Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
Post
Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
zdravo svima
imam jedan problem koji nikako ne mogu da rijesim, a to je zanosenje zadnjeg kraja auta.
sa standardnim 16'' felugama, i 205 55 gumama, nema problema, odnosno u 99% situacija auto se ponasa kako bi trebalo (jedino pri zustrijim manevrima, naglim skretanjima pri vecim brzinama i prelascima preko neravnina se primjeti blaga nestabilnost).
medjutim, sa 17'' i 225 45 gumama je druga prica. osim standardnih stvari (tezi volan, stabilnije auto), zadnji kraj je jako nestabilan pri bilo kakvoj voznji, sporoj, brzoj, a narocito se primjeti pri prelasku preko rupa - zadnji kraj se zanese lijevo-desno, a onda smiri. pri tome, to nije nosanje tockova, vec se zadnji kraj 'gega' na amortizerima.
e sad, provjerio sam nekoliko setova guma (bridgestone, michelin), ista prica. obadva seta feluga (fabricke alfine) su ravne, nema iskrivljenja, uredno balansirane. optika trapa je redovno kontrolisana, i prednji i zadnji trap su nastelani (na ekranu dijagnostike u zelenim zonama, ne znam tacno uglove otvaranja). trap nema lufta, nikakvih problema, skripanja i ostalog. seleni nisu fabricki, vec powerflex poliuretanski, ojacani, a kugle na viljuskama su reparirane. uniballi na zadnjem trapu su stavljeni novi original alfini.
mijenjao sam amortizere jer bi oni mogli biti problem. iako su na zadnjem kraju bili dobri, probao sam sa ispravnim (polovnim) setom amortizera, i opet ista prica.
teorija jednog majstora je da treba probati sa novim zadnjim amortizerima.
drugi majstor tvrdi da su krivci powerflex zamjenski seleni, koji sav teret prebacuju na uniballe koji onda izazivaju drmusanje. medjutim imao sam i sa originalnim selenima isti problem tako da mi ova teorija nije bas vjerovatna (a i da jeste, originalne selene ne bih vise vracao zato sto su daleko manje trajni od poliuretanskih).
nisu mi prijeko potrebni 17'' tockovi, ali se ovo ne bi smjelo desavati jer je predvidjeno da 166 dolazi sa 17'' pa cak i 18'' tockovima u TI verziji.
moguce je da trebam staviti nove amortizere ali sam probao sa dva para polovnih pa mi se to cini malo vjerovatnim.
iz iskustva znam da se ovaj problem desava i sa 156 iako imaju nesto drugaciji ovjes (nije multilink).
ima li neko pametno rjesenje za ovaj problemcic?
imam jedan problem koji nikako ne mogu da rijesim, a to je zanosenje zadnjeg kraja auta.
sa standardnim 16'' felugama, i 205 55 gumama, nema problema, odnosno u 99% situacija auto se ponasa kako bi trebalo (jedino pri zustrijim manevrima, naglim skretanjima pri vecim brzinama i prelascima preko neravnina se primjeti blaga nestabilnost).
medjutim, sa 17'' i 225 45 gumama je druga prica. osim standardnih stvari (tezi volan, stabilnije auto), zadnji kraj je jako nestabilan pri bilo kakvoj voznji, sporoj, brzoj, a narocito se primjeti pri prelasku preko rupa - zadnji kraj se zanese lijevo-desno, a onda smiri. pri tome, to nije nosanje tockova, vec se zadnji kraj 'gega' na amortizerima.
e sad, provjerio sam nekoliko setova guma (bridgestone, michelin), ista prica. obadva seta feluga (fabricke alfine) su ravne, nema iskrivljenja, uredno balansirane. optika trapa je redovno kontrolisana, i prednji i zadnji trap su nastelani (na ekranu dijagnostike u zelenim zonama, ne znam tacno uglove otvaranja). trap nema lufta, nikakvih problema, skripanja i ostalog. seleni nisu fabricki, vec powerflex poliuretanski, ojacani, a kugle na viljuskama su reparirane. uniballi na zadnjem trapu su stavljeni novi original alfini.
mijenjao sam amortizere jer bi oni mogli biti problem. iako su na zadnjem kraju bili dobri, probao sam sa ispravnim (polovnim) setom amortizera, i opet ista prica.
teorija jednog majstora je da treba probati sa novim zadnjim amortizerima.
drugi majstor tvrdi da su krivci powerflex zamjenski seleni, koji sav teret prebacuju na uniballe koji onda izazivaju drmusanje. medjutim imao sam i sa originalnim selenima isti problem tako da mi ova teorija nije bas vjerovatna (a i da jeste, originalne selene ne bih vise vracao zato sto su daleko manje trajni od poliuretanskih).
nisu mi prijeko potrebni 17'' tockovi, ali se ovo ne bi smjelo desavati jer je predvidjeno da 166 dolazi sa 17'' pa cak i 18'' tockovima u TI verziji.
moguce je da trebam staviti nove amortizere ali sam probao sa dva para polovnih pa mi se to cini malo vjerovatnim.
iz iskustva znam da se ovaj problem desava i sa 156 iako imaju nesto drugaciji ovjes (nije multilink).
ima li neko pametno rjesenje za ovaj problemcic?
