Stranica 7 od 8

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Jul 30, 2020 1:25 pm
od alonso14
Krene da se desava to.. Razlog, ne znam.. Ja sam i uz taj '' problem '' izbacio 206 ks, tako da ne mislim da u prevelikoj meri utice na performanse. Ali nije fabricki tako.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Jul 30, 2020 4:15 pm
od Pittatore
Znači, sko sam dobro razumeo, hoćeš da kažeš da je ovih 1500trazenih/1000merenih u stvari "fabrika" tj. normala za ovaj motor? :([/quote]
Tih 1500mg/i mozes da vidis samo na 3 bara pritiska u usisu.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Jul 30, 2020 5:08 pm
od alonso14
Nece ni sa 3 bara.. Bar meni :D
Dp + fi 50 fabrika

Slika

Dp+fi 60

Slika

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Jul 30, 2020 6:14 pm
od Pittatore
Na tom malom turbu ne, hibrid da.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Jul 30, 2020 8:00 pm
od Andrej
...opa, prozivke. :D Obratiću ja pažnju na parametar kod mene sledećom prilikom, baš da vidimo ima li razlike na 2.0 u 9ki.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Jul 30, 2020 8:24 pm
od Pittatore
?

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Jul 30, 2020 10:47 pm
od Andrej
"Mali ti turbo".

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pet Jul 31, 2020 4:35 am
od Pittatore
Ni slucajno, nisam se ni trudio da budem precizan sa kojim turbom se dobija to citanje na mafu, pogledacu neke logove od hibridnih gtb2256v ili gtb2260vk, vidjao sam i 2000mg/i gde maf izlazi van opsega merenja ali to je vec bila greska majstora. ☺️

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pet Jul 31, 2020 1:11 pm
od sinisa
Dodaću samo da ograničenje MAF-a nije u mg/i, nego u tome koliko vazduha prođe kroz njega i pri tome MAF ne zna šta je i (injection cycle) i koliko ih ima u sekundi (~rpm).

MAF na 2.0JTDm 170ks očitava do 650kg/h, a MAF sa 2.4JTDm očitava do 800kg/h. Pri tome je usis na 2.4 nešto širi, i nije lako prosto prebaciti/zameniti MAF sa većim, bez zezanja oko kalibracije izmerenih vrednosti.

Pošto kg/h brojke nisu ono što vidite u logovima, recimo da je 1500mg/i na 4000rpm ustvari 720kg/h.
Inače, 1500mg/i nikako nije fabrički, nego je za to potrebno bar 3bar pritiska (3.1-3.3).

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Sep 17, 2020 6:27 pm
od Drejk
Ako blokiram egr plocicom na 147 jtdm 16v, a ne ugasim ga softverski, da li ima nekih nuspojava sem sto ce svetleti check engine?

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Sep 17, 2020 6:45 pm
od milosnbgd
Zasto bi to radio?

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Sep 17, 2020 6:54 pm
od Drejk
Ma cisto me zanima da li ce se u tih par dana, dok ne ugasim i softverski, auto ponasati drugacije.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Čet Sep 17, 2020 10:46 pm
od ForestGump
Namena EGR-a je sledeća:
- u režimima niske snage kada je punjenje cilindra gorivom smanjeno, dodaju se izduvni gasovi da se istisne kiseonik iz kompresionog prostora iz dva razloga: a) smanji emisija NOx. b) eliminiše takozvani "end gas effect" koji uzrokuje lokalno detonantno sagorevanje po ivicama kompresionog prostora ( ovo je mnogo važnije za benzince nego za dizele) koje vremenom izaziva razaranje materijala u kompresionom prostoru.

