Stranica 139 od 162

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 12:58 am
od yorda
Zika napisao:Da bi brže ukapirao da ti trebaju još dve nove.
To sam i mislio, samo da ne izlajem da ne ispadnem glup :)

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 8:20 am
od Macola
Šta je sa onim sajtovima koji ne prodaju gume, kakav je njihov interes da lažu? Da li je moguće da je ceo svet uključen u ovu zaveru?

Ja iskreno pokušavam da nađem sajt sa različitim mišljenjem, za sada neuspešno.

Meni je, inače, zabavno kako neko od respektibilnog izvora očas posla postane prljavi lažov čim se utvrdi da se ne slaže sa nama.

Jedini ispravan način da se dođe do kredibilnog stava je, naravno, naučni. Jedan prosečan fizičar, a verovatno i saobraćajni inžinjer, bi lako objasnio dijagramom razlaganja sila na točkovima (pri skretanju i drugim situacijama) šta se tu dešava. Kad budem imao više vremena potražiću neki rad ili makar kraće objašnjenje na tu temu.

Naučna objašnjenja su često kontraintuitivna, pa zdrav razum mora da im ustupi mesto.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 8:37 am
od alonso14
Ja ipak mislim da se tu gleda prosecan vozac, sklon greskama, losim tackama kocenja po mokrom itd.. Njega ako nazad izbaci na kisi nema mu spasa, a izbacice ga. Zbog toga kao ajde od 2 nove i 2 malo losije stavi sto bolje pozadi. Njemu bezanja preko nosa i ostale stvari nisu bitne. Verujem da takvih ima najvise pa je i ta teorija njima naklonjena.
Ja licno bih uvek dve bolje gume, kao sto i sada imam tu situaciju, stavio napred iz jednog jedinog razloga a to je kocenje na mokrom.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 9:35 am
od YUgisa
Toliko vozaca prednje vuce na ovom forumu a sve neki drifteri :lol:

Prvo sto treba da razresimo u ovoj tematici je sta prosecan srbenda smatra losom gumom, a sta strani strucnjaci. Strani strucnjaci losijom gumom smatraju polupotrosenu gumu odredjene starosti i da je u prihvatljivim zakonskim okvirima, a ne nesto sto je trebalo odavno da bude u djubretu.

Drugo takvo pravilo je pisano za prosecnog vozaca i prosecan auto. Vecina vozaca ne zna ni kako se gume duvaju, a kamoli da odrede da li bas u njihovom specificnom slucaju za balans auta i vozacke sposobnosti odgovara ovo ili ono.

Trece svaki auto za siroke narodne mase se pravi da "bezi preko nosa". Mozda neko zamislja da je neki trkac pa da je lako izvolanisati ako krene da bezi zadnjica kad najmanje ocekujes, ali prosecan vozac pogotovo moderan najamnje drzi ruke tamo gde treba, na volanu, a vecina ljudi ne zna ni najosnovnije principe ponasanja za volanom, kao sto je npr za pravilnu voznju treba da gledas gde zelis da ides, a ne u prepreku. Panicna reakcija je vecini vozaca da pusti komande ili da legne na kocnicu jer ili ne zele da vide prepreku ili bulje u nju. Ako bezi zadnjica, kocenje je poslednje sto treba uraditi jer ce se samo pogorsati situacija, a bezanje preko nosa se sprecava prostim pustanjem gasa, a takodje ako bezi tokom skretanja dodavanje volana ne pomaze, pa bas odgovara to sto ce neko panicno da pusti volan koji ce da se vrati u pocetni polozaj i na taj nacin omoguciti gumama dodatnu trakciju. Kocenje prebacuje masu napred i opet povecava trakciju prednjih tockova. Takodje je prepoucljivije da u prepreku udarite prednjim delom vozila nego bocnom stranom kad se zanese zadnjica. Volanisanje nekad nije ni moguce jer podrazumeva nekoliko korekcija za sta vecina vozaca nije sposobna, treba odredjen prostor za tako nesto sto nekad nije moguce i pored svega toga, da bi na prednjoj vuci izvukli bezanje zadnjice treba da budete sposobni da dodate jos gasa uprkos tome sto ste izgubili kontrolu zbog prebrzog kretanja u datim uslovima.

Cetvrto, niko nije pobedio zakone fizike pa nece ni elektronika. Ako je vase vozilo ima, super, ali to ne znaci da mozete biti retard za volanom i izvuci se sa svime. Elektronika samo pomaze u resavanje problema, ali i dalje ne resava problem. Sprecavanje blokade prednjih tockova pri kocenju je puno lakse nego sprecavanje zanosenja auta usled losije trakcije pozadi, a zanosenje auta cesto dovodi do prevrtanja sto je ponovo puno gore nego udaranje prednjim delom vozila u prepreku. Prosecan vozac se lakse prilagodi aktivnim uslovima voznje, odnosno ranijem kocenju i sporijem prolasku kroz krivina usled losih prednjih guma nego iznenadnom gubitku stabilnosti usled losih zadnjih guma.

