Slabo hladjenje kabine (klima)
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Je l' normalno da kad koristim klimu, da mi kaplje ispod auta?
Retko kad je ukljucujem, jer su mi uglavnom gradske kratke voznje. Ako su kratke i ako idem na neki sastanak u odelu onda je ukljucim, a inace ukljucujem samo kada vozim duze relacije.
I ono sto primecujem, da kada ponovo krenem sa parkinga, da ostavljam bas vidljivu fleku na asfaltu gde sam bio parkiran
Retko kad je ukljucujem, jer su mi uglavnom gradske kratke voznje. Ako su kratke i ako idem na neki sastanak u odelu onda je ukljucim, a inace ukljucujem samo kada vozim duze relacije.
I ono sto primecujem, da kada ponovo krenem sa parkinga, da ostavljam bas vidljivu fleku na asfaltu gde sam bio parkiran
- TheWickerMan
- Administrator
- Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet - Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
je l' treba raditi neki servis preventivni ili sta vec...?
Meni se cini da hladi odlicno. Filter kabine menjam svaki put kad radim mali servis.
Da li treba jos nesto?
Ovo je treca godina kako nista nisam pipao oko klime
Meni se cini da hladi odlicno. Filter kabine menjam svaki put kad radim mali servis.
Da li treba jos nesto?
Ovo je treca godina kako nista nisam pipao oko klime
- moth3
- Garaža: d(-_-)b
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Ako te bas svrbi, otidji da ti provere kolicinu freona, mada ako lepo hladi ne diraj nista. A to da kaplje, pa mora da kaplje I kucna klima curi, znas i sam
Nema gorih ljudi od alfista.
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
ma kakvi su nasi majstori, frka mi da odem negde da posle ne bude lepo sam ti rekao "ne pipaj dok radi"...
Mozda bi moglo malo bolje da hladi. Na sluzbenoj Fabiji, cini mi se da izbacuje malo hladniji vazduh.
pretpostavljao sam da mora da kaplje, al reko' ajd da pitam za svaki slucaj
Mozda bi moglo malo bolje da hladi. Na sluzbenoj Fabiji, cini mi se da izbacuje malo hladniji vazduh.
pretpostavljao sam da mora da kaplje, al reko' ajd da pitam za svaki slucaj
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Imas dve stvari, kada opadne nivo gasa do odredjene granice(a ovo vazi i za kucnu varijantu) klima jace hladi i vise kondezuje, kada gas padne ispod tog minimuma onda je vec poznato. Ovo deluje apsurdno ali je tako.
Drugo, i ja sam verovao da moja klima hladi, ali sam je pre neki dan oterao na proveru...imala trecinu gasa...sad je frizider.
Edit
U principu ako neces nista da diras proveri kolika je temperatura koja izlazi u kabinu. Opseg je od 4-6 C, prema tome mozes i da zakljucis koji su ti sledeci koraci
Drugo, i ja sam verovao da moja klima hladi, ali sam je pre neki dan oterao na proveru...imala trecinu gasa...sad je frizider.
Edit
U principu ako neces nista da diras proveri kolika je temperatura koja izlazi u kabinu. Opseg je od 4-6 C, prema tome mozes i da zakljucis koji su ti sledeci koraci
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Toplomerom tesko da ce moci Termometar moze ali slabo obara temperaturu. Moze i neki unimer sa sondicom a najbolje neki digitalni termometar koji meri i pokazuje temperatutu sa par sec. zakasnjenja(max). Njih imas na svakom uglu a primena im je velika tako da verujem da ces ih lako naci(posuditi), a druga dobra stvar koja ih krasi je velicina, tako da i ako ih od nekud skidas mislim da nece prestavljati i problem da se kasnije vrate na mesto.
Ovako nesto bi ti zavrsilo posao
Ovako nesto bi ti zavrsilo posao
- Crni
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
- Lokacija: Petrovac na Mlavi
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Dakle na izlazu, kod ventilacionog otvora, trebalo bi biti oko 5 stepeni?
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Jeste, na izlazima koji duvaju u kabinu trebalo bi biti izmedju 4-6 C. Kada je ful odradjena i novo napunjena trebalo bi biti oko 4C, vremenom(godinu--dve) lagano opada ali trebalo bi biti u tim opsezima.
- forestpk
- Garaža: Alfa Romeo 147
- Lokacija: Prokuplje
- Lokacija: Prokuplje
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Vidim da nisam jedini sa problemom na 147. Dvozonska digitalna klima, vozaceva strana duva mlako, na suvozacevoj normalno hladno.
Ne znam kod koga da vozim, ovde kod mene u Prokuplju su par njih klasicni prevaranti, za najobicniju glupost izmisle ko zna sta i uzmu ti pare. Jel zna neko neki servis u Nisu?
Ne znam kod koga da vozim, ovde kod mene u Prokuplju su par njih klasicni prevaranti, za najobicniju glupost izmisle ko zna sta i uzmu ti pare. Jel zna neko neki servis u Nisu?
- alfamen
- Contact:
- Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Kolege drage nemojte coveku da dajete poluinformacije koje ce ga dovesti u zabludu i situaciju da misli da je prevaren od strane majstora!
Posto imam majstora za klimu koji mi je u medjuvremenu postao prijatelj, saznao sam neke podatke oko temperature izlaznog vazduha!
Kako moze biti izlazna temperatura od 4*-6* ako je napolju 30*-40* ili u autu 40*-50*????
Evo vam tabela po kojoj ko ima toplomer, moze da proveri sta se desava sa klimom!
(SKINUTO SA INTERNETA)
Nakon 6 minuta od uključivanja klime, proverite temperaturu vazduha koji izlazi iz centralnog ventilacionog otvora.
Uporedite tu temperaturu sa temperaturom datom u tabeli. Temperature ne bi smele da se razlikuju za više od ±0,5°C.
Temperatura vazduha u automobilu Temperatura vazduha na izlazu iz centralnog ventilacionog otvora
15˚C između 4˚C i 8˚C
20˚C između 6˚C i 10˚C
25˚C između 8˚C i 13˚C
30˚C između 12˚C i 16˚C
35˚C između 17˚C i 20˚C
40˚C između 21˚C i 25˚C
Ukoliko se temperature razlikuju za više od ±0,5°C od gore zadatih, nešto nije u redu sa klima uređajem u Vašem autu. U tom slučaju pokušajte da identifikujete kvar, ili potražite pomoć servisa.
Pozeljno je da auto bude u hladovini!!!
Pozdrav
Posto imam majstora za klimu koji mi je u medjuvremenu postao prijatelj, saznao sam neke podatke oko temperature izlaznog vazduha!
Kako moze biti izlazna temperatura od 4*-6* ako je napolju 30*-40* ili u autu 40*-50*????
Evo vam tabela po kojoj ko ima toplomer, moze da proveri sta se desava sa klimom!
(SKINUTO SA INTERNETA)
Nakon 6 minuta od uključivanja klime, proverite temperaturu vazduha koji izlazi iz centralnog ventilacionog otvora.
Uporedite tu temperaturu sa temperaturom datom u tabeli. Temperature ne bi smele da se razlikuju za više od ±0,5°C.
Temperatura vazduha u automobilu Temperatura vazduha na izlazu iz centralnog ventilacionog otvora
15˚C između 4˚C i 8˚C
20˚C između 6˚C i 10˚C
25˚C između 8˚C i 13˚C
30˚C između 12˚C i 16˚C
35˚C između 17˚C i 20˚C
40˚C između 21˚C i 25˚C
Ukoliko se temperature razlikuju za više od ±0,5°C od gore zadatih, nešto nije u redu sa klima uređajem u Vašem autu. U tom slučaju pokušajte da identifikujete kvar, ili potražite pomoć servisa.
Pozeljno je da auto bude u hladovini!!!
Pozdrav
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Informacije o opsegu su potekle od mene a tesko da nekog pokusavam da dovedem u zabludu...barem ne namerno.
Tacno je da spoljna temperatura ima uticaja na konacnu jednacinu ali i dalje tvrdim da sama jedinica treba da izbaca izmedju gore pomenutih vrednosti. Razlog, sama jednica (kompresor)nema nikakve veze sa spoljnom tepmeraturom, ona radi pa radi svoj posao.
A tvoja poslednja recenica je i bitna za celu ovu jednacinu
Ne, nisam se nasao ni uvredjenim ni prozvanim, tu smo da pomognemo jedni drugima ali ne treba mesati izlaznu temepraturu jedinice i mesavinu temperature vazduha i klime.
OK, sad sam pogledao svoje postove...stoji da moze da se razlicito tumaci, jer nisam naveo zeljenu temperaru prilikom merenja(smatrajuci je podrazumevanom) ali sve ostalo stoji.
Svako dobro
P.S.
Inace na internetu svasta pise, pa i ovaj moj post ko je procitao moze da protumaci kao tacan
Tacno je da spoljna temperatura ima uticaja na konacnu jednacinu ali i dalje tvrdim da sama jedinica treba da izbaca izmedju gore pomenutih vrednosti. Razlog, sama jednica (kompresor)nema nikakve veze sa spoljnom tepmeraturom, ona radi pa radi svoj posao.
A tvoja poslednja recenica je i bitna za celu ovu jednacinu
Ovo se inace podrazumeva, a samim tim moja konstatacija izlazi kao tacna.alfamen napisao: Pozeljno je da auto bude u hladovini!!!
Ne, nisam se nasao ni uvredjenim ni prozvanim, tu smo da pomognemo jedni drugima ali ne treba mesati izlaznu temepraturu jedinice i mesavinu temperature vazduha i klime.
OK, sad sam pogledao svoje postove...stoji da moze da se razlicito tumaci, jer nisam naveo zeljenu temperaru prilikom merenja(smatrajuci je podrazumevanom) ali sve ostalo stoji.
Svako dobro
P.S.
Inace na internetu svasta pise, pa i ovaj moj post ko je procitao moze da protumaci kao tacan
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Džanki, opet širiš dezinformacije
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
Prilikom praznjenja klime, kaze da mi je iz sistema izvuceno (zaboravih koliko) freona skoro onoliko koliko i treba da bude.
Sistem je "vakumiran", istestiran da li negde ispusta, i sve je OK.
Kada je uredjaj vratio nazad ulje i freon (zapamtih da je freon 575 grama ili mililitra, bem li ga) ukljucio sam klimu i kad stavim ruku stvarno ne osecam tih 5-6 stepeni.
Na tolikoj temperaturi bi trebalo da mi se smrzne ruka posle pola minuta drzanja...
U principu, da kazem onako odokativno, da mi sada hladi mozda 10% vise nego ranije. Ja mislio da treba da bude 5 stepeni, pa otisao odmah u servis .
Majstor mi kaze da tako treba da hladi. Bili smo u hladovini, odnosno u ogromnoj hali, tj. radionici. U pitanju je ovlasceni servis u KG-u.
Seli smo posle toga u nov 500L, ukljucili i mozda je za nijansu bio hladniji posle par minuta rada nego kod mene, a mozda i tripujem...
Nisam imao vremena da cistimo hladnjak, a nisam ni hteo da ga cimam (kum mi je) jer je bio prepun posla.
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Sad bas dodjoh ovde da napisem koju, jer pomislih da me majstor "zaebao"...alfamen napisao:Kolege drage nemojte coveku da dajete poluinformacije koje ce ga dovesti u zabludu i situaciju da misli da je prevaren od strane majstora!
Posto imam majstora za klimu koji mi je u medjuvremenu postao prijatelj, saznao sam neke podatke oko temperature izlaznog vazduha!
Kako moze biti izlazna temperatura od 4*-6* ako je napolju 30*-40* ili u autu 40*-50*????
Evo vam tabela po kojoj ko ima toplomer, moze da proveri sta se desava sa klimom!
(SKINUTO SA INTERNETA)
Nakon 6 minuta od uključivanja klime, proverite temperaturu vazduha koji izlazi iz centralnog ventilacionog otvora.
Uporedite tu temperaturu sa temperaturom datom u tabeli. Temperature ne bi smele da se razlikuju za više od ±0,5°C.
Temperatura vazduha u automobilu Temperatura vazduha na izlazu iz centralnog ventilacionog otvora
15˚C između 4˚C i 8˚C
20˚C između 6˚C i 10˚C
25˚C između 8˚C i 13˚C
30˚C između 12˚C i 16˚C
35˚C između 17˚C i 20˚C
40˚C između 21˚C i 25˚C
Ukoliko se temperature razlikuju za više od ±0,5°C od gore zadatih, nešto nije u redu sa klima uređajem u Vašem autu. U tom slučaju pokušajte da identifikujete kvar, ili potražite pomoć servisa.
Pozeljno je da auto bude u hladovini!!!
Pozdrav
Prilikom praznjenja klime, kaze da mi je iz sistema izvuceno (zaboravih koliko) freona skoro onoliko koliko i treba da bude.
Sistem je "vakumiran", istestiran da li negde ispusta, i sve je OK.
Kada je uredjaj vratio nazad ulje i freon (zapamtih da je freon 575 grama ili mililitra, bem li ga) ukljucio sam klimu i kad stavim ruku stvarno ne osecam tih 5-6 stepeni.
Na tolikoj temperaturi bi trebalo da mi se smrzne ruka posle pola minuta drzanja...
U principu, da kazem onako odokativno, da mi sada hladi mozda 10% vise nego ranije. Ja mislio da treba da bude 5 stepeni, pa otisao odmah u servis .
Majstor mi kaze da tako treba da hladi. Bili smo u hladovini, odnosno u ogromnoj hali, tj. radionici. U pitanju je ovlasceni servis u KG-u.
Seli smo posle toga u nov 500L, ukljucili i mozda je za nijansu bio hladniji posle par minuta rada nego kod mene, a mozda i tripujem...
Nisam imao vremena da cistimo hladnjak, a nisam ni hteo da ga cimam (kum mi je) jer je bio prepun posla.
- alfamen
- Contact:
- Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Dobro je da se razumemo...to mi je drago!
Naravno da spoljna jedinica(kompresor) radi i na 40* isto kao i na 8* i nije tu kvaka, vec u unutrasnjij jedinici kroz koju prolazi vazduh koji gura ventilator kabine. Taj vazduh dolazi spolja vruc i on ostavlja toplotu ili uzima hladnocu(kako ko voli) na unutrasnjoj jedinici a sto je napolju hladniji vazduh i sam ce biti hladniji u kabini.
Sada gde radim auto mi ceo dan stoji na suncu i kada udjem u njega to je pakao od vrucine.
Mozes da luftiras koliko hoces tu nema pomoci jer je tabla vrela a i kanali za ventilaciju tako da dok ne upalis kompresor vazduh je vreo kao da je grejanje podeseno na najvisu teperaturu!
Posle paljenja klime mora bogami da prodje dosta vremena da bi osetio hladan vazduh iz ventilacije jer dok on dodje do mene u medjuvremenu se ugrejao kroz vrele kanale.
Zato sam i dao onu tabelu da neko ko nezna ceo proces hladjenja u autu ne pomisli da mu klima nevalja vec da zna da u zavisnosti od temperature spoljnog vazduha zavisi i temperatura ohladjenog vazduha!
Znaci i da je auto u garazi ali da je temperatura vazduha 30* nema sanse da na izlazu iz ventilacije temperatura vazduha bude 4*! Jednstavno vazduh toliko brzo prolazi kroz izmenjivac toplote(unutrasnju jedinicu) da fizika ne dozvoljava da tako brzo razmeni temperaturu! E sada jedino da je teperatura u izmenjivacu mozda u teskom minusu jedno -20*,-30*.
Naravno da spoljna jedinica(kompresor) radi i na 40* isto kao i na 8* i nije tu kvaka, vec u unutrasnjij jedinici kroz koju prolazi vazduh koji gura ventilator kabine. Taj vazduh dolazi spolja vruc i on ostavlja toplotu ili uzima hladnocu(kako ko voli) na unutrasnjoj jedinici a sto je napolju hladniji vazduh i sam ce biti hladniji u kabini.
Sada gde radim auto mi ceo dan stoji na suncu i kada udjem u njega to je pakao od vrucine.
Mozes da luftiras koliko hoces tu nema pomoci jer je tabla vrela a i kanali za ventilaciju tako da dok ne upalis kompresor vazduh je vreo kao da je grejanje podeseno na najvisu teperaturu!
Posle paljenja klime mora bogami da prodje dosta vremena da bi osetio hladan vazduh iz ventilacije jer dok on dodje do mene u medjuvremenu se ugrejao kroz vrele kanale.
Zato sam i dao onu tabelu da neko ko nezna ceo proces hladjenja u autu ne pomisli da mu klima nevalja vec da zna da u zavisnosti od temperature spoljnog vazduha zavisi i temperatura ohladjenog vazduha!
Znaci i da je auto u garazi ali da je temperatura vazduha 30* nema sanse da na izlazu iz ventilacije temperatura vazduha bude 4*! Jednstavno vazduh toliko brzo prolazi kroz izmenjivac toplote(unutrasnju jedinicu) da fizika ne dozvoljava da tako brzo razmeni temperaturu! E sada jedino da je teperatura u izmenjivacu mozda u teskom minusu jedno -20*,-30*.
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
U nekom uputstvu sam citao da je za vreo auto najbolje da ga upalis, ukljucis klimu, podesis na minimalnu temperaturu, maximalni protok i recirkulaciju.
Stvar je u tome sto se tokom recirkilacije vazduh u svakom krugu prolaska kroz izmenjivac dodatno hladi, kao i kanali kroz koje prolazi. Tako se brze stigne do vazduha nize temperature nego ako se stalno uzima spoljni topli vazduh. Kad to postignes, iskljucis recirkulaciju da bi dobio svez vazduh, kada sistemu nije toliki problem da ga efikasno rashladi.
Ima logike a i radi, koliko sam mogao da konstatujem u praksi.
Stvar je u tome sto se tokom recirkilacije vazduh u svakom krugu prolaska kroz izmenjivac dodatno hladi, kao i kanali kroz koje prolazi. Tako se brze stigne do vazduha nize temperature nego ako se stalno uzima spoljni topli vazduh. Kad to postignes, iskljucis recirkulaciju da bi dobio svez vazduh, kada sistemu nije toliki problem da ga efikasno rashladi.
Ima logike a i radi, koliko sam mogao da konstatujem u praksi.
- alfamen
- Contact:
- Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Apsolutno tacno
Poslednja izmena od erdeljan u Čet Jul 31, 2014 10:36 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Rezlog: Nema potrebe citirati prethodni post
Rezlog: Nema potrebe citirati prethodni post
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Ok, moja najveca greska je sto stalno zurim da nesto objasnim smatrajuci i da su neke stvati logicne i da se podrazumevaju pa dodje ...dokle dodje.
Idemo sada polako, sa nekim stavrima koje si izneo se apsolutno slazem ali za neke treba upotrebiti malo logike i eto resenja.
Tacno je da spoljna temperatura utice na temperaturu izduva, takodje je tacno i da se plastika i ceo sistem ugreje ali je i tacno da ih i kompresor hladi, mislim to mu je i svrha.
Ovde je bilo reci kako istestirati dal`je sam kompresor ispravan i dali je sistem pun. Receno je da mora sam kompresor da izduvava izmedju 4-6 C i da je to neka konstantna temperatura koja je u sistemu.
Podaci iz tabele koju si naveo jesu tacni ali ne kao temperatura vazduha u autu vec kao spoljna temperatura koja utice na izduvnu temperaturu (pod uslovom da nije ukljucena recirkulacija).
Ali posto mi testiramo napunjenost sistema i sam rad kompresora normalno je da cemo staviti da nam vazduh kruzi iz kabine, pa i kuci kada palimo klimu sigurno ne otvramo vrata i prozore
E sad idemo lagano, temperatura u autu jedino utice na duzinu postizanja konstantne temperature. Sto je temperatura veca vise nam i vremena treba, logicno. Uzmimo za primer da je u auto 40 C po tabeli bi temperatura izduva trebala da bude oko 25C, OK, ali to je trenutno izmerena temperatura jer vec sledicih par minuta kompresor ce je oboriti za par stepeni( to mu je i posao jelte) i onda se i tempetatura u izduvu smanjuje, u medjuvremenu je uspeo delimicno da ohladi plastike i kanale za vodjenje.
Sa 30 C u autu sada je vec izduvna temperatura dosla ne nekih 15 C i to je logicno, jel` tako ali to nam je i dalje trenutna temperatura a ne konstantna koju zelimo da postignemo. I tako vreme prolazi i mi dolazimo do nekih 18C koliko je minimum na nasim jedinicama i sada se otprilike ocekuje konstantna temperatura izduva nase klime koja je i po tvojoj tabeli izmedju 4-8 C. Inace, kompresor je sve vreme stvarao temperaturu od 4-6C ali nismo bili u mogucnosti da je ocitamo jer je mesao sa visom temperaturom u samoj kabini.
Ako kompresor ne uspe da postigne ove dve temperature(18 C i 4-6C) onda tu nesto nije u redu. OK, klima moze da duva i 15 C i da joj to bude konstanta temperatura ali ta temperatura je dokaz da je sistem polu pun(polu prazan) i da mora da se ide kod majstora.
Porazgovaraj sa svojim prijateljem - majstorom pa da vidimo dal`ce se i on sloziti sa ovim.
A da ne pricam u prazno i bez nekih argumenata danas sam ponovo premerio kod mene i evo kako to izgleda
Unapred se izvinjavam na losijem snimku, snimano fixnim telefonom
[youtube]7bNrTUsOAhQ[/youtube]
Svako dobro
Idemo sada polako, sa nekim stavrima koje si izneo se apsolutno slazem ali za neke treba upotrebiti malo logike i eto resenja.
Tacno je da spoljna temperatura utice na temperaturu izduva, takodje je tacno i da se plastika i ceo sistem ugreje ali je i tacno da ih i kompresor hladi, mislim to mu je i svrha.
Ovde je bilo reci kako istestirati dal`je sam kompresor ispravan i dali je sistem pun. Receno je da mora sam kompresor da izduvava izmedju 4-6 C i da je to neka konstantna temperatura koja je u sistemu.
Podaci iz tabele koju si naveo jesu tacni ali ne kao temperatura vazduha u autu vec kao spoljna temperatura koja utice na izduvnu temperaturu (pod uslovom da nije ukljucena recirkulacija).
Ali posto mi testiramo napunjenost sistema i sam rad kompresora normalno je da cemo staviti da nam vazduh kruzi iz kabine, pa i kuci kada palimo klimu sigurno ne otvramo vrata i prozore
E sad idemo lagano, temperatura u autu jedino utice na duzinu postizanja konstantne temperature. Sto je temperatura veca vise nam i vremena treba, logicno. Uzmimo za primer da je u auto 40 C po tabeli bi temperatura izduva trebala da bude oko 25C, OK, ali to je trenutno izmerena temperatura jer vec sledicih par minuta kompresor ce je oboriti za par stepeni( to mu je i posao jelte) i onda se i tempetatura u izduvu smanjuje, u medjuvremenu je uspeo delimicno da ohladi plastike i kanale za vodjenje.
Sa 30 C u autu sada je vec izduvna temperatura dosla ne nekih 15 C i to je logicno, jel` tako ali to nam je i dalje trenutna temperatura a ne konstantna koju zelimo da postignemo. I tako vreme prolazi i mi dolazimo do nekih 18C koliko je minimum na nasim jedinicama i sada se otprilike ocekuje konstantna temperatura izduva nase klime koja je i po tvojoj tabeli izmedju 4-8 C. Inace, kompresor je sve vreme stvarao temperaturu od 4-6C ali nismo bili u mogucnosti da je ocitamo jer je mesao sa visom temperaturom u samoj kabini.
Ako kompresor ne uspe da postigne ove dve temperature(18 C i 4-6C) onda tu nesto nije u redu. OK, klima moze da duva i 15 C i da joj to bude konstanta temperatura ali ta temperatura je dokaz da je sistem polu pun(polu prazan) i da mora da se ide kod majstora.
Porazgovaraj sa svojim prijateljem - majstorom pa da vidimo dal`ce se i on sloziti sa ovim.
A da ne pricam u prazno i bez nekih argumenata danas sam ponovo premerio kod mene i evo kako to izgleda
Unapred se izvinjavam na losijem snimku, snimano fixnim telefonom
[youtube]7bNrTUsOAhQ[/youtube]
Svako dobro
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
ma druže ja te ništa ne razumem. šta ima kompresor da izduvava?
kompresor se proverava manometrima. količina freona se meri izvlačenjem i merenjem na vagi. i to je kraj.
kako ćeš da izmeriš tu temperaturu "u sistemu" od 4-6 stepeni? i na koji sistem misliš?
ko hoće da prverava lepo uzme ovu tabelu i termometar i uporedi vrednosti iz svog auta sa tabelom i vidi gde se nalazi.
kompresor se proverava manometrima. količina freona se meri izvlačenjem i merenjem na vagi. i to je kraj.
kako ćeš da izmeriš tu temperaturu "u sistemu" od 4-6 stepeni? i na koji sistem misliš?
ko hoće da prverava lepo uzme ovu tabelu i termometar i uporedi vrednosti iz svog auta sa tabelom i vidi gde se nalazi.
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
Ok, kada sam rekao kompresor mislio sam na samu jedinicu klime ali sam pokusao da odvojim neke stvari i ispalo je tako, jer kada se kaze klima onda se uzima ceo sklop.
Pod sistemom se podrazumeva kompresor sa svim cevima i pratecim elementima, i ne vidim sta tu nije jasno.
Sto se tice tablice ona prikazuje samo trenutnu vrednost u odnosu na temperatutu u autu, a tebi samim radom klime ta temperatura konstantno pada do odredjene granice, tako da ti i tablica ne igra neku bitnu ulogu.
I tacno je, manometrom meris pritisak gasa u kompresori, na vagici meris kolicinu freona ali to sigurno nije moguce izvesti u kucnoj varijanti...barem nemogu svi.
Ako si bas resio da se drzis tablice, uzmi termometar i sedi u kola upali klimu i vidi kolika je temperatura...pa menjace se na svaki minut, to sam pokusao da objasnim.
U principu, odgledaj snimak i bice ti jasnije.
Ovo je nacin da proveris dal` ti je sistem pun ili ne da ne trckaras kod majstora i da dajes novac bezveze.
Pod sistemom se podrazumeva kompresor sa svim cevima i pratecim elementima, i ne vidim sta tu nije jasno.
Sto se tice tablice ona prikazuje samo trenutnu vrednost u odnosu na temperatutu u autu, a tebi samim radom klime ta temperatura konstantno pada do odredjene granice, tako da ti i tablica ne igra neku bitnu ulogu.
I tacno je, manometrom meris pritisak gasa u kompresori, na vagici meris kolicinu freona ali to sigurno nije moguce izvesti u kucnoj varijanti...barem nemogu svi.
Ako si bas resio da se drzis tablice, uzmi termometar i sedi u kola upali klimu i vidi kolika je temperatura...pa menjace se na svaki minut, to sam pokusao da objasnim.
Pa nisam bas mislio da gurnem sondu unutar cevki da bi merio , vec na povrsini, odnosno to je konacna temperatura koja se uduvava kroz ventilaciju.mali radojica napisao: kako ćeš da izmeriš tu temperaturu "u sistemu" od 4-6 stepeni?
U principu, odgledaj snimak i bice ti jasnije.
Ovo je nacin da proveris dal` ti je sistem pun ili ne da ne trckaras kod majstora i da dajes novac bezveze.
- alfamen
- Contact:
- Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
ok, snimak je jasan. ali ovo što si napisao je jako zbunjujuće.
napravi još jedan snimak kad bude sunčano i preko 30 stepeni. čisto da vidimo razliku.
napravi još jedan snimak kad bude sunčano i preko 30 stepeni. čisto da vidimo razliku.
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Slabo hladjenje kabine (klima)
A a moram i ja kod majstoraalfamen napisao: 3.1* Pa tebi nevalja kompresor
Nije problem bice isto ali OK napravice se i kad bude preko 30C samo da prodje ovo sra..nje od vremena.mali radojica napisao: napravi još jedan snimak kad bude sunčano i preko 30 stepeni. čisto da vidimo razliku.