Eliminisanjem EGR-a i remapom (dodavanjem goriva zbog većeg udela kiseonika bez EGR-a) se sigurno dobije bolji odziv i performanse motora u nižim i srednjim opterećenjima uz povećanje mase čađi, CO i HC u izduvu ( rastu sa dodavanjem goriva). NOx se proporcionalno smanjuje sa dodatkom goriva. Višak goriva u tim režimima negativno utiče na rad i trajnost katalizatora i DPF-a zbog povećane emisije čađi, CO i HC, pa se zato i to uklanja. Motor, naročito turbo-dizel-motor, nakon toga "prodiše" i gde takav prođe tu trava ne raste. Benefit za vlasnika takvog vozila je što ima dve komponente manje koje bi se mogle kvariti i auto mu sigurno bolje ide. Manje je ugrožen i turbokompresor bez katalizatora i DPF-a. Neki se kunu i da manje goriva troše, što je verovatno posledica "dobrog" remapa. Kad se dodatno poskidaju i lonci koji smanjuju buku i stavi "straight pipe", eto i akustičkog ugođaja. "Poor man's tuning".

Bojim se samo da će vas sve takve od 5.07.2021. sistematski isključivati iz saobraćaja a imam najave da će tako i biti. Najlakši, pritom i apsolutno legalan, način za smanjenje aero-zagađenja, saobraćajnih gužvi, problema sa parkiranjem, saobraćajnih nezgoda, broja povređenih i poginulih u saobraćaju, smanjenje proseka starosti vozila itd je isključenje "poor man tuning"-a iz saobraćaja. Loša vremena dolaze...

EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pet Sep 18, 2020 7:29 am
od ChobbyJTD
Nema ništa od toga, takva vozila se uredno voze i registruju u hrvatskoj na primer, a oni su u EU i imaju navodno strožije tehničke preglede.
Ovde korupcija cveta na mnogo višem nivou od malih tehničkih pregleda, tako da ko bude hteo da registruje sirotinjski tuning dizel neka spremi par crvenih i to je to.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pet Sep 18, 2020 10:32 am
od bums85
Ironija je sto kod nas sa zatvorenim egr-om imas bolje rezultate na testu izduvnig gasova jer ne mere nox

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pet Sep 18, 2020 10:42 am
od milosnbgd
Naravno da mozes da padnes na tehnickom, ako ko padobranac odes na neki ozbiljan tehnicki gde ce da te obore kao da smo u Svajcarskoj, a ima ih...
Ako si iole dovitljiv, snadjes se, na ovaj ili onaj nacin...
Sad ce neko da pomene stakla...Sve to stoji, ali u praksi i nije bas tako. Pa registruju ljudi i sa blago zatamnjenom sofersajbnom...

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pet Sep 18, 2020 11:03 am
od alonso14
Ispravna vozila ce uvek prolaziti. Ispravna mislim. Cista, bez ogrebotina, tacna, i sa tacnim vlasnikom.
PS gasio bih EGR i DPF i remapirao na novom dizel vozilu koje kupim sutra

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pet Sep 18, 2020 1:49 pm
od ForestGump
Neko je spomenuo Hrvatsku ranije, pa evo citata člana 83 njihovog pravilnika koji reguliše emisiju izduvnih gasova koja se kontroliše na tehničkim pregledima:

Članak 83.

(1) Motori s unutarnjim izgaranjem na vozilima kategorija M i N, ne smiju ispuštati u atmosferu:

1) Benzinski motori bez katalizatora i lambda sonde odnosno benzinski motorima s katalizatorom, ali bez lambda sonde – koncentracija ugljičnog monoksida (CO), pri brzini vrtnje motora na praznom hodu, ne smije prelaziti:

a) 4,5% volumnih udjela (za vozila proizvedena 1986. godine i starija) pri temperaturi ulja u motoru od najmanje 80°C
b) 3,5% volumnih udjela (za vozila proizvedena 1987. godine i kasnije) pri temperaturi ulja u motoru od najmanje 80°C.
2) Benzinski motori s reguliranim katalizatorom trostrukog djelovanja – koncentracija ugljičnog monoksida (CO), nakon što je motor postigao radnu temperaturu pri brzini vrtnje na praznom hodu, ne smije prelaziti vrijednost propisanu od strane proizvođača vozila. Radna temperatura motora i brzina vrtnje na praznom hodu trebaju biti propisane od strane proizvođača vozila. Koncentracija ugljičnog monoksida (CO) i vrijednost faktora zraka (λ) pri povećanoj brzini vrtnje motora ne smiju prelaziti vrijednost propisanu od strane proizvođača vozila. Povećana brzina vrtnje motora mora biti propisana od strane proizvođača vozila. Ako podaci proizvođača nisu poznati, sadržaj ugljičnog monoksida (CO) i vrijednost faktora zraka (λ) ne smiju prelaziti:

