnji kad tad se čovek zaglavi na 1.500rpm, i tu osećam razliku. Možda je finesa u pitanju, ali meni je bila bitna.
- Gorandrums
- Garaža: Alfa Romeo 159sw
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Koliko sam hteo da napisem slican komentar. Stvarno Goxy svaka na mestu. Svi uporedjuju vec nefunkcionalan sistem sa povadjenim klapnama, ociscenom granom itd. sto je krajnje neobjektivno.
Meni je snaga na malom broju obrtaja bas bitna. Da nije vozio bih klasicnog benzinca i zbog mnogih stvari mirno spavao.
Pitanje oko kupovine novog usisa... Kada kupim Pierburg novu granu, da li ima problema oko stavljanja starog motorcica (aktuatora) posto sam na nekim mestima citao o tome ali mi nije jasno? - kao ima nekih problema. Kod mene je motorcici ispravan tako da mi se bas ne kupuje nov pored ostalih troskova.
Hvala Vam jos jednom svima na savetima, impresijama itd.
Meni je snaga na malom broju obrtaja bas bitna. Da nije vozio bih klasicnog benzinca i zbog mnogih stvari mirno spavao.
Pitanje oko kupovine novog usisa... Kada kupim Pierburg novu granu, da li ima problema oko stavljanja starog motorcica (aktuatora) posto sam na nekim mestima citao o tome ali mi nije jasno? - kao ima nekih problema. Kod mene je motorcici ispravan tako da mi se bas ne kupuje nov pored ostalih troskova.
Hvala Vam jos jednom svima na savetima, impresijama itd.
Ne postoji toliko jednostavan posao da se isti ne moze lose odraditi.
- Gorandrums
- Garaža: Alfa Romeo 159sw
- Lokacija: Pozarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Na svim mestima gde sam naisao na usisnu granu pise da je bez motora. Negde cak pise i bez poluge.
Ne postoji toliko jednostavan posao da se isti ne moze lose odraditi.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Dva auta sa stock mapom vredelo bi upoređivati, ali bi i tu moralo da se vodi računa u generalnom stanju auta.
Jedini validan test je na jednom autu, dve identične mape, na jednoj uključeni, na drugoj isključeni flapsovi... siguran sam da bi mladenke rado pomogao oko ulj/isklj dela
Jedini validan test je na jednom autu, dve identične mape, na jednoj uključeni, na drugoj isključeni flapsovi... siguran sam da bi mladenke rado pomogao oko ulj/isklj dela
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...