EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
CoyoteKG
Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1650
Pridružio se: Sub Dec 03, 2011 5:13 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Uto Feb 11, 2014 10:45 pm

da, ali taj neko ko puni rezervoar, moze da znaci da nije stavio R4 jer nema novca, nego misli da je bolje resenje. Kao sto sam ja stavio... Na preporuku mog majstora cije misljenje jako cenim, i koji kaze da su JTD termostati cirkus, cesto crkavaju, a R4 radi savrseno posao.

Moramo da se slozimo za JTD termostate, da ne znam ni za jednu alfu koja nije imala problem sa njim.

Kad se pominju JTD alfe, osnovne mane koje svi priznajemo

1. trapovi (bilo jtd ili ts...)
2. termostat
3. koska, nosac motora
4. gumirane rucice
5. tvrdo kvacilo
6. dalje me mrzi da razmisljam...

naravno svaki brend ima svoje specificnosti. Tako da hvala Bogu da moj JTD ima ove smesne mane, da nema nesto ozbiljnije. Zato ima hiljadu pozitivnih osobina
Korisnikov avatar
kAcA
Garaža: Alfa GT
Lokacija: Sarajevo
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 361
Pridružio se: Pet Sep 13, 2013 11:48 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Sre Feb 12, 2014 8:33 am

Da li samo softversko gasenje EGR-a moze uticati na hladnjak i imati neke nuspojave? Nisam ga jos blindirao vec samo ugasio u mapi. Da li u tom slucaju gasovi i dalje prolaze do hladnjaka?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Sre Feb 12, 2014 8:54 am

kAcA, zatvori taj EGR i izbaci hladnjak: viewtopic.php?p=1457553#p1457553

Uzgred, na dve Alfe (147ca od marta 2008. do sada, GT od decembra 2011. do sada) promenjen je samo jedan termostat. Razlika u ceni fabrički predviđenog termostata i neke improvizacije ne opravdava ni rizik, ni smaranje.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
kAcA
Garaža: Alfa GT
Lokacija: Sarajevo
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 361
Pridružio se: Pet Sep 13, 2013 11:48 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Sre Feb 12, 2014 12:17 pm

dusanGT hvala na odgovoru, svakako sam mislio to raditi.
Ali, trebao bih na put za vikend (oko 800km) pa pitam da li je u redu da do tada bude ugašen EGR u mapi jer ne mogu stići da ga blindiram i uklonim hladnjak?

Pozdrav
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Sre Feb 12, 2014 12:46 pm

Softversko isključivanje EGR je dovoljno i ne proizvodi nikakve loše posledice ako se EGR hardverski ne zatvori...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Sre Feb 12, 2014 8:36 pm

OMP

Kod PUG 206,razlika u zagrevanju je zanemarljiva,ja je ni ne primecujem.

Malopre sam gledao polozaj EGR ventila i hladnjaka EGR-a na JTDm motoru.
U odnosu na motor Peza 407 2.0HDI,na kome sam cistio EGR,ovo je gledajuci polozaj,pristupacnost i tip srafova bukvalno preporod :yahoo: ...ebo me PUG 407 i dan kada sam ga kupio toliko komplikovanog.Pola dana sam skidao,a pola dana vracao ebeni Francuski EGR :angry:

Cim mi stigne set za blokadu,onu jednu podlosku stavicu direktno na izduvnu granu,kao sto je uradio Marko :gr8:
A Man's Got to Know His Limitations...
Dexterslab
Garaža: Alfa Romeo 156 1,9 JTD
Lokacija: Beograd
Postovi: 23
Pridružio se: Sub Jul 05, 2014 3:38 pm

Re: Ciscenje egera

Čet Jul 10, 2014 12:29 pm

Ljudi, isao sam pre par dana kod majstora-drugara, ali on nema originalnu dijagnostiju i kaze da ne moze da mi ga ugasi softverski, ali je zvao svog drugara koji radi samo alfe, on rece da nema potrebe za softverskin gasenjem, da posao zavrsava parce lima i obicno diskonektovanje dzeka. Treba da idem ovih dana da mi stavi lim, za sada ga je samo diskonektovao i nema razlike u ponasanju auta. Sta mislite o toj varijanti?
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4590
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Ciscenje egera