a) CO ≤ 0,5% volumnih udjela, pri temperaturi ulja u motoru od najmanje 80 °C (ili radnoj temperaturi motora) i brzini vrtnje motora na praznom hodu, odnosno CO ≤ 0,3 % volumnih udjela pri istim uvjetima rada ako je vozilo proizvedeno 2002. godine ili ranije
b) CO ≤ 0,3% volumnih udjela, λ = 1,00 ± 0,03, pri temperaturi ulja u motoru od najmanje 80 °C (ili radnoj temperaturi motora) i brzini vrtnje motora od 2500 do 3000 min-1, odnosno CO ≤ 0,2 % volumnih udjela pri istim uvjetima rada ako je vozilo proizvedeno 2003. godine ili kasnije.


3) Dizelski motori – nakon što je motor postigao radnu temperaturu propisanu od strane proizvođača vozila, srednji koeficijent zacrnjenja ispušnog plina (k) nakon tri ili više slobodnih ubrzanja neopterećenog motora od brzine vrtnje na praznom hodu do najveće brzine vrtnje ne smije prelaziti vrijednost propisanu od strane proizvođača vozila. Ako podaci proizvođača o srednjem koeficijentu zacrnjenja i radnoj temperaturi motora nisu poznati, onda srednji koeficijent zacrnjenja ispušnog plina k ne smije prelaziti vrijednost:

a) k ≤ 2,50 m-1, pri temperaturi ulja u motoru od najmanje 80 °C ili normalnoj radnoj temperaturi motora (za motore bez prednabijanja)
b) k ≤ 3,00 m-1, pri temperaturi ulja u motoru od najmanje 80 °C ili normalnoj radnoj temperaturi motora (za motore s prednabijanjem)
c) k ≤ 1,50 m-1, pri temperaturi ulja u motoru od najmanje 80 °C ili normalnoj radnoj temperaturi motora (za vozila/motore proizvedene nakon 2009. godine, osim vozila ekološke kategorije Euro 6 / Euro VI)
d) k ≤ 0,7 m-1, pri temperaturi ulja u motoru od najmanje 80 °C ili normalnoj radnoj temperaturi motora za dizelska vozila ekološke kategorije Euro 6 / Euro VI.
(2) Količine štetnih tvari iz stavka 1. ovoga članka ne odnose se na:

a) vozila opremljena s benzinskim dvotaktnim motorima
b) vozila opremljena benzinskim motorima ako su proizvedena prije 1970. godine
c) vozila opremljena benzinskim motorima ako im konstrukcijska brzina nije veća od 50 km/h
d) vozila opremljena dizelskim motorima ako su proizvedena prije 1980. godine
e) vozila opremljena dizelskim motorima ako im konstrukcijska brzina nije veća od 30 km/h
f) vozila s alternativnim pogonskim motorom ili izvorom energije (vodik, metan, propan-butan, gorive ćelije, alkohol i sl.)
g) starodobna vozila (oldtimere)
h) vojna vozila oružanih snaga Republike Hrvatske kategorije M2, M3 i N.