- Darkoni
- Garaža: Alfa Romeo 164 ts ex,
Alfa Romeo 166 busso - Lokacija: Rio de Borca
- Lokacija: Rio de Borca ;-)
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
svi seleni su zamijenjeni powerflex selenima, a kugle na viljuskama su reparirane.
i to tako stoji 3 godine na autu bez ikakvih problema...
sve se premisljam da uzmem nove amortizere...koliko bi bili original , ili mozda neke druge da trazim (bilstein, koni...), ali ne trebaju mi sportski..
i to tako stoji 3 godine na autu bez ikakvih problema...
sve se premisljam da uzmem nove amortizere...koliko bi bili original , ili mozda neke druge da trazim (bilstein, koni...), ali ne trebaju mi sportski..
- lalicspecial
- Garaža: alfa 33 1.4ie
alfa 33 1.7ie ostale alfe u rashodu ne racunam
alfa 156 1.8 ts - Lokacija: svilajnac
- Lokacija: svilajnac
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Nebih ja to radio!Da li imas abs?ako imas sta se desava?Da li pali lampicu?Mislim da moze da ima veze sa petim kocionim cilindrom ako ga imas...
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
sve alfe imaju abs? ima abs (nema asr, tj kontrolu proklizavanja, ni esp). abs uredno radi npr. na snijegu kad se jace prikoci, osjeti se da odradjuje posao...
- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Postoje dva moguca uzroka za ovaj problem koji je prilicno cest kod 166ice.
U 90% su to seleni u zadnjim glavcinama, propadnu pa auto pocne da setka. Treba biti pazljiv, posto je tesko proceniti kakvi su dok je trap kompletan.
Drugi moguci je uzrok je lose stelovanja trapa, jer samo zato sto neko ima dobru opremu ne znaci i da ume pravilno da je koristi.
Amortizeri nemaju veze sa tim.
U 90% su to seleni u zadnjim glavcinama, propadnu pa auto pocne da setka. Treba biti pazljiv, posto je tesko proceniti kakvi su dok je trap kompletan.
Drugi moguci je uzrok je lose stelovanja trapa, jer samo zato sto neko ima dobru opremu ne znaci i da ume pravilno da je koristi.
Amortizeri nemaju veze sa tim.
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
Post
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... a-166.html
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
evo to su uniballi, zamijenjeni, prosli su se bili raspali kako si i napisao. kad su zamijenjeni, ponasanje auta se poboljsalo (prije zamjene je jos vise setao i prakticno se nije moglo voziti). majstor rece da je nove stavio, ja doduse nisam bio prisutan kad je mijenjao, ali odrzava mi auto duze vrijeme i valjda nije neka prevara u pitanju..alex v6 napisao:Postoje dva moguca uzroka za ovaj problem koji je prilicno cest kod 166ice.
U 90% su to seleni u zadnjim glavcinama, propadnu pa auto pocne da setka. Treba biti pazljiv, posto je tesko proceniti kakvi su dok je trap kompletan.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... a-166.html
ima li neki poseban nacin na koji se trap (zadnji) treba nastelati? svi sad koriste laserske masine sa kompjuterskim sistemom gdje se unese tip vozila i prema tim parametrima radnik podesava (bio u 2 servisa na optici trapa)...alex v6 napisao:Drugi moguci je uzrok je lose stelovanja trapa, jer samo zato sto neko ima dobru opremu ne znaci i da ume pravilno da je koristi.
Amortizeri nemaju veze sa tim.
- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Bas je tu problem - u radniku. Ima parametre, ali ne ume pravilno da ih primeni. Pre neki dan sam bio kod prijatelja koji ima servis i radnik steluje trap na matorom Golfu 3. Vlasnik auta se 3 puta vracao i na kraju je prijatelj oterao radnika u p.m. i uzeo sam da nasteluje.
Zato predlazem nazad na centriranje pa dok ne pogode.
Zato predlazem nazad na centriranje pa dok ne pogode.