Čet Jul 10, 2014 1:15 pm

JTD ne mora da se gasi softverski, JTDM odnosno Multi-Jet mora.
Slika
Dexterslab
Garaža: Alfa Romeo 156 1,9 JTD
Lokacija: Beograd
Postovi: 23
Pridružio se: Sub Jul 05, 2014 3:38 pm

Re: Ciscenje egera

Čet Jul 10, 2014 4:29 pm

Hvala puno! :)
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Ciscenje egera

Pon Jul 14, 2014 11:02 am

Prije godinu dana sam blokirao EGR , a posto mi je oko 45-50% zapremine usisne grane bila garez morao sam da je skidam i cistim. Pored toga, izvukao sam iberlauf van tako da se uljne pare ne vracaju nazad u motor. Godinu dana nista ni pogledao nisam i juce sam bas skinuo MAP i klapnu na ulazu u usisnu granu da vidim kakvo je stanje i usisna grana je cista kao suza. Uskoro dolazi na red mijenjanje termostata pa cu tom prilikom da izvadim kompletan hladnjak EGR-a. Oko blokiranja EGR-a stvarno ne treba da bude nikakve dileme.

@dusanGT: koje parametre treba pratiti kako bi se utvrdila ispravnost pumpe i senzora visokog pritiska?
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
erdeljan
BANOVAN
Contact:
Garaža: Beli fijaker
Lokacija: Malmo
Postovi: 9404
Pridružio se: Ned Dec 26, 2010 10:54 am

Re: Ciscenje egera

Pon Jul 14, 2014 12:04 pm

Sve je to okay dok jednog dana ne bude došla direktiva da vam mere izduvne gasove a onda će biti "uf, vraćaj"! Uživajte dok možete ;)
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Ciscenje egera

Pon Jul 14, 2014 12:51 pm

takva je direktiva u CG vec 10 godina pa moj otac vozi vec 8 bez katalizatora. Razumijem sta hoces da kazes, ali ipak mislim da i to sve moze da se odradi..
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
erdeljan
BANOVAN
Contact:
Garaža: Beli fijaker
Lokacija: Malmo
Postovi: 9404
Pridružio se: Ned Dec 26, 2010 10:54 am

Re: Ciscenje egera

Pon Jul 14, 2014 12:55 pm

Kako god, postoji tema o ovome pa ću da spojim...
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
Korisnikov avatar
Crni
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
Lokacija: Petrovac na Mlavi
Postovi: 2469
Pridružio se: Pet Avg 05, 2011 1:54 am

Re: Ciscenje egera

Pon Jul 14, 2014 1:01 pm

Sve dok je poznanika na tehnickom mogu usvojiti bilo koje mere. Dok se sam sistem i odnos prema radu i socijalna svest ne promeni, nema nam pomoci.

Mada opet, i sa ugasenim EGR-om auto kod nas prolazi test izduvnih gasova, sta se sve vozi, ovo je i zlatno.
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Pon Jul 14, 2014 10:13 pm

@Super_genije - CR pritisak, količina ubrizganog goriva, količina vazduha i obrtaji je minimalan broj parametara ako se provera ispravnost pumpe i regulatora CR pritiska.

Starije pumpe na nekim remapovanim 8v imale su problem da postignu veće CR pritiske i veće količine goriva u isto vreme. Na dijagramu se lepo vidi da li postoji pad ubrizgane količine, na velikim obrtajima, ako je u nekom remapu potreban pritisak veći od 1350bara na 8v, 1400bara na starijim Euro3 16v i 1600bara na novijim Euro4 16v.

