Sva vremena su u UTC + 1 sat




Zapo─Źni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 
  ┼átampa

Novi proizvodi
Autoru Poruka
 Tema posta: Novi proizvodi
PostPoslato: Pet Dec 08, 2017 7:07 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm
Postovi: 1616
Lokacija: Subotica
Gara┼ża: Yugo 1.1EFI
Mislio sam da ce forumasima biti interesantno da vide najavu nekih buducih delova u mojoj ponudi i ujedno na taj nacin budu u prilici da u procesu dizajniranja ucestvuju sa svojim idejama i na taj nacin dobiju proizvod iskrojen svojim potrebama.



Kao sto sam spominjao u svojoj temi za auto, trenutno sam u fazi projektovanja sistema za poboljsanje podmazivanja motora odnosno sistema koji moze sluziti kao zamena za sistem suvog kartera koji sam planirao da nazovem BMR Oil Accumulator Can

Vecina vozila u masovnoj proizvodnji imaju sistem mokrog kartera u koji se sliva svo ulje iz motora gde jedna uljna pumpa iz najnize tacke na karteru usisava ulje radi podmazivanja motora. Ovaj sistem savrseno funkconise za vecinu vozaca odnosno vozila, ali usled velikih G sila koje se mogu javiti pri naglom ubrzanju, kocenju ili pri nagloj promeni pravca, moze doci do pomeranja ulja u karteru na jednu stranu usled cega uljna pumpa ostaje bez dotoka ulja i uvlaci vazduh unutar i na taj nacin, motor ostaje bez adekvatnog podmazivanja.

Na trkackim vozilima, koristi se sistem suvog kartera, koji je nesto drugacije konstrukcije, motor se podmazuje sa uljem uskladistenim u jednom vertikalnom rezervoaru na cijem se dnu nalazi jedna uljna pumpa koja je dovoljno duboko postavljena da pod svim uslovima ostane ispod minimalnog nivoa ulja. Ulje koje se nalazi u motoru se sliva ponovo na dnu kartera, gde druga pumpa ili nekoliko njih, vraca ulje nazad u taj rezervoar iz kojeg se podmazuje motor. Na zalost zbog prilicno komplikovane izrade, ovakav sistem je nepraktican i vrlo skup za prosecan auto.

Ali postoji jos jedan nacin da se resi sistem za podmazivanje, a to je sistem koji skladisti odredjenu kolicinu ulja pod pritiskom i taj pritisak odnosno ulje vraca u motor nazad kada pritisak ulja opadne usled dotoka ulja u sistemu mokrog kartera. Sistem funkcionise kao poseban rezervoar u kojem se nalazi klip koji razdvaja rezervoar na dva dela. Jedan deo je napunjen uljem pod pritiskom koji motor stvara u normalnim okolnostima, a u drugom delu se nalazi vazduh pod istim tim pritiskom. Kada pritisak u motoru opadne, sistem podmazivanja pokusava da odrzi ravnomeran pritisak te vazduh pod pritiskom pomera klip unutar rezervoara i na taj nacin potiskuje ulje iz rezervoara nazad u motor i na taj nacin smanjuje varijacije u pritisku ulja i podmazuje motor dodatnom kolicinom ulja koji je uskladisten u njemu.


Izgled sistema firme Accusump:
Slika

Sad kad smo upoznati sa osnovim principom i uopstenim izgledom sistema, da se posvetimo detaljnoj kontrukciji ovog sistema. Kao sto je receno, sistem koristi vazduh za odrzavanje pritiska ulja u sistemu podmazivanja, dok ulje u rezervoar i pritisak stvara fabricki sistem podmazivanja odnosno uljna pumpa u mokrom karteru u uslovima kada ima normalan dotok ulja. Ovo takodje otvara mogucnost ugradnje elektroventila na dovodno crevo od rezervoara do sistema za podmazivanja u motor i na taj nacin moguce je pri gasenju motora zadrzati odredjenu kolicinu ulja pod radnim pritiskom sistema unutar rezervoara. Na taj nacin, lako mozemo pre startovanja motora, osloboditi to ulje pod pritiskom unutar sistema za podmazivanja otvaranjem elektroventila i izbeci startovanje suvog motora u tih par sekundi pre nego sto fabricka uljna pumpa stvori pritisak u sistemu za podmazivanje. Prikaz podmazivanja:
Slika


Ono sto BMR resenje omogucava u odnosu na druge slicne sisteme je uz nesto manju cenu biranje dva rezima rada bez dodatnih elemenata kao sto su razne spojke i senzori pritiska koji su dodatni elementi koji mogu da dozive havariju i na taj nacin sprece normalan rad sistema.