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
Post
pa jbt nije Lada
eventualna losa podesenost bi se mogla (trebala) odraziti na npr. neravnomjerno trosenje guma, ili nestabilnosti u nekim granicnim situacijama...!?
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
mislis da je zadnji trap tako osjetljiv da bi malo odstupanje optike dovelo do takvih nezeljenih odstupanja od normalnog ponasanja?alex v6 napisao:Bas je tu problem - u radniku. Ima parametre, ali ne ume pravilno da ih primeni. Pre neki dan sam bio kod prijatelja koji ima servis i radnik steluje trap na matorom Golfu 3. Vlasnik auta se 3 puta vracao i na kraju je prijatelj oterao radnika u p.m. i uzeo sam da nasteluje.
Zato predlazem nazad na centriranje pa dok ne pogode.
pa jbt nije Lada
eventualna losa podesenost bi se mogla (trebala) odraziti na npr. neravnomjerno trosenje guma, ili nestabilnosti u nekim granicnim situacijama...!?
- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Do sad sam provozao bar 100 166ica (prodajem delove) i vise od pola ih je imalo taj problem, tj. ljuljanje zadnjeg kraja kad pogodim rupu u krivini. Kod nekih se oseca vise, kod nekih manje. Kao sto rekoh, obicno su seleni, ali cesto se problem pojavi posle reglaze trapa. Sto se mene tice, nema nikakve dileme. Ili trap (seleni, iskrivljena viljuska...) ili reglaza. Treceg nema.
- Masinac
- Drug Član
- Garaža: AR 166 dizlo
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Isto se i meni desava to ljuljane zadnjeg kraja i to od trenutka kad sam prestelavao trap.
Sve bilo savrseno za voznju ali sam menjao viljuske napred
Odem da uradim prednji trap pa kao ajd i zadnji kad sam tu.
Covek pogleda i kao beze uglovi i treba da se radi.
Navodno sve ostalo super, nema lufta itd.
E tu se zajebem za medalju, poceo auto da seta na neravnine i rupe da je strasno
Isao na reklamaciju 2 puta pa mi je sad prednji trap ok a zadnji zna malko da proseta.
Posle toga se malo raspitivao i definitivno zakljucak da ne treba ici kod bilo koga za trapove.
Ako nekom moze da znaci na smederevcu ima covek kome je prosao veliki broj Alfi kroz servis jer mu Miso iz MML salje auta tako da se izvestio i navodno radi bez greske.
Ja licno nisam stigao da odem ali cu morati.
Ocigledno apratura sama po sebi nije dovoljna (kao u vecini stvari) vec mora i majstor da ima znanje da je pravilno iskoristi.
Sve bilo savrseno za voznju ali sam menjao viljuske napred
Odem da uradim prednji trap pa kao ajd i zadnji kad sam tu.
Covek pogleda i kao beze uglovi i treba da se radi.
Navodno sve ostalo super, nema lufta itd.
E tu se zajebem za medalju, poceo auto da seta na neravnine i rupe da je strasno
Isao na reklamaciju 2 puta pa mi je sad prednji trap ok a zadnji zna malko da proseta.
Posle toga se malo raspitivao i definitivno zakljucak da ne treba ici kod bilo koga za trapove.
Ako nekom moze da znaci na smederevcu ima covek kome je prosao veliki broj Alfi kroz servis jer mu Miso iz MML salje auta tako da se izvestio i navodno radi bez greske.
Ja licno nisam stigao da odem ali cu morati.
Ocigledno apratura sama po sebi nije dovoljna (kao u vecini stvari) vec mora i majstor da ima znanje da je pravilno iskoristi.
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
BTW i po mom iskustvu šetanje zadnjeg kraja najčešće dolazi od neispravnih silent blokova.
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Ako je to onaj servis na skretanju za Kaluđericu, pored samog semafora onda mogu da potvrdim da je ok. Ja sam terao 164 kod njega na štelovanje i bio sam vrlo zadovoljan, a viđao sam i kolegu vnov-a kod njega dok je vozio 147.Masinac napisao:Ako nekom moze da znaci na smederevcu ima covek kome je prosao veliki broj Alfi kroz servis jer mu Miso iz MML salje auta tako da se izvestio i navodno radi bez greske.
BTW i po mom iskustvu šetanje zadnjeg kraja najčešće dolazi od neispravnih silent blokova.
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
-
gi
- Drug Član
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Adan na Tošinom bunaru ume da ušteluje trap na 166 iz prve, i onda leži kao na šinama
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
evo tacnih podataka od kolege sa Alfista.hr, danas cu otici da mi ovako naprave, on je imao isti problem i nakon ovakvog stelovanja nestalo je
- Masinac
- Drug Član
- Garaža: AR 166 dizlo
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Ja sam kod Adama na Tosinom Bunaru radio 5-6 auta i uvek super.
