159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Savo sedi 1...
Siniša i Nikola016 su pričali o 2.0 Mjet
Nidža i Relja 1.9 Mjet stari tip
Goxy 1.9 Mjet novi tip
Gde god imaš funkcionalni EGR i varijabilni usis,kad-tad doći će do kvara na sistemu sa klapnama.
Siniša i Nikola016 su pričali o 2.0 Mjet
Nidža i Relja 1.9 Mjet stari tip
Goxy 1.9 Mjet novi tip
Gde god imaš funkcionalni EGR i varijabilni usis,kad-tad doći će do kvara na sistemu sa klapnama.
A Man's Got to Know His Limitations...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Ništa, svi zajedno jedan mini-skup da se izrotiramo po kolima, napravimo par krugova i saberemo utiske. Bez čakanja ECU i eksperimenta, taman da provozamo razne autiće.
- Kosovic
- Garaža: /
- Lokacija: Vrbas
- Lokacija: Vrbas
Post
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Ovde samo dusanGT i ja (još neko vreme) možemo da ocenjujemo.G0XY napisao:Savo sedi 1...
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Kosoviću,javi kada ti stigne rešenje o penziji,da popijemo nešto
A Man's Got to Know His Limitations...
- Kosovic
- Garaža: /
- Lokacija: Vrbas
- Lokacija: Vrbas
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Izvinite na ovoj off-čini Nadam se da penziju čekati neću kao profesor, pu pu.
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
Post
Kod mene je 2006to godiste sa plasticnom granom
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Razlika izmedju starog i novog tipa je u usisnoj grani ?G0XY napisao:Savo sedi 1...
Siniša i Nikola016 su pričali o 2.0 Mjet
Nidža i Relja 1.9 Mjet stari tip
Goxy 1.9 Mjet novi tip
Gde god imaš funkcionalni EGR i varijabilni usis,kad-tad doći će do kvara na sistemu sa klapnama.
Kod mene je 2006to godiste sa plasticnom granom
- Sava
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170ks
- Lokacija: Beograd
Post
A u ovoj temi niko nije pre mene pomenuo usisnu granu na 1.9 twinturbo, i tu imam pitanje, ako klapne pretezno sluze da auto bolje povuce u nizim obrtajima, koja je uloga manje turbine na ovim motorima? Mozda nema klapne?
Sent from my LG G4
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Cuo sam na vise mesta da na 2.0 mjet ne mogu tako lako da se odlome sa svoje osovinice, zato pitam.G0XY napisao:Savo sedi 1...
Siniša i Nikola016 su pričali o 2.0 Mjet
Nidža i Relja 1.9 Mjet stari tip
Goxy 1.9 Mjet novi tip
Gde god imaš funkcionalni EGR i varijabilni usis,kad-tad doći će do kvara na sistemu sa klapnama.
A u ovoj temi niko nije pre mene pomenuo usisnu granu na 1.9 twinturbo, i tu imam pitanje, ako klapne pretezno sluze da auto bolje povuce u nizim obrtajima, koja je uloga manje turbine na ovim motorima? Mozda nema klapne?
Sent from my LG G4
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
I na nižim imaš spool turbine, bez obzira na krilca.
Grana služi da usmeri vazduh kako bi stalo više vazduha na nižim obrtajima u cilindar. Ne pomaže tu toliko pritisak u sistemu koliko vazdušna struja. Teoretski nikakva mapa ne može da iskompenzuje lošu vazdušnu struju.
Kad imaš krilca i kad su zatvorena vazduh pod uglom ulazi u cilindar i zavrti se pravilno, te stane više, manje se vrati nazad u sistem. Kada krilaca nema vazduh ravno ulazi u cilindar i krene sa se sudara sa vazduhom koji izlazi. Podizanjem pritiska turbine ne možeš da iskompenzuješ nedostatak krilaca.
Zamisli da sipaš vodu jakim mlazom po sred čaše vertikalno gde voda počne da izlazi napolje. Pojačanjem mlaza ništa nisi uradio samo će još više da izađe i prskaš na sve strane. Ako nakriviš čašu da mlaz bije u zid čaše moćićeš da je napuniš do vrha. Nadam se da su svi skapirali princip.
Par krilaca koji je uvek otvoren je taj koji sipa uz zid čaše, tj cilindra, a par koji se otvara naknadno sipa direkt po sredini. Motor kad se zavrti on stigne da potroši sav vazduh koji ulazi i ne izlazi ništa napolje pre sagorevanja, dok kad se vrti sporo vazduh treba da se zavrti uz zidove cilindra.
Takođe nije sav štos u količini nego i u mešanju vazduha i goriva koji se bolje izmešaju kad je u cilindru vrtlog, te je potrebno manje i goriva i vazduha za isti efekat kao kad kovita nema. Prostim rečima, sa manje goriva više KS, samim tim, bolje povlači.
Tapatalk
Grana služi da usmeri vazduh kako bi stalo više vazduha na nižim obrtajima u cilindar. Ne pomaže tu toliko pritisak u sistemu koliko vazdušna struja. Teoretski nikakva mapa ne može da iskompenzuje lošu vazdušnu struju.