Napomena: da bi goreopisani test bio objektivan, potrebno je u "Smoke Limit" mapama "dozvoliti" (skoro svaki tuner to može da sredi i da posle vrati na prvobitno stanje) da se gorivo ubrizgava bez tog "ograničenja dima"...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Sone Bg
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
Lokacija: Borca-Bg
Postovi: 717
Pridružio se: Ned Jul 04, 2010 8:04 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Ned Avg 10, 2014 9:28 pm

Zna li neko koja je odprilike temperatura u izduvnoj grani? Konkretno imam 2 aluminijumske plocice debljine 8mm koje savrseno odgovaraju za zatvaranje EGR-a i na izduvnoj i na ususnoj grani, samo me brine da se ne topi ova na uzduvnoj. Uzgred tacka topljenja aluminijuma je 660⁰C
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Ned Avg 10, 2014 10:12 pm

ja znam za neki podatak da se temp. izduvnih gasova kod benzinaca krece oko 800+*C mereno negde u izduvnoj grani verovatno blizu motora e sad i ta temp varira ali to je verovatno najvisa dostignuta, ne znam koliko to moze biti kod dizela, trebalo bi da je manja ali koliko...?
Poslednja izmena od OMP u Ned Avg 10, 2014 10:19 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2451
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Ned Avg 10, 2014 10:15 pm

Sone Bg napisao:Zna li neko koja je odprilike temperatura u izduvnoj grani? Konkretno imam 2 aluminijumske plocice debljine 8mm koje savrseno odgovaraju za zatvaranje EGR-a i na izduvnoj i na ususnoj grani, samo me brine da se ne topi ova na uzduvnoj. Uzgred tacka topljenja aluminijuma je 660⁰C
Nema potrebe da se brines, kod mene vec par meseci odlicno vrse posao plocice upola manje debljine. ;)
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
Sone Bg
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
Lokacija: Borca-Bg
Postovi: 717
Pridružio se: Ned Jul 04, 2010 8:04 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Ned Avg 10, 2014 10:16 pm

Aluminijumske?
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4954
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Pon Dec 08, 2014 7:09 pm

@dusanGT i ostali koji su skinuli EGR hladnjak

Odradio sam demontažu kompletnog EGR sistema i zatvorio granu INOX pločicama. Takođe je cela usisna grana skinuta i kompleto očišćena. Odrađena i softverska dekativacija.

Sve lepo radi ali imam jednu nus-pojavu pa me interesuje da li još neko ima isti problem ?

Kada gasim auto (hladan ili zagrejan) činimi se da mu proces gašenja traje malo duže i prilično se strese. Ranije nisam imao taj problem tj. jesam par puta kada sam hladan auto upalio i posle par sekundi odmah gasio.
genca
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW
Lokacija: Kladovo
Lokacija: Kladovo
Postovi: 1131
Pridružio se: Sub Maj 14, 2011 1:51 pm

Pon Dec 08, 2014 7:53 pm

Isto je i kod mene.
cuore sportivo
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2451
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Pon Dec 08, 2014 8:27 pm

Hm, znaci nisam lud! :yipi:
Isti "problem" sam i ja primetio kod mene po zatvaranju egr-a ali su me svi pravili blesavim. Cim je i kod vas tako, to znaci da je normalno! :D
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Pon Dec 08, 2014 8:47 pm

kod mene je takav problem bio i pre zatvaranja egr-a, mozda je posle zatvaranja malo izrazeniji ali nije nesto bitno.
nekad se strese pri gasenju a nekad se ugasi ko benzinac, jedno vreme sam mislio da to zavisi od temp. motora sto u neku ruku i jeste, lepse se ugasi kad je motor bar malo zagrejan nego skroz hladan ali nema ni tu pravila, oce i kad je vruc da se strese, doduse redje nego kad je hladan
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Uto Dec 09, 2014 1:38 pm

Ja taj problem nemam,doduše meni je samo zatvoren EGR softverski i fizički ali nisam radio demontažu hladnjaka i samog EGR-a.
A Man's Got to Know His Limitations...
alfaskorpion
Garaža: AUDI A4 B8
Lokacija: Smederevo
Lokacija: Smederevo
Postovi: 1593
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 7:53 pm

Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?

Uto Dec 09, 2014 2:25 pm

To je zato sto si koristio moje inox pločice za gasenje EGRa :gr8:
Da dodam , kod mene je na 156 JTD 16v 110kw EGR OFF (softverski+fizički) auto se gasi kao benzinac bez ikakvih podrhtavanja , takodje i na mojoj 147 JTD 8v (soft.+fiz.) isti slučaj , tako da problem sa podrhtavanjem traziti na drugom mestu.

Termostat od renoa 4 hahaha
busso trsi Sline

Povratak na “Area Servizio”