Isto covek sve isto ali konkretno za 166 je prica koju sam naveo i da nisam zadovoljan.
Tako da ne znam sta bih rekao.
hajde kad uradis sad po tom papiru javi sta je bilo i jesi zadovoljan posto mi dolazi JTD 166-tica pa da znam
Isto covek sve isto ali konkretno za 166 je prica koju sam naveo i da nisam zadovoljan.
Tako da ne znam sta bih rekao.
hajde kad uradis sad po tom papiru javi sta je bilo i jesi zadovoljan posto mi dolazi JTD 166-tica pa da znam
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
- alfamen
- Contact:
- Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Zadnji trap mora da bude tacno u nuli ili malo zatvoren! Ako je i bar malo otvoren ima da te ljulja samo tako.
Kod mene je malo zatvoren na moje insistiranje i nema sanse da se zanosi ni kod preterivanja!
Znaci ako volis po krivinama da peglas i preko granice, zatvori zadnji trap i videces cudo nevidjeno!
Naravno da sve ostalo mora da bude korektno.
Kod mene je malo zatvoren na moje insistiranje i nema sanse da se zanosi ni kod preterivanja!
Znaci ako volis po krivinama da peglas i preko granice, zatvori zadnji trap i videces cudo nevidjeno!
Naravno da sve ostalo mora da bude korektno.
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
jel da zatvorim ili otvorim zadnji trap? odnosno, da malo ide u minus ili plus?
na slici se vidi 0stepeni 11 minuta u plusu po tocku?
na slici se vidi 0stepeni 11 minuta u plusu po tocku?
- alfamen
- Contact:
- Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
zatvoris zadnji ovako:
Nisam siguran ali mislim da treba da bude u minusu kada je zatvoren!
Kod tebe je zeleno i nema minusa ispred a to je plus!
Po meni plus je totalna glupost a najjace je da bude 0, medjutim ja volim blagi minus-zatvoren trap.....tako smo uvek dobijali dobro lezanje na YUGICU hibridu
Nisam siguran ali mislim da treba da bude u minusu kada je zatvoren!
Kod tebe je zeleno i nema minusa ispred a to je plus!
Po meni plus je totalna glupost a najjace je da bude 0, medjutim ja volim blagi minus-zatvoren trap.....tako smo uvek dobijali dobro lezanje na YUGICU hibridu
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
bio na reglazi optike trapa, stvar rijesena, nevjerovatno!
pokazao sam operateru na tim spravicama ovaj ispis optike koji sam okacio. svaki zadnji tocak je otvoren na 0 stepeni i 12 minuta, i problem je nestao, auto je stabilno, nema ljuljanja, za neprepoznati.
stavicu slike svega tokom dana. eto to je bio problem koji me mucio vec neko vrijeme a jednostavnim podesavanjem se da rijesiti ako je ostatak trapa dobar.
pokazao sam operateru na tim spravicama ovaj ispis optike koji sam okacio. svaki zadnji tocak je otvoren na 0 stepeni i 12 minuta, i problem je nestao, auto je stabilno, nema ljuljanja, za neprepoznati.
stavicu slike svega tokom dana. eto to je bio problem koji me mucio vec neko vrijeme a jednostavnim podesavanjem se da rijesiti ako je ostatak trapa dobar.
- Darkoni
- Garaža: Alfa Romeo 164 ts ex,
Alfa Romeo 166 busso - Lokacija: Rio de Borca
- Lokacija: Rio de Borca ;-)
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
- sakall
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
Isti problem kod mene na 156...ima li neko ova podesavanja za 156 jts 2002?
- alfa166ts
- Garaža: alfa 166
- Lokacija: banja luka
Post
Re: Alfa 166 zanosenje zadnjeg kraja
koliko sam shvatio, potrebno je dovesti nagib tockova u zelenu zonu (donja dva prozora na slici gdje pise 0 st. 12'), i onda unutar te zone se moze fino podesavati
softver prikaze tolerancije na bazi odabranog tipa vozila
ovdje se vidi gdje se zavrce ili oteze tocak donjeg trapa u 166 (na jednoj slici sto je poprskano WD40), tako bi trebalo biti i u 156 mada je tamo anti roll bar
softver prikaze tolerancije na bazi odabranog tipa vozila
ovdje se vidi gdje se zavrce ili oteze tocak donjeg trapa u 166 (na jednoj slici sto je poprskano WD40), tako bi trebalo biti i u 156 mada je tamo anti roll bar