Tako da samo ako podaci proizvođača vozila nisu poznati ( ne postoji COC za vozilo u bazi podataka) vozilo može proći emisioni test bez uređaja za kontrolu emisije izduvnih gasova. To je objašnjenje zašto neka modifikovana vozila prolaze tehnički.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pet Sep 18, 2020 1:56 pm
od Andrej
Drug iz Pule vozi 159Ti 170ks, sa DPF+EGR off i remapom na nekih 195ks, prolazi tehnicki najnormalnije i bez problema, vec par godina.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Ned Sep 20, 2020 8:51 pm
od ForestGump
Jedna lasta ne čini proleće. A ni jesen jedan cvet uveli. Drugim rečima, ako se drugaru poklopila godina proizvodnje ( zaključno sa 2009) sa nepostojanjem podataka o vozilu - nikakav problem za proći emisioni test. Kod nas se spominje datum prve registracije 1.3.2014. kao granični faktor ako nema podataka u JRV (jedinstveni registar vozila koji formira i vodi ABS) što mislim da je neobjektivno i nepravedno. I očekujem da će to biti promenjeno pre 5/7/2021.
Koga zanima više, neka klikne ovde: https://www.paragraf.rs/propisi/praviln ... evima.html , skroluje do člana 82 ovog pravilnika i pročita.

EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Ned Sep 20, 2020 10:00 pm
od ChobbyJTD
Naravno da će biti promenjeno, jer u suprotnom pola države neće moći da registruje kola a ne vidim kako im to ide u prilog.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pon Sep 21, 2020 8:41 am
od ForestGump
Zakonodavac je sebi obezbedio alibi tako što je 2018 najavio šta će biti 2021 godine. To je ono što mene najviše plaši, jer i moj auto ove godine slavi punoletstvo. Pokušavam da saznam sve što mogu i da podelim ovde ono što eventualno saznam. Ako sam dobro razumeo: prvi kriterijum je ima ili nema podataka o vozilu. Ako ima, meriće se gasovi prema COC-u, bez obzira na gorivo i tip motora. Ako nema podataka, meriće se zadimljenost kod dizel motora i CO (ugljen monoksid) kod benzinaca. Ako sam i to razumeo pravilno, biće lakše proći merenje gasova ako nema podataka o vozilu jer će kriterijum biti kao pre 30+ godina kada vozila nisu imala katalizatore i ostale emisione PM-rine.

Na temu EGR-a i NOx-a: koliko sam saznao do ovog trenutka (raspitivao sam se među drugarima i poznanicima koji rade na tehničkim pregledima) moguće je da se uopšte neće meriti NOx ali će se meriti CO, CO2, O2 i HC na osnovu čega će se procenjivati stanje motora i emisije. Ova informacija nije 100% proverena u ovom trenutku jer ni TP-i nemaju baš jasna uputstva.

Ono čemu bi smo eventualno mogli da se ponadamo jeste odlaganje primene merenja gasova zbog broja tehničkih pregleda koji nisu ispunili uslove za punu primenu pravilnika, nešto kao što je bilo sa auto-školama.

Obzirom da već postoji tema u vezi tehničkih pregleda i merenja gasova, molba za admine da ako smatraju da ima svrhe deo ove teme prebace ovde: viewtopic.php?f=13&t=65247&hilit=tehni% ... 5#p1684050

:drink

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Pon Sep 21, 2020 8:46 am
od Andrej
ChobbyJTD napisao:Naravno da će biti promenjeno, jer u suprotnom pola države neće moći da registruje kola a ne vidim kako im to ide u prilog.
100% ce biti tako, jer je nemoguce primeniti zakon tako slepo na zemlju gde se van Beograda voze kola stara i po 25/30 godina svakodnevno. Dovoljno je sto su ukanalili neke od nas da ne mozemo da atestiramo prepravke, ali to je mizerna manjina, ovo gore pomenuto je ipak vecina.

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Sre Sep 23, 2020 6:12 am
od slobac
Pa u normalnim zemljama su to resili tako sto su uveli zone u gradovima gde je veliki protok saobracaja. Ne mozes ti nekome zabraniti registraciju tehnicki ispravnog auta, samo mu ne das nalepnicu i ne moze da vozi tamo gde mora biti nalepnica i cao. Al eto gde Srbija pocinje tu logika prestaje... Mozda se i promeni nesto, najavljuju neke beneficije za ugradnju plina...

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Poslato: Sre Sep 23, 2020 7:17 am
od Milanche46
Ljudi ovo je Srbija, nek vam kocnice budu dobre i nek rade sve sijalice, ostalo se sve resi sa 10-20e kao sto se i do sad resavalo..