Kad imaš krilca i kad su zatvorena vazduh pod uglom ulazi u cilindar i zavrti se pravilno, te stane više, manje se vrati nazad u sistem. Kada krilaca nema vazduh ravno ulazi u cilindar i krene sa se sudara sa vazduhom koji izlazi. Podizanjem pritiska turbine ne možeš da iskompenzuješ nedostatak krilaca.
Zamisli da sipaš vodu jakim mlazom po sred čaše vertikalno gde voda počne da izlazi napolje. Pojačanjem mlaza ništa nisi uradio samo će još više da izađe i prskaš na sve strane. Ako nakriviš čašu da mlaz bije u zid čaše moćićeš da je napuniš do vrha. Nadam se da su svi skapirali princip.
Par krilaca koji je uvek otvoren je taj koji sipa uz zid čaše, tj cilindra, a par koji se otvara naknadno sipa direkt po sredini. Motor kad se zavrti on stigne da potroši sav vazduh koji ulazi i ne izlazi ništa napolje pre sagorevanja, dok kad se vrti sporo vazduh treba da se zavrti uz zidove cilindra.
Takođe nije sav štos u količini nego i u mešanju vazduha i goriva koji se bolje izmešaju kad je u cilindru vrtlog, te je potrebno manje i goriva i vazduha za isti efekat kao kad kovita nema. Prostim rečima, sa manje goriva više KS, samim tim, bolje povlači.
Tapatalk
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
U 2.0 je plasticna grana sa metalnim krilcima. Na 100k km grana je bila jako malo zaprljana, krilca nisu imala nikakav luft i radila su skroz fino. Ne znam kolika je razlika u granama za 1.9 i 2.0 ali vjerujem da je minimalna. Nije bilo potrebe raditi ista sem ciscenja. Na slicnoj kilometrazi euro 3 motor 1,9 8v je bio znacajno zaprljan.
Assumption is the mother of all fuckups
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
^^ pod uslovom da su kilometraze tacne ... ali slazem se da EGR na 8V jtd veoma prlja usis...
- turshija
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Spider (939) 3.2 V6 2007
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Ja sam 159 1.9 JTDm 16v vozio 3 godine sa flapsovima i posle toga me Deša savetovao da ih povadi preventivno kada mi je proveravao usisnu granu. Posle toga mi je auto bio toliko trom pri niskim obrtajima (subjektivan osecaj) da bih sigurno uzeo novu usisnu granu da nije Spider uleteo nedelju dana kasnije. E sada, da nisam pre toga vozio taj auto 3 godine i da nisam znao kako inace vuce pri niskim obrtajima, verovatno ne bih primetio razliku (razlika je mala, ali oseti se), ali drugacije je kada auto poznajes par godina i znas napamet kako se ponasa kada stisnes papucicu gasa, jednostavno ocekujes da ce da povuce cim stisnes gas, ali bez flapsova povuce sekundu kasnije. Nije strasno, ali kao sto rekoh ako si navikao i ako si pican, smetace ti, ali vecina ljudi ni ne primeti, ali razlika postoji, nije fabrika te flapsove stavila tu da glume tempiranu bombu koja ce da se otkaci i napravi harakiri nego imaju svoju namenu. Mani se toga "sta ljudi kazu", neki ljudi kazu i da 1.9 8v vuce isto kao 16v.
- lpetrovic313
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 16v
- Lokacija: Beograd
Post
Alfa Romeo 159 1.9jtdm 16v vadjenje klapne
Da li neko moze da mi preporuci servis u Beogradu za vadjenje klapni iz usisne grane. Kolika je otprilike cena pošto ne bih da me oderu?
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
U ovoj temi su najsvezija iskustva oko usisa na JTDm motoru pa, pretresi
- lpetrovic313
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 16v
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Pročešljah temu od početka do kraja. I ovu a i mnoge druge, ali nigde da nađem neku okvirnu cenu. Danas sam zvao par majstora i svi traže oko 100e što meni zvuči kao mnogo.
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Mislim da nije mnogo 100€ . Igrom slučaja imam info da je drugarska cifra 80€ tako da, 100 onda deluje OK.
Ali, sačekaj event još neki komentar
Ali, sačekaj event još neki komentar
- Kaligula
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex 33 boxer(Gordana)
ex 145 boxer(Natasa)
ex 159 jtdm(Milica)
ex Sprint 1.7(Barbara)
ex 156 2.5 v6(Dita Von Teese)
147 1.6 ts(Milka) - Lokacija: Pancevo
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Ja bih ti preporučio Dešu za taj zahvat,ali teško da ćes naci jeftinije od gore pomenute cifre
Dizel ni u traktor,kamoli u Alfu
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
viewtopic.php?f=113&t=61415
Proveri ovde, ja sam to uradio prilicno povoljno, ali u sklopu jos nekih radova, pa ne znam kolika je cena samo za uklanjanje klapni.
Proveri ovde, ja sam to uradio prilicno povoljno, ali u sklopu jos nekih radova, pa ne znam kolika je cena samo za uklanjanje klapni.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- lpetrovic313
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 16v
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Hvala na odgovorima. U početku mi je 100e delovalo kao mnogo, ali sada kada sam malo bolje upućen kakav je to posao deluje mi ok.
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: 159 JTDm 16v : Usisna grana - Molim update!
Nema na cemu
Ocekujemo makinu da vidimo u sekciji Virus
Ocekujemo makinu da vidimo u sekciji Virus