Peto, sprecavanje zanosenja vozila i prevrtanja se postize popustanjem kocnica na odredjenim tockovima, tako da u tim uslovima vam bolje prednje gume ne moraju znaciti kraci zaustavni put iako prednje kocnice rade "veci" deo posla. U takvim kriticnim situacijama vrlo lako moze da bude da losije prednje gume omoguce kraci zaustavni put jer vozilo treba da se izbori samo sa radnjom kocenja, a ne i sa izbegavanjem promene pravca.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 9:51 am
od Zika
I tvoj zaključak je ?

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 9:54 am
od Zika
When the driving speed increases and the tires wear out, the contact area between the tire and the road is dramatically reduced. The below figure shows the size of the contact area of a summer tire with various groove depths when driving at different speeds on a road with a water thickness of three millimetres. The contact area of a vehicle with worn-out tires (thread 1.6 mm) and at the speed of 125 km/h is only 6 per cent when compared to a stationary vehicle.
Slika

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 10:12 am
od YUgisa
Moj zakljucak je voziti gume sa manje od 3-4mm sare (zimi svakako mora preko 4mm bez obzira da li su zimske ili koristitite zakonsku mogucnost da vozite letnje u tom periodu), voziti aktivno 4 godine ili 6 godina od DOTa tj nemojte da kupujete nove godine starije od 2 godine. Novije nazad ako bas iz nekog razloga ne mozete menjati sve cetiri.

Neke novije gume imaju kanale koji se prosiruju kako se guma trosi tako da ne opadaju toliko performanse po vlaznom.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 10:33 am
od Zika
I koliko misliš da se ti kanali prošire kako pada dubina gazežeg sloja ?

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 11:48 am
od YUgisa
Hahaha izostavio sam u prethodnoj poruci NE voziti sa manje od 3-4mm :D

Pa kako gde, sto je siri kanal to je teze nadoknaditi zapreminu kanala. Zaista nisam ulazio previse u tu tematiku.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 1:38 pm
od Zika
Vidiš , ja redovno rotiram gume i čim padne dubina šare na 5 mm kupujem nove. Sve četri.
A ove stare prodajem.
Najbolja kombinacija, kupiš kvalitetnu gumu voziš pet godina prodaš sa dobrom šarom i kupuješ nove i tako opet. Naravno ovo se ne isplati nekome ko ne zadržava auto dugo u vlasništvu.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 1:52 pm
od PetarP
_Petar_ napisao:Ja uvek stavljam losije gume napred. Velika je muka kad te zadnjica auta izda, prednjicu uvek lako vratim.
Al sam otvorio diskusiju :D

@zika, da u pravu si. Tako i ja radim, al onda zapadnes u situaciju da u celoj srb na stanju postoje samo dve michelin gume u dimenziji 215/40/18 i to za 19000din/kom. Kupih 4 vredestein iz 2015god i nije to-to.
Mislim da je bolje kupiti novu i budget gumu nego bilo sta polovno

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 1:58 pm
od nidza
Macola napisao:@nidza

"When changing only two tires on a vehicle which is homogeneously fitted (four tires of the same tire size), fit the new tires on the rear axle. This applies to all vehicles regardless of their drive axle. (Front or Rear Drive)."

Ovo je se Pirelijevog sajta koji si postovao, ali ga nisi čitao. Na svakom od sajtova koje si postovao piše isto.
:drink

Vaistinu nisam dalje čitao nakon preporuke da se gume rotiraju.

Da rezimiramo:
1. rotacija da se gume troše ravnomerno
2. ako baš ne može pod 1, nove gume na zadnju osovinu

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 3:30 pm
od Macola
:drink

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 5:57 pm
od interceptor
alonso14 napisao:Ja ipak mislim da se tu gleda prosecan vozac, sklon greskama, losim tackama kocenja po mokrom itd.
Pa naravno da se gleda prosečan vozač,takvi su i većinski kupci.Samo diskusija je izgleda pokrenuta na pogrešnom forumu gde ispada da su ovde sve prekaljeni nadprosečni vozači :)
Šalu na stranu,YUgisa sve lepo objasnio a nidza je u svom zadnjem postu rezimirao a sad kako ko oće...

Re: Pitanje za gume

Poslato: Uto Sep 11, 2018 7:20 pm
od G0XY
interceptor napisao: Pa naravno da se gleda prosečan vozač,takvi su i većinski kupci.Samo diskusija je izgleda pokrenuta na pogrešnom forumu gde ispada da su ovde sve prekaljeni nadprosečni vozači :) .
Jedno od boljih zapazanja,pogotovo ko ima cip tuning i down pipe hahaha hahaha

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sre Sep 12, 2018 4:00 pm
od Zika
Onda ispada da je bolje lance staviti pozadi ??? :whistle: :nakkal:

Slika

Zimi se zadnica lakše otme kontroli.

Poslato: Sre Sep 12, 2018 4:08 pm
od interceptor
A na zadnju vuču lanci napred...

Sent from maj el dži ge-2 manji

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sre Sep 12, 2018 6:10 pm
od PetarP
@zika, ovaj se jako lepo setio da obezbedi svog mališu. Tu gde parkira je velik nagib i samo su mu lanci sigurnost da ne pobegne :)

Nikad necu zaboraviti situaciju kad mi je parkiran auto kod Hrama Svetog Save poceo da bezi na nizbrdici :D Bila poledica svuda.

Re:

Poslato: Sre Sep 12, 2018 7:53 pm
od Zika
interceptor napisao:A na zadnju vuču lanci napred...

Sent from maj el dži ge-2 manji
Ne , rečeno uvek pozadi.

Pitanje za gume

Poslato: Čet Sep 13, 2018 8:59 am
od mali radojica
Koliko se to cesto otima zadnji kraj iznenada da je montaza guma od kljucnog znacaja?

Meni auto nikad nije otklizao, bilo prednji bilo zadnji kraj, a da ja to nisam sam izazvao. Slucajno ili sam od sebe bas nijednom.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Sep 13, 2018 12:45 pm
od Super_genije
Prije nekih 17-18 godina na nasoj zutoj strijeli (zastava 101L '78, jos uvijek ziva i zdrava i vozi se) smo imali naprijed savine gume (u to vrijeme i za taj auto najbolja guma ikad napravljena :) ) a pozadi neke trayal koje su bile smece kad su bile nove, a tad su vec bile truba.. Put kojim sam isao redovno je bio ocaj svih ocaja (mozda neki od vas i znaju Topliski put od Budve ka Lastvi odnosno Tivtu). Asfalt je bio izandjao skroz, krivine nazubljene i po kisi se vozilo kao po ledu.. To mu dodje kao jedan od worst case scanarija. Nizbrdo (kad mora da se koci u krivini) je znalo da bude bas zeznuto. Prednji kraj se drzi a zadnji iskoci niotkuda, i to ne malo, nego bas odleti. Uzbrdo je bilo mnogo lakse i tad mi je cak bilo zanimljivo da ga natjeram da iskoci pa da se ja tu lomim da ga vratim. Tim putem tad je prolazio jedva po koji auto... Kontam da su ovi savjeti bas za tako neke slucajeve (kad se izuzme sva elektronika, los put, velika razlika u gripu prednjih i zadnjih guma, situacija zahtjeva nesto sto tad bas ne treba raditi - ovo sto je jugisa napisao i sl.). Kad su bile sve 4 trajalove, bilo je skroz opusteno jer se mnogo bolje osjecalo na volanu sta se desava, ali ovaj setup je bio mnogo gori. Vjerujem da bih se sad snasao, ali koliko vozaca uopste razumije sta se ovdje pise.., koliko ih uopste ne interesuje pa i nece da znaju..

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Sep 13, 2018 4:33 pm
od Zika
Kako sa Trajalkama opušteno ? Pa te tada su bile neviđeno smeće klizave do zla boga.
Sećam se vozim Golfa 1.6 i celih pet brzina, kiša pada lagano prilazim raskrsnici motam volan da skrenem a auto produži pravo. E pravo.
Srećom mala brzina pa se samo naslonim drugi auto bez oštećenja.
I čemu onda zadnje gume ? Ovo govno klizalo ko po ledu bez ikakve šanse da se skrene.

Što kaže Mali Radojica nikad mi nije zaneo zadnji kraj a da nisam tako hteo ali ajde nek ide priča tokom.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Pet Sep 14, 2018 6:47 am
od Super_genije
Pa opusteno u smislu da veci feedback daju prednji tockovi i osjecam kad kliza i onda prema tome upravljam brzinu a zadnji kraj prati. Stos sa ovim komadom puta je bio sto u 2 km ima 6 krvina od 180 i nizbrdo i jako cesto ne mozes da skontas da li je put vlazan i klizav ili ne. I sad ti ides nizbrdo u tu takvu krivinu i drzis po malo kocnicu i on te samo zaobidje i ako ne skontas taj prvi momenat (a nisam jer sam imao 15 godina) nema sanse da ga vratis

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sre Sep 19, 2018 3:48 pm
od veljko1
U idealnim uslovima, možeš i sa letnjim gumama po snegu. Nazad idu bolje gume jer šta god da uradiš, zadnji kraj je lakši, dal skretao il kočio. Pošto je retko raspored mase idealan, npr. kad si sam u autu, teža je vozačeva strana, samim tim i auto će vući u tu stranu ( teoretski ). Dakle, ako ulaziš u levu krivinu, i počinješ da kočiš, zadnji kraj ima sve predispozicije da se odlepi od asfalta. I u tom zecu leži grm. Pošto su prednje gume lošije, osetićeš da ti beži prednji kraj, dakle, usporićeš. Ali ako su prednje nove michelin, a zadnje neke trayal sa 2 mm šarom, neko reče - šestar. Ili pirueta. Lično svake sezone rotiram gume samo napred - pozadi, bez levo-desno rotacije. Zimske ne bi ni mogao, pa da ne komplikujem. Iskreno, cela ova priča nema smisla kad je neko budala. Uglavnom prosečan vozač ni ne dolazi u situaciju da mu izleti zadnji kraj, a kamoli prednji. Bar na suvom ;)

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sre Sep 19, 2018 5:19 pm
od Raketa
Ajmo preporuke za zimske gume 225/40r18 ..