Uz posebno dizajniran sistem funkcionisanja i oblika klipa unutar rezervoara, moguce je postici dva rezima mehanickim putem, Safe i Race.

Safe mod omogucava BMR Oil Accumulator Can sistemu dugotrajan rad bez velikog habanja, a to ostvaruje na taj nacin sto uskladisteno ulje pod pritiskom oslobadja u motor samo kada pritisak ulja u motoru opadne ispod odredjenog nivoa. Na taj nacin, sprecava se konstantno kretanje klipa unutar rezervoara usled manjih varijacija u pritisku ulja unutar motora sto u normalnim okolnostima ne stvara problem u radu motora odnosno po njegovu trajnost usled potencijalno slabijeg podmazivanja. Ovaj mod se postize tako sto se deo rezervoara koji je ispunjen vazduhom napuni nesto manjim pritiskom nego to je radni pritisak ulja u motoru.

Race mod omogucava sistemu da aktivno funkcionise u odrzavanju pritiska ulja u motoru i pri najmanjem opadanju pritiska ulja u motoru za maksimalno podmazivanje u otezanim uslovima agresivne voznje u uslovima kakvi vladaju na trkackoj stazi. Ovakvo koriscenje sistema za posledicu ima nesto brze odnosno vece habanje sistema. Treba znati da jedini elementi koji su podlozni habanju u ovom slucaju su O ringovi ugradjeni na samom klipu koji sluze za odvajanje dela sa vazduhom od dela sa uljem, tako da ukoliko dodje do potrebe za popravku, cena je prilicno simbolicna. Race mod zahteva nesto visi pritisak vazduha u rezervoaru u odnosu na Safe mod za svoje funkcionisanje.


Nacin spajanja sistema sa motorom je idealno preko medjuploce za hladnjak ulja, ali ukoliko vase vozilo ne poseduje hladnjak ulja ili nije predvidjen prikljucak na medjuplocu za hladnjak ulja, moguce je sistem montirati i na mesto predvidjeno za senzor pritiska ulja, a sam senzor ce biti moguce ugraditi na rezervoar.

Radi sigurnog spajanja sistema sa motorom, spojevi na crevima nece biti uradjeni tipicnim resenjem sa selnama, nego preko AN spojki za creva.
Slika

BMR Oil Accumulator Can sistem ce biti univerzalnog karaktera i dolazice standardno sa AN spojkom u navoju 14x1.5 za spoj sa motorom, koji bi trebao da odgovara mnogim vozilima za prikljucak preko senzora za pritisak ulja ili ukoliko je nekom potreban neki tipican priljucak, bice moguce uraditi uz odredjenu finansijsku kompenzaciju adekvatan adapter ili AN spojku i slicno resenje radi jednostavnije ugradnje na vase vozilo. U sklopu seta, bice i potrebna elektricna instalacija za ugradnju kao i nosaci za rezervoar za bezbednu montazu na vase vozilo. Takodje sistem ce da zadrzi 2m creva predvidjenog za taj nivo pritiska u sistemu, sto bi trebalo da bude dovoljno da se rezervoar namontira na najpogodnije moguce mesto unutar motornog prostora.

Rezervoar moze da se ugradi u vertikalnom ili horizontalnom polozaju, pozeljno sto udaljenije od najtoplijih tacaka u motornom prostoru.


Ocekivana cena za BMR Oil Accumulator Can sistem je oko 25.000din.


Legenda ka┼że: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ni┼íta..."
Vrh
 Profil  
 

Re: Novi proizvodi
 Tema posta: Re: Novi proizvodi
PostPoslato: Pet Dec 08, 2017 10:07 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Jul 31, 2014 8:34 pm
Postovi: 3703
Gara┼ża: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Deluje veoma interesantno i korisno...samo jo┼í da na─Ĺem gde da ga stavim pod haubu :D


S├ębastien Loeb je napisao:
...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Vrh
 Profil  
 

Re: Novi proizvodi
 Tema posta: Re: Novi proizvodi
PostPoslato: Pet Dec 08, 2017 10:18 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm
Postovi: 1616
Lokacija: Subotica
Gara┼ża: Yugo 1.1EFI
Pa imas neko vreme za planiranje dok ja to ne napravim i ne testiram :D


Legenda ka┼że: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ni┼íta..."
Vrh
 Profil  
 

Re: Novi proizvodi
 Tema posta: Re: Novi proizvodi
PostPoslato: Pet Dec 08, 2017 10:23 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: ─îet Jul 31, 2014 8:34 pm
Postovi: 3703
Gara┼ża: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Mogu ja da planiram koliko ho─çu, ali fizika me ubi. Dok ne na─Ĺem na─Źin da dva predmeta mogu da budu na istom mestu u isto vreme, nema od ta posla ni┼íta :D


S├ębastien Loeb je napisao:
...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Vrh
 Profil  
 

Re: Novi proizvodi
 Tema posta: Re: Novi proizvodi
PostPoslato: Pet Dec 08, 2017 10:27 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm
Postovi: 1616
Lokacija: Subotica
Gara┼ża: Yugo 1.1EFI
Pa ti gledaj onda jel ima mesta negde u braniku ili u blatobranu :D


Legenda ka┼że: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ni┼íta..."
Vrh
 Profil  
 

Re: Novi proizvodi
 Tema posta: Re: Novi proizvodi
PostPoslato: Pet Feb 09, 2018 6:33 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm
Postovi: 1616
Lokacija: Subotica
Gara┼ża: Yugo 1.1EFI
Jedan grubi prototip AN spojke, testiran na 11 bara:
Slika


Legenda ka┼że: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ni┼íta..."
Vrh
 Profil  
 

Re: Novi proizvodi
 Tema posta: Re: Novi proizvodi
PostPoslato: Uto Okt 01, 2019 8:36 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridru┼żio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm
Postovi: 1616
Lokacija: Subotica
Gara┼ża: Yugo 1.1EFI
Dok se Oil Accumulator Can uspesno testira, da najavimo nesto drugo.

Priprema za prototip silen bloka od poliuretana:
Slikahttps://flic.kr/p/2hoLAYi


Legenda ka┼że: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ni┼íta..."
Vrh
 Profil  
 

Prika┼żi postove u poslednjih:  Pore─Ĺaj po  
Zapo─Źni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 

   Sli─Źne teme   Autoru   Odgovora   Pogledano   Poslednji post 
Ova tema je zaklju─Źana, ne mo┼żete da menjate postove ili da odgovarate NOVI HEADER

u Alfa Romeo Srbija Forum info

Zex

0

938

Uto Maj 21, 2019 6:00 am

Zex Pogledaj poslednji post

Nema novih nepro─Źitanih postova u ovoj temi. Novi pravilnik o broju motora

u Alfa 145 | 146 | 155 | 164

Alex85

9

878

Sre Sep 04, 2019 1:15 pm

ForestGump Pogledaj poslednji post

Nema novih nepro─Źitanih postova u ovoj temi. Ksenon farovi fabricki alfa 156 kao novi !!!!!!

u Vlada & Mirko - Bole─Ź

vlada mirko alfa

1

739

─îet Jun 21, 2018 9:33 pm

vlada mirko alfa Pogledaj poslednji post


Sva vremena su u UTC + 1 sat


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne mo┼żete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne mo┼żete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne mo┼żete monjati va┼íe postove u ovom forumu
Ne mo┼żete brisati va┼íe postove u ovom forumu
Ne mo┼żete slati prika─Źene fajlove u ovom forumu

Idi na:  

Style by Alfa Romeo Club Serbia
Updated by Alex V6 & erdeljan © ARCS 2015
Design & layout by gile & kilson based on original 4Poisom theme
Prevod: CyberCom feat